Isä yrittää lähivanhemmuutta itselleen
Meillä on tilanne että ensimmäinen oikeudenkäynti istunto on takana. Hain elatusmaksuja oikeuden kautta koska isä ei suostu maksamaan. Hän hakee näin ollen lähivanhemmuutta ettei tarvitse maksaa (uhkaus viestejä asiasta löytyy). Olosuhteet kodissani ei ole muuttuneet joten varsinaista syytä muuttamiselle ei ole. Isä kuitenkin teki jopa 2 lastensuojeluilmoitusta että nykyisen puolisoni kanssa olisi perheväkivaltaa kotona. Tämä väite ei pidä paikkaansa. Lasun päätöstä asiakkuudesta ei ole viellä tullut joten lasten isä vaati olosuhdeselvityksen. Mitään huolta hänellä ei ole ollut lapsista mutta kun haaste hänelle toimitettiin huoli heräsi. Hän on noin 1,5 vuotta sitten uhkaillut rikosilmoituksella ja lastensuojeluilmoituksella mikäli haen elatusmaksuja no nämä uhkailut hän toteutti heti seuraavana päivänä,asia tutkittiin perinpohjaisesti poliisin ja oikeuspsykologin ja lasun toimesta. Tulos oli syyttämättä jättäminen ja isä manipuloi lasta (lapset siis 3 ja 5 vuotiaat). Eli peräti 3 lasu ilmoitusta isän toimesta. Nytten hän viellä oli sitä mieltä että talo missä asun on hometalo eikä sovellu näin ollen lapsille kodiksi. Mitään hengitysongelmia tai ihoongelmia ei ole ollut ja lapset ovat noin kerran vuodessa kipeänä. Miten tässä tilanteessa tulisi toimia
Kommentit (18)
Valitettavasti isä ei ymmärrä. Hänen mielestäön neidän palkkataso on sama (isä tienaa 50 000 vuodessa minä 30 000) joten hänen ei tarvitse maksaa muuta kuin hoitomaksu puoliksi koska hänen mukaan pystyn elättämään lapset itse. Hänellä on päähänpinttymä että elarit nostattavat minun elintasoa joten on kohtuutonta vaatia että maksaisi niitä. Hän ei edes usko palkkakuittejani vaan väittää että hänen oletuksen mukaan tienaan ebemmän kuin palkkakuitit näyttävät ja omia tulojaan ei aluksi edes suostunut toimittamaan vaan jonkin näköisen omanlaskelman oletetuista tuloista. Oikeusvaati palkkakuitin niin hänen tulot olivatkin n. 500 e isommat (netto) kun mitä hänen oma laskelmansa anto. Kyseessä siis todella ahne isä joka ei ole valmis osallistumaan lasten elatukseen mikäli "hyödyn" siitä millään tapaa
Sulla ei ole mitään hätää. Muistuta isää, että kun hän häviää oikeudenkäynnin, hän joutuu korvaamaan myös sinun oikeudenkäyntikulusi.
Vähän koetat ennakoida mitä seuraavaksi suunnittelee. Pitää olla askelen edellä.
Asia katsotaan kai perhepikeudelliseksi asiaksi jolloin molemmat korvaavat omat kulunsa. Jatkuva stressi ja unettomat yöt että mitähän se seuraavaksi keksii. Hän on todella vakuuttava puheissaan,enkä itse jaksa lähteä tolle paskapuhe linjalle. Toivottavasti näkevät millainen hän todellisuudessa on.
En jaksa itse alentua kiusaamaan omia lapsia lasuilmotuksilla tai manipuloinnilla.
ota yhteyttä hyvään, tällaisiin tapauksiin erikoistuneeseen juristiin. Hän osaa kertoa, kuinka oikeudessa asiat perustellaan lapsen edun kautta. (ei sillä mitä isä tai äiti tahtovat). Pysy itse kaikissa tilanteissa mahdollisimman rauhallisena, ts älä syyllisty isän mustamaalaamiseen. Kritisoi vain niistä asioista mitkä ovat totta (kertomasi mukaan niitä riittää) ja hanki mahdollisuuksien mukaan todistusaineistoa. Säästä tekstarit, tarvittaessa nauhoita käymänne puhelut (omia puheuitaan saa nauhoittaa). Pidä päiväkirjaa koska on tapahtunut ja mitä.
