Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi fb:ssa aikuisten pitää hehkuttaa kavereilla?

Vierailija
10.12.2016 |

"Tänään ihana tyttöjen ilta kera outin, Marin ja Jonnan (pusu ja sydänhymiöt)"

"Kiitos ihanasta shoppailureissusta Kaijalle , tealle ja helille (sydämiä ja yhteiskuva )"

Yritetäänkö noin näyttää että hei , mulla on ystäviä ja vilkas sosiaalinen elämä?

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin miksi teette näin päälle kolmekymppiset ihmiset?

Vierailija
2/36 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikse just sitä kaiken hehkuttamista varten ole?

Ikävä tietysti sen kannalta joka jää ulkopuoliseksi kaikesta, kuten vaikka minäkin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt ihan samaa. Mun yks kaveri joka on 45v laittelee just noin Faceen. " besun kanssa lenkille, bestis tuli kylään" Mulle ei ole koskaan vielä selvinnyt kuka tämä "bestis" on. Meillä aika paljon sama kaveripiiri.

Kai pitää todistella että on niin meininkii.

Vierailija
4/36 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä nelikymppisetkin tuota tekee. Pitkittynyt teineys ? Epäkypsyys ? Pyritään saamaan joku harmiintumaan? Tai ovat todellisuudessa yksinäisiä, mutta haluavat kuitenkin. antaa ulospäin kuvan että ovat sosiaalisia ja pidettyjä .. siitä puhe mistä puute.

Itsellä herättää neutraaleja fiiliksiä. Itse sympatiseeraan yksinäisiä ja perheettömiä ihmisiä, joten jo siksi en halua esiintyä tuollaisissa kuvissa. Yksinäisyys kun ei ole läheskään aina omaa syytä tai itse aiheutettua.

Vierailija
5/36 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki taustalla voi olla halu näyttää muille, että on pidetty ja rakastettu ihminen. Toisaalta taas hyvät ystävät ovat merkittävä asia elämää ja sitä on ylpeä ja onnellinen heistä, jolloin tahtoo jakaa nuo yhteiset hetket julkisesti. Nuo täggäykset myös vahvistavat kaveruussuhteita.

Vierailija
6/36 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun facebook-kaverini hehkuttaa monikulttuurisella perheellään vaikka heidän adoptoimansa lapset ovat pienestä pitäen asuneet Suomessa suomalaisten vanhempiensa kanssa ja elävät tyypillistä suomalaista elämää. Lapsilla ei ole tässä vaiheessa minkäänlaisia kontakteja lähtömaansa ihmisiin. Ihan tavallisilta suomalaislapsilta vaikuttavat olevan vaikka ovat eksoottisemman näköisiä.

Jotenkin inhottaa aikuisen ihmisen oman hyvyytensä korostaminen ja leijuminen adoptoiduilla lapsilla. Ei ennen vanhaan kai kukaan pitänyt itseään puolipyhimyksenä ja monikulttuurisena vaikka adoptoi lapsen ulkomailta.

Vierailija
7/36 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka yli kakskymppinen edes puhuu ystävästään muille parhaana ystävänä? Kuulostaa pikkutyttöjen meiningiltä.

Vierailija
8/36 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sinne yleensä saa laittaa, ettei joku loukaannu? Lapsijutut loukkaa tahattomasti lapsettomia, lemmikkijutut ei eläimistä pitäviä, työjutut työttömiä, puutarhajutut kerrostalossa asuvaa jne.. Jos minulla on ollut kivaa jonkun ihmisen kanssa, niin miksi en sitä kertoisisi? Kerron yleensä facessa mitä on tapahtunut ja tapahtumiahan nuo ovat. Ystäväni ovat minulle hyvin tärkeitä, joten heidän tapaamisensa on minulle tärkeää.

Vierailija
9/36 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No yhyy. Jos teillä ei ole ystäviä / sosiaalista elämää, niin se on voi voi.

Vierailija
10/36 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotainhan ne siitä saa, kun jakavat julkisesti nämä niille joukkoonkuulumattomille "aikuisille" naisille..

Pitää kertoa kaikille että me ei olla yksinäisiä ja epäsosiaalisia. Me ollaan yhdessä ja te muut siellä ulkopuolella, kun ME pidetään hauskaa. Tykätkää meistä!

Todellakin kypsän ja aikuisen, empaattisen ihmisen toimintaa. Oikeasti kavereissa on kaikilla niitä yksinäisiä ja aikoinaan koulukiusattuja, joista tuntuu tällainen pahalta vielä nelikymppisenäkin..

Aikuista toimintaa on pyrkiä auttamaan yksinäisiä ja hyljeksittyjä

Vierailija
11/36 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No yhyy. Jos teillä ei ole ystäviä / sosiaalista elämää, niin se on voi voi.

Taidat olla aika nuori?

Vierailija
12/36 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotainhan ne siitä saa, kun jakavat julkisesti nämä niille joukkoonkuulumattomille "aikuisille" naisille..

Pitää kertoa kaikille että me ei olla yksinäisiä ja epäsosiaalisia. Me ollaan yhdessä ja te muut siellä ulkopuolella, kun ME pidetään hauskaa. Tykätkää meistä!

