Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kollegat aikovat antaa seksikaupan lahjakortin pomolle pikkujoululahjaksi. Sanoin, etten halua olla mukana ja siitä tuli iso riita.

Vierailija
12.12.2016 |

Long story short: työkaverini haluavat antaa 100€:n lahjakortin seksikauppaan pomolle. Meitä työntekijöitä on 15, joista 3 ajaa raivokkaasti tämän kuningasidean läpimenoa, 8 sanoo, että käy mikä vaan, minä olen ilmoittanut, että tämä on todella typerä, lapsellinen ja outo pikkujoululahja, enkä halua olla mukana. Loput ovat hiljaa.

Pomo on vasta eronnut ja siitä kai tuo ajatus on lähtenyt, että tarvitsee jotain välineistöä itselleen. Pomo on kuitenkin asiallinen, tavallinen nainen, ei todellakaan mikään räväkkä ja rempseä, jolla olisi huumoria tällaiseen.

Mua hävettää suunnattomasti. Olen ilonpilaaja, takakireä tiukkis, kun en tällaiseen veny ja pilaan koko asian. Kaksi työkaveria ei enää edes puhu minulle!! Minä olen ehdottanut sataa muuta ideaa, kuten suklaata, herkkukoreja, teatterilahjakortteja ja vaikka mitä tavallista ja kivaa. Mutta ei kelpaa. Pahimmillaan siis pomolle annetaan koko työyhteisön nimissä tämä lahjakortti ja minun pitää mennä erikseen sanomaan, etten ole mukana ja anteeksi työkavereiden puolesta.

Aivan sama tunnistatteko te työkaverit minut tästä. Tämä on vain niin kuvottava ja idioottimainen asia, että oli pakko jakaa.

Kommentit (156)

Vierailija
101/156 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä teitä naisia oikein vaivaa kun kaikesta täytyy tehdä niin vaikeaa ja tunteellista. Itse vastaavassa tilanteessa jättäisin vaivihkaa allekirjoittamatta kortin ja varmistaisin etten ole paikalla kun typerää lahjaa jaetaan. Halutessani voisin myöhemmin viedä suklaalevyn ja sanoa, että missasin virallisen osuuden ja jonkun mahdollisen yhteislahjan jos sellainen annettiin.

Kukaan ei hermostu, suutu tai loukkaannu. Problem solved.

Vierailija
102/156 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs menit soittamaan suutasi. Olisit vain sanonut ettet halua osallistua tai vain ollut hiljaa osallistumatta sen suurempaa numeroa siitä tekemättä. Itse olen aika harvoin osallistunut työpaikalla lahjoihin, koska en koskaan muista viedä sinne käteistä ja sitten ne keräykset on jo menneet ohitse. Toisaalta on niin iso työporukka, että saa olla jatkuvasti raahamassa sinne jopa 10 euroa rahaa, välillä montakin kertaa viikossa, niin eipä olis oikein varaakaan moiseen. Olisi edes pienempiä summia mitä kerättäis. En odota itsekkään saavani mitään lahjaa töistä, sitten kun sellainen hetki tulee.

Pomo lahjominen on silkkaa nuoleskelua, johan tuo jo on kerännyt bonukset omaan taskuunsa, bonukset siitä että alaisensa tekevät niskalimassa töitä tavoitteiden eteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/156 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin ollut iloinen, jos minulle olisi annettu satasen lahjakortti seksivälinekauppaan. Sen sijaan sain työkavereilta läksiäislahjaksi mustan jellyjortikan. Oliko se siis työpaikkakiusaamista? En tunnistanut sitä kiusaamiseksi, mutta vähän olin kyllä loukkaantunut lahjasta, koska se ei ollut mieleeni. Omistan paristokäyttöisen delffiinin, joka on paljon parempi ja tehokkaampi. Eipä noilla jellyjortikoilla orkkuja saada. Ihan turha, meni roskiin. Mutta vielä enemmän loukkasi se, ettei pomoni osallistunut läksiäisiini mitenkään tai edes toivottanut hyvää jatkoa. 

104/156 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On sulla kyllä lapsellinen työporukka. Itse ainakin jopa miehenä ottaisin nokkiini tuollaisesta lahjasta jos olen juuri eronnut...

No niinpä. Ja työkaverit ovat kuitenkin ikähaarukasta 25-45, naisia ja miehiä.

Näiden puolestapuhujien mielestä seksilelut eivät ole enää mikään tabu ja että seksuaalisuus kuuluu ihmisen hyvinvointiin siinä missä muukin liikunta. Minä vain olen tällainen keski-ikäinen kukkahattutäti, kun en tätä tajua.

Menee hermo. 

ap

Minä olen hyvin vahvasti sitä mieltä että seksi tai seksilelut eivät ole mikään tabu ja seksuaalisuus on iso osa ihmisen hyvinvointia - mutta, että seksikaupan lahjakortti pomolle? En tiedä minkälaisessa firmassa olet töissä, mutta ainakin isommissa kv-firmoissa tulisi potkut seksuaalisesta ahdistelusta välittömästi. 

Sanoudu ehdottomasti irti vaikka kivalla kahvipakettilahjalla tms.

Vierailija
105/156 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pomolle pitää ostaa lahja? Tulee mieleen opettajien lahjomiset yms. Ikinä En ole osallistunut pomon lahjaan, ei ole sellaista kerätty.

Vierailija
106/156 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

seksuaalisuus kuuluu elämään joo, mutta ei työpaikalle. Eikä muille. 

Vierailija
107/156 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on "peiton alla pimeässä saunan päälle" -moraalin vartijat vetäneet palkokasvia sieraimeen! :)

Vierailija
108/156 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei noita lahjakortteja voida antaa kunnon suuriin kauppoihin kuten Stockmann, Prisma, Citymarket, Sokos, Ikea, Amazon tms. ? Silloin oikeastilahjan saaja voisi saada jotain mieleistä ja tulisi oikeasti hyvälle tuulelle. Mieheni sai 400 euroa Amazonille käytettäväksi ja tuli oikeasti siitä todella iloiseksi.

Seksikaupan lahjakortti on kaikkea muuta kun iloa tuova lahja. Eiköhän seksileluja harrastavat ole jo ne ostanut itselleen, jolloin ne uudet ovat ylimääräisiä laatikon täyttäjiä. He joilla ei niitä ole, niin siihenkin on syynsä miksei ole. He eivät niitä halua. Kyseessä kun ei ole joku kallis tuote, johon ei itse raaski laittaa 100 euroa.

Miksiköhän toisista mauttomuus= hauska?.

100 euroa 15 ihmkseltä on kyllä aika vähän ja sekin seksikauppaan? Missä olet töissä? Hampurilaisravintolassa?

Vierailija
109/156 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole mukana ja sillä siisti. Eiköhän ne mukana olevat laita nimensä korttiin. Ilmeisesti olet naisvaltaisella työpaikalla. Miesvaltaisella tuo olisi seksuaalista häirintää ja työsuojeluvaltuutettu torppaisi asian virkansa puolesta.

Miesvaltaisella alalla tuo katsottaisiin hyväksi lahjaksi.

Eli jos jollain työpaikalla on miespuolinen esimies, joka on hiljattain vaimo lähtenyt ja mies on joutunut sinkuksi, niin hänelle olisi positiivinen lahja työntekijöiltä antaa fleshlight ja pumpattava barbara. Eikä kokisi yhtään vittuiluna? Ok. Pistetään korvan taakse.

No meillä on annettu lahjakortti seksiliikeeseen. Turha sitä mennä iste ostelemaan toiselle kun ei tiedä hänen fantasioitaan.

Yhdelle työntekijälle hankittiin 20 vuotislahjaksi (ollut 20 vuotta samassa firmassa) prostituoitu. Ei me sitä nähty mutta maksettiin se ja hankittiin se netistä. Ei hajuakaan että käyttikö se sitä kun ei kyselty siitä. Annettiin vain tälläinen mahdollisuus.

Tässäpä työkavereillesi vieläkin mahtavampi lahjaidea. Ei mitään pliisua lahjakorttia, vaan reippaasti poikaprostituoitu työpaikalle hetkuttelemaan. Ensin voisi vetää strippausshown, jonka jälkeen vihjaisette pomolle, että tähän lahjaan saa myös koskea, vink vink.

