Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Olisin saanut 200 euroa veronpalautuksia, jotka olisivat olleet todella tarpeen. Mutta ne menivät tietenkin ulosottoon."

12.12.2016 |

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000005003471.html?ref=rss

Onko nyt joku muoti-ilmiö, että kaikki jotka ovat sössineet raha-asiansa, soittavat Iltalehteen valittaakseen rahan vähyydestä? Ja juuri vielä näin joulun alla? Pitäisikö alkaa taas kerätä kolehtia, vai..?

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

120 euron puhelinkustannukset tuskin koskivat yhtä henkilöä, vaan luultavasti potissa on 3 x puhelinliittymä + yhden puhelimen osamaksu.

Mutta taas niin hämärästi kirjoitettu juttu. Sähkönkin osalta. Ei millään voi olla 140 e sähkölasku joka kuukausi. Todennäköisesti kolmelta kuukaudelta.

Kanavapaketti taas on täysin järjetön juttu. Vaikka kuinka oli työelämässä kanavapaketin hommaamisen aikaan, niin senkin kuukausittaisen summan olisi voinut käyttää velkojen maksuun.

Vierailija
62/72 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa ärsyttävä artikkeli, jonka pointti meni täysin ohi. Minunkin mies sai työkkäristä karenssin vääristä syistä, yksi puhelinsoitto hoiti koko asian ja työntekijä muutti tiedon heti oikeaksi. Onpa kauheaa.

Kun perheellä meni 10 vuotta vanhat kulutusluotot ulosottoon niin repesin. Juttu oli muutenkin sekavasti kirjoitettu, en ymmärrä miten ne asiat alkoivat mennä niin huonosti kun muuttivat Hollolaan? Myivät asunnon ja muuttivat ja ihan yhtäkkiä raha ei riittänyt mihinkään? Ja sitten taas myivät asunnon ja maksavat velkaa vaikka asuntoa ei ole. Tapahtuiko näille asunnoille jotain kun jäivät niistä niin tappiolle? Huoh. Todella loogista muuttaa sitten takaisin Helsinkiin, jossa varmasti rahat ei riitä mihinkään.

Köyhänä ärsyttävät nämä lehtijutut. Itsekin kusin asiani masentuneena, velkaa tuli ulosottoon. Tajusin mokanneeni pahasti ja maksoin velat mahdollisimman nopeasti pois. Kärsin luottotiedottomuudesta aikani ja nyt olen siitä suosta päässyt. Miksi pitää elää yli varojen, mm. ottaa järettömän kallis kanavapaketti jota ei voi edes irtisanoa, vaikka tietää että työt loppuu kohta ja joutuu olemaan tiukilla? Eikö sen rahan olisi voinut käyttää velkojen maksuun niin voisi luottotiedotkin joskus saada takaisin? Minä ostin vasta tänä vuonna älypuhelimen ja siihen netin, sitä ennen en halunnut tuhlata sellaiseen ja pärjäsin muiden lahjoittamilla, hajoamispisteessä olevilla luureilla. Ihan hyvin pärjäsin eikä tullut mieleenkään valittaa. Mieluummin säästin rahaa vaikka vaatteisiin ja joululahjoihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huvittavinta näissä "ulosotto vie rahani" vinkujissa on se että he eivät näytä ymmärtävän että ovat vastikkeettomasti ostaneet joltain palveluja tai materiaa ja nyt sitten näitä rahoja kerätään pakolla kun ei hyvällä saatu. Itsekin toiminimiyrittäjänä saa toimia näiden varattomien ihmisten elämän rahoittajana kun laskuja ei makseta. Siinä on mukava katsella aina perintätoimiston kuukausitaporttia kun tuhansia euroja palkkaa tehdystä työstä jää saamatta koska joku urpo kuvittelee että hänelle nämä asiat kuuluu ilmaiseksi.

KYLLÄ! Että tämä sapettaa! Pienyrittäjä täälläkin.

