Mitä mieltä näistä uuden vuoden-juhlien tarjottavista? Kommentoikaa ja ehdottakaa.
Eli tilanne se että pidämme yhdistetyt tuparit /uuden vuoden juhlat ja tarjottavia mietin. Väkeä tulossa meidän isäntäpariskunnan lisäksi 6 pariskuntaa. Tässä mitä olen suunnitellut tarjottavaksi:
- Porkkanatikkuja ja varsiselleritikkuja dipin kanssa.
- Jauhelihapasteijoita ( paistan uunissa juuri ennen vieraiden saapumista, tuo kivan tuoksun taloon )
- Muutamia erilaisia makeita pikkuleipiä
Juomana alkumalja pommac, visat ja kahvi/tee. Alkoholijuomat pyydettiin jokainen tuomaan itse ja toivotaan salaa että toisivat sen verta reilusti että myös meille isännille jäisi niistä. Järjestämmehän kuitenkin juhlat, siivoamme talon ja laitamme syötävää.
Mitä voisi vielä ottaa huomioon? Allergisia tässä porukassa ei varmaan ole kun kukaan ei ole mitään ilmoittanut.
Kommentit (44)
Olette varmaan aika nuoria
Kun ei ole alkoa vaan joku Kàmanen pommac
Vierailija kirjoitti:
Liian vähän ruokaa.
Ja jos nimenomaan pyydätte tuomaan omat juomat niin ette te nyt niitä vieraiden juomia voi pummia.
Kuulostaa juhlilta jotka vieraat haukkuvat jälkikäteen.
Olisit laittanut vaikka jonkun lihaisan salaatin, patonkia ja levitettä, täytetyt paprikat menee aina kaupaksi , itse tehty pizza, joku lihaisa piirakka?skumppa, juustoja,tuc keksejä, hedelmiä
Minusta kuulostaa hyvältä. Varaat vaan tarpeeksi.
Öööö....noi on jotkut etkot ja meette syömään ja baariin?
Kahvia, kakkua jälkiruoaksi , tortilloita, pitäleivät, jota voi itse täyttää . Meille viimels tarjottiin sellaisia, ai että, oli hyviä
Musta tuntuu että saatte kahdestaan syödä pasteijanne :D
Vierailija kirjoitti:
Liian vähän ruokaa.
Siis miten niin????
Ap
Vierailija kirjoitti:
Olisit laittanut vaikka jonkun lihaisan salaatin, patonkia ja levitettä, täytetyt paprikat menee aina kaupaksi , itse tehty pizza, joku lihaisa piirakka?skumppa, juustoja,tuc keksejä, hedelmiä
Tuo kuulostaa kyllä todella yliampuvalta ja maksaisikin varmasti ihan maltaita!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liian vähän ruokaa.
Siis miten niin????
Ap
Aa, tää olikin provo. Näistä on välillä vaikea sanoa ku oon itsekin ollut juhlissa joissa oli aivan surkeet tarjottavat.
Ei minustakaan mitään tai ainakaan riittävästi syötävää. Laita joku uuniruoka esim. lihapataa, mikä saa hautua uunissa. Tai lämmin keitto ja vaikkapa lämmintä leipää kaveriksi. Täytekakku ja juustoja jälkkäriksi. Alkumaljat kunnon juomaa, ei mitään vissyjä tai pommacceja.
On kyllä varmaan provo, ei tuolla asenteella kukaan juhlia järjestä. Aika nihkee temppu olisi pilata teidän luona vieraiden Uusi Vuosi.
Laita vaikka paria eri salaattia, vaikka pastasalaattia ja kanasalaattia tms. Patonkia/itsetehtyä leipää ja voita/kylmäsavulohi-tuorejuustoa/jotain muuta hyvää. Teet itse vielä vaikka coctailtikkujen päähän lihapullia. Joku kinkkupiirakka tai itsetehtyä pitsaa.
Ja tottakai skumppaa, hyvää boolia ja parit sidukat/oluet tarjoat myös sinä. Humalaan asti vieraat voivat jatkaa tuomillaan juomilla.
Jos itse meinaa muiden juomia litkiä, niin silloin voi jo alkuun lähteä siitä asetelmasta, että itse et ainakaan juhlia järjestä. Järjestä sitten kun on rahaa järkätä.
Itse ainakin poistuisin juhlista syömään jonnekin. Kyllä kaikki odottavat teiltä jotain ihan oikeaa syötävää. Ja juotavat hankitte myös itsellenne ihan itse.
Jotenkin tuli hämmentynyt olo näistä kommenteista. Tarjottavaa on kyllä mielestäni riittävästi. Pasteijoitakin olen varannut niin että jokainen voi ottaa kaksi. Olisin kaivannut vain kommentteja että sopiiko keskenään nämä tarjottavat. Mutta tältä palstalta saa aina vain negatiivistä. Me kuitenkin tarjoamme paikan juhlille ja näemme vaivaa sen eteen. Tuskin kukaan vieraista odottaakaan että olisi seitsemän ruokalajin illallinen viineineen heitä odottamassa!
Ap
Monilla tähän ketjuun kommentoineilla on etiketti hukassa, joten jätä huonot ohjeet noteeraamatta.
On hyvä olla enemmän tarjoomisia kuin olet varannut. Muista myös kasvisnaposteltavat (pasteijat tms.). Ja joitakin pikkusuolaisia vielä lisää ja jotakin makeaa myös. Ihmiset tulevat juhliin syöneinä eivätkä odota illallista tarjolla olevankaan, siltikään tarjoiluissa ei kannata antaa kitsasta kuvaa niukalla tarjonnalla.
Vieraille ei tarvitse erikseen sanoa mitään "tuokaa omat juomanne" -tyyppistä. Suurin osa vieraista tuo mukanaan skumppapullon (joku saattaa tuoda punaviinin) ja antaa sen teille tuomisiksi. On ihan kohteliasta tarjota ensimmäisinä vieraiden tuomat alkoholit kun pulloja availlaan, vieraat ovat tyytyväisiä kun heidän tuomansa juoma pääsee käyttöön. Muistathan silti varata ehkäpä noin kaksi pulloa kuohuvaa (ei kahdelta alimmalta hyllyltä Alkosta) teidänkin puolestanne, näistä kaadatte alkumaljat. Lisäksi ehkä aksi pulloa jotakin muuta alkoholipitoista seurusteluun sopivaa juomaa. Lonkerot, oluet jne., ei kukaan odota tarjoiltavan, vieraat tietävät niiden tuomisen kuuluvan heille itselleen ja harvapa sellaisia aikuisten tupareissa/uudenvuodenjuhlissa edes kaipaa.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin tuli hämmentynyt olo näistä kommenteista. Tarjottavaa on kyllä mielestäni riittävästi. Pasteijoitakin olen varannut niin että jokainen voi ottaa kaksi. Olisin kaivannut vain kommentteja että sopiiko keskenään nämä tarjottavat. Mutta tältä palstalta saa aina vain negatiivistä. Me kuitenkin tarjoamme paikan juhlille ja näemme vaivaa sen eteen. Tuskin kukaan vieraista odottaakaan että olisi seitsemän ruokalajin illallinen viineineen heitä odottamassa!
Ap
No ette ainakaan kummoista panosta ja aiotte viela vieraiden viinatkin kaataa omaan kurkkuun!
Noin on vietetty monet opiskelijauudetvuodet. Ehdottaisin kuitenkin, että pidätte nyyttärit vaikka texmex-aiheella, sovitte mitä kukin tuo ja hommaatte noilla rahoilla itsellenne juomat.
Visat piti olla vissy.
Ap