S..tanan vesijuoksijat, eikö teille mikään riitä?
Uimahallissa on 3 rataa vesijuoksijoille ja 2 rataa uimareille. Tänään sitten yksi juoksija pönötti uimarien radalla, juoksi vielä väärään suuntaan. Jouduimme häntä väistelemään. Hän ei voinut mennä omalle radalleen kun hän joutuu siellä ohittelemaan 😰. Kolmannen kerran kun tuli vastaan sanoin: painu v...tuun täältä. Johan lähti ja hyvin mahtui omalla radallaan juokseen. Oli varmaan hyvä mieli kun sai pahoitettua mieleni.
Kommentit (43)
Useissa uimahalleissa kuntouimareille on liian vähän uintitilaa. Kilpauimarit ja vesijuoksijat vievät paljon ratoja. Erinopeuksiset kuntouimarit joutuvat uimaan samalla radalla.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan nähnyt uimavalvojan puuttuvan mihinkään uimahallissa.
Kerran jouduin sanomaan Espoossa uimavalvojalle ego-ongelmaisesta tampiosta, joka tunki hidastelemaan nopeiden uimareiden radalle vaikka kuntoradalla olisi ollut paremmin tilaa. Ei ensin suostunut uskomaan puhetta, mutta joutui siirtymään, kun valvoja puuttui asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Mua tavallisena uimarina ärsyttää sekin, että nopeille uimareille on varattu omat radat.
Meillä on hallissa 2 rataa varattu sekalaiselle porukalle ja sitten muut radat ovatkin nopeille uimareille. Niistä riittää oma rata yhdelle uimarille. Se on ihan typerää. Kyllä minäkin tavisuimarina mielelläni uisin omaan tahtiini omalla radallani. Nyt uin kovassa ruuhkassa.
Minusta koko halli voisi olla kaikille. Nopeat sitten vaan ohittelisi.
Kuinka monta rataa on varattu nopeille uimareille? Meillä ainakin on 1-2 ja vähintään 2 kuntouimareille, mikä on ok. Loput radat ovatkin yleensä varattuna vesijumpalle/vesijuoksijoille/uimakoululle jne.
Se, mikä kuntouimareilta jää juuri huomioimatta ovat juuri nuo kaksi asiaa. Ensinnäkin kuntouimareita on suhteessa enemmän kuin nopeita uimareita, milloin syntyy ruuhkia radoille.
Sen lisäksi nopeille uimareille on tehty omat radat, koska ohittaminen ahtaalla radalla on vaikeaa kun muut uivat käytännössä keskellä rataa. Nopeat uimarit koostuvat oman kokemukseni mukaisesti joko kilpauimareista tai muuten kovakuntoisista uimareista.
Kyllähän minäkin uisin mieluusti omassa tahdissani (ja rauhassa), mutta aina joku kuntouimari eksyy nopeiden radalle ;)
Kuntouimarit jaja nopeat uimarit ei ärsytä yhtään niin paljon kun vesijuoksijat. Minä kuntouimarina (ei räpylöitä mutta ei sunnuntaiuimari) pystyn arvioimaan hitaamman uimarin tahdin ja kohteliaassa rytmissä ohituskin sujuu häiritsemättä keskittymistäni. Vesijuoksijat ovat leveitä, tahtia ei voi ottaa huomioon koska se on niin paljon hitaampi ja he eivät minun kokemukseni mukaan väistä koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen vesijuoksija ja päinvastoin täällä Helsingissä olen huomannut, että vaikka meitä vesijuoksijoita on usein enemmän kuin uimareita, meille varataan silti useimissa halleissa vähemmän tilaa kuin uimareille.
Koska teitä mahtuu samalle radalle enemmän kuin uimareita ihan siitä syystä, että vesijuoksu on hitaampaa. Ja enemmänkin mahtuisi, jos malttaisitte olla ryhmittäytymättä rintamaan.
Enemmän ärsyttää nämä 5 minuuttia per altaan mitta uimari-mummelit kuntouimariradalla. Lisäksi tietty 2/3 altaasta on jo varattu vesijuoksijoille joten tää mummeli "ui" ja juttelee samalla siinä vieressä vesijuoksevalle kaverilleen.
Leppävaaran uimahallissa on aika ruuhkaista kun siellä on vain jotain 3-4 kapeaa 25m rataa tavisuimareille ja muut on varattu uimakouluille ym..
Vierailija kirjoitti:
Ai se vesijuoksija pahoitti SUN mielen, etkä sä hänen?
Justjooo...... mistä tuollaisia idiootteja sikiää, jotka eivät voi ensin ihan ystävällisesti sanoa, että hei, tämä rata on uimareille? Ehkä se vesijuoksija oli tullut radalle sivusta, eikä ollut nähnyt sitä päädyssä ulospäin olevaa kylttiä.