Vierailija
110/156 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta!

Noniin. Minun osuuteni tuosta 100€:n typerästä lahjakortista olisi sen 6-7 euroa, jos siihen osallistuisin. En osallistu, joten jos ne valopäät aikovat sen hankkia, niin maksavat isomman osuuden. 

Minä menin Stockalta hakemaan irtosuklaakonvehteja vitriinistä 10€:lla. Meni enemmän rahaa kuin olisi muuten mennyt, mutta tosi mielelläni laitoin rahan suklaaseen.

Olen tehnyt kantani selväksi ja sanonut, että hankkikoot mitä hankkivat, mutta minun nimeäni ei saa mistään kortista löytyä tai otan ylempiin tahoihin yhteyttä. Nuo idiootit saavat selvittää välinsä pomon kanssa ihan miten haluavat tämän jupakan jälkeen. 

Pikkujoulut on perjantaina. Sitten näkee, mihin tämä meni.

ap

Vierailija
111/156 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi mauton ja loukkaava lahja.

Vierailija
112/156 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Periaatteessa tuo voidaan tulkita seksuaaliseksi häirinnäksi. Tulkitsijana on lahjan saaja ja hänellä on mahdollisuus viedä asia jopa oikeuteen, jos kokee sen loukkaavaksi ja asiattomaksi. Työturvallisuuslaki on hänen puolellaan. Itse en lähtisi leikkimään tuollaisella tulella. Pahimmassa tapauksessa lahjan antaja voi saada huomautuksen, saada tuomion ja/tai menettää työpaikkansa.

Älä nyt keksi omiasi

Kyllähän minä työsuojeluvaltuutettuna tämän tietysti keksin päästäni, kuten kaiken muunkin lainsäädännön... Kuten sanottu, laki on asiaomistajan puolella tällaisessa tapauksessa, jos asianomistaja pitää tätä kiusaamisena/ahdisteluna. Sillä ei ole mitään merkitystä, vaikka lahjan antaja pitäisi sitä harmittomana, jos/kun saaja tulkitsee tilanteen toisin. Jos lahjan saaja ajattelee, että tämäpä mainio ja tarpeeseen tullut jouluilahduttaja, niin silloinhan ongelmaa ei ole. Tämä tietysti edellyttäisi, että tuntisi pomon aivan helvetin hyvin ja tietäisi varmuudella, että juuri tätä hän toivoi.

Vierailija
113/156 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä itse nauraisin moiselle lahjalle, mutta herranen aika, jos tuollaisia lahjoja ruvetaan antamaan, niin pitää olla satavarma, että lahjansaajalta löytyy huumoria tuollaiseen. Ap:n tilanteessa niin ei ilmeisesti ole, eli ihan helvetin tökeröä antaa tuollaista.

Vierailija
114/156 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomenta!

Noniin. Minun osuuteni tuosta 100€:n typerästä lahjakortista olisi sen 6-7 euroa, jos siihen osallistuisin. En osallistu, joten jos ne valopäät aikovat sen hankkia, niin maksavat isomman osuuden. 

Minä menin Stockalta hakemaan irtosuklaakonvehteja vitriinistä 10€:lla. Meni enemmän rahaa kuin olisi muuten mennyt, mutta tosi mielelläni laitoin rahan suklaaseen.

Olen tehnyt kantani selväksi ja sanonut, että hankkikoot mitä hankkivat, mutta minun nimeäni ei saa mistään kortista löytyä tai otan ylempiin tahoihin yhteyttä. Nuo idiootit saavat selvittää välinsä pomon kanssa ihan miten haluavat tämän jupakan jälkeen. 

Pikkujoulut on perjantaina. Sitten näkee, mihin tämä meni.

ap

Raporttia sitten, kiitos.

