Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaus, synnytys+salikäynnit,kokemuksia

Vierailija
06.12.2016 |

Heipsis! Haluasin mielenkiinnosta vähän kysellä teiltä jotka käytte aktiivisesti kuntosalilla ja olette olleet raskaana, kuinka pitkälle raskautta jaksoitte saleilla? Entä kuinka pian synnytyksen jälkeen teitte paluun? Itselläni nyt rv 30 menossa ja mietin katkaisisinko kuntosalijäsenyyden heti tammikuun jälkeen (LA 12.2) kuukaudeksi pariksi vai en. Toistaiseksi käyn 3 kertaa viikossa ja jaksan ihan hyvin, toki teen paljon kevyemmin normiin verrattuna. Tietysti jokaisella nää jutut on yksilöllisiä mutta ois kiva kuulla kokemuksia :)

N25 ja Tirri rv30+2

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo ketään jolla kokemusta? Noh pitääpi sit katsoo vaan päivä kerrallaan.

Vierailija
2/9 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt kuntosalilla, mutta harrastin aktiivisesti kahvakuulaa. Mulla tuli tosi nopeasti sen verran virheasentoa kehoon, että jouduin lopettamaan raskaamman liikunnan (yläselkä ja niska kipeytyi). Kannattaa todella katsoa päivä kerrallaan, koska omasta palautumisesta ei voi etukäteen sanoa yhtään mitään. Itse asiassa mä en ole koskaan palannut kahvakuulan pariin, koska mulle tuli selittämättömiä nivelvaivoja raskauden jälkeen. Kädet eivät vain kestäneet enää kahvakuulaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevyttä jumppailua voit tehdä vaikka synnytykseen saakka ja palata sen pariin heti, kun vointi sallii. Piristää vauva-arkeakin, kun pääsee välillä tuulettumaan. Vatsalihastreenit, hyppelyt yms. sitten myöhemmin.

T: Fyssari

Vierailija
4/9 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pidin taukoa salista jonkun 1.5kk vauvan syntymän jälkeen. Viimeisen kerran kävin treenaamassa viikkoa ennen synnytystä.

Vierailija
5/9 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi mä kävin raskauksien aikana säännöllisesti salilla 2-4 krt vk.aina viikkojen ja muuttuvien fyysisten systeemien mukaan vaihtelin ja "rukkasin" ohjelmaa.Taukoa oli synnytysten yhteydessä 3-7 vrk..yleensä eka kerta oli kotiutumista seuraavana päivänä.Niska hartia seutu vaati jatkuvaa jumppaa ja treeniä...

Synnytykset olivat suht nopeita, hallittuja ja yleensä ilman kivunlievitystä. Palautuminen oli helpompaa kun oli säännöllinen saleilu takana.

Suosittelen.

Vierailija
6/9 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, eli ehken sitten katkaise jäsenyyttä ollenkaan :) salillani on kuitenkin monipuolisesti eri jumppamahdollisuuksia ym. Kiitos vastauksista!

Vierailija
7/9 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaikki ok, katkaise jäsenyys hetkeksi vasta kun lapsi syntyy. Itse kävin salilla ihan viimeisiin päiviin asti. Kaikki liikunta on hyväksi ihan loppumetreille asti, teet vaan kevyesti ja muokkaat treenit sopiviksi. Synnytyksen jälkeen keskityin vauvaan ja palasin salille joskus jälkitarkastuksen jälkeen. Siihen asti riitti kävelylenkit.

Vierailija
8/9 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on laskettuaika 14.2. Kävin aktiivisesti salilla ennