VVO:lta taas vuokrankorotus. :-(
Nyt paloi pinna tuohon firmaan! Eikö tämä ikinä helpota?? Asumistuki ei tästä enää nouse, on jo tapissaan, eli ruokarahoista nipistetään tuo korotus jälleen kerran.
Olen pienituloinen työssäkäyvä yksinhuoltaja, jolla ei ole paljon vaihtoehtoja asumisen suhteen. Työ on pk-seudulla, samoin kaikki tukiverkot ja sukulaiset. Asumme nyt jo suht halvalla alueella.
Kaupungin asuntoon ollaan oltu jonossa jo pitkään, mutta nyt aion katsastaa myös yksityiset markkinat uudestaan alueellamme. En jaksa tuota riistofirmaa enää päivääkään, jos ei ole ihan pakko!
Kommentit (46)
Sama juttu realian kanssa. kaksion vuokra 1100, pari vuotta sitten oli 990 €. varmaan uusi korotuslappu taas tulossa, palkka ei nouse. Ei ole varaa asua sinkkuna näin, lainaa en saa koska ei takaajia enkä pysty säästämään vuokran kanssa.
Mä etsin parhaillaan vuokra-asuntoa. Saton talossa olisi useampikin vapaa tai pian vapautuva kaksio alueella, mistä etsin. Mutku, yksityinen pyytää vähemmän ja kaupan päälle autokatospaikka. Mulla on varaa maksaa, mutta en välttämättä halua maksaa kovin korkeaa vuokraa. Tarvitsen tässä vaiheessa asunnon 1,5 vuodeksi. Osa yksityisistäkin pyytää naurettavia hintoja, mutta siinäpähän pyytävät. Kaksioista on tällä hetkellä tässä kaupungissa todella paljon ylitarjontaa. Minun ei ole pakko edes ottaa, haluan vain vaihtaa asuinaluetta ja hiukan isompaan asuntoon. Jos ei löydy mieluista, sitten pysyn tässä. Nyt on yksi mieluinen kiikarissa. Sato näyttää kuitenkin olevan vähän inhimillisempi kuin VVO ja paikallinen vuokra-asuntojätti, eli se, jolla on entiset kaupungin asunnot, ainakin tässä kylässä. Parhaat on kyllä yksityisillä ihmisillä laatu-hinta suhteeltaan.
Vierailija kirjoitti:
Ahneet paskat:
https://lumo.fi/vuokraasunnot/?SapId=11054
3h 64,5m2 1638€/kk
2h 48m2 1311€/kk
https://lumo.fi/vuokraasunnot/?SapId=11047
1h 31,5m2 1048€/kk
Huhhuh.. Meillä Kirkkonummella 80m2 3h+k+s 985€/kk. Kuka hitto maksaa tuollaista hintaa mistään asunnosta, saati sitten pienestä kolmiosta 😲
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu realian kanssa. kaksion vuokra 1100, pari vuotta sitten oli 990 €. varmaan uusi korotuslappu taas tulossa, palkka ei nouse. Ei ole varaa asua sinkkuna näin, lainaa en saa koska ei takaajia enkä pysty säästämään vuokran kanssa.
Mikä pakko sinkun on asua kaksiossa? Muuta yksiöön, niin saat ehkä jotain säästöönkin.
http://www.vuokraovi.com/vuokra-asunto/oulu/heinapaa/kerrostalo/563395?…
Ei ole vvo:n asunto, mutta tämä kyllä järkytti, ei helevetti! Kuka maksaa yksiöstä melkein 800 € Oulussa?! Ei ole edes kalustettu ja vesikään ei kuulu vuokraan!
Asuin viisi vuotta yksityisellä ja vuokraa ei nostettu kertaakaan. Halusin kuitenkin uuteen asuntoon kun muuten elämäntilanne muuttui. Muutin tyhmänä VVO:lle joka muutenkin kalliiseen asuntoon oli heti ekan vuoden jälkeen nostamasssa vuokraa. Sitten asunnot onneksi myytiin ja nyt ne ovat M2-koteja, eikä ensi vuoden vuokraa nostettu. Saa nähdä miten sitten seuraavana vuonna, jos vuokraa nostetaan minulla ei ehkä ole enää varaa asua tässä, koska palkka ei todellakaan ole noussut. Sitten pitää etsiä halvempi ja pienempi, ja muuttoonkin menee taas monta sataa.