Itse teen tilaustyönä vaatteita ja ihan ok tällä elelee ja mukavsskin on, vaikka raivostuttaa porukka, joka vaan jättää maksamatta... Onko saatana pakko tilata se parin kympin heijastinpipo, jos ei ole rahaa?! Ei voi ostaa kirpparilta tai jostainTokmannilta halvempaa? Miten ei käsitä, että JOKU on ne materiaalit ostanut ja uhrannut aikaa siihen tekemiseen ja tämä JOKU haluais työstään palkan ja edes sen verran hilusia, ettei joudu maksamaan siitä, että tämä loinen saa pitää kivaa pipoa...

Näinpä juuri, itsekin siis toimin sellaisella alalla että kyseessä ei ole ainoastaan ajan menetys vaan materiaalikustannukset ovat melko iso osa laskua. Tuntuu tosiaan hyvältä kun on maksanut omasta pussista jollekin sitten näitä palveluita. Ihmisten moraali on nykypäivänä melko alhainen. Ei tulisi mieleenkään yrittää itse ostaa tuotteita tai palveluita mihin minulla ei tosiasiassa olisi rahaa.

Vierailija
64/72 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen kanavapaketinkin saa irtisanottua taloudellisen tilanteen muutoksesta johtuvista syistä. 

Vierailija
65/72 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin juttu todistaa, että Suomessa (useimmat) köyhät ovat köyhiä vain ja ainoastaan omasta tyhmyydestään, mikä taas todistaa sen että tyhmyys ja rahattomuus korreloi - vahvasti.

Vierailija
66/72 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko Suomessa muka jotain köyhiä ? Minusta kaikille jo viranomaiset takaa sen minitulon, joka on ihan hyvää

Tervetuloa elämään mun 500e tuloilla muutama kuukausi...

Ps. Roskisten dyykkaus on kivaa.

Netistä sulla on kuitenkin varaa maksaa.

Vierailija
67/72 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

120 euron puhelinkustannukset tuskin koskivat yhtä henkilöä, vaan luultavasti potissa on 3 x puhelinliittymä + yhden puhelimen osamaksu.

Mutta taas niin hämärästi kirjoitettu juttu. Sähkönkin osalta. Ei millään voi olla 140 e sähkölasku joka kuukausi. Todennäköisesti kolmelta kuukaudelta.

Kanavapaketti taas on täysin järjetön juttu. Vaikka kuinka oli työelämässä kanavapaketin hommaamisen aikaan, niin senkin kuukausittaisen summan olisi voinut käyttää velkojen maksuun.

Miksi ostaa osamaksulla puhelin jos ei saa entisiäkään velkoja maksettua? Ja miten ovat edes saaneet sellaisen hankittua velaksi jos ei ole luottotietoja. Vanhoja luureja saa pikkurahalla. Mutta ainahan "köyhillä" pitää olla kaikki mitä työssäkäyvälläkin. Kanavapaketti?? En omista edes telkkaria. Netistä näkee ihan tarpeeksi eikä aika riitä oikein siihenkään.

20 eur maksoin omasta kännykästäni, uutena.

Toinen köyhä, 3 lasta, en valita. Kaikkea on riittävästi.

Vierailija
68/72 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ulosotossa olevathan tekisivät töitä maksimi veroprosentilla jos palautukset saisi käteen. Kaikkihan täällä ottaisivat kaikki lainat ja pikavipit mitä on saatavissa jos se niin menisi.

Vierailija
69/72 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla menee joku reilu 400e veronpalautuksia ulosottoon, mutten jaksa masentuneena muuta kuin nauraa asialle. Masennuksen vuoksi myös nämä velat, kun sairastuin täysin väärään aikaan. Jos alan liikaa ajatella raha-asioitani, tekee vaan mieli tappaa itseni. Keskityn popsimaan masennuslääkkeitä ja opiskelemaan kiltisti, josko sitten valmistuttuani saisin töitä ja tehtyä maksusuunnitelman veloilleni ja maksettua ne pois. Jollei töitä koulutuksesta huolimatta tule niin sitten pitää kyllä taas harkita tuota itsemurhaa uudelleen. Velkahelvetti ei ole mitään elämisen arvoista elämää.

