Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi fb:ssa aikuisten pitää hehkuttaa kavereilla?

Vierailija
10.12.2016 |

"Tänään ihana tyttöjen ilta kera outin, Marin ja Jonnan (pusu ja sydänhymiöt)"

"Kiitos ihanasta shoppailureissusta Kaijalle , tealle ja helille (sydämiä ja yhteiskuva )"

Yritetäänkö noin näyttää että hei , mulla on ystäviä ja vilkas sosiaalinen elämä?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika neutraalit ajatukset tuosta. Ei vaikuta mitenkään siihen miten suhtaudun heihin. Ei kosta arvostusta, mutta ei laskekaan. Taviksia.

Arvostan kaikkien kavereita paljon.

Vierailija
22/36 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin pyrin laittamaan facebookkiin pääasiassa iloisia hetkiä elämästäni. Negatiivisuuksia ihmiset kohtaa näinä päivinä niin paljon, että en jaksa tehdä facebookista mitään valivali-paikkaa.

Ei se minusta mitään hehkuttamista ole, vaan ihan normaalia kanssakäymistä. Negatiivisista asioista puhutaan sitten naamatusten, pääasiassa.

Mitä siellä facessa sitten pitäisi jakaa? Kun ei saa jakaa ruokakuvia, ei saa päivittää mitä on kavereiden kanssa tehnyt, ei saa laittaa lemmikkipäivityksiä, ei iloisia "hehkutus" hetkiä, ei lasten asioita, ei linkata uutisia eikä musiikkia jne. Aina on joku mielensäpahoittaja joka keksii positiivisestakin negatiivista ja jotenkin kääntää kaikki asiat aina siten, että niiden laittaja on jotenkin ääliö.

Minut saa ainakin vapaasti poistaa kavereista jos postaukseni ärsyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se muilta pois, jos minulla on rakkaita ystäviä, joiden kanssa koettuja hauskoja hetkiä talletan muistoksi sosiaalisen median profiiliini? Varsinkin nyt, kun FB näyttää niitä vanhoja postauksia samalta päivämäärältä, on hauska muistella niiden kautta menneiden vuosien tapahtumia.

Vierailija
24/36 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen ettei ole kyse siitä että joku olisi kateellinen tai katkera kenenkään ystävistä, vaan siitä että jotkut aikuiset antavat itsestään oudon kuvan hehkuttaessaan yhteiskuvin ym. selkeästi klikkiytynyttä parhaiden ystävien joukkoa ikäänkuin jotain parisuhdetta johon ei kuka tahansa kelpaakaan mukaan . Se on vaan niin outoa aikuiselta.

Vierailija
25/36 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti kukaan ei kuvittele että minun päivityksilläni olisi tarkoitus leuhkia tai syrjiä ketään. Päivitän facebookkiin kivoja juttuja, esim. just jos olen tavannut jonkun kaverin, tai nähnyt kivan elokuvan, syönyt hyvää ruokaa jne. Olen monesti miettinyt, että pitäisikö perustaa blogi, mutta se taas vaatisi paljon enemmän panostusta ja aikaa. En tiedä jaksaisinko oikeasti miettiä satoja sanoja jostain kahvitteluhetkestä kaverin kanssa.

En todellakaan halua että joku yksinäinen kokee olonsa kurjaksi minun statuspäivityksistäni tai kuvistani. En oleta olevani mitenkään erityisen mielenkiintoinen, mutta itselleni on kiva jättää joku muisto jostain kivasta jutusta.

Vierailija
26/36 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen ettei ole kyse siitä että joku olisi kateellinen tai katkera kenenkään ystävistä, vaan siitä että jotkut aikuiset antavat itsestään oudon kuvan hehkuttaessaan yhteiskuvin ym. selkeästi klikkiytynyttä parhaiden ystävien joukkoa ikäänkuin jotain parisuhdetta johon ei kuka tahansa kelpaakaan mukaan . Se on vaan niin outoa aikuiselta.

