Onko tämä seksikumppanimäärä suuri?
Olen 23v nainen ja kumppaneita ollut yhteensä 15, onko se mielestänne paljon?
Mikä on mielestänne sopiva määrä? Paljonko itsellenne on kertynyt?
Mielestäni ei ole oikeaa vastausta, kunhan halusin avata keskustelua.
Kommentit (72)
Ei toi paljon ole, mutta onhan siinä kuitenkin jo jonkin verran niitä kertynyt. Varmaan suht normaali määrä. Itsellä 9 seksikumppania ja ikää 21.
Ei seksikumppanien määrällä oo mitään väliä... Turhaan tollasta mietit.
On paljon, en voisi harkita vakavaa seurustelua.
En tiedä onko paljon, ei kiinnosta.
Itselläni on kymmenen eri seksikumppania historiassani, uusia ei ole tullut pitkään aikaan.
Tällä hetkellä nussin nro seiskaa ja kymppiä säännöllisesti, en kaipaa uusia tai muita vanhoja.
Näin on hyvä.
N24
Ei ole mielestäni paljon. Riippuu niin paljon elämäntilanteista. Minulla oli ollut 22 -vuotiaaksi asti vain yksi seksikumppani, mutta sitten 23-26 vuotiaana olikin yhteensä 11 kumppania, nyt taas 26-28 vuotiaana on ollut tasan yksi lisää. Hänen kanssaan asun yhdessä ja tarkoitus olisi mennä naimisiin, että voi olla että luku ei nyt enää kasva. Ja sitten taas, ikinä ei tiedä mitä elämässä tapahtuu, jos eroamme tai hän kuolee, tulee taas uusia seksikumppaneita. Seksi on kivaa eikä siitä tartte tuntea häpeää eikä kenenkään seksiluku toisille kuulu eikä sitä tulisi moralisoida.
Kaikki on suhteellista. Jotain tuollaista varmaan itsellänikin oli sinun ikäisenäsi, nyt luku on lähempänä sataa kuin viittäkymmentä mutta on tässä välissä ollut vuosikymmeniäkin. Mitä väliä luvulla? Ei sinun sitä tarvitse edes laskea saati että se kuuluisi muille. Olennaista on vain se, ettet harrasta seksiä vääristä motiiveista (esim. hyväksytyksi tulemisen tarve) ja että huolehdit ehkäisystä.
Onhan tuo järkyttävä määrä. Hyh sentään nykyajan meininkiä.
Olen 19 ja mulla on ollut 13 kumppania. Suurimman osan noista olisi voinut jättää välistä, mutta en oikeastaan kadu. Samapa tuo. En tykkää muistella enkä puhua noista.
Olen 45-vuotias ja minulla seksikumppaneita on 9, ajattelen senkin olevan aika paljon..
Ei ole mielestäni paljon eikä vähän, koska sitä "oikeaa" määrää ei voi kukaan määrittää. Seksikumppanien määrällä ei ole mitään merkitystä eikä sen koskaan pitäisi määrittää sinua ihmisenä.
Seksin harrastaminen on jotenkin outo tabu vieläkin, vaikka sen ei pitäisi olla. Parisuhteessa olevat ovat onnellisessa asemassa, että heillä on mahdollisuus seksiin aina kun haluavat, kun taas sinkkuina elävät joutuvat harrastamaan sitä useamman ihmisen kanssa, jos vakkarikumppania ei löydy ja halut on silti kovat. Mielestäni seksin harrastaminen on vain luonnollinen tapa eikä sen määrästä pitäisi koskaan murehtia.
On paljon siihen verrattuna kun määrän keskiarvo on naisilla noin 10 koko elämän aikana. Sopiva määrä on sellainen, että on itse siihen tyytyväinen eikä tunne katumusta kumppanien vähyydestä tai paljoudesta. Itse olen ollut vain avomieheni kanssa.
N20
Ei ole paljon, ihan normaali suomalaiselle naiselle. Jos tapaat ihanan sulhaskandidaatin, niin älä kuitenkaan kerro määrääsi hänelle.
Aina ne moralisoi, ketkä on jo nuorena löytäny sen oikean ja sen vuoksi ollut vaan yhden / muutaman kanssa. Sinkuille noita kumppaneita nyt vaan kertyy enempi, ja jos esim on alottanu seksielämän 16v, ja 23veenä on ollu 15 kumppania(eli 8 vuoden sisällä), ei oo kuitenkaan ollut edes kahta uutta kumppania per vuosi. Ei oo paljon eikä liikaa.
On paljon. t. nelikymppinen yhdellä seksipartnerilla