Todellakin kypsän ja aikuisen, empaattisen ihmisen toimintaa. Oikeasti kavereissa on kaikilla niitä yksinäisiä ja aikoinaan koulukiusattuja, joista tuntuu tällainen pahalta vielä nelikymppisenäkin..

Aikuista toimintaa on pyrkiä auttamaan yksinäisiä ja hyljeksittyjä

, mulla on kavereina useita entisiä pahasti koulukiusattuja naisia ja miehiä. Saako niiden kanssa olosta kirjoittaa? Kirjoituksesi kuullostaa todella katkeralta. Ystävyys on yleensä iloinen asia ja minä ainakin luen mielelläni facessa iloisia juttuja 😊. Ei muiden ystävyydet ole minulta pois, minä teen parhaani, ettäminun ystäväni pitävät minun seuraani hyvänä ja tärkeänä. Niin ja minusta on oikein kiva lukea kun joku ystävistä on kommentoinut meidän tapaamistamme positiivisesti.

Vierailija
13/36 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä nyt ymmärrä yhtään koko aloituksen pointtia, tai ylipäätään miksi tollanen edes ärsyttää? Ihan on mun käsitykseni, että se facebook on just sitä varten, että ihmiset päivittävät otteita henkilökohtaisesta elämästään ja tekemisistään.

Ja ei, harvoin itse päivitän mitään, kun omassa elämässä ei oikeastaan tapahdu mitään, käyn töissä, ja leikin kotia. Mutta tykkään katsella ja lueskella ihmisten ajatuksia ja tekemisiä, ja senkin pystyn tekemään täysin ilman kateutta ja katkeruutta, vaikkei näiden omien ruuhkavuosien aikana tapahdu mitään mainitsemisen arvoita.

Hitto jos ihmisten päivitykset ärsyttävät, on olemassa kolme vaihtoehtoa, poista kavereista, lakkaa seuraamasta tyyppiä, tai poistu itse facesta. So simple!!!

t. face kyttäri

Vierailija
14/36 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa aikuisista naisista jakoi facebookissa jopa lastensa kaverisymttäreiden juhlijoista ryhmäkuvan, jossa yksi luokalta on jätetty kutsuttujen listalta pois. Jaettuen listalla oli luonnollisesti myös tämän kutsumatta jätetyn lapsen vanhemmat. Paljon hehkutusta kaikilta kuinka mukavaa ja hauskaa oli. Uskomattoman epäkypsää ja vastenmielistä käytöstä aikuiselta.

Mutta näitä tällaisia aikuisia naisia kyllä riittää.. pääasia ettei oma mukelo jää itsekseen. Häpeäisivät..

Vierailija
15/36 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa aikuisista naisista jakoi facebookissa jopa lastensa kaverisymttäreiden juhlijoista ryhmäkuvan, jossa yksi luokalta on jätetty kutsuttujen listalta pois. Jaettuen listalla oli luonnollisesti myös tämän kutsumatta jätetyn lapsen vanhemmat. Paljon hehkutusta kaikilta kuinka mukavaa ja hauskaa oli. Uskomattoman epäkypsää ja vastenmielistä käytöstä aikuiselta.

Mutta näitä tällaisia aikuisia naisia kyllä riittää.. pääasia ettei oma mukelo jää itsekseen. Häpeäisivät..

Niin, siis, älä tuomitse kaikkia vanhempia.. syytetyn penkille yltää vain juhlien järjestäjä vanhemmat... monet muut vanhemmat tuskin edes tietävät että näin on. Ja jos kutsumatta on jätetty luokan kiusattu, SHAME, SHAME, SHAME!! Mutta jos kutsumatta on jätetty luokan häirikkö kiusaaja, OIKEIN!

Vierailija
16/36 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö normaalisti sanota niille ystäville lopuksi että oli kiva ilta jne, ettei tarvii koko kansalle sitä näyttää ? Sama jos laittaa faceen että "ihana ilta miehen kanssa, kiitos rakas mieheni Jorma"

Vierailija
17/36 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luoja että täällä pyörii katkeraa porukkaa. Toisten ystävyydetkin saa naaman norsun v....lle.

Vierailija
18/36 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totahan varte sosiaalinen media on, ei sitä iän ikuista vinkumista ja valitusta.

Serkkuni itkee ja valittaa ties mistä aina Facebookissa, en ole häntä ikinä tavannut, mutta vaikuttaa katkeralta white trash -ämmältä sen valivali vit%u saat#na -jupinan vuoksi.

Vierailija
19/36 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen just se ärsyttävä tyyppi (ja vieläpä 40+), joka hehkuttaa FB:ssa lapsiaan, ihanaa parisuhdettaan ja urheilusuorituksiaan. Kuvien kera. Toki on myös hassuja sattumuksia, kommelluksia ja yleistä pohdintaa. Ne jotka eivät tykkää, voivat lakata seuraamasta tai poistaa kavereistaan. Ne, joita elämäni kiinnostaa, seuraavat, tykkäävät ja kommentoivat. Simple as that.

Vierailija
20/36 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo vähän outoa. Vähän kun lähettäisi kavereilleen jälkikäteen kiitokset mukavasta kauppareissusta tekstiviestillä. Eikö ne kiitokset voi sanoa sen kauppareissun päätteeksi?

Hankala keksiä siis syitä miksi muuten tällaista laittaisi kuin luodakseen kuvaa itsestään tietynlaisena ihmisenä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kahdeksan