Työtä ja työtä. Mene töihin ja tee työtä. Miksi suomalaiset on niin työhullua porukkaa?
Jos on vaikka juoppo niin hän saa armahduksen koska on niin kova työntekijä.
Miksi työllä pyhitetään kaikki ja saa armahduksen muiden kansalaisten silmissä?
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Jos työttömät tekisivät jotain hyödyllistä päivisin kuten vaikka siivoisivat Suomen metsiä roskista ja risuista niin kyllä minä hyvilläni olisin. Saataisiin Suomen talous nousuun ja nämä vekkulit työttömätkin ansaitsisivat silmissäni ihmisen arvon. Voisin puhutella heitä ja lausua aamulla hyvää huomenta Herra Tossavainen ja oikein railakasta päivänjatkoa ihan koko perheelle.
Jouluna muistaisin kortilla ja pähkinäpussilla.
Työnteolla ansaitaan kunnioitus muiden silmissä. Niinhän se hautakivessäkin lukee että mitä oli miehiään. Tässä lepää kirvesmies Tossavainen
Mitä sinä oikein sönkötät. En ymmärtänyt lausettakaan selityksistäsi.
Sönköttäjä sönköttää vaan kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos työttömät tekisivät jotain hyödyllistä päivisin kuten vaikka siivoisivat Suomen metsiä roskista ja risuista niin kyllä minä hyvilläni olisin. Saataisiin Suomen talous nousuun ja nämä vekkulit työttömätkin ansaitsisivat silmissäni ihmisen arvon. Voisin puhutella heitä ja lausua aamulla hyvää huomenta Herra Tossavainen ja oikein railakasta päivänjatkoa ihan koko perheelle.
Työnteolla ansaitaan kunnioitus muiden silmissä. Niinhän se hautakivessäkin lukee että mitä oli miehiään. Tässä lepää kirvesmies Tossavainen
Mitä sinä oikein sönkötät. En ymmärtänyt lausettakaan selityksistäsi.
Lienee jotain henkimailman hämäriä juttuja? Suomi nousuun metsiä siivoamalla? Juust ja lehmätkin lentää.
Koska se takaa hyvän elintason. Jokainen voi verrata Suomea Afri'kkaan tai lähi-idän ihmeisiin, joita ei työ kiinnosta
Vierailija kirjoitti:
Minä elätän teidät. Olen maksanut veroja jo kolmekymmentä vuotta. Elätän jopa ehkä lapsennekin. Kuinka ilkeätte pilkata työntekoa tälläisillä joutavilla aloituksilla.
Te elätte suoraan kädestäni.
Lopeta se jaarittelu ja mene töihin! Voisit ottaa toisen työn myös.
Vierailija kirjoitti:
Siis? Ei saa mitään selvää mitä kirjoitit? Onko sinulla kaikki kunnossa?
Aika pelottavaa kun jollakin on hätä ja näppäimistöltä tulee pelkkää siansaksaa!
Minulle ollaan suorastaan katkeria, kun teen osa-aikatyötä. En saa mitään tukia ja tulen tuolla mainiosti toimeen. Aina joku kyselemässä "Koskas meet oikeisiin töihin? Just, makaat siis vaan kotona puolet viikosta?!" niin, sitten? Voit tehdä itse myös tämän valinnan jos tulet vähemmällä toimeen.
Mä käyn töissä mielelläni, saan sillä palkalla kustannettua kaikkea kivaa itselleni. Työttömänä olo oli surkeaa ja luuserimaista ja köyhää! Onneksi sain töitä.
Täytyy muistaa että tämä on pieni maa jossa on paljon persjalkaisia vitun idiootteja. Tämä koko maa on saatanan kusipää vittu ja sen työnhakijat haluavat olla asiassa mukana. Sitten vittuillaan kaikille jne. Nyrkillä saaatana tapettavia vitun poskisolisteja monet... Kiinnosta paskaakaan. Suksikaa vittuun niiden töidenne kanssa; minulle ette vittuile:
Ei se ole työhulluus vaan ahdinko ja pelko tulevaisuudesta ja hyvinvointiyhteiskunnan romahtamisesta, joka on edessämme. Suomessa joka neljäs on valtion tukien varassa, lainaa otetaan enemmän kuin olisi varaa maksaa takaisin ja eu:lta satelee varoituksia. Pelätään milloin se katto tulee vastaan ja pakotteet alkaa. Näin ei vaan voi jatkaa, kaiken logiikan mukaan näin köyhä valtio ei pysty kaikkia elättämään.
Suomen ongelma on edelleenkin se että naapurille vittuillaan ja kateus. Opetelkaa suomalaiset siitä vittuun että aina ei tarvitse kyylätä sitä naapuria kateellisena. Vitun mongoloidit!
Joo lopetetaan kaikki käymästä töissä, aika nopeasti voi tulla nälkä, kylmä ja jano kun kaupasta ei saa ruokaa, sähköt katkeavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen niin väsynyt elättäämään näitä elämäntapatyöttömiä joilla on parempi elintaso kuin pienipalkkaisilla ja joita kaupunki asuttaa kantakaupunkiin kun itse joutuu pieni palkkaisena asumaan kaukana ja on pitkät työmatkat.
Toi on musta pahin vääryys. Eikö pitkäaikaistyöttömät jouda asua jossain poissa keskustoista?
