Pedattiinko eilisessä X-Factorissa voitto Matille?
- paljon tunteilua mukana, siellä itki niin itse Matti kuin vanhemmat
- lähes täydellinen lavashow
Kommentit (12)
Kyllä. Britit vetivät kotiinpäin, vaikka Saara on paljon lahjakkaampi ja monipuolisempi esiintyjä.
Se clippi oli outo, missä Saara sanoi useasti "this is my only chance" tai vastaavaa. Vähän kuin olisi ruikuttuamassa, että pliis sääliääniä mulle.
Ainakin Matt sai laulaa paljon paremmat kappaleet eilen.
Mattilla on paljon parempi ääni. Harvinaislaatuinen. Saaran hyvä ääni on tavanomainen hyvä ääni.
Matt veti monta kappaletta ihan nuotin vieressä. Ja se silent night oli erityisen kamala... falsetin pitäisi oola tehokeino.
Saara itse halusi tulla toiseksi. Esimerkiksi tässä yksi lähde:
"Gracious defeat: Saara was happy to land in second position, as she said before the final it was her preferred spot"
http://www.dailymail.co.uk/tvshowbiz/article-4022726/X-Factor-finalist-…
Ja hän on sanonut samaa myös jossain Ylen haastattelussa.
Matt oli paljon aidompi ja inhimillisempi kuin Saara. Saaran persoonasta en ole saanut mitään irti. Harmi, koska hän on kuulemma persoonallinen ja erikoinen ihminen. Se ei vaan tule esiin kun hän pyrkii niin täydelliseen lavashow'hun. Vieras kielikin voi vaikuttaa niin, ettei kommunikointi tuntunut aidolta. Hän hössötti, elehti ja kiitteli.
Teknisesti Saara on lähes täydellinen, mutta jotain puuttuu. Hän ei ole kylmä ja kalsea, mutta häneen ei saa kosketusta. Vähemmän voisi olla enemmän. Pois turha show ja ihmeelliset asut. Nuo show't ovat sellaista hengästyttävää suorittamista. Vähän voisi pysähtyä ja laulaa välillä hitaamminkin ja melodisemmin, tunteella.
Mattin korkeata falsettia oli kiusallista kuunnella pitkään. Mielestäni Matt on kuitenkin sympaattisempi ja aidompi kuin Saara. Matt on vaan oma itsensä, Saara suorittaa. Lumiprinsessajutut ovat aivan päälleliimattua höttöä.
Tottakai joka maassa vedetään kotiin - olis ollut ihme, että ulkomaalainen voittaisi.
On kait sielläkin "ulkomaalaisvastaisuutta" kuten meillä Suomessakin.
Ihan hyvä show'n osaa britit tehdä!
X Factorin kaikki voittaneet miehet on "ditched" pikaisesti. 8 -13 kuukautta ja sitten kenkää.
Ekan kauden miesvoittaja kärsii syvästä masennuksesta ja syyttää siitä Simonia...
Britit veti kotiinpäin. Tällainen tunne minulle tuli, täällä Briteissä asuvana. Ja vaikka Helsinki-visiitti ja se muu mainonta oli hyvä veto, näytti liikuttavalle ja muuta, mutta sitten kun finaalissa haastateltavat Saaran tukijat vastasivat suomeksi ja vedettiin kaikenmaailman salmiakkipussit esiin, se vaan oli liikaa, brittiyleisö vieraantuu tommosesta, jota ei ymmärrä. Olisi pitänyt paaaaljon pienemmällä profiililla mainostaa tuota faktaa että tultiin jostain Suomesta. Vetää raja siihen ettei liikaa tuputeta omaa kulttuuria. Lisäksi tuomari Nicole koitti tehdä kaikkensa ettei Saaraa äänestettäisi, ja onnistuikin. Eihän Matt ole Saaran veroinen esiintyjä, eikö tuomaritkin myöntänyt ettei Saara taidoiltaan kakkonen ole Mattille, vaikka hävisikin.
Pedattiin eikä se varmaan ole salaisuus. Matt tarvitsee paljon enemmän apua kuin Saara ja näin on toimittu aina aikaisemminkin.