Työtä ja työtä. Mene töihin ja tee työtä. Miksi suomalaiset on niin työhullua porukkaa?
Jos on vaikka juoppo niin hän saa armahduksen koska on niin kova työntekijä.
Miksi työllä pyhitetään kaikki ja saa armahduksen muiden kansalaisten silmissä?
Kommentit (53)
Eikä työssä käyminen tarkoita aina sitä, että niitä töitä tekisi. Suojatyöpaikat eivät ole fiktiota, eivät todellakaan.
Ei kiinosta työt edes toisten tekeminä.
Tällaisessa yhteiskunnassa, jota Suomikin edustaa, on vain niin, että aikuisten pitää tehdä töitä. Näin nämä rattaat pysyvät pyörimässä. Toki voitaisiin tehdä niinkin, että jäisimme kaikki koteihimme. Tosin sitten ehkä olot olisivat aika paljon alkeellisemmat. Tyytyisitkö ap siihen, että itse kävisit metsällä hakemassa ruokaa, asuisit kylmässä mökissä ilman mukavuuksia? Mistä ihmeestä aikuiset ihmiset kuvittelee, että sitä voi ikäänkuin itse päättää, että ei huvita tehdä töitä ja silti olisi olemassa kauppoja, sähköt, vesi tulisi taloon jne? Näin ei vain ole. Pitäisi asua jossain tyynenmeren saarella alkuasukkaana bambumajassa, jossa sielläkin muuten pitää tehdä jonkunlaista työtä, jotta pärjää ja saa ruokaa.
Työhön voi paeta ongelmia, voi vetää roolia eikä tarvitse kohdata ketään omana itsenään.
Mä olen niin väsynyt elättäämään näitä elämäntapatyöttömiä joilla on parempi elintaso kuin pienipalkkaisilla ja joita kaupunki asuttaa kantakaupunkiin kun itse joutuu pieni palkkaisena asumaan kaukana ja on pitkät työmatkat.
Ap:n pointti meni monelta ohi. Ainakin minä ymmärsin, että hän ihmettelee, miten työssä käyviä arvostetaan, vaikka nämä eivät siellä töissään saisi aikaan yhtään mitään.
Itse olen töissä ja luonnollisestikin ahkera.
Eivät suomalaiset oikeasti ole työhulluja. Täällä vain puhutaan työnteosta paljon ja monet puhuvat omasta työhistoriastaan kuin jostain uroteosta. En ymmärrä sitä. Ikään kuin olisi jokin sankarillinen uhraus käydä töissä!
Minä elätän teidät. Olen maksanut veroja jo kolmekymmentä vuotta. Elätän jopa ehkä lapsennekin. Kuinka ilkeätte pilkata työntekoa tälläisillä joutavilla aloituksilla.
Te elätte suoraan kädestäni.
Vierailija kirjoitti:
Minä elätän teidät. Olen maksanut veroja jo kolmekymmentä vuotta. Elätän jopa ehkä lapsennekin. Kuinka ilkeätte pilkata työntekoa tälläisillä joutavilla aloituksilla.
Te elätte suoraan kädestäni.
isäs elätti sua kun sua teki.
Olin vuoden työttömänä. Kaikki puhuivat jotenkin väheksyen ja aina kyseltiin tosi arvostelevasti että no onko löytynyt töitä, haetko edes? Eikun nautin vaan siitä että sai laskea senttejä että sai ruokaa.
Nyt kun olen töissä niin taas puhutaan normaalisti. Suomessa ensimmäisiä kysymyksiä mitä kysytään toiselta on "mitenkäs töissä?"
Vierailija kirjoitti:
Olin vuoden työttömänä. Kaikki puhuivat jotenkin väheksyen ja aina kyseltiin tosi arvostelevasti että no onko löytynyt töitä, haetko edes? Eikun nautin vaan siitä että sai laskea senttejä että sai ruokaa.
Nyt kun olen töissä niin taas puhutaan normaalisti. Suomessa ensimmäisiä kysymyksiä mitä kysytään toiselta on "mitenkäs töissä?"