Vierailija
115/156 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkisin pomolle oman lahjan kortteineen, mielestäni sen enempää ei tarvitsisi selitellä, että et ole osallisena yhteisessä lahjassa. Itse en myöskään ikinä lähtisi mukaan tuollaiseen lahjaan, jolla olisi pahimmillaan voima pilata esimiehen työitsetunto ihan täysin. :(

Vierailija
116/156 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin yliempaattinen, että varmaan varoittaisin pomoa, mitä tulossa. Tuo on niin järkyttävä tilanne saada tuollainen lahja, että esimiehen reaktio voi olla mitä tahansa, myös sellaista, mikä voi kaduttaa. Miettikää omalle kohdalle, itse saattaisin purskahtaa joko itkuun tai nauruun, molemmat sellaisia reaktioita, joita en esimiehenä halua osoittaa. Tai räjähtäisin raivosta, olisi niin hämmentävää.

Tuo lahja on yksiselitteisen loukkaava ja häirintää. Siihen pitäisi saada valmistautua, että saa ilmaistua kantansa harkitusti.

Vierailija
117/156 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ne muut tietty ostaakin jotain tosi kivaa, jotain, mitä ap alunperin ehdotti, teatteriliput vaikka. Ja esimies miettii maailmantappiin, miksi se yks kiva alainen ei osallistunut siihen vaan toi suklaata ;-)

Vierailija
118/156 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen henkilöstöjohtajana pörssiyhtiössä ja jos joku tiimi esimiehelleen tuollaisen lahjan ostaisi niin jokaiselle siihen osallistuneelle napsahtaisi aivan saman tien vähintään kirjallinen varoitus epäasiallisesta käytöksestä ja seksuaalisesta häirinnästä. Esimies voi viedä asian eteenpäin työsuojeluun ja vaikka oikeuteen halutessaan. Homman puuhamiehelle tai -naiselle voisi tulla vakavampiakin seurauksia sillä työpaikoilla nämä eivät ole leikin asioita eikä kiusaamista tai epäasiallista käytöstä enää oteta kevyesti. Seksileluja ei todellakaan ostella työkavereille tai esimiehelle lahjaksi. Jos tuollaisessa haluaa olla mukana, niin toivottavasti hän myöskin ymmärtää kantaa vastuun asiasta.

AP on todella fiksu kieltäytyessään osallistumasta tällaiseen. Oman oikeusturvan kannalta kannattaa lähettää viesti työkavereille vaikka sähköpostilla lyhyesti tyylin 'Hei kaikille, hankin Matille/Maijalle oman joulumuistamisen, en halua olla mukana yhteisessä lahjassa koska koen sen epäasiallisena. Toivottavasti ymmärrätte, että keskustelemanne lahjan antamisesta voi teillekin tulla vakavia seurauksia.' T. Terttu-Kerttu

Vierailija
119/156 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain aikoinaan firmalta syntymäpäivälahjaksi seksilelun, itse toimitusjohtaja oli sen hankkinut ja ojensi koko muun henkilökunnan läsnäollessa. Hänen ja yhden työntekijän ( =idean isä) mielestä se oli hirmuhauskaa, muiden mielipiteistä en niintiedä . Perustelu oli vielä, että tämähän on suomalaista designia, kun se oli Stefan Lindforssin suunnittelema kärmes. Yhä edelleen harmittaa etten vienyt silloin asiaa eteenpäin.      

Vierailija
120/156 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen niin yliempaattinen, että varmaan varoittaisin pomoa, mitä tulossa. Tuo on niin järkyttävä tilanne saada tuollainen lahja, että esimiehen reaktio voi olla mitä tahansa, myös sellaista, mikä voi kaduttaa. Miettikää omalle kohdalle, itse saattaisin purskahtaa joko itkuun tai nauruun, molemmat sellaisia reaktioita, joita en esimiehenä halua osoittaa. Tai räjähtäisin raivosta, olisi niin hämmentävää.

Tuo lahja on yksiselitteisen loukkaava ja häirintää. Siihen pitäisi saada valmistautua, että saa ilmaistua kantansa harkitusti.

Kahdeksannelle sivulle piti lukea, kunnes tämä itsestään selvä vastaus löytyi. Ilman muuta varoittaisi pomoa, oli sitten mies tai nainen, ja jättäisin loput hänen päätettäväkseen. On täysin hänen päätöksensä, esittääkö rempseää kansanmiestä, jättääkö paketin vaivihkaa avaamatta tai peruuttaako juhlat, ettei joudu antamaan varoituksia seksuaalisesta häirinnästä useille alaisilleen.