Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on leposykkeesi (+ikäsi ja sukupuolesi)?

Vierailija
09.12.2016 |

Minulla 50 ja olen 43v. nainen.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 70. 43v nainen. Puoli vuotta sitten syke oli koko ajan yli 90, oli stressiä.

Vierailija
22/38 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime mittauksella 52. Oon urheilua harrastava 28-vuotias nainen. Jos treenaan kestävyyttä enemmän, leposyke laskee muutamalla lyönnillä. Maksimisyke on jotain välillä 205-210 eli suhteellisen iso sykereservi mullakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 43 - 45. Olen 51-vuotias lievästi ylipainoinen nainen ja minulla on lääkitys, joka hidastaa sykettä. En tiedä mikä sykkeeni olisi ilman lääkitystä.

Vierailija
24/38 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa normaalina leposykkeenä pidetään väliä 60-80. Ketjussa 12 kirjoittajaa on ilmoittanut tätä alemman sykkeen ja vain 7 kirjoittajaa tuon mukaan normaalin tai sitä korkeamman.

Tästä ketjusta voi siis päätellä, että matalan leposykkeen ajatellaan olevan hieno asia. Ilmeisesti sen mielletään heijastelevan liikunnallisuutta, terveyttä tai hyviä geenejä.

Ketju on hieno esimerkki siitä, miten tosielämä ja netin välittämä kuva elämästä ovat aika kaukana toisistaan.

Lähde: esim. http://www.hyvaterveys.fi/artikkeli/asiantuntijat/terveys/mista_leposyk…

Vierailija
25/38 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

72 lyöntiä/min, ikä 29-v., ylipainoa ja surkea kunto.

Vierailija
26/38 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

58, Fitbit mittaa automaattisesti. Krapulassa on "hauska", kun leposyke voi olla jotain 90... Nainen, 30 v.

Vierailija
27/38 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 24 hoikka nainen ja leposyke huitelee sadan paikkeilla. Harrastan juoksua, pyöräilyä ja hiihtoa. Välimatkat kuljen kävellen.

Lääkärin mukaan korkea sykkeeni johtuu jännityksestä, ei siis usko ett se on aina niin korkea.

Vierailija
28/38 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

45, 20v nainen/tyttö olen ja urheilen melko paljon!

Vierailija
29/38 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa normaalina leposykkeenä pidetään väliä 60-80. Ketjussa 12 kirjoittajaa on ilmoittanut tätä alemman sykkeen ja vain 7 kirjoittajaa tuon mukaan normaalin tai sitä korkeamman.

Tästä ketjusta voi siis päätellä, että matalan leposykkeen ajatellaan olevan hieno asia. Ilmeisesti sen mielletään heijastelevan liikunnallisuutta, terveyttä tai hyviä geenejä.

Ketju on hieno esimerkki siitä, miten tosielämä ja netin välittämä kuva elämästä ovat aika kaukana toisistaan.

Lähde: esim. http://www.hyvaterveys.fi/artikkeli/asiantuntijat/terveys/mista_leposyk…

Mä taas väittäisin, että tässä vastaajat valikoituvat kysymyksen mukaan. Kestävyyslajeja harrastanut tai harrastava tietää ehkä leposykkeensä todennäköisemmin kuin ihminen, joka ei ole koskaan harrastanut urheilua, jossa sykkeillä on merkitystä. Säännöllinen treeni taas laskee leposykettä. Juoksun/uinnin/hiihdon/jokumuuminkä harrastajalle 60-80 on tyypillistä korkeampi. Tähän ketjuun taas vastaavat ihmiset, jotka tietävät leposykkeensä.

Tää on sama kuin juoksuketjuissa. Jos ap kysyy, kuinka nopeasti juokset kympin, vastaajaksi valikoituu ihmisiä, joita kiinnostaa juosta kymppi eivätkä vastaukset siksi heijastele väestöä keskimäärin tai edes aaveen keskimääräistä kuntotasoa.

Vierailija
30/38 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten teillä on noin matala leposyke? :O Minulla oli 68 viimeksi, kun mitattiin. Olen nainen ja 25-vuotias.

