Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä maustesekoituksia -Sinkkumies kyselee

Vierailija
09.12.2016 |

Mitä maustesekoituksia te olette tehneet/ostaneet?

Sinkkumies kyselee vinkkejä

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisin oli piparkakkumauste.

Vierailija
2/31 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baharat, sitä sekoittelin itse.

Orange Pepper, oma suosikkini

Curry, monenvahvuisia

Mulla on hyllyssä noin 40 erilaista maustetta, sekoittelen tarvittaessa lisää.

-Bias- 

myös sinkkumies

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Garam masala on hyvä.

Vierailija
4/31 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viismaustetta. Piparimaustetta.

Vierailija
5/31 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on provencen yrtit, viismauste, garam masala, tandoori ja curry. Satunnaisesti maistellaan muitakin, viimeisin taisi olla joku thai chicken tjsp.

Vierailija
6/31 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei oo kuin jauhelihamaustesekoitus ja ranskanperunamauste valmiina sekoituksina. Muuten on paljon imtialaisiin ruokiin sopivia mausteita hyllyssä. Mustapippuri ja suola tulee myllystä

Vierailija
7/31 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen maustesekoituksia vain, jos jokin ohje niin vaatii (yksi osa sitä ja kaksi tuota...). Muutoin maustan vain lisäämällä mausteita erikseen. Eikös ne sitruunapippurit ja grillimausteet ole vähän kasaria?

Vierailija
8/31 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Baharat, sitä sekoittelin itse.

Orange Pepper, oma suosikkini

Curry, monenvahvuisia

Mulla on hyllyssä noin 40 erilaista maustetta, sekoittelen tarvittaessa lisää.

-Bias- 

myös sinkkumies

Piti googlaa. Tuolla suunnalla toi muskotti ja kaneli taitaa kuulua melkein joka blendiin.

Sinkkumies

Vierailija
9/31 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen maustesekoituksia vain, jos jokin ohje niin vaatii (yksi osa sitä ja kaksi tuota...). Muutoin maustan vain lisäämällä mausteita erikseen. Eikös ne sitruunapippurit ja grillimausteet ole vähän kasaria?

Mulla sitruunapippuri on tehnyt paluun. Olen vain yrittänyt etsiä luonnollista sitruunaa mausteeksi, noh yli 15 euroa maksaa jos tilaa. En ole raaskinut paketti 9,90 +posti. 

Lähinnä olen keskittynyt nykyisin muihin maihin. On minulla joku "grillimaustekin" tuolla, jossa on korianterit ja kaikki, mutta en ole noista grillimausteista ikinä pitänyt. Omaan makuuni osaan tehdä parempiakin. 

Pohdiskelin vain tässä, että voisin tehdä sekoituksen johonkin Thaimaalaiseen ruokaan, sekä Paellaan oman, siksi lähdin lähinnä vinkkejä hakemaan.

Sinkkumies

Vierailija
10/31 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusin tuttavuus itselleni oli ras-el-hanout, marokkolainen ilmeisesti kanalle ja lampalle tarkoitettu. Minä käytin kurpitsa-bataattikeittoon.

Vierailija
11/31 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkein on garam masala, jonka nykyään teen itse, kun tuli ostetuksi sähköinen maustemylly. Currypulveria käytän myös jonkin verran, mutta en intialaisiin ruokiin, joihin valitsen mausteet aina erikseen ja raaka-aineiden mukaan.

Vierailija
12/31 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tehnyt itse näitä: Curry, Tagine, Ras el Hanout, Yrtit (provence?), "Kananmuna mauste", Äyriäisille mauste, Nelimauste, Kiinanmauste, 7 Spices, Wok maustetta ostin ja kun loppui yritin matkia sitä, Tsatsiki maustesekoitukseen annoin ohjeenkin palstalle. Mitähän vielä.. täytyy tutkia..

Sinkkumies

Vierailija
13/31 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla sitruunapippuri on tehnyt paluun. Olen vain yrittänyt etsiä luonnollista sitruunaa mausteeksi, noh yli 15 euroa maksaa jos tilaa. En ole raaskinut paketti 9,90 +posti. 

Lähinnä olen keskittynyt nykyisin muihin maihin. On minulla joku "grillimaustekin" tuolla, jossa on korianterit ja kaikki, mutta en ole noista grillimausteista ikinä pitänyt. Omaan makuuni osaan tehdä parempiakin. 

Pohdiskelin vain tässä, että voisin tehdä sekoituksen johonkin Thaimaalaiseen ruokaan, sekä Paellaan oman, siksi lähdin lähinnä vinkkejä hakemaan.

Sinkkumies

Ok, en kokkaa thaimaalaista, eikä ole tullut tehtyä paellaakaan, joten itsellä ei oikein ole vinkkejä tähän hätään. Ehkä joku muu osaa neuvoa, kun yksilöit. Viimeksi tuli tehtyä mausteseos seepiapyöryköille.

Vierailija
14/31 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvatin itse kirvelit kesällä tuohon "kananmuna mausteeseen". 

Sinkkumies

Vierailija
15/31 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinkkumies

Ok, en kokkaa thaimaalaista, eikä ole tullut tehtyä paellaakaan, joten itsellä ei oikein ole vinkkejä tähän hätään. Ehkä joku muu osaa neuvoa, kun yksilöit. Viimeksi tuli tehtyä mausteseos seepiapyöryköille.

Tarkoitin että aihe nousi esille tuon takia, kaikki muutkin vinkit kelpaavat erinomaisesti. Ajattelinkin, että tämä voisi olla hyvien vinkkien ketju.

Sinkkumies

Vierailija
16/31 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tärkein on garam masala, jonka nykyään teen itse, kun tuli ostetuksi sähköinen maustemylly. Currypulveria käytän myös jonkin verran, mutta en intialaisiin ruokiin, joihin valitsen mausteet aina erikseen ja raaka-aineiden mukaan.

Onko heittää ohjetta tohon garam masalaan? 

Sinkkumies

Vierailija
17/31 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusin tuttavuus itselleni oli ras-el-hanout, marokkolainen ilmeisesti kanalle ja lampalle tarkoitettu. Minä käytin kurpitsa-bataattikeittoon.

Tuota olen tehnyt ja se on aika lähellä taginea ja libanon spicea, jotka vastaavia sekoituksia myöskin.

Sinkkumies

Vierailija
18/31 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähteekö muiltakin mopo käsistä kun 5 mausteesta tuleekin 12 maustetta ;)

Sinkkumies

Vierailija
19/31 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko heittää ohjetta tohon garam masalaan? 

Sinkkumies

Sanotaan, että Intiassa jokaisella kokilla on oma garam masala, joka tietenkin on maailman aidoin ja paras. Oma sekoitukseni sisältää kardemummaa, neilikkaa, kanelia, mustapippuria, kuminaa ja muskottipähkinää.

Vierailija
20/31 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baharat on hyvää ja sopii melkein mihin tahansa, varsinkin lihaan ja riisiin. 

2 rkl mustapippuria

2 rkl korianteria

2 rkl kuminaa

2 rkl paprikaa

1 rkl maustepippuria

1 rkl kardemummaa

1/2 rkl neilikkaa

1/2 rkl muskottia

ripaus kanelia

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan