Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkärien nihkeä suhtautuminen kilpirauhasen vajaatoimintapotilaaseen - syy?

Vierailija
07.12.2016 |

Voisiko se johtua siitä, että Thyroxin on niin halpaa, että lääkäreitä ei kiinnosta sen takia hoitaa näitä potilaita?

Mun mielestä se suhtautuminen voisi olla edes neutraalia, ellei ystävällistä. Mutta hyvin usein on joutunut kohtaamaan nyrpeyttä, halveksuntaa, ivaa, kyllästyneisyyttä, jopa vihamielisyyttä.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, mihin ei kiinnitetä huomiota ollenkaan on tukeminen Thyroxin annoksen hienosäätämisessä. Tarvitaan erikokoisia tabletteja lisää.

Minä sain avun kun säädin annoksen 6,25 µg:n tarkkuudella! Muistan kun joku sisätautilääkäri sanoi että 25 µg:n annos on hienosäätämistä ja minä olisin sitten tosi herkkä annosvaihteluille. En tiedä onko niin, mutta eikö hormonit vaikuta tosi pieninä määrinä?

Minäkin pelaan niillä 6,25 mikrogrammoilla ja lisäksi voi olla 3 pv viikossa 6,25 mikrog enemmän ja 4 pv vähemmän. Niin tarkkaa se vaan on löytää oikea kohta. 

Vierailija
22/27 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli suuria vaikeuksia säätää Thyroxin annosta kun oli taustalla raudanpuute. Se pitää aina tarkastaa, Hb ja varastorauta-arvot. Sitten vasta kannattaa alkaa säätää Thyroxinia, ettei ole samantyyppiset oireet sotkemassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli suuria vaikeuksia säätää Thyroxin annosta kun oli taustalla raudanpuute. Se pitää aina tarkastaa, Hb ja varastorauta-arvot. Sitten vasta kannattaa alkaa säätää Thyroxinia, ettei ole samantyyppiset oireet sotkemassa.

Mitä sinun lääkärisi sanoi ferritiinistä, virallinen viitearvo riittää vai joku tarkempi taso?

Vierailija
24/27 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sinun lääkärisi sanoi ferritiinistä, virallinen viitearvo riittää vai joku tarkempi taso?

Minulta otettiin transferriinireseptori, raudanpuutteen uusiutuessa. En muista otetiinko ekalla kerralla myös ferritiini?

Vierailija
25/27 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulta otettiin transferriinireseptori, raudanpuutteen uusiutuessa. En muista otetiinko ekalla kerralla myös ferritiini?

Ok. Minulla on otettu vain hemoglobiini ja ferritiini. Olen menossa johonkin tarkempiin kokeisiin vielä. 

Vierailija
26/27 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok. Minulla on otettu vain hemoglobiini ja ferritiini. Olen menossa johonkin tarkempiin kokeisiin vielä. 

Toivottavasti selviää!

Vierailija
27/27 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se varmaan alkaa jossain vaiheessa tympiä, kun joka toinen läski on diagnosoinut itselleen sen. Eihän se tietysti oikeuta olemaan tyly potilaalle. Lääkärit nyt ei muutenkaan ole tunnettuja sosiaalisesta kyvykkyydestä.

Joka toinen läski... Johan on taas kielenkäyttöä. Siinä olen samaa mieltä, että jotkut lääkärit kuvittelevat itsestään liikoja ja käyttäytyvät potilaitaan kohtaan ikävästi palveluammatista huolimatta. Psykologiset testit myös lääkäreille + käytöstapakoulutus pakolliseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kaksi