Onkohan sattumaa, että rumimmat naiset työelämässä ovat olleet minulle ikävimpiä?
En itse ole mitenkään ulkonäkökeskeinen, huitelen paljon ihan minimimeikillä ja värjäämättömät hiukset ponnarilla. Nytkin on hieman ylipainoa kun en ole ehtinyt liikkumaan. Eli en tosiaan ole mikään viimeisen päälle laitettu missukka.
Mutta kyllähän ihmisten kommenteista vuosien varrella on tullut se esille, että suurin osa pitää minua miellyttävän näköisenä.
En haluaisi uskoa kliseitä, eivätkä ne todellakaan aina pidä paikkaansa (ja ulkonäkö on monitahoinen juttu), mutta jotenkin on erikoista, että ne kaikkein ikävimmin minua kohtaan käyttäytyneet naiset työelämässä ovat olleet todella rumia.
Siis vastenmielisen näköisiä, oikeasti vaikeita edes katsoa.
Mutta ehkä tämä on muna-kana -juttu, sillä miellyttävä persoonallisuus ja iloinen hymy saa kenet tahansa vaikuttamaan miellyttävältä, kun taas näissä naisissa on yhdistynyt todella ruma fyysinen ulkomuoto todella ikävään luonteeseen ja käytökseen, joka tietysti saa ihmisen näyttämään entistä rumemmalta.
Onko mahdollista, että aikuiset ihmiset voisivat olla noin hölmöjä?
Kommentit (13)
Vierailija kirjoitti:
En itse ole mitenkään ulkonäkökeskeinen, huitelen paljon ihan minimimeikillä ja värjäämättömät hiukset ponnarilla. Nytkin on hieman ylipainoa kun en ole ehtinyt liikkumaan. Eli en tosiaan ole mikään viimeisen päälle laitettu missukka.
Mutta kyllähän ihmisten kommenteista vuosien varrella on tullut se esille, että suurin osa pitää minua miellyttävän näköisenä.
En haluaisi uskoa kliseitä, eivätkä ne todellakaan aina pidä paikkaansa (ja ulkonäkö on monitahoinen juttu), mutta jotenkin on erikoista, että ne kaikkein ikävimmin minua kohtaan käyttäytyneet naiset työelämässä ovat olleet todella rumia.
Siis vastenmielisen näköisiä, oikeasti vaikeita edes katsoa.
Mutta ehkä tämä on muna-kana -juttu, sillä miellyttävä persoonallisuus ja iloinen hymy saa kenet tahansa vaikuttamaan miellyttävältä, kun taas näissä naisissa on yhdistynyt todella ruma fyysinen ulkomuoto todella ikävään luonteeseen ja käytökseen, joka tietysti saa ihmisen näyttämään entistä rumemmalta.
Onko mahdollista, että aikuiset ihmiset voisivat olla noin hölmöjä?
Et kai viittaa tuolla itseesi?
Tämä taitaa olla Ulin uusi tulokulma naisasiaan: rumat vanhat naiset vihaavat nuoria ja kauniita. Tätä sitten toistetaan eri variaatiolla avauksesta toiseen. Hohhjoijaa.
Huoh. ... Miksei tästä voisi keskustella?
Ei tietysti yleistäen, mutta järkevästi.
Vierailija kirjoitti:
Huoh. ... Miksei tästä voisi keskustella?
Ei tietysti yleistäen, mutta järkevästi.
Tästä aiheestahan on nykyään vähintään kolme ketjua päivässä, kun Uli on keksinyt, että nyt vois jankuttaa tätä. Ei voi siis sanoa, että ei voi keskustella, ehkä palstailijat ovat vain kyllästyneet siihen, että siitä jankataan jatkuvasti.
Harvoin kyllä näkee naisia, jotka olisivat "vaikeita katsoa". En tiedä oikeastaan kuin yhden. Ja hän on oikein mukava ihminen. Olen nuori ja ihan edustava nainen. Sinä kuulostat mielestäni ikävältä ja ylimieliseltä.
Olet itse heidät ensimmäisenä määrittänyt rumiksi ja ikäviksi henkilöksi. Luuletko, että toiset eivät vaistoa mitä mieltä heistä olet valheellisen hymysi takana? Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan, tiedettiin jo muinoin.
On sattumaa. Ihmisen käytös ei ole yks yhteen ulkonäön kanssa.
Viehättävät ihmiset ovat pääasiassa myös mukavimpia.
Miksi? Koska he kohtaavat pääasiassa positiivisen vastaanoton asioidessaan ihmisten kanssa. Tämä on yksi syy siihen miksi valtaosa miehistä on sosiaalisissa suhteissa naisia huonompia. Meneppä teinipoikana asioimaan mihinkään, vastaanotto on aina töykeä. Mene teinityttönä, vastaanotto on positiivinen.
Monesti toimii myös toisin päin, jos olisit mukava ihminen, laittautuisit kivan näköiseksi, mutta koska olet persreikä, etkä välitä mitä ihmiset sinusta ajattelevat tai suorastaan haluat olla heille epämukava, mätät kakkua naamaan, skippaat suihkun ja näytät persreijälle.
No en ole Uli enkä niin usein tällä palstalla, että tietäisin mitä täällä yleensä keskustellaan.
Ja tottakai jotkut vanha -nuori kliseet ovat ääliömäisiä.
Sitä vain hämmästyy siitä, jos joku henkilö ensi sekunnista lähtien käyttäytyy v-mäisesti ilman mitään syytä.
Yllättävän usein tämä korreloi vastenmielisen ulkonäön kanssa. Mutta ehkä syynä "vastenmielisyyteen" on luonne - tyyliin ei koskaan hymyä, epäkohteliasta töksäyttelyä, hyökkäävä ja aggressiivinen äänensävy ...
Ja jos käytös alkaa sekunnista 0 kun kohdataan, niin en voi olettaa sen johtuvan itsestäni.
Eli ehkä se on niin, että käytös aiheuttaa vaikutelman rumuudesta.
Ok, nyt huomasin heti kaksi ääliömäistä tämäntyyppistä aloitusta. Mitkä ovat tosi typeriä.
Kysymys on ehkä ennemmin se, että miksi jotkut naiset ovat ilman mitään syytä tosi ikäviä toisille naisille? Mistä tuollainen perusv-mäinen luonne tulee?
Ja kai se sitten vain heijastuu muuhun, että eihän sitä kovin miellyttävältä näytä jos v-mäisyys heijastuu kaikesta olemuksesta ja käyttäytymisestä.
Kauneus on katsojan silmissä ja niin myös rumuus.
J
Up