Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ihmeen takia päiväkodissa järkätään myös vanhemmille ohjelmaa aamuisin???

Vierailija
06.12.2016 |

Meidän lapset olivat pitkään kotihoidossa ja sittemmin ovat/olivat päiväkodissa aina n.6-7h, pitkät lomat ja aina vapaalla kun mahdollista. Olen ihan kiitettävästi "osallistunut" lasteni hoitoon, olenhan heidän äitinsä.

Joten minkä h*lvetin takia pitää järkätä näitä "tule aamupalalle lapsesi kanssa" -hetkiä päiväkodissa??? Mun on oikeasti PAKKO mennä töihin. Pääsääntöisesti aina joko minä tai isä tai mummu ollaan päästy paikalle, mutta nyt on kertakaikkiaan ihan mahdotonta saada aamua vapaaksi. Eikö se jo riitä, että järjestää elämänsä/työnsä niin että lapsi on klo 8-15 välillä hoidossa??? Ja yrität sopia hammaslääkärit, neuvolat ja vanhempainvartit niin että kaikki ovat tyytyväisiä.

Tajutkaa nyt päikyntädit, että se on TEIDÄN työtänne hoitaa lapsia eikä osallistaa meitä vanhempia näihin päiväkodin juttuihin!!! Joulu- ja kevätjuhlat on asia erikseen, mutta koko ajan on kerjättävä vapaata töistä näiden juttujen takia.

Mä rakastan lapsiani ja haluan heille pelkkää hyvää, mutta onko se nyt sitten edes reilua järkätä näitä juttuja aamuisin kun ihmisten on pakko mennä sinne töihin ja jonkun isä tai äiti ei pääse paikalle??? Siksihän se hoitopaikkakin on lapselle haluttu!!!

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä järkätään aamiainen vanhemmille kahdesti vuodessa. Osallistumispakkoa ei ole ja hyvin ymmärretään, että ei ehdi osallistumaan. Kyllä lapsesi aamupalan saa ilman sinuakin. Kokemukseni mukaan suurin osa vanhemmista tykkää kuitenkin näistä aamupaloista ja lapset ovat ainakin yleensä tohkeissaan.

- lto

Kyse onkin nimenomaan siitä, että tottakai haluaisin mennä koska se on lapselleni tärkeää - mutta en saa vapaata! Ymmärrätkö lastetarhanopettaja tällaista? Ap

Lastentarhanopettajat ymmärtävät oikein hyvin semmoista, että töistä ei saa vapaata kaiken maailman kissanristijäisiin. Ymmärrätkö sinä, että nämä ohjelmanumerot on pakko järkätä lastentarhanopettajan työajalla, koska pääsääntöisesti kunnat kieltävät ylitöistä maksamisen lastentarhanopettajille? Koska ylitöitä on kuitenkin välillä pakko tehdä, pyritään kaikki  mahdolliset tapahtumat järjestämään niin, ettei niitä ylitöitä tulisi vieläkin lisää. Ja miten sitten ne pakolliset ylityöt hoidetaan? Suunnittelemalla lyhyitä työvuoroja, mikä tarkoittaa yleensä vajaamiehitystä ryhmään. Tämä on lainvastaista toimintaa tietenkin, mutta kuntien lakimiehet ovat päättäneet, että niin kauan kuin vanhemmat eivät asiasta valita, näin on toimittava.

Montako tapahtumaa laki sitten vaatii per vuosi?

Väitätkö todella, että kerran kuussa pitää olla jotain?

Väitätkö, että henkilökunnalla ei ole pienintäkään mahdollisuutta suunnitella tapahtumia niin että ne voisi suorittaa lapsen kanssa vaikka kotona? Esim. lukekaa jokin kiva kirja kotona ja lapsi voi piirtää siitä kuvan päiväkodissa?

Vai sanooko laki todella, että vanhempien pitää tulla päiväkotiin väh. kerran kuussa leikkimään?

Vierailija
22/26 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellaista se lasten kanssa on, pitää osallistua niiden elämän tärkeisiin juttuihin, niin kuin vaikka päiväkotielämään. Aamiaisen ideana on päästä mukaan lapsen päiväkotiarkeen.

Toisaalta ne ovat lapsille pieniä Juhlahetkiä. Kannattaa ottaa niistä kiinni, mahdollisuuksien mukaan, myöhemmin sitä kaipaa, kun sai juhlat aikaan pienellä muutoksella arkeen ja parilla keksillä.

Tässä ihan mahtava esimerkki. :'D

Mitä ihmettä? Kyse on juuri siitä, että mun on mentävä töihin ja sen aikaa lapseni on hoidossa. Lapselleni ei tulisi mieleenkään, että äitikin jää aamupalalle ellei päiväkoti keksisi näitä juttuja päästään!

Sulla on varmaan yksi lapsi, joku alle 1-vuotiaana hoitoon lykätty ja tulet tänne pätemään mitä elämä on lasten kanssa. :'D

Mä vietän aikaa lasteni kanssa KUN PÄÄSEN TÖISTÄ. Ap

Niinpä juuri. Lapset viedään hoitoon, koska hoitoa tarvitaan siksi ajaksi, kun vanhemmat ovat töissä. Onhan se kiva, että joillain on joustoa työajoissa, mutta tuntuu hullulta, että pitäisi olla pois työpaikalta ollakseen lapsen kanssa hoitopaikassa.

Ei se lapsi olisi siellä hoidossa, jos vanhempi ei olisi töissä. Ei kun hetkinen...Oliko tämä sittenkin niille vanhemmille, jotka ovat kotona, ehkä vauvan kanssa, ja lapsi kuitenkin hoidossa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mul on päiväkotielämää seuraavat puolitoista vkoa.

Vierailija
24/26 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valittakaa asiasta ylemmälle taholle. Samoin siitä, että henkilökuntaa on liian vähän ja siksi kukaan ei ollut ehtinyt laittaa sinun lapsesi haalarinlahkeita kunnolla paikalleen. Ei auta, että tulette näistä vauvapalstalle itkemään. Ei myöskään se, että haukutte hoitajat maanrakoon. 

Vierailija
25/26 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapset on vuoropäiväkodissa, siellä järjestetään grillausiltapäiviä. En todellakaan jää työpäivän jälkeen hengaamaan päiväkodin pihalle klo 16, kun töihin olen lähtenyt aamulla klo 04. Lisäksi kotona odottaa koululaiset iltaruokaansa.

Vierailija
26/26 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo en kans tajua moisia. Enkä ole osallistunutkaan kuin näihin omasta mielestäni pakollisiin juttuihin, eli kevät- ja joulujuhlaan, arviointeihin sekä myyjäisiin pari kertaa. Aikaa varmaan saisin järjestettyä, mutta kun ei ole mielenkiintoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kahdeksan