Hyvää itsenäisyyspäivää SUOMI -Hakaniemen torilla 1400 ihmistä jonotti Hurstin ruokapusseja
Tilaisuudessa kävi myös SDP:n puheenjohtaja Antti Rinne.
- Rinne totesi, että on hirveää katseltavaa, kun niin paljon ihmisiä jonottaa ruokaa itsenäisyyspäivänäkin. Kerroin hänelle, että tämä on monelle ihmiselle ihan jokapäiväistä, Hursti sanoo.
Oliko ensimmäinen kerta kun edes yksi kansanedustaja meni vaivautui paikan päälle?
Muut vouhottivat mieluummin mitä pukisivat päälleen juhliin?
http://www.iltalehti.fi/uutiset/201612062200036749_uu.shtml
Kommentit (91)
Suurin osa on leipäjonossa seuraavista syistä:
a) Koska sieltä saa ilmaiseksi ruokaa ja jos saa edes vähän ruokaa ilmaiseksi, niin säästää ruokakuluissa. Ei tarkoita että olisi pakko olla ruokajonossa vaan ollaan siellä kun ei ole parempaakaan tekemistä. Moni käy myös dyykkaamassa, itsekkin olen dyykannut, ihan työssäkäyvänä ihmisenä jolla olis varaa ostaakkin ruokaa.
b) Päihdeongelmaiset ja muut ongelmaiset joiden raha on mennyt päihteisiin/johonkin turhuuksiin, niin ettei enää riitä ruokaan. Eikä tarvitse olla kuin alkoholisti niin päätyy tuollaiseen tilanteeseen, olen saanut lähteltä seurata tätäkin.
1400 ihmisestä todennäköisesti vain sadalla on tilanne missä oikeasti ei ole rahaa ruokaan eikä mihinkään ylimääräiseen ja niilläkin sadalla kyse on väliakaisesta tilanteesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perustoimeentulo Helsingissä on vajaa 500 euroa asumiskulujen päälle. Sähkölaskut yms maksaa toimeentulotuki. Kyllä sen pitäisi yleensä riittää eikä nälkää nähdä. Monella menee rahat päihteisiin tai ovat velkaantuneita. Tämä ei ole yhteiskunnan vika )
Siis kaikki 1400 tänään leipäjonossa + muut leipäjonot ympäri maan ovat todennäköisesti päihteen väärinkäyttäjiä tai omaa tyhmyyttään ja silkkaa huonoa omaa taloudenhoitoa velkaantuneita?
Sitäkö yrität tässä pokkana vakuuttaa?
Älä nyt viitsi .
Miksi on aivan ylivoimaista myöntää tosiasiat? Että ihmiset eivät enää pärjää.
Kerroin vain normituen yhdelle ihmiselle.saat itse miettiä miksi se ei riitä.
Leipäjonot on hyvä asia, koska niiden ansiosta köyhälle jää enemmän massia kaljaan ja tupakkaan.
Vierailija kirjoitti:
1400 ihmisestä todennäköisesti vain sadalla on tilanne missä oikeasti ei ole rahaa ruokaan eikä mihinkään ylimääräiseen ja niilläkin sadalla kyse on väliakaisesta tilanteesta.
Sillä lailla.
Ja tämä sinun otantasi perustuu ihan validiin galluppiin leipäjonoissa jonottavia asiakkaita ympäri maata haastatellen.
Siis wautsi oot vähä fiksu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perustoimeentulo Helsingissä on vajaa 500 euroa asumiskulujen päälle. Sähkölaskut yms maksaa toimeentulotuki. Kyllä sen pitäisi yleensä riittää eikä nälkää nähdä. Monella menee rahat päihteisiin tai ovat velkaantuneita. Tämä ei ole yhteiskunnan vika )
Siis kaikki 1400 tänään leipäjonossa + muut leipäjonot ympäri maan ovat todennäköisesti päihteen väärinkäyttäjiä tai omaa tyhmyyttään ja silkkaa huonoa omaa taloudenhoitoa velkaantuneita?
Sitäkö yrität tässä pokkana vakuuttaa?
Älä nyt viitsi .
Miksi on aivan ylivoimaista myöntää tosiasiat? Että ihmiset eivät enää pärjää.
Kerroin vain normituen yhdelle ihmiselle.saat itse miettiä miksi se ei riitä.
Sinähän vastasit siihen jo. He ovat kaikki päihteen väärinkäyttäjiä ja huonoja talousasioissa omaa tyhmyyttään, tuhlarit. Muuten pärjäisivät .
Suurin osa jonottajista on ihan hyvätuloisia,mutta kun ilman saa niin miksipä ei.
Niin, kuka vain voi hakeutua kansanedustajaksi. Tai kouluttautua huipulle. Onhan se kamalaa, että pitää ottaa ihan itse vastuuta toimeentulosta.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa on leipäjonossa seuraavista syistä:
a) Ei tarkoita että olisi pakko olla ruokajonossa vaan ollaan siellä kun ei ole parempaakaan tekemistä. Moni käy myös dyykkaamassa, itsekkin olen dyykannut, ihan työssäkäyvänä ihmisenä jolla olis varaa ostaakkin
Siis , just joo.
Niin varmaan.
Tottakai.
Ja se kuuluisa naapurin rouva Kalliosta miehensä kanssa säästi samalla systeemillä hirmuperinnön jälkeläislileen....
Vierailija kirjoitti:
Niin, kuka vain voi hakeutua kansanedustajaksi. Tai kouluttautua huipulle. Onhan se kamalaa, että pitää ottaa ihan itse vastuuta toimeentulosta.
Surullista jos se on sun mielestä kamalaa.
Mut koita hei pärjätä ja hakeudu vaikka kansanedustajaksi!
...äiti mitä me laitettiin leivän päälle ennen ku oli sipilää.....