Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Postissa hävitetään, varastetaan ja sabotoidaan toimintaa tahallaan-ajetaanko tällä posti alas kokonaan?!

Vierailija
08.12.2016 |

http://yle.fi/uutiset/3-9339209

Lisäksi tulevaisuudessa kirjeposti voi viedä jopa viikon. Mitään tärkeää ei kannata siis enää lähettää postissa, on pakko käyttää kalliita kuriireja ja muita firmoja. Aivan älytöntä. Jokaisessa muussa länsimaassa on toimiva postilaitos.

Kommentit (206)

Vierailija
21/206 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarinat on ihan kivoja kirjoitella netissä mutta vailla todisteita ne ovat vain pahaa haluavien ilkeiden valehtelijoiden keksittyjä tarinoita joill halutaan mustamaalata posti. Motiivia ei haluta paljastaa eikä keskustella muutenkaan avoimesti. Tätä nyky yhteiskunnan roskasakkia jotka vastustavat postia.

Vuf postiljooni vuf vuf. Onko koira lähempänä olemustanne kuin ihminen?

"Tätä nyky yhteiskunnan roskasakkia jotka vastustavat postia." Olet aivan loistava koomikko! Eipä vastustella postia.

Vierailija
22/206 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vien nykyään itse lähetykset vastaanottajalle aina kun mahdollista... Tähän se on mennyt. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/206 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Posti voisi keskittyä siihen, kuinka homma voi toimia, eikä jatkuvasti polkea työntekijöitään.

Johto ei ole missään tekemisissä työnteon kanssa, joten voi helposti laittaa heille tuplamäärät töitä.

Olen tämän jo monta kertaa tännekin kirjoittanut, mutta olen itse siinä käsityksessä, että Postin johto on täysin haluton kehittämään palveluita toimiviksi.

Vierailija
24/206 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Postin viestintäjohtaja Timo Anttila hämmästelee Uudelle SuomelleDemokraatti-lehden väitettä siitä, että Posti olisi kadottanut koko lehden 10 000 kappaleen torstain painoksen.

"Ihmettelen, mistä tällainen väärinkäsitys on syntynyt, Anttila sanoo US:lle.

Demokraatin päätoimittaja Mikko Salmi on kertonut, että Posti on kadottanut lehdet ja on syyttänyt tapauksesta suoraan Postia.

Että tällaista taas(saa hävetä näitä postin haukkujia) mikä pointti on uhota ja huutaa ja valehdella postin toimimattomuudesta kun se ei enimmäkseen pidä paikkaansa vaan on valehtelua kuten tässäkin ap:n taholta. Onko jotain kehittävää ideaa vai jääkö tämä taas vauva palstan koiramaiselle haukkumiselle vailla yhtään rakentavaa ideaa?

Vuf postiljooni vuf vuf. 

Kainuussa tilanne on se, että esim. äitini ei enää lähetä kortteja kirjekuorissa, koska ne osapuilleen järjestelmällisesti revitään auki ja heitetään roskiin rahan toivossa. Miten ajattelitte siellä postissa parantaa asian?

Voisit kysyä postista jos vaikka auttaisi. Miten ihmeessä minulle tai meille muille ei käy noin ikinä. Onko äitisi jotenkin poikkeava?

Äitini ei ole läheskään niin poikkeava, että olisi laittanut lapsensa postiin töihin kuten eräät.

Koiran on nähtävästi joku sinusta kasvattanut hauku rakki hauku mutta ei se tee jutuistasi yhtään todellisempia valehteija. Et pysty todistamaan ainuttakaan lausetta edes sitä että sinulla on äitiä. 

Kiitos aivan upeasta tekstistä, josta käy ilmi postin palvelualttius ja se, kuinka miellyttävää postin kanssa on nykyään asioida. En olisi itse voinut postille enempää vahinkoa aiheuttaa.

Miten niin? Oletko ihan sekaisin. Vastaan itse koska olet jossain postin vastuistamis huumassasi harhoissasi luulemassa kaikkea postin syyksi. Posti ei ole syyllinen sinä harhainen koira, minulla ei ole mitään syytä puollustaa postia kaipaan vain asiallisen keskustelijan aiheeseen mutta sinä valitettavasti olet vain harhainen sairas koira jolle postin haukkuminen on henkinensairaus. Tässä hieman kairan haukkkuja "Vuf  vuf, Olet postissa töissä vuf vuf postin vikaa vuf vuf sinulla on lapsia ja ne on postissa töissä vuf vuf". Mitä ihmettä sekopää? Mikä on motivaatiosi valehdella keskusteluissa ja valehdella postista. Kiitos kun vastaat!

