Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekisi mieli leikata siili, ahdistaa ulkonäkökeskeisyys

Argh
11.12.2016 |

Tuleeko teillä muilla tämmöisiä tunteita? Tällä hetkellä taistelen halua vastaan ottaa sakset käteen ja leikata pitkän tukan pois. Jälkeenpäin kaduttaisi kuitenkin. Tän maailman ulkonäkökeskeisyys ahdistaa. Pitää olla kaunis ym. Miehet tykkää pitkistä hiuksista jne. Kuitenkin huomenna taas meikkaan ja yritän näyttää hyvältä. Jos leikkaisi hiukset, saisi olla rehellisesti ruma ja haistattaa ulkonäköpaineille. Tuntisi olonsa vahvaksi. (ja siis, toki monille naisille sopii lyhyt tukka, ei mitään sitä vastaan. Itse tiedän vaan näyttäväni karmealta lyhyessä.)

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkaa. Ole ja uskalla olla erilainen. Kysy itseltäsi "why not". Mitä pelkäät?

Vierailija
2/16 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen että leikkaat sen kerrankin oikeasti. Käsittelisit sitten sen kriisin ja katumuksen joka siitä seuraisi, ymmärtäisit ettei se niin dramaattinen ele ollutkaan ja eiköhän suhteesi ulkonäköön ja muiden odotuksiin todellakin hieman tasapainottuisi. Ehkäpä alkaisit jopa miettiä ihan muita asioita. Toinen mitä voisit kokeilla on meikkaamisemn lopettaminen vaikka pariksi viikoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kasvaa takaisin. Tukka nimittäin. Kokeile leikata. Saatat jopa tykätä.

Vierailija
4/16 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosin aikoinaan todella riitaisesti naisystävästäni. Näin sen viikko eron jälkeen kadulla ja se oli leikannut pitkät hiuksensa lähes siiliksi. Näytti oikein ylpeältä, kunnes purskahdin nauruun. On sittemmin kasvattanut tukan takaisin. 😂

Vierailija
5/16 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua :D taidan leikata. Kiitos tuesta! Haluan eroon tästä ulkonäköahdistuksesta ja paineesta, jota varmasti myös itse aiheutan itselleni. -ap

Vierailija
6/16 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä siilit on tehneet sinulle? Olet sairas.

Vierailija
7/16 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siilit on nykyään muotia:)

Vierailija
8/16 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leikkaa. Ole ja uskalla olla erilainen. Kysy itseltäsi "why not". Mitä pelkäät?

Erilainen? Enpä usko... ei Suomessa ketään kiinnosta jos naisella on siili tai vaikka kalju. Eikä ketään kyllä kiinnosta se pitkä tukka ponnarilla, joten ulkonäkökeskeisyys ei ole kyllä mikään hyvä syy lähteä tuohon. Ketään ei nimittäin tule kiinnostamaan paitsi ap:ta itseään.

Vierailija
9/16 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apua :D taidan leikata. Kiitos tuesta! Haluan eroon tästä ulkonäköahdistuksesta ja paineesta, jota varmasti myös itse aiheutan itselleni. -ap

No nimenomaan sinä itse sitä jankkaat. Tosi monilla näkyy lyhyttä ja vaikk millaista mallia ja aurinko on noussut joka päivä siitä huolimatta. Ja maailma pyörii edelleen.

Vierailija
10/16 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli joskus ehkä vuoden tai puolitoista kalju/siili ihan omasta tahdosta, ja se sai miettimään paljon muiden ihmisten pinnallisuutta. Melko paljon tuli outoja katseita ihmisiltä, ja aloin tosissani miettiä että eikö nuo tajua, että minullahan saattaisi olla vaikka syöpä. Mietin paljon niistä vanhemmista naisista jotka mulkoilivat, että eikö he tajua, että hehän voivat saada vaikka rintasyövän ja sitten he menettävät hiuksensa. Se oli hyvä kokeilu ja sen jälkeen on ollut todella helppoa olla välittämättä mistään ulkonäköodotuksista. 2

Vierailija
11/16 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nimenomaan sinä itse sitä jankkaat. Tosi monilla näkyy lyhyttä ja vaikk millaista mallia ja aurinko on noussut joka päivä siitä huolimatta. Ja maailma pyörii edelleen.

