Kauniita, perinteisiä naisen nimiä?
Olen miettinyt mm. nimiä Lilja, Emma, Maria, Aurora, Johanna ja Kristiina. Mitä mieltä olette näistä? Ja mitä muita tulee mieleen? :)
Kommentit (19)
Kivoja nimiä :) Karoliina mukaan listalle!
Tuli mieleen myös mm. Ida, Laura, Annika, Meri, Helmi, Vilhelmiina, Katariina, Eveliina....
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt mm. nimiä Lilja, Emma, Maria, Aurora, Johanna ja Kristiina. Mitä mieltä olette näistä? Ja mitä muita tulee mieleen? :)
Minulla on noista kaksi :)
Kristiina, Johanna ja Katariina ovat kyllä ihan omaa luokkaansa. Ja tietysti Maria. 100% ajattomia nimiä, aina hyviä vaihtoehtoja :D
Selma
Alma
Mandi
Elina
Satu
Emilia
Veera
Roosa
Sylvia
Lyydia
Matleena
Irene
Alisa, Aliisa
Anni
No Vilhelmiina on ainakin tosi klassinen ja perinteinen. Samoin Katariina ja Johanna. Isabella itse asiassa myöskin ikivanha nimi ja Amanda myös.
Aurelia?
Elle on vanha lappalainen/saamelainen nimi.
Miina
Sofia
Julia
Bertta
Hertta
Martta
Siina
Marja
Elise
Jotenkin muuten huvittavaa, että lähes kaikki "suomalaisena" pidetyt perinteiset nimet ovat vain suomennettuja muunnoksia ulkomaalaisista nimistä. Esim. Mary - Marja, Katherine - Katariina, Kristine - Kristiina. Johanna on muunnos Hannasta.
Edith, Sofia, Anna, Iris, Inkeri, Ingrid, Sigrid, Astrid, Sylvia, Edla, Ada, Lovisa, Ulrika, Ruth, Rebekka, Alma, Alva, Ella, Elle(n), Lydia, Helga, Olga, Lilian, Claudia, Rakel, Amanda, Matilda, Elisabeth, Juliana, Linnea, Sara ja Alina.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin muuten huvittavaa, että lähes kaikki "suomalaisena" pidetyt perinteiset nimet ovat vain suomennettuja muunnoksia ulkomaalaisista nimistä. Esim. Mary - Marja, Katherine - Katariina, Kristine - Kristiina. Johanna on muunnos Hannasta.
Ei Katariina, Kristiina ja Johanna ole pelkästään suomalaisia nimiä koskaan olleetkaan, siis tuollaisenakaan.
Aitoa Suomi-kamaa on lähinnä joku Kyllikki ja Aino.
Kaikki nuo mainitsemasi ovat hyvin kauniita. Niistä saa kivoja yhdistelmiä.