Ihmisten syyt velkaantumiseen ovat moninaiset, eivätkä aina henkilön omaa syytä. Sinä, jonka mielestä esimerkiksi tapaturma tai fyysinen tai psyykkinen sairaus on ihmisen oma vika: katsotaan sitten, jos osuu omalle kohdallesi..

Velkaantuminen tarkoittaa aina yli sen hetkisten varojen elämistä. Onhan siinä tietysti eroa velkaantuuko ruoan ja lääkkeiden vai auton ja itselle liian kalliin omistusasunnon takia, mutta ei velkaantuminen vain mystisesti osu kohdalle. Ei, velka tehdään aina aktiivisesti toimien, nimi paperiin laittaen. Tapaturma tai sairaus eivät automaattisesti merkitse ulosottoon joutumista, kyse on laajemmasta elämänhallinnan ja usein rahankäsittelytaitojen puutteesta. Kuten tuossa IS:n jutussakin.

Jep ja arvaa, aiheuttavatko mielisairaudet elämänhallinnan puutetta.

Vierailija
70/72 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhyydestä pitäisi rangaista esimerkiksi julkisella nöyryytyksellä. Nimenomaan köyhät ihmiset ovat tämän maan pahin ihmisryhmä.

Jään odottelemaan ilolla, kun sinulle käy elämässä niin, että köyhdyt, ähäkutti.

Olipa lapsellinen kommentti. En ole hän jota lainasit, mutta tiedoksesi, että köyhtyminen vaatii tekoja joita enemmistö suomalaisistakaan ei koskaan tee. Ei tässä yhteiskunnassa kukaan tuosta van köyhdy ilman itse tehtyjä köyhyyttä edesauttavia valintoja. Eikä tulojen putoaminen tarkoita automaattisesti köyhyyttä.

Minä jouduin työtapaturmaan jonka perusteella päädyin aika nuorena työkyvyttömyyseläkkeelle. En ollut sitä hetkeä ennen tehnyt köyhyyttä edistäviä valintoja (kuten jättänyt opiskelematta, hankkinut liutaa lapsia, eronnut, ostanut muuta kuin maltillisen hintaista pientä asuntoa, höylännyt luottokortteja, ryypännyt ja tupakoinut jne), mutta koska olin pitänyt vakuutusturvani kunnossa ja säästänyt säännöllisesti hieman, ei minulla ole näiden 12 vuoden aikana ollut hätäpäivää. Vahinko ei tule kello kaulassa, mutta pahimpaankin voi varautua. Nyt 42-vuotiaana elämä ei ole hassumpaa. Säästän (ja sijoitan edelleen) ja kipeä olen, köyhä en koskaan.

Entäs, jos tapaturma olisi sattunut opiskeluaikoinasi? Entä ovatko mielisairaudet mielestäsi henkilön oma vika?

Vierailija
71/72 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompas sydämetöntä porukkaa täällä. Jatkakaa tuossa "rikkaudet on itse ansaittuja" -kokoomuskuplassanne.

Vierailija
72/72 |
12.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko Suomessa muka jotain köyhiä ? Minusta kaikille jo viranomaiset takaa sen minitulon, joka on ihan hyvää

Tervetuloa elämään mun 500e tuloilla muutama kuukausi...

Ps. Roskisten dyykkaus on kivaa.

Netistä sulla on kuitenkin varaa maksaa.

Luuletko oikeasti, että käyn täällä itse maksamallani internetillä ja laitteella ja elän samalla Suomessa 500e/kk tuloilla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kuusi