Mulla ei ole parisuhdetta, joten tottakai kaverit ja sisarukset perheineen on minulle tärkeitä ja korvaavat sosiaalisesti sen parisuhteen puuttumisen.

Eli jos ei ole parisuhdetta ei saa laittaa mitään kuvia mistään kanssakäymisestä toisen ihmisen kanssa? Nousi ihan niskavillat pystyyn tuollaisesta ajatuksesta.

Vierailija
27/36 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä kiittely-muruttelu-raksuttelu ilmiöitä olen minäkin ihmetellyt. Joka hiton kissanristiäisistä pitää kiitellä sydämien kera. Kaikista oudointa on se, että nää henkilöt yleensä ei livenä kullittele ja raksuttele kavereitaan. Vain Facebookissa ollaan sitten niin rakasta ystävää sydämien kera jne. Itsellä ei pokka anna periks alkaa raksutteleen kaikkia ihania rakkaita, koska en livenäkään sitä tee. Ja kiittelyt voin kyllä hoitaa ihan naamatusten :D

Joku jännä itsensä korostamisen tarve tai näyttämisen halu tossa taustalla on.. halutaan hehkuttaa, että mullapa onkin kavereita ja maailman rakkaimpia, vaan ei kuitenkaan toki kaikki.. sitten on osa kavereista, joita ei sit koskaan kehuta tai raksutella... Esim. yksi ystäväni tätä harrastaa, tietylle porukalle annetaan vuolaita kiitoksia ja rakkauksia facessa, mutta osaa kaveripiiristä ei huomioida mitenkään, koskaan. Vähän niin kuin semmosta kastijakoa.

Vierailija
28/36 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei haittaa se, jos oikeista ystävistä laittaa vaikka tuollaisia "oli ihana ilta maailman parhaiden ystävien Ällin ja Tällin kanssa <3", enemmän häiritsee ne "ystäväpäivitykset" joista tiedän tosielämässä, että ihmiset eivät oikeasti ole ystäviä, ovat nähneet kaksi kertaa ja tuskin edes moikkaisivat jos kadulla tapaisivat. Siis, että tehdään niistä ihmissuhteista fb:ssa ihan erilaisia kuin mitä ne todellisuudessa ovatkaan. Kerran yksi puolituttu kävi hakemassa luotani ylimääräisiä kasveja pihalta ja sitten oli päivittänyt facessa " Oli ihana käydä kylässä XXX:llä <3". Siis asioita liioitellaan ja halutaan antaa kuva, että sosiaalinen elämä on paljon vilkkaampaa ja "syvempää" kuin mitä se todellisuudessa on. Tärkeitä ystäviä ovat hekin, joita tuskin kadulla moikattaisiin tai jäätäisiin juttelemaan.

Vierailija
29/36 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ei haittaa se, jos oikeista ystävistä laittaa vaikka tuollaisia "oli ihana ilta maailman parhaiden ystävien Ällin ja Tällin kanssa <3", enemmän häiritsee ne "ystäväpäivitykset" joista tiedän tosielämässä, että ihmiset eivät oikeasti ole ystäviä, ovat nähneet kaksi kertaa ja tuskin edes moikkaisivat jos kadulla tapaisivat. Siis, että tehdään niistä ihmissuhteista fb:ssa ihan erilaisia kuin mitä ne todellisuudessa ovatkaan. Kerran yksi puolituttu kävi hakemassa luotani ylimääräisiä kasveja pihalta ja sitten oli päivittänyt facessa " Oli ihana käydä kylässä XXX:llä <3". Siis asioita liioitellaan ja halutaan antaa kuva, että sosiaalinen elämä on paljon vilkkaampaa ja "syvempää" kuin mitä se todellisuudessa on. Tärkeitä ystäviä ovat hekin, joita tuskin kadulla moikattaisiin tai jäätäisiin juttelemaan.

Tuliko mieleen, että hän saattoi olla kiitollinen kasveista ja siksi laittoi noin?