Vierailija
25/206 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bernerin juoni, että pääsee yksityistämään

No hitto ehkä pitäisikin yksityistää kun ei näytä nykyisellään toimivan. Järjetöntä säätämistä.

Suurin syy postin alasajoon ovat olleet juuri "ammattijohtajat".

Vierailija
26/206 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mitä jyväskylässä tapahtuu mutta mulle ei oo tullut ainoatakaan postia omalle nimelläni kai pariin viikkoon. Miehelle tuli eilen iso kasa kuoria, laskuja ja muuta ja kaikki oli päivätty joskus marraskuun puolella.

Yksi lasku oli sellainen et eräpäivä oli ollut toissapäivänä.

Mulla onneksi melkein kaikki laskut e-laskuna tai sähköpostiin mutta kyllä tässä mietityttää et mitäs jos joku ei tulekaan perille ja lähtee vaikka luottotiedot. Vanha mastercard alkaa olla niin kulunut ettei siru läheskään aina toimi mutta en uskalla postitse tilata.

Vierailija
27/206 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Postin viestintäjohtaja Timo Anttila hämmästelee Uudelle SuomelleDemokraatti-lehden väitettä siitä, että Posti olisi kadottanut koko lehden 10 000 kappaleen torstain painoksen.

Demokraatin päätoimittaja Mikko Salmi on kertonut, että Posti on kadottanut lehdet ja on syyttänyt tapauksesta suoraan Postia.

Että tällaista taas(saa hävetä näitä postin haukkujia) mikä pointti on uhota ja huutaa ja valehdella postin toimimattomuudesta kun se ei enimmäkseen pidä paikkaansa vaan on valehtelua kuten tässäkin ap:n taholta. Onko jotain kehittävää ideaa vai jääkö tämä taas vauva palstan koiramaiselle haukkumiselle vailla yhtään rakentavaa ideaa?

Vuf postiljooni vuf vuf. 

Kainuussa tilanne on se, että esim. äitini ei enää lähetä kortteja kirjekuorissa, koska ne osapuilleen järjestelmällisesti revitään auki ja heitetään roskiin rahan toivossa. Miten ajattelitte siellä postissa parantaa asian?

Voisit kysyä postista jos vaikka auttaisi. Miten ihmeessä minulle tai meille muille ei käy noin ikinä. Onko äitisi jotenkin poikkeava?

Äitini ei ole läheskään niin poikkeava, että olisi laittanut lapsensa postiin töihin kuten eräät.

Koiran on nähtävästi joku sinusta kasvattanut hauku rakki hauku mutta ei se tee jutuistasi yhtään todellisempia valehteija. Et pysty todistamaan ainuttakaan lausetta edes sitä että sinulla on äitiä. 

Kiitos aivan upeasta tekstistä, josta käy ilmi postin palvelualttius ja se, kuinka miellyttävää postin kanssa on nykyään asioida. En olisi itse voinut postille enempää vahinkoa aiheuttaa.

Ja se pointti tuohon viimeiseen lauseeseesi "rekku" oli? Että pyrit kaikkesi aiheuttamaan postille vahinkoa. Tuskin tästä vopi postin johtoa suoraan syyttää, vaikka onhan se mahdollista että tuollaisia itsekeskeisä kunniattomia omista puheistaan vastaamattomia urpoja siellä voi ihan hyvin olla töissä. Eli kiitos kun vastaat miksi haluat vahingoittaa tarkoitukselliseti postia?

Vierailija
28/206 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuf postiljooni vuf vuf. 

Ja se pointti tuohon viimeiseen lauseeseesi "rekku" oli? Että pyrit kaikkesi aiheuttamaan postille vahinkoa. Tuskin tästä vopi postin johtoa suoraan syyttää, vaikka onhan se mahdollista että tuollaisia itsekeskeisä kunniattomia omista puheistaan vastaamattomia urpoja siellä voi ihan hyvin olla töissä. Eli kiitos kun vastaat miksi haluat vahingoittaa tarkoitukselliseti postia?

Leave posti alone :) :) :)

Vierailija
29/206 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postin johtaja saa aihan järjetöntä palkkaa, mutta mikään ei toimi. Mistä palkka tulee? Hinnat on ihan törkeitä ja perille tulee revittyjä kirjeitä.

Mielestäni posti on yksi niistä asioista joita ei saa romuttaa. Postin kulkeminen on tärkeää, ei pidä sokeasti vain luottaa sähköistämiseen. Entä jos tulee vaikka kova aurinkomyrsky ja netti ja sähkö ei toimi. Miten sitten tyhjästä aloitetaan taas postitoiminta. Sitä ei pidä ajaa alas romuttaa. Posti on maailmanlaajuisesti tärekeimpiä asioita.

Vierailija
30/206 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikossa raflaavasti, postissa hävitetään,  viittaa ilmeisesti väitteeseen demari lehden painoksen katomisesta, kun se ei tullut maanantaina jätettynä, itsenäisyyspäivän(tiistai) jälkeen keskiviikko  aamuna normaalisti toimitukseen. Lehti toimitetaan normaalisti torstaina tilaajille. Ja ainakin tämän päivän lehdessä mainittiin että lehti on jaossa, eli mikä pointti on valehdella postista? Varastetaan viittaa ilmeisesti varastettuun töölöläis postiin avaajan retoriikalla tämä on uhrin vika, postiltahan varstettiin, ei postilla ole funktiota varastaa postia, naurettavaa lapsellista kuvittelua. Tai sitten halutaan antaa mielikuva että mitä vain kun lähetät postissa se varastetaan, kumma juttu ettei minulta ole koskaan varastettu mitään mitä olen tilannut postissa tai kukaan tuttunikaan ei oikeassa elämässä ole kertonut että olisi varastettu postia tai tilatuja paketteja, itse asiassa vaikka ystäväni tilailevat paljonkin netin kautta keneltakään ei ole varastettu vaikka näin raflaavasti väitetään.

Mikä tämä sabotoiminen on? Kuullostaa voimaannuttavalta kun syyttää toista vailla todisteita. "Olet sabotoija" come on kukaan oikeasti aikuinen ei osta tuollaista ylilyöntiä suoraa provoa jolla ei ole mitään katetta. Minulla ei ole syytä puolustaa postia mutta henkilökohtaisesti kammoan ja vastustan typeryyttä, jolla tässä ratsastetaan. Typeryyttä en voi sietää ja se on motiivini vastustaa postin junttia haukkumista vailla mitään älykästä sanottavaa. Jos ei osaa kehittää niin on parempi olla haukkumatta kuin koira hysteerisenä ja peloissaan jokaista postimiestä. 

Varmasti tässä on tarkoituksenmukaista ja epäoikeudenmukaista säästöä valtion eli yhteisistä kuluista, mutta posti on ehdottomasti kokemusteni mukaan luotettavampi kuin kuljetusfirmat joista minulla on myös kokemusta. Säästö ei saa tarkoittaa sitä että virallisia pakollisia papereita alkaa joku ykstyinen kuljettamaan tai jollekkin halvimman tarjouksen tehneenne annetaan kaupunginosan yleisavaimet kouraan. Minä en ihan luota tuollaiseen toimintaan. Siinä kun alkaa halvin työntekijä kuka lie tarkistamaton muuttamaa tilinumeroita maksuissa ja katoaa kuin pieru saharaan, niin kenellä on lopulta se vastuu. Posti on vakaampi perinteikkäämpi ja turvallisempi kuin yksityiset toimijat, kehtaan väittää näin.

Muissa länsimaissa valitettavasti on ajettu postit alas jo ennen Suomea tämä väite että jossain euroopassa olisi toimiva posti on valitettavasti absurdi. Niistä on kyllä kirjoiteltu lehdissä jos sitä kuuluisaa ulkomaiden mediaa osaa hyödyntää.

Mikä olisi sitten vaihtoehto postille? Epäluotettavampi dhl vai joku todella halpa yksityinen veroparatiisi firma? Postin etu on se että se tulee joka tapauksessa ovellesi tuomaan virallisen postin. Kuka sitten kuljettaa virallisen postin jos posti ajetaan alas. Saa vastata te "mun puolest sais koko lafkan niistää". Mikä on vaihtoehtonne ja mitä se maksaa? Oikeaa vaihtoehtoa kehiin. Kiitos.

Vierailija
31/206 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

tahallaan ajetaanko posti tällä ketjulla alas sabotoidaan vuf vuf vuf.

