Posti nostaa hintoja, koska palvelu on niin hyvää.
Kommentit (45)
Posti on aina toimittanut kaiken minulle erittäin luotettavasti, joskus on edellisen asukkaan kirjeitä tullut tai lehteä ei ole heti siirretty uuteen osoitteeeseen, nämä on kuitenkin hoituneet mallikkaasti. Kuitenkin posti on tullut niin usein aivan nakuttaen oikein, etten voi kuvitella muuta, kuin luotettavuuden huonontuvan jos posti vaihdetaan yksityiseen toimijaan. Ne jotka vastustavat postia täälä ja väittävät että joka neljäs postitettu tulee perille ja 75% katoaa ja vielä juuri todistettavasti postissa, haluavat vain huonompaa postin jakelua ja palveluita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti pitää nostaa hintoja jos kirjeitä on vähän ja näitä vähiä kirjeitä pitää jakaa 5 päivää viikossa.
Tämän vuoden puolella on joku oikeuden päätös miten johonkin saareen pitää toimittaa kirjeet päivittäin ja maksaa satoja tuhansia vuodessa että muutamaa asiakasta palvellaan päivittäin.
Koskaan juolahtanut mieleen miksi niitä on vuosi vuodelta vähemmän ja vähemmän ?
Itsekkin kiikutan nykyään joulukortit itse perille jos suinkin mahdollista. 10 joulukorttia maksaa 1e, ootko tsekannut mitä postimerkit niihin maksaa?
Ja taas postissa ihmetellään mihin joulukorttien lähettäjät katoaa.....
Suurin osa tuloista on tullut yrityksiltä. Esimerkiksi minulle ei tule käytännössä enää yhtäkään laskua paperilla. Eipä siinä paljoa joulukorttiliikenne tilannetta pelasta.
Jopa lehdet tulee luettua sähköisenä, joten kyllä on paljon vähentyneet postin asiakkaat. Ja kuitenkin pitäisi pitää palvelutaso samana. Ei onnistu millään matematiikalla.
Joulumerkkien hinta nousee ja sitä perusteltiin postissa nimenomaan joulupostin vähenemisellä.
Ja ihan samalla tapaa ne hinnat yrityksille nousee, monet asikkaat haluaisi edelleen ne laskut sun muut vakuutuspaperit paperisina, mutta postimaksut on niin kalliit että yritykset on alkaneet periä asiakkailta erillisiä isoja postitusmaksuja. Ennen se maksu oli automaattisesti sisällytetty palvelun hintaan, kun ne postimaksut kirjeenä oli vielä kärpäsen kakka.
Niin? Tuohan on yksinkertaista matematiikkaa. Jouluposti tuo hetkellisen piikin toimintaan, joten apuvoimia on pakko palkata. Ja olis se korttien määrä mikä tahansa, niin se postinjakaja käy kuitenkin joka arkipäivä siinä laatikolla. Eli kiinteät kulut pysyvät samoina, mutta tulot tippuvat. Jotain on pakko tehdä.
Lue paremmin... se oli vastaus kommenttiin jossa sanottiin että mitä sitten yksityisten ihmisten kirjeistä, yritysten kirjelähetykset on ne mitkä merkkaa.....
Toisekseen, minusta postin ei edes tulisi lähtökohtaisesti olla voittoa tuottava yritys. Hyvinvointiyhteiskunnassa postipalvelut tulisi olla ihan perusoikeus, jota tuetaan verovaroin. Ja jossa pitäisi ottaa käyttöön myös palkkakatot. Päätavoitteen tulisi olla hyvin toimiva ja koko maan kattava postilaitos, ei mahdollisimman suuret palkkiot isokenkäisille.
Vihaan postia niin saatanasti. Ei tekisi mieli tilata mitään netistä just sen takia kun tietää miten hidas posti on niitä toimittamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vihaan postia niin saatanasti. Ei tekisi mieli tilata mitään netistä just sen takia kun tietää miten hidas posti on niitä toimittamaan.
Parempi kun ei tulisi ollenkaan tai ainakin maksaisi viisi kertaa enemmän jos jotain haluasi. Ehdottomasti kaikki laskut sisältäisivät moninkertaiset käsittelykustannukset. Ihan vaan että päästäisiin postista eroon.. postihan on köyhille hahahahahah
Minä kyllästyin siihen, että posti hukkasi toistuvasti laskujani tai toimitti ne myöhässä. Naurettavin tapaus oli se, kun työtodistukseni liite laitettiin minulle postiin neljä kertaa - vain yksi tuli perille. Nykyään laskut tulevat minulle sähköisesti, enkä varmasti ole ainoa joka on siirtynyt sähköiseen laskutukseen kyllästyttyään postin epävarmuuteen. Osa yrityksistäkin on siirtynyt E-laskuun postin epävarman toiminnan vuoksi. Ainakin osittain kirjepostin vähentyminen johtuu siis postin omasta toiminnasta tai toimimattomuudesta.
Vielä nelisen vuotta sitten laskut ja muut tulivat ajallaan, sitten suoritettiin vähän uudistuksia ja taso romahti. Olen laittanut useita palautteita postiin juurikin näistä kirjeiden myöhästymisistä ja hukkumisista, vastauksena olen saanut ympäripyöreää höpinää siitä kuinka "postissa on ihmisiä töissä ja ihmisille sattuu virheitä". Aivan, kerran ja kaksi minä ymmärrän, mutta että systemaattisesti ja koko ajan. Tuskinpa postissa sentään lukutaidottomia henkilöitä on töissä.