Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisitko mieluummin kuuro vai sokea?

Vierailija
06.12.2016 |

Olisitko mieluummin kuuro vai sokea? Itse ainakin olisin mieluummin kuuro, sillä näkökyky tuntuu ainakin itselleni todella tärkeältä.

Olisitko mieluummin kuuro vai sokea?

Vaihtoehdot

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuro. Olisi helpompaa jatkaa tärkeitä harrastuksiani, ratsastusta ja moottoripyöräilyä.

Vierailija
2/9 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuro. Olin teininä työpaikassa, jossa oli kuuromykkä, tosin siskonsa kanssa ja sisko toimi tulkkina. Isäni taas oli sokea. Ihan näihin kokemuksiin perustuen. Mulla tosin onkin hiukan alentuntut kuulo. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuro. Harrastan valokuvausta, maalaamista ja käsitöitä ja olen muutenkin kiinnostuneempi visuaalisista asioista kuin vaikka musiikista.

Vierailija
4/9 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuro, ehdottomasti, kuuro voi kulkea itsekseen ulkona ilman ongelmia, kommunikoida voi muiden kanssa tarvittaessa vaikka kirjoittamalla (varsinkin nykytekniikalla), pystyy katsomaan elokuvia, kirjoittamaan jne.

Jopa hyviäkin puolia on, kun olen ääniherkkä, niin eipä tarvisi sitten korvatulppia nukkuessa ;) No juu, enemmän toki haittapuolia, mutta sokeuteen jos vertaa niin kuurous on vähemmän rajoittavaa. Musiikkia varmasti tulis ikävä ja erilaisia luonnonääniä ja nykyisessä työssäni en voisi jatkaa.

Vierailija
5/9 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin kuuro, vaikka musiikki ja äänet ovat minulle tärkeitä. Näkevänä pystyy kuitenkin pärjäämään arkiasioissa ilman apua.

Vierailija
6/9 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokea tietysti, mutta olen jäävi sanomaan mitään, koska olen ollut sokea koko ikäni. Sokeutuminen on varmasti äärimmäisen karmeaa, mutta kun ei ole siitä kokemusta, on paha sanoa mitään. Vastaavasti kuuroutuminen olisi lievästi sanottuna vittumaista.

Vierailija
7/9 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuro olisin mieluummin, ei tulisi yhtä paljon rajoitteita elämään kuin sokealle.

Vierailija
8/9 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokea. Menisi ilo elämästä jos ei voisi musiikkia kuunnella.

Vierailija
9/9 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkö on tärkeä itselle. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kolme