Arvaapa asuisinko mieluummin vaikka Kontulassa tai Jakomäessä, mutta kaupungin asuntoa on täällä Helsingissä mahdoton saada, ainakin yksiötä. Pakko oli ottaa epäinhimillisen pieni (mutta kallis) luukku keskustasta, kun ei ollut muuta mahdollisuutta. Ja tämän siis sossu maksoi. Nyt olen tosin onneksi päässyt töihin ja maksan itse vuokrani, toki mieluummin maksaisin pienellä palkallani sen inhimillisen hintaisen kaupungin yksiön vuokran...
OT. Ei ole mahdotonta saada saada Stadin asuntoa, vieläpä yksiötä. Itse olen elävä esimerkki, sain 11v sitten kantakaupungista yksiön. Lapseton suomalainen nainen olin silloin. Muutin isompaan vuosi sitten, mutta näen edelleen kauppareissulla sen yksiön naapureita ja ovat kertoneet että siihen muutti kolmekymppinen suomalainen nainen pienen koiran kanssa. Eli uusikaa hakemustanne sinnikkäästi. Mulla ei ole aavistustakaan,miten ja miksi mä sain sen. 3kk hakemuksen jättämisestä tuli ilmoitus sähköpostiin = lottovoitto.
Mä kävin silloin(kin) töissä ja ihan perusduunaripalkalla.
Ei työhulluja ole vaan tapa loukata työtöntä. Sitä kuraa tulee päälle heti, kun jäät työttömäksi.
Mutta auta armias kun kerrot saaneeksi työpaikan niin laskeutuu hiljaisuus.
Me ollaan miehen kanssa 50v. ja ollaan sovittu että jos työttömyyttä on perheessä niin siitä ei puhuta.
Toki läheisille kerrotaan mutta siihen se jää ja naapureiden uteluihin ei vastata.
Eräskin naapuri utelee muiden työnteosta ja päivittelee, kun ollaan vaan kotona.
Sanon aina että kysy niiltä,en minä heidän asioista tiedä.
Laskeutuu hiljaisuus, en lähde sättimis linjalle. Enkä kerro mitään vaikka tietäisinkin.
Miksi nämä suomeen tulleet miehet saavat vapaasti olla tekemättä mitään, eikä heitä kukaan moiti siitä? Naapuriin asutettu turvapaikanhakija on kotona kaiket päivät, vaikka on parhaassa työiässä. Sai y-säätiöltä yksiön ohi suomalaisten asunnottomien. Kehtaa vielä valittaa, että on huono asunto.
realisti kirjoitti:
Joo lopetetaan kaikki käymästä töissä, aika nopeasti voi tulla nälkä, kylmä ja jano kun kaupasta ei saa ruokaa, sähköt katkeavat.
Tässä varmaan haettiin sitä, miksi se työ on monelle elämän keskeinen sisältö. Kyllä ne ymmärrämme, että töissä on elääkseen käytävä, mutta onhan sitä paljon muutakin.
Vierailija kirjoitti:
Minä elätän teidät. Olen maksanut veroja jo kolmekymmentä vuotta. Elätän jopa ehkä lapsennekin. Kuinka ilkeätte pilkata työntekoa tälläisillä joutavilla aloituksilla.
Te elätte suoraan kädestäni.
Vähä veikkaan et sun minimitulon veroilla ei kustanneta kuin ehkä se oma kansakoulun käynti juuri ja juuri.
Vierailija kirjoitti:
Täytyy muistaa että tämä on pieni maa jossa on paljon persjalkaisia vitun idiootteja. Tämä koko maa on saatanan kusipää vittu ja sen työnhakijat haluavat olla asiassa mukana. Sitten vittuillaan kaikille jne. Nyrkillä saaatana tapettavia vitun poskisolisteja monet... Kiinnosta paskaakaan. Suksikaa vittuun niiden töidenne kanssa; minulle ette vittuile:
Kai olet käynyt armeijan?
Sotilasarvosi oli?
Minä kustannan sinunkin elämäsi. Olen aikuiselämäsi vanhempasi. Puhuppa kunnioittavampaan sävyyn. Tämä selvä?
Vierailija kirjoitti:
Suomen ongelma on edelleenkin se että naapurille vittuillaan ja kateus. Opetelkaa suomalaiset siitä vittuun että aina ei tarvitse kyylätä sitä naapuria kateellisena. Vitun mongoloidit!
Ei kannata kertoa naapureillee asioistaan ja jos kysytään niin sanon että henkilökohtaisia asioita.
Jos autoa kytätään parkkiksella niin sanon ettei työpaikalla ole parkkipaikkaa vaikka mies olisikin työtön.
Olen naapurit oppinut tuntemaan niin hyvin että tiedän että varoa pitää. Työpaikka ei kuulu naapureille jos ei itse haluta asiasta avautua.
Onko asia ymmärretty? kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai olet käynyt armeijan?
Sotilasarvosi oli?
Minä kustannan sinunkin elämäsi. Olen aikuiselämäsi vanhempasi. Puhuppa kunnioittavampaan sävyyn. Tämä selvä?
En ole tuo kenelle vastasit. Silti heitä voltti ja pakene vuorille. Kustanna nyt aluksi vaikka pari bisseä.
Työtön juoppokin voi vaikuttaa siten että tukee vain kotimaista alkoholia.