Saara Aalto vs. Nico Rosberg - kumpi suurempi suomalainen?
Kommentit (33)
Nicossa ei ole muuta suomalaista kuin isänsä geenit ja opetukset siitä että Suomi on paska maa ja sinne ei kannata haikailla. Keke Rosberg on aina ollut yksi pahimpia Suomen dissaajia, mutta toki hänellä on oikeus mielipiteeseensä ja vapaus valita missä aikansa haluaa viettää. Nicossa ei tosiaan ole mitään suomalaista ja sen on tuonut monta kertaa esille.
No jos pakko valita noista niin Saara, Nico ei ole tarpeeksi suomalainen ollakseen suomalainen vaikka suomen kansalaisuus olisikin...Ja Saara on muuten ärsyttävä, mutta jos jompikumpi on valittava niin Saara.
Saara on suurempi, koska hän yhdisti koko Suomen kansan taakseen tavalla, jota ei ole tehnyt viime vuosina kukaan jääkiekkomaajoukkuetta lukuunottamatta. Tajusin tämän, kun jopa lähes 80-v mummoni katsoi TV:stä englanninkielistä finaalia vaikkei ymmärtänyt juuri sanaakaan.
Siinä ei muutama soraääni (eikä saksalainen säkämestaruus) paina.
Vierailija kirjoitti:
Lllll kirjoitti:
Nico ei puhu suomea...
Kukaan täysijärkinen ei opettaisi lapselleen suomea, jos asuisi ulkomailla. Täysin turha pienen vähemmistön kieli. Täällä Suomessakin pitäisi englannista tehdä ainoa virallinen kieli ja lopettaa suomen ja ruotsin opettaminen.
Nico on sentään maailmanmestari, Saara jonkun laulukisan kakkonen, Nico päivänselvä valinta. Toivottavasti Saara saa levytyssopimuksen sekä ennen kaikkea ammattimaisen tiimin taakseen, lauluntekijän joka osaa tehdä hittejä.
Jokainen täyspäinen ulkomailla asuva opettaa lapsilleen myös suomen kielen, koska se on ainakin toisen vanhemman tunnekieli, se sitoo lapsen Suomen kulttuuriin ja helpottaa kommunikointia Suomessa asuvien sukulaisten kanssa. Lisäksi kaksikieliset lapset oppivat helpommin vielä kolmannen tai vaikka neljännenkin kielen.
Itse kysymykseen vastaan nolla. Nico ei ole suomalainen. Saara on ok laulaja, mutta jättää minut ihan kylmäksi. En menisi kumpaakaan nimeämään "suureksi suomalaiseksi".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lllll kirjoitti:
Nico ei puhu suomea...
Kukaan täysijärkinen ei opettaisi lapselleen suomea, jos asuisi ulkomailla. Täysin turha pienen vähemmistön kieli. Täällä Suomessakin pitäisi englannista tehdä ainoa virallinen kieli ja lopettaa suomen ja ruotsin opettaminen.
Nico on sentään maailmanmestari, Saara jonkun laulukisan kakkonen, Nico päivänselvä valinta. Toivottavasti Saara saa levytyssopimuksen sekä ennen kaikkea ammattimaisen tiimin taakseen, lauluntekijän joka osaa tehdä hittejä.
Jokainen täyspäinen ulkomailla asuva opettaa lapsilleen myös suomen kielen, koska se on ainakin toisen vanhemman tunnekieli, se sitoo lapsen Suomen kulttuuriin ja helpottaa kommunikointia Suomessa asuvien sukulaisten kanssa. Lisäksi kaksikieliset lapset oppivat helpommin vielä kolmannen tai vaikka neljännenkin kielen.
Itse kysymykseen vastaan nolla. Nico ei ole suomalainen. Saara on ok laulaja, mutta jättää minut ihan kylmäksi. En menisi kumpaakaan nimeämään "suureksi suomalaiseksi".