Nuohan valehtelee ihan kympillä. Mulla 45 v miehellä on noin 65-70 leposyke. Kerran noin viikon söin rauhoittavia. Oli aika paha stressi niin kuuri oli vähän pidempi mutta omasta mielestä vähempi riitti. Kuitenkin nämä rauhoittavat laski pulssin niin että seuraavaa sydämmen lyöntiä tuntui että saa odottaa. Silloin pulssi huiteli 40 paikkeilla.

Muijalla on verenpaine mittari joka näyttää myös pulssin. Niin leposykkeessen vaikuttaa jo sormen heilutus. Vasiten kokeillut kuinka vähä nostaa sykettä. Oikeasti alle 50 leposykkeitä on vain kestävyyslajien urheilijoilla. En usko että niitä on kovin paljon palstalla. Varsinkin kun muistelee keskusteluja koulujen liikuntatunneista.

Vierailija
31/38 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

60, mies 36v

Vierailija
32/38 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä taas väittäisin, että tässä vastaajat valikoituvat kysymyksen mukaan. Kestävyyslajeja harrastanut tai harrastava tietää ehkä leposykkeensä todennäköisemmin kuin ihminen, joka ei ole koskaan harrastanut urheilua, jossa sykkeillä on merkitystä. Säännöllinen treeni taas laskee leposykettä. Juoksun/uinnin/hiihdon/jokumuuminkä harrastajalle 60-80 on tyypillistä korkeampi. Tähän ketjuun taas vastaavat ihmiset, jotka tietävät leposykkeensä.

Tää on sama kuin juoksuketjuissa. Jos ap kysyy, kuinka nopeasti juokset kympin, vastaajaksi valikoituu ihmisiä, joita kiinnostaa juosta kymppi eivätkä vastaukset siksi heijastele väestöä keskimäärin tai edes aaveen keskimääräistä kuntotasoa.

Suuri osa vastaajista on kirjoittanut, että ei mitään erityistä liikunnallisuutta ole. Vain muutamasta voi tulkita, että mahdollisesti harrastaa kestävyysurheilua runsaasti. Eli ei näytä uskottavalta, että huipputreenaajat selittäisivät noin ison eron. Lisäksi 60-80 on kuitenkin määritetty perustyypeistä, ei pelkästään sohvaperunoista. Pari kertaa viikossa harrastava on siis vertailupopulaation mukainen yksilö.

Vierailija
33/38 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa niin. olen numero kirjoittaja numero 31 ja siis kuntoilen keskiraskaasti/raskaasti noin 4 tuntia viikossa ja 60 leposyke. mikäli suurin osa ei ole himourheilijoita niin nämä lukemat mitä on postattu tuntuu melko uskomattomilta huijauksilta tai virheiltä mittauksissa.

Vierailija
34/38 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa niin. olen numero kirjoittaja numero 31 ja siis kuntoilen keskiraskaasti/raskaasti noin 4 tuntia viikossa ja 60 leposyke. mikäli suurin osa ei ole himourheilijoita niin nämä lukemat mitä on postattu tuntuu melko uskomattomilta huijauksilta tai virheiltä mittauksissa.

Ja käytän mittauksessa polar m400 sykemittaria.

Vierailija
35/38 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

50, joskus vähän yli, joskus vähän alle. 35-vuotias mies.

Vierailija
36/38 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota tuota... Miten te mittaatte tuon leposykkeen? Kun jos istuu tuolille ja odottaa vartin siinä istuessa niin eihän se ole leposyke? Leposyke pitäisi kai mitata maaten ja juuri herätttyä.

Jos minä keskenpäivän istun ja odotan sen vartin. Syke n. 90 bpm. Aiemmin vastaava syke oli luokkaa 100 ja yli. Nyt sitten käytössä beetasalpaaja... Verenpaineet 80/120.

T: Mies 36v.

Vierailija
37/38 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tässä sohvalla istuen mitattuna 60. Nainen, 53 vuotta.

Vierailija
38/38 |
09.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

46 / nainen 54 v. Ollut aina matala vaikka liikunnallisuuden taso keskinkertainen.