Odota rauhassa lasun yhteydenottoa. Jos teillä tilanne on hyvä se selviää kyllä olosuhdeselvityksessä. Ole avoin huolistasi lastensuojeluun. Pilkkä kääntyy isän omaan nilkkaan kun käy ilmi että hän toistuvasti tekee perättömiä ilmiantoja teidän elämäänne haitataksi. tuolla polulla kun jatkaa, käy pian niin että ei näe lapsiaan ollenkaan. Eihän tuollainen ole vakaa kasvattaja eikä ole lasten edun mukaista altistaa heitä sekopään manipuloitaviksi.
Vierailija kirjoitti:
Sulla ei ole mitään hätää. Muistuta isää, että kun hän häviää oikeudenkäynnin, hän joutuu korvaamaan myös sinun oikeudenkäyntikulusi.
Ei pidä paikkaansa. Huoltajuustapauksessa ei ole voittajaa ja häviäjää, koska ainoa tavoiteltava asia on lapsen etu. Ts. lapsi on voittaja.
En oo koskaan ymmärtänyt miksi erotilanteessa lapset joutuu kärsimään eniten.
Mun äiti vaatimalla vaati yksinhuoltajuutta aikanaan itselleen, vaikka vihaa lapsia (on tämän myöntänyt minulle useaan otteeseen) eikä koe empatiaa. Uhkaili isää ties millä, ja esti isää näkemästä minua ja mun veljeä kun isä tapasi uuden naisen. Isä ei jaksanut tapella äitini kanssa huoltajuudesta, koska hän ajatteli meidän -lasten- parasta: erotilanne on jo riittävän inhottava ilman hirveitä huoltajuuskiistoja yms.
Noh, äiti sai huoltajuuden. Kasvoin veljeni kanssa henkisen ja fyysisen väkivallan uhrina. Lastensuojeluilmoituksia kyllä tehtiin, mutta narsisti sai helposti puhuttua itsensä irti. Tuli toinen mies, äiti sai taas 2 lasta, heivasi miehen pellolle ja syytti miestä hylkäämisestä ja sai jälleen huoltajuuden. Äiti manipuloi meitä kunnolla - tajusin tämän täysin vasta 18 vuoden iässä, kun olin asunut 2 vuotta omillani. Veli lähti 15-vuotiaana, koska sai tarpeekseen äidin oikuista. Nuorimmat, sisko- ja velipuoli, ovat edelleen äidin manipuloitavissa. Ja koska en ole äitini kanssa väleissä, äiti pyrkii manipuloimaan nuorimmat sisarukseni inhoamaan minua.
Ohis.
Vierailija kirjoitti:
Asia katsotaan kai perhepikeudelliseksi asiaksi jolloin molemmat korvaavat omat kulunsa. Jatkuva stressi ja unettomat yöt että mitähän se seuraavaksi keksii. Hän on todella vakuuttava puheissaan,enkä itse jaksa lähteä tolle paskapuhe linjalle. Toivottavasti näkevät millainen hän todellisuudessa on.
Itse olen melko pettynyt käräjiin. Siellähän kuulemma voittaa se joka paremmin valehtelee ja röyhkeämmin ajaa asiaansa. Joten tuohon en enää sinisilmäisyyksissäni luota, että näkisivät minkälainen ex oikeasti on. Ei ennen kuin puhuu itsensä täysin pussiin.
Itselläni on asiat aivan yhtä solmussa, kuin sinulla kuuluu olevan. Paitsi, että meillä ollaan hovissa ja käräjillä uudesta asiasta päällekkäin.
En osaa muuten neuvoa, kuin toivottaa voimia ja rauhallista joulun aikaa.🙂 Näissä prosesseissa tulee ala- ja ylämäkiä. Ei saa lannistua niistä ensimmäisistä. Hyvä lakimies ehdoton edellytys pärjäämiselle.
Vierailija kirjoitti:
ota yhteyttä hyvään, tällaisiin tapauksiin erikoistuneeseen juristiin. Hän osaa kertoa, kuinka oikeudessa asiat perustellaan lapsen edun kautta. (ei sillä mitä isä tai äiti tahtovat). Pysy itse kaikissa tilanteissa mahdollisimman rauhallisena, ts älä syyllisty isän mustamaalaamiseen. Kritisoi vain niistä asioista mitkä ovat totta (kertomasi mukaan niitä riittää) ja hanki mahdollisuuksien mukaan todistusaineistoa. Säästä tekstarit, tarvittaessa nauhoita käymänne puhelut (omia puheuitaan saa nauhoittaa). Pidä päiväkirjaa koska on tapahtunut ja mitä.