Nythän on monilla malleilla näkynyt siilitukkaa, esim. H&M:llä ja siinä Zalandon mainoksessa joka pyörii kolmosella.

Vierailija
12/16 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli joskus ehkä vuoden tai puolitoista kalju/siili ihan omasta tahdosta, ja se sai miettimään paljon muiden ihmisten pinnallisuutta. Melko paljon tuli outoja katseita ihmisiltä, ja aloin tosissani miettiä että eikö nuo tajua, että minullahan saattaisi olla vaikka syöpä. Mietin paljon niistä vanhemmista naisista jotka mulkoilivat, että eikö he tajua, että hehän voivat saada vaikka rintasyövän ja sitten he menettävät hiuksensa. Se oli hyvä kokeilu ja sen jälkeen on ollut todella helppoa olla välittämättä mistään ulkonäköodotuksista. 2

No sä oot just varmaan leikannu hirvee uho päällä tukkas ja etsinyt mulkoilijoita kaiken aikaa. Oikeesti ne on katsonut sua et miksi sinä tuijotat heitä. Oikeasti, uskokaa, ei tätä maailmaa kiinnosta teidän karvat tai niiden puute. Ihminen saa mitä se hakee. Jos haluaa kohauttaa, niin sitten tulkitsee maailmaa sen mukaan.

Vierailija
13/16 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elä leikkoo mittään. Vaan kasvata kainalokarvat.

Vierailija
14/16 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mies ja leikkasin itse pääni millisiiliksi kaljuuntumisen takia, on vapauttavaa kun ei tarvitse hiuksia laitella päivittäin ja aina välilla katsoa peilistä "onks tukka hyvin?"

Mutta muista että jos ap leikkaat siiliksi, niin se täytyy leikata noin joka toinen vko. Itse leikkaan pääni itse partakoneella kerran viikossa.

Vierailija
15/16 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sä oot just varmaan leikannu hirvee uho päällä tukkas ja etsinyt mulkoilijoita kaiken aikaa. Oikeesti ne on katsonut sua et miksi sinä tuijotat heitä. Oikeasti, uskokaa, ei tätä maailmaa kiinnosta teidän karvat tai niiden puute. Ihminen saa mitä se hakee. Jos haluaa kohauttaa, niin sitten tulkitsee maailmaa sen mukaan.

Ei ollut mitään uhoa kyllä, enkä etsinyt mulkoilijoita. Mutta vaikea olla huomaamatta vaikka työhaastattelussa, kun joku mulkoilee. Kokeile vaikka itse. Minulla ei ole tarvetta kohautella mitään. Pyrin vain löytämään parhaan mahdollisen olemisen tavan itselleni. 2&10

Vierailija
16/16 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut mitään uhoa kyllä, enkä etsinyt mulkoilijoita. Mutta vaikea olla huomaamatta vaikka työhaastattelussa, kun joku mulkoilee. Kokeile vaikka itse. Minulla ei ole tarvetta kohautella mitään. Pyrin vain löytämään parhaan mahdollisen olemisen tavan itselleni. 2&10

Mä tiedän niitä, jotka on omia itsejään vaikka kaljuna. Ei ne raportoi mistään mulkoilusta, eipä niille tulis mieleenkään et se edes voisi johtua tukkamallista, jos joku jossain edes katsois...

Totuus on se ettet voi tietää miksi sua katsotaan. Minä toivon et ap leikkaa tukkansa, jos niin tahtoo. Mut toivon vaan itsensä vuoksi et tekis sen jostain muusta syystä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme seitsemän