Tuo on todella tyypillistä. Vastapuoli ei osaa suhtautua työttömään normaalisti vaan työntää hänet pois ja eristää.
Työttömät syrjäytyvät. Edes paras kaverini ei tarjonnut minulle tuopillista kun kysyin voiko hän tarjota kun minä olen ollut työttömänä kaksi vuotta. Hän väitti ettei hänellä ollut rahaa vaikka tiedän että käy töissä ja rahaa on vaikka muille jakaa.
Siihen loppui sekin ystävyys ja ihan lapsesta asti on tunnettu.
Vierailija kirjoitti:
Työhön voi paeta ongelmia, voi vetää roolia eikä tarvitse kohdata ketään omana itsenään.
Juuri näin. Arkena töiden jälkeen vähän koneella ja päikkärit, siinä menikin päivä mukavasti. Ongelmaksi tulee nämä viikonloput, ahdistaa ja elämä on kurjaa. Olisinpa aina töissä.
Jos et työtä tee, ei sinun syömänkään pidä.
Vierailija kirjoitti:
Jos sulla on euro ja sillä saa yhden paketin mannapuuroa niin työpäivän aikana saa aika paljon mannapuuroa ostettua.
Ei lienee pahasta tarjota mannapuuroa myös muille vaikka jakaa sen yhden työtunnin mannapuurot muille sitä tarvitseville kuten kunnon kristitty tekisi.
Vierailija kirjoitti:
Näin ollen kilpailu on yhteiskunnan hyve ja kirous samaan aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen niin väsynyt elättäämään näitä elämäntapatyöttömiä joilla on parempi elintaso kuin pienipalkkaisilla ja joita kaupunki asuttaa kantakaupunkiin kun itse joutuu pieni palkkaisena asumaan kaukana ja on pitkät työmatkat.
Toi on musta pahin vääryys. Eikö pitkäaikaistyöttömät jouda asua jossain poissa keskustoista?
On kyllä ihanaa olla pitkän työttömyyden (johon kuului myös rankkaa ryyppäystä) jälkeen töissä. Vaikka kohtuu pieni palkka, aina se korvauksen voittaa. Ei mua työttömänä koskaan haukuttu, mutta nyt onnitellaan, että olen jaksanut hoitaa hommani. Kyllä mua hävetti juoda korvausrahoja, jotka toiset on töissä raatamalla veroina maksaneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toi on musta pahin vääryys. Eikö pitkäaikaistyöttömät jouda asua jossain poissa keskustoista?
Arvaapa asuisinko mieluummin vaikka Kontulassa tai Jakomäessä, mutta kaupungin asuntoa on täällä Helsingissä mahdoton saada, ainakin yksiötä. Pakko oli ottaa epäinhimillisen pieni (mutta kallis) luukku keskustasta, kun ei ollut muuta mahdollisuutta. Ja tämän siis sossu maksoi. Nyt olen tosin onneksi päässyt töihin ja maksan itse vuokrani, toki mieluummin maksaisin pienellä palkallani sen inhimillisen hintaisen kaupungin yksiön vuokran...
Jos työttömät tekisivät jotain hyödyllistä päivisin kuten vaikka siivoisivat Suomen metsiä roskista ja risuista niin kyllä minä hyvilläni olisin. Saataisiin Suomen talous nousuun ja nämä vekkulit työttömätkin ansaitsisivat silmissäni ihmisen arvon. Voisin puhutella heitä ja lausua aamulla hyvää huomenta Herra Tossavainen ja oikein railakasta päivänjatkoa ihan koko perheelle.
Jouluna muistaisin kortilla ja pähkinäpussilla.
Työnteolla ansaitaan kunnioitus muiden silmissä. Niinhän se hautakivessäkin lukee että mitä oli miehiään. Tässä lepää kirvesmies Tossavainen
Olen miettinyt samaa. Jos on täysin kusipää ja käy töissä niin kusipäisempi on kuitenkin se työtön vaikka olisi vallan herttainen henkilö noin muuten.