Vierailija
30/36 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää kun eräs kaveri laittaa kaikista meidän kahvitteluista kuvia ym fb. Ja juuri sitä hehkutusta...Ok, jokainen tehköön mitä haluaa mutta mun mielestä se on outoa. En kehtaa sanoa että onko kaikki pakko laittaa fb aina.

Vierailija
31/36 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuliko mieleen, että hän saattoi olla kiitollinen kasveista ja siksi laittoi noin?

Ei hän mitään kylässä käynyt vaan kävi portilla hakemassa muovikassillisen kasveja. Ei mitään kyläilyä minun mielestäni. Se oli pussi käteen kiitos ja hei, muuta ei edes sanottu. Eli ihana kyläily tosiaan.. Tämä on just sitä liioittelua mitä en ymmärrä.

Vierailija
32/36 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua muuten ärsytä, mutta liioittelu on noloa. Tällainen Siskonpeti-sarjan äiti facebookissa tyyppinen, kun tietää, että todellisuus ei ole ihan sitä, mitä facebookissa esitetään.

Lähisuvussa on henkilö, jonka ystävät ja harrastukset vaihtuu vuoden parin välein. Nykyiset bestikset on ihania ja mahtavia tyyppejä ja toissavuotiset bestikset on elävässä elämässä jätetty ja heistä puhutaan pahaa. Onhan se toisaalta kiva mennä jonnekin uudenvuodenjuhliin kun tietää, että me sukulaiset ollaan aina, mutta ne kaikki muut vieraat vaihtuu muutaman vuoden välein kokonaan. 

Vierailija
33/36 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö normaalisti sanota niille ystäville lopuksi että oli kiva ilta jne, ettei tarvii koko kansalle sitä näyttää ? Sama jos laittaa faceen että "ihana ilta miehen kanssa, kiitos rakas mieheni Jorma"

Juuri näin. Kielloista huolimatta eräs kaveri on laittanut juttujamme faceen ja se ärsyttää. Olenkin harventanut hänen tapaamista, kun en halua, että koko maailma tietää, missä ravintolassa olen syönyt ja kenen kanssa. Varsinkin jos en edes tykännyt koko ravintolasta.

Vierailija
34/36 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut kovin kiva huomata, että eräs toiselta keskustelupalstalta tuttu porukka on tehnyt suljetun ryhmän, eikä minua kutsuttu mukaan. Yksi paljasti vahingossa, kun ei ollut huomannut, että minä en siinä ole, kirjoitti siis heidän perinteisestä tapaamisestaan, missä minäkin olin ennen mukana. Sitten se palsta lopetti, mutta tietty porukka jäi. Tiedän, että pari tyyppiä ei jostain syystä pitänyt minusta - syy saattoi olla se, että olin porukasta vanhin ja vähän hiljaisempi kuin muut. Nämä myös tapaamisessa aistin, ettei minusta pidetä näiden taholta. Muiden kanssa tulin hyvin toimeen. Luultavasti nämä pari ovat olleet sitä mieltä, että minua ei kutsuta ryhmään. Jätin myös yhden tapaamisen henkilökohtaisista syistä väliin, joten sekin varmaan vaikutti asiaan. No nykyään en enää ole facebookissa pahoittamassa mieltäni. Sekin oli ikävä huomio, että kun minulla oli nimipäivä, kaimani sai onnitteluja, minä en, yhteisiltä tutuilta. En noista nyt muuten välittäisi, mutta tuo on silmään pistävää. Meillä on siis ihan sama etunimi. 

Vierailija
35/36 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No yhyy. Jos teillä ei ole ystäviä / sosiaalista elämää, niin se on voi voi.

On toki mutta Fabo on maailman viimeinen paikka jossa asioitani toitottaisin. Arvostan yksityisyyttäni joten en käsitä miks jotkut postaa tuonne kaiki pyllynpyyhkisensäkin. Liian huomiohakuista teinimeininkiä aikuisilta ihmisiltä.

Vierailija
36/36 |
11.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebook on narsistien temmellyskenttä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kahdeksan