Mutta hei, PAINU VITTUUN vaan peliin heti kättelyssä.
Mä käsitin, että sille vesijuoksijalle asiasta sanottiin useamman kerran, ensin nätisti, mutta ei mennyt perille. Vasta rumasti sanominen auttoi ja juoksija meni omalle radalleen. Ja käsitin myös että hän tiesi olevansa väärällä radalla, oli nopeampi kuin muut vesijuoksijat joten meni uimareiden radalle jottei tarvi ohitella muita juoksijoita.
Että kukaan ei sanonut heti kättelyssä että painu vittuun.
Vierailija kirjoitti:
Enemmän ärsyttää nämä 5 minuuttia per altaan mitta uimari-mummelit kuntouimariradalla. Lisäksi tietty 2/3 altaasta on jo varattu vesijuoksijoille joten tää mummeli "ui" ja juttelee samalla siinä vieressä vesijuoksevalle kaverilleen.
Me sanottiin näitä lapsena juuri mummouimareiksi ja välistä itsekin uitiin "mummouintia", eli hidasta rintauintia vierekkäin ja samalla jutellaan päivän säästä tai siitä, mitä kokkais ruuaksi. Siihen aikaan tuli sen sisältöinen mainoskin telkkarista.
Kuntouimareille on liian vähän tilaa, lisäksi nopeuserot kuntouimareilla on suuria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai se vesijuoksija pahoitti SUN mielen, etkä sä hänen?
Justjooo...... mistä tuollaisia idiootteja sikiää, jotka eivät voi ensin ihan ystävällisesti sanoa, että hei, tämä rata on uimareille? Ehkä se vesijuoksija oli tullut radalle sivusta, eikä ollut nähnyt sitä päädyssä ulospäin olevaa kylttiä.
Mutta hei, PAINU VITTUUN vaan peliin heti kättelyssä.Mä käsitin, että sille vesijuoksijalle asiasta sanottiin useamman kerran, ensin nätisti, mutta ei mennyt perille. Vasta rumasti sanominen auttoi ja juoksija meni omalle radalleen. Ja käsitin myös että hän tiesi olevansa väärällä radalla, oli nopeampi kuin muut vesijuoksijat joten meni uimareiden radalle jottei tarvi ohitella muita juoksijoita.
Että kukaan ei sanonut heti kättelyssä että painu vittuun.
Hienoa, että viesti ymmärretään 😊
Vierailija kirjoitti:
Useissa uimahalleissa kuntouimareille on liian vähän uintitilaa. Kilpauimarit ja vesijuoksijat vievät paljon ratoja. Erinopeuksiset kuntouimarit joutuvat uimaan samalla radalla.
Ehdottomasti samaa mieltä. Kuntouimareille lisää tilaa.
Joskus mietin, että onko vesijuoksijoilla jotain vikaa ymmärryksessä. Ohjeessa lukee että ei rinnakkain juoksua. Ei mene perille.
Itse kuulun näihin nopeisiin kuntouimareihin. Uin Kontulan uimahallissa, missä tasan 2 rataa kuntouimareille ja loppuallas vesijuoksijoille (tai siis rinnakkain ryhmittyville lyllertäjöille, jotka ei ees vesijuokse, vaan no. lyllertää raportoiden kauppaostoksistaan tai Sini-Pilven päiväkoulusta). Ahdasta on välillä uiminen...
Ku ottaa huomioon, että alls on 25 m, niin jos uin 1,5 km, niin se tarkottaa 60 altaan mittaa... Hermot menee ohittelussa. No olen ratkaissut ongelman, että käyn aamulla (jos vaan mahdollista) ennen töitä uimassa, niin saa aika rauhassa uida, ku ei montaa matkauimaria ole. Tänäänki kun altaaseen hyppäsin 7.30, niin yksin sain radan omakseni...
Aamuisin uimassa just tuosta syystä.
Vierailija kirjoitti:
Yksi vesijuoksija perseilee ja sää haukut kaikki? Minäkin joudun vähintään kerran kuukaudessa huomauttamaan uimareille jotka tunkevat vesijuoksijoiden radalle, en silti hauku uimareita porukkana.
Ikävää että sulle kävi noin. Jos ei sanominen riitä, pyydä uimavalvoja sanomaan. Idiootit kuriin yhteiseltä uimahallilta!
Juokse järveen siitä! Hus, anti mennä!
Tänään oli uimareiden kahdesta radasta kaapattu yksi rata vesijumppaajille. Vesijuoksijoilla oli kolme rataa. Kiva vielä kun joku vesijumppaaja potkaisi minua jalkaan. Ei uimarit ole enää in😰
Oisit ruilauttanut ripulit altaaseen sen juoksijan kohdalla.
"Oli varmaan hyvä mieli kun sai pahoitettua mieleni" *tyrsk*
Painu vittuun, ap.