Vierailija
32/206 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otsikossa raflaavasti, postissa hävitetään,  viittaa ilmeisesti väitteeseen demari lehden painoksen katomisesta, kun se ei tullut maanantaina jätettynä, itsenäisyyspäivän(tiistai) jälkeen keskiviikko  aamuna normaalisti toimitukseen. Lehti toimitetaan normaalisti torstaina tilaajille. Ja ainakin tämän päivän lehdessä mainittiin että lehti on jaossa, eli mikä pointti on valehdella postista? Varastetaan viittaa ilmeisesti varastettuun töölöläis postiin avaajan retoriikalla tämä on uhrin vika, postiltahan varstettiin, ei postilla ole funktiota varastaa postia, naurettavaa lapsellista kuvittelua. Tai sitten halutaan antaa mielikuva että mitä vain kun lähetät postissa se varastetaan, kumma juttu ettei minulta ole koskaan varastettu mitään mitä olen tilannut postissa tai kukaan tuttunikaan ei oikeassa elämässä ole kertonut että olisi varastettu postia tai tilatuja paketteja, itse asiassa vaikka ystäväni tilailevat paljonkin netin kautta keneltakään ei ole varastettu vaikka näin raflaavasti väitetään.

Mikä tämä sabotoiminen on? Kuullostaa voimaannuttavalta kun syyttää toista vailla todisteita. "Olet sabotoija" come on kukaan oikeasti aikuinen ei osta tuollaista ylilyöntiä suoraa provoa jolla ei ole mitään katetta. Minulla ei ole syytä puolustaa postia mutta henkilökohtaisesti kammoan ja vastustan typeryyttä, jolla tässä ratsastetaan. Typeryyttä en voi sietää ja se on motiivini vastustaa postin junttia haukkumista vailla mitään älykästä sanottavaa. Jos ei osaa kehittää niin on parempi olla haukkumatta kuin koira hysteerisenä ja peloissaan jokaista postimiestä. 

Varmasti tässä on tarkoituksenmukaista ja epäoikeudenmukaista säästöä valtion eli yhteisistä kuluista, mutta posti on ehdottomasti kokemusteni mukaan luotettavampi kuin kuljetusfirmat joista minulla on myös kokemusta. Säästö ei saa tarkoittaa sitä että virallisia pakollisia papereita alkaa joku ykstyinen kuljettamaan tai jollekkin halvimman tarjouksen tehneenne annetaan kaupunginosan yleisavaimet kouraan. Minä en ihan luota tuollaiseen toimintaan. Siinä kun alkaa halvin työntekijä kuka lie tarkistamaton muuttamaa tilinumeroita maksuissa ja katoaa kuin pieru saharaan, niin kenellä on lopulta se vastuu. Posti on vakaampi perinteikkäämpi ja turvallisempi kuin yksityiset toimijat, kehtaan väittää näin.

Muissa länsimaissa valitettavasti on ajettu postit alas jo ennen Suomea tämä väite että jossain euroopassa olisi toimiva posti on valitettavasti absurdi. Niistä on kyllä kirjoiteltu lehdissä jos sitä kuuluisaa ulkomaiden mediaa osaa hyödyntää.

Mikä olisi sitten vaihtoehto postille? Epäluotettavampi dhl vai joku todella halpa yksityinen veroparatiisi firma? Postin etu on se että se tulee joka tapauksessa ovellesi tuomaan virallisen postin. Kuka sitten kuljettaa virallisen postin jos posti ajetaan alas. Saa vastata te "mun puolest sais koko lafkan niistää". Mikä on vaihtoehtonne ja mitä se maksaa? Oikeaa vaihtoehtoa kehiin. Kiitos.

Eli tahallaan ajetaanko sabotoiden posti alas tällä?!?!

Vierailija
33/206 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sabotoidaanko posti tällä alas?! Otsikossa. Ja todella moni peukuttaa joopa joo. Mikä onkaan se vaihtoehtonne postille sabotoijat?

Vierailija
34/206 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postin pitäisi ottaa homma takaisin hanskaan. Kyllä palvelu ennen pelasi. Tässä muutamia asiakkaan ehdotuksia sen suhteen, mitä Posti voisi tehdä toisin:

- Järjestelmät kuntoon. Miksi lähetellään monia saapumisilmoituksia? Yksi tekstari tai lappu riittää.

- Kerrostaloihin postilaatikot ala-aulaan. Näin säästyy aikaa, kun jakajan ei tarvitse käydä jokaisella ovella.

- Johtoportaan palkkoja voi hyvin laskea. Eivät ole ansainneet ökypalkkojaan.

- Kuulemma Postissa käytetään nykyisin paljon vuokratyövoimaa. Vuokratyöläisten tilalle ammattitaitoiset vakkarit. Kiireapulaisina toki pitäisi varmasti käyttää vuokratyövoimaa. Heille kunnon perehdytys työhön.