Ei lapsen tarvitse kommunikoida Suomessa asuvien sukulaisten kanssa kuin ehkä kerran vuodessa jos sitäkään. Eikä kaksikielisten lasten tarvitse opetella suomea, muitakin kieliä on.
Mutta mikäpäs minä olen omaa täyspäisyyttäni arvioimaan.
"Nico Rosberg pitää itseään 100-prosenttisesti saksalaisena, vaikka ei kasvanutkaan Saksassa vaan Monacossa."
Ei edes puhu suomea. Mikä suomalainen se on..?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lllll kirjoitti:
Nico ei puhu suomea...
Itse kysymykseen vastaan nolla. Nico ei ole suomalainen. Saara on ok laulaja, mutta jättää minut ihan kylmäksi. En menisi kumpaakaan nimeämään "suureksi suomalaiseksi".Ei lapsen tarvitse kommunikoida Suomessa asuvien sukulaisten kanssa kuin ehkä kerran vuodessa jos sitäkään. Eikä kaksikielisten lasten tarvitse opetella suomea, muitakin kieliä on.
Ai, sori, mä en tiennyt että teillä on noin huonot välit. Olen pahoillani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lllll kirjoitti:
Nico ei puhu suomea...
Itse kysymykseen vastaan nolla. Nico ei ole suomalainen. Saara on ok laulaja, mutta jättää minut ihan kylmäksi. En menisi kumpaakaan nimeämään "suureksi suomalaiseksi".Ei lapsen tarvitse kommunikoida Suomessa asuvien sukulaisten kanssa kuin ehkä kerran vuodessa jos sitäkään. Eikä kaksikielisten lasten tarvitse opetella suomea, muitakin kieliä on.
Ai, sori, mä en tiennyt että teillä on noin huonot välit. Olen pahoillani.
Ei mun ja Saaran väleissä mitään vikaa ole.
Nico on yhtä suomalainen kuin Kånken reppu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lllll kirjoitti:
Nico ei puhu suomea...
Ei puhunut Mannerheimikään. Silti suomalaiset ovat äänestäneet hänet suurimmaksi suomalaiseksi.
Mistä lehdestä olet tietosi saanut?
Mannerheimin puhui suomea, ruotsia, venäjää , ranskaa ja saksaa.
Mannerheim opetteli suomen kielen vasta aikuisena. Hänen äidinkielensä oli ruotsi. Mannerheim puhui saksaa, ranskaa ja venäjää paremmin kuin suomea.
Nicokin ehtii vielä opetella suomen kielen. Jossain haastattelussa hän on kertonut opiskelevansa suomea.
Nico, koska ei puhu paskaa Suomesta. Saara haukkunut Suomea, paha kello kauas kuuluu.
Vierailija kirjoitti:
Nico on haastatteluissa itsekin sanonut, että ei ole suomalainen. Ajaa Saksan lipun alla. Että se siitä suomalaisuudesta. Ei puhu suomea.
Onhan se totta, ettei Nico mikä impivaaralainen suomipoika ole, mutta kyllähän tosiasia on se, että hänellä on Suomen passi perstaskussaan ja Suomen passin saa vain Suomen kansalainen. Se mitä maata edustaa jossain autokilpailussa, ei määritä ihmisen kansalaisuutta. Onhan Suomeakin edustanut euroviisuissa norjalainen, jolla ei koskaan ole ollut Suomen kansalaisuutta, eikä osaa Suomea Niconkaan vertaa.
Toisaalta, jos suomenkielen taito määrittäisi kansalaisuuden, niin sitten estejuoksija Sandra Erikssonilta pitäisi ottaa Suomen kansalaisuus pois. Niin ja siinä samassa aika monelta muultakin Pohjanmaan rantahurrilta ja valtaosalta ahvenanmaalaisista.
Se on tietysti jokaisen makuasia, kuinka paljon Nico Rosbergista pitää, tai kuinka hyvin mieltää hänet suomalaiseksi, mutta fakta nyt on kuitenkin se, että hän on Suomen kansalainen.
Nico on haastatteluissa sanonut itse, että hän on saksalainen, ei suomalainen.