En ole ostanut yhtään joululahjaa enkä edes tied mitä ostan ja millä rahalla.
Palkka tulee ens viikolla ja laskuja aika mahtava pino.
Lahoja pitäis ostaa 13v lapselle, miehelle, isälle ja lapsen kahdelle kummille.
Lisäksi ruokaan ja juomiin menee rahaa. Niin, ja kuukauden pitäis myös pärjätä samoilla rahoilla.
Heittäkää halpoja vinkkejä lahjoista.
Kommentit (8)
Ruokiin ja juomiin ei mene rahaa yhtään sen enempää kuin käytät. Juomista voit tinkiä mainiosti. Lasten kummeille jotkut laadukkaat, mutta pienet suklaarasiat tai paketit laadukasta kahvia tms. pieni muistaminen riittää. Tuollaisia lahjoja itsekin vein kummeille - ostin lahjat siis jotain 10-vuotiaasta asti itse. Isällesi villasukat. Neulo itse, jos et osaa, sitten myyjäisistä. Miehen kanssa voitte sopia, ettette osta toisillenne lahjoja tai että ostatte ihan pienet, muutaman euron arvoiset. Vaikka joku arpa välttää.
Osta lahjoja vain lapsille, toimii monessa muussakin perheessä.
Vierailija kirjoitti:
Osta lahjoja vain lapsille, toimii monessa muussakin perheessä.
Juuri näin. Ostat vain lapselle, aikuiset pärjäävät hyvän joulun toivotuksella.
Jos osaat leipoa ja kokata, niin tee jotain pieniä jouluherkkuja esim. sinappia, joulukarkkeja jne. kummeille ja isälle. Siihen lisäksi joulukukka , jos budjetti sallii. Miehen kanssa sovitte, ettei lahjoja osteta ja satsaatte sen sijaan lapsen lahjaan.
Mä ostan osan lahjoista nettikirppikseltä niin tulee halvemmaksi.
Jos leipominen ja kutominen ei innosta, niin kokeile tehdä joulumysliä. Erilaista, mutta helppo tehdä. Reseptejä löytyy monia :)
Olen ostanut jo kaikki lahjat. Työt loppui 2kk sitten, maksoin vuokria, laskuja ja ostin lahjat.
Pulkat kummilapsille. Omallekkin ja lisäksi vaikka tilaat jonkun hyvän lehden joka maksetaan osissa ja miehelle kanssa.