Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tapasin miehen jonka hyllyssä oli Olanzepin lääkkeitä?

Vierailija
06.12.2016 |

Onko hänellä ollut psykoosi, maanisuus tai skitsofrenia?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuroleptejä määrätään vähän mielivaltaisesti milloin mihinkin. Skitsofreniasta muuten ei yleensä voi puhua menneessä muodossa, siitä paranee niin harvoin.

Vierailija
2/17 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko hänellä ollut psykoosi, maanisuus tai skitsofrenia?

Sitä sinun täytyy melkeinpä kysyä häneltä itseltään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön Ketipinoria unettomuuteen, vaikka se on varsinaisesti skitsofrenialääke. Eikä minulla ole koskaan diaknosoitu mitään mielisairautta.

Vierailija
4/17 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä syön Ketipinoria unettomuuteen, vaikka se on varsinaisesti skitsofrenialääke. Eikä minulla ole koskaan diaknosoitu mitään mielisairautta.

Kuinka paha unettomuus sinulla on? Itse kärsin etenkin liian ajoissa heräämisestä ja yöunet jäävät johonkin 4 tuntiin. Uskoisin kuitenkin että tämä on pienempi paha kuin krooninen lääkkeiden käyttö.

Vierailija
5/17 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin että "jonka pyllyssä oli"

Haha, se olisi jo vakavampi juttu se.

Vierailija
6/17 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin (pienen) työpaikan lattialta tyhjän Ketipinor-pakkauksen. Kaipa tuo voisi olla unettomuuteenkin tai vaikka siivoojan, mutta pari päivää tuli katsottua porukkaa vähän silleen o.O-ilmeellä.

Vierailija
7/17 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olantsapiini on psykoosilääke. Ei käytetä unettomuuden hoitoon. Ainoastaan psykoosisairauksiin.

Vierailija
8/17 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy mieheltä. Psyykkinen sairaus ei myöskään ole este seurustelulle, ennakkoluulot ovat.

Vierailija
9/17 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita psykoosilääkkeitä määrätään myös aika vapaasti ahdistuksen hoitoon, kun diapameja ym. ei enää saisi määrätä kuin väliaikaisesti.

Kannattanee kysyä suoraan, sillähän asia selviää. Tai sitten kyttäät lääkepakkauksessa kiinni olevasta lapusta, että mihin tarkoitukseen lääke on määrätty, jos kyttäyslinjalle lähdetään.

Vierailija
10/17 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin olantsapiinia psykoosissa ja sen jälkeen vuoden psykoosinestolääkityksenä, lievempiin asioihin kirjoitetaan yleensä Ketipinoria.

Vierailija
11/17 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Psyykkinen sairaus ei myöskään ole este seurustelulle, ennakkoluulot ovat.

Noin on laalaa-maassa. Oikeassa elämässä ei psykoottisen kanssa ruveta seurustelemaan.

Vierailija
12/17 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin on laalaa-maassa. Oikeassa elämässä ei psykoottisen kanssa ruveta seurustelemaan.

Kerro tuo mun miehelle. Sairastan skitsofreniaa, ei oireita päällä, oli jo sairaus kun miehen tapasin, yhdessä monta vuotta.

Vierailija
13/17 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minua naisen psykoosi haittaisi jos on tosi hot.

Vierailija
14/17 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro tuo mun miehelle. Sairastan skitsofreniaa, ei oireita päällä, oli jo sairaus kun miehen tapasin, yhdessä monta vuotta.

Tuo nyt vain osoittaa, että te olette kumpikin vähän laalaa.

Vierailija
15/17 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisia on paljon vähemmän kuin miehiä, joten joidenkin miesten on pakko ottaa sairaitakin yksilöitä. Ei se järkevää ole, mutta pillun halua ei voi vastustaa. Joillekin jää aina musta pekka.

Vierailija
16/17 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, tässä ap. En tod ole epäluuloinen ihmisten psyykkisten sairausten suhteen, vaikka itse en ole käyttänyt noita vahvoja neurolepteja. Mulla on itselläni ADHD (neurologinen oireyhtymä), ajoittaista ahdistuneisuutta ja unettomuutta. Olen akateemisesti koulutettu kuten tuo mieskin. Itse asiassa moni viimeaikainen erittäin samankaltainen elämänvaihe herätti kiinnostuksen ja se että mies oli älykäs.

Mutta ei siitä mitään tule, koska käsitin lopulta, että miehellä on ehkä vielä tuore ero käsittelemättä.

Jäi vain kiinnostamaan ihmisenä. Sellaisena jolle vois avautua yhdestä sun toisesta asiasta. Enkä tosiaankaan ottanut puheeksi, että hei sulla on Olanzepinia hyllyssä. Olen hieman sellainen tahallisesti tarkkaamaton ja siinä mielessä kiltti.

Vierailija
17/17 |
07.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omituinen kysymys otsikossa. Veikkaisin vastaukseksi "kyllä".