Odota rauhassa lasun yhteydenottoa. Jos teillä tilanne on hyvä se selviää kyllä olosuhdeselvityksessä. Ole avoin huolistasi lastensuojeluun. Pilkkä kääntyy isän omaan nilkkaan kun käy ilmi että hän toistuvasti tekee perättömiä ilmiantoja teidän elämäänne haitataksi. tuolla polulla kun jatkaa, käy pian niin että ei näe lapsiaan ollenkaan. Eihän tuollainen ole vakaa kasvattaja eikä ole lasten edun mukaista altistaa heitä sekopään manipuloitaviksi.
Kaikki viestit on säästetty, onneksi. Lakimies on hyvä ovat erikoistuneet tälläisiin tapauksiin. Ja ensimmäinen istunto käräjillä on siis ohi mutta kerta isä tehnyt lasu ilmoitukset niin tehdään olosuhdeselvitys isän pyynnöstä tuomari oli kyllä sitä mieltä että olisi turhaa työtä ja heti kun päätös lasusta tulee pitää päätös lähettää kyseiselle tuomarille mikäli asiakkuutta ei ole tuomari peruu olosuhdeselvityksen. Sain lasusta paperit isän käynnistä voi luoja mitä puheita minusta ja puolisostani.
Voit tehdä lasten isästä tutkintapyynnön koskien perättömiä lasuja. Älä tee rikosilmotusta vaan nimenomaan tutkintapyyntö.
Lastensuojelusta soitettiin ja todettiin ettei tarvetta asiakkuudelle!!! Eli taas turhailmotus. Toivottavasti ex mies joskus oppii.
Vierailija kirjoitti:
Lastensuojelusta soitettiin ja todettiin ettei tarvetta asiakkuudelle!!! Eli taas turhailmotus. Toivottavasti ex mies joskus oppii.
Pyydä tuo lausunto kirjallisena niin sulla on mustaa valkoisella siitä että exä toimii vastoin lasten etua mustamaalatessaan sua.
Kolikolla on aina kääntöpuoli, joten tuskin isän huoli ihan aiheeton on..
En nyt jaksanut kommentteja lukea, mutta kerronpa omasta tilanteesta joka oli 10v sitten. Sama tilanne, ei suostunut maksamaan. Isä teki lukemattomia lasuja, joista ensimmäinen minun "alkoholismi", kun se ei mennyt tutkinnassa läpi tuli kaikenlaista ilmoitusta, tässä huvittavimmat; lapsi joutuu tekemään aikuisten töitä esim. Imuroimaan, luutuamaan lattioita ja tekemään ruokaa.
Joo niin teki, on näihin pienestä asti opetettu, että oman huoneen siivoaa ja lapsi on pienestä asti ollut mukana ruoan laitossa.
Lapsen isovanhemmat ovat alkoholisteja mukaan lukien isän omat vanhemmat (joiden kanssa on itse katkaissut välit), lapsi ei saisi heitä tavata. Tämä oli jälleen asia jonka sossu otti vakavana asiana ja niinpä kävimme juttelemassa sekä minä että kaikki isovanhemmat paikanpäällä. Täysin asiaton ilmoitus.
Tämän jälkeen täysin tuntemattomasta syystä oli soittanut päivystävälle sossulle, että olen humalassa lapsen kanssa kotona. Ovella oli poliisit ja sossu, olin kyllä kotona ystäväni kanssa nauttineena. Kerroin, että lapsi on mummolassa. Annoin luvan tarkastaa asunnon ettei lasta ole ja halusivat vielä varmistaa mummolta että asia näin on, ja niin oli.
Siihen loppui exän sabotointi. Hänelle oli ilmeisesti sanottu tuosta kiusanteosta.
InternetIhme kirjoitti:
Kolikolla on aina kääntöpuoli, joten tuskin isän huoli ihan aiheeton on..
Valitettavasti näissä elari asioissa ja muissa lasta koskevissa huoltokiistoissa on myös paljon näitä tapauksia ettei oikeasti aihetta ole. Toinen tekee vain kiusaa, ilkeyttään ja ahneuttaan tajuamatta sitä että tekee kiusaa samalla omille lapsilleen. Valitettavasti aikuiset ihmiset ovat todella itsekkäitä kun tarvitsisi maksaa elareita.
Sairasta toimintaa. Eikö isä ymmärrä että kiusaa omia lapsiaan? Vaadi valvottuja tapaamisia manipuloinnin johdosta,ei ole kovin vakaa persoona ilmeisesti lasten isä.