- Se että posti jaettaisiin vain kolmena päivänä viikossa, voi ehkä olla hyvä idea myös.

Vierailija
35/206 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensinmäinen siirto kohti Postin järkeistämistä olisi Bernerin siirtäminen sivuun.

Toinen olisi järkevän, asioista perillä olevan, ilman omia etuja ajavan ihmisen löytäminen kys. virkaan.

Ensinmäinen voidaan toteuttaa - toinen melkeinpä mahdoton.

Koko hallitus on surkea pellelauma joka sössii kaiken. Toivotaan että Suomi kestää vielä tämänkin ajan.

Mitä! Suomihan on täynnä alan asiantuntijoita! Netissä shoppaavia ja myyviä perheenäitejä!

Vierailija
36/206 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Postin pitäisi ottaa homma takaisin hanskaan. Kyllä palvelu ennen pelasi. Tässä muutamia asiakkaan ehdotuksia sen suhteen, mitä Posti voisi tehdä toisin:

- Järjestelmät kuntoon. Miksi lähetellään monia saapumisilmoituksia? Yksi tekstari tai lappu riittää.

- Kerrostaloihin postilaatikot ala-aulaan. Näin säästyy aikaa, kun jakajan ei tarvitse käydä jokaisella ovella.

- Kuulemma Postissa käytetään nykyisin paljon vuokratyövoimaa. Vuokratyöläisten tilalle ammattitaitoiset vakkarit. Kiireapulaisina toki pitäisi varmasti käyttää vuokratyövoimaa. Heille kunnon perehdytys työhön.

- Se että posti jaettaisiin vain kolmena päivänä viikossa, voi ehkä olla hyvä idea myös.

Voin siirtyä ostamaan lehteni irtonumeroina. Laskujen lähettäjät voisivat lähettää laskut sähköpostilla. Mainoksia en tarvitse. Mikä ongelma?

Vierailija
37/206 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Posti on vähentänyt liikaa työntekijöitä, mitä järkeä on hankkia vuokratyövoimaa irtisanottujen tilalle.

Vierailija
38/206 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Järjestelmät kuntoon" niin montako lappua sinulle sitten tulee? Minulle tulee vain yksi se jota odotan ja haen sillä sovittuun aikaan mennessä paketin jos ei ole mahtunut luukusta.

Tietenkin lomalla jonkun täyttyisi käydä tyhjentämässä postilaatikko kerrostalossakin(nykyään vain omakotitaloissa), joten säästäisi kyllä aikaa muttei palvelisi asiakasta. Ehkä jos olisi riittävän suuret tai posti sitten säilytelisi mahtumatonta postia pari viikkoa mutta sepä vasta turhaa ajan tuhlausta olisikin käydä yrittämässä mahtuisiko tänään laatikkoon lisää postia.

Johtoportaan palkkoja voi aina laskea totta ja se olisi oikein kantaisivat kortensa kekoon. Kannatan

Vakituisia työsopimuksia tulisi lisätä yhteiskunnassa, pätkätyö altistaa henkisen työkyvyn heikkenemiseen. Kannatan.

Minulle se ei ole päivän päälle se posti mutta sitten varmaan pitäisi laittaa laskuihinkin vaikka viikko lisää(nyt min 2viikkoa) maksuaikaa jos on matkoilla eikä saa postia heti niin voi olla ettei ehdi maksamaan yllättävää laskua.

Vierailija
39/206 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin siirtyä ostamaan lehteni irtonumeroina. Laskujen lähettäjät voisivat lähettää laskut sähköpostilla. Mainoksia en tarvitse. Mikä ongelma?

Aina ei saa sähköpostilla kiinni.

Vierailija
40/206 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensinmäinen siirto kohti Postin järkeistämistä olisi Bernerin siirtäminen sivuun.

Toinen olisi järkevän, asioista perillä olevan, ilman omia etuja ajavan ihmisen löytäminen kys. virkaan.

Ensinmäinen voidaan toteuttaa - toinen melkeinpä mahdoton.

Koko hallitus on surkea pellelauma joka sössii kaiken. Toivotaan että Suomi kestää vielä tämänkin ajan.

Mitä! Suomihan on täynnä alan asiantuntijoita! Netissä shoppaavia ja myyviä perheenäitejä!

Tuntuu sitä ettei älykkyytesi riitä hommaan vaikka itseäsi mainostatkin. Anteeksi vain. Tai voithan sinä hakea mutta näyttää siltä ettet tule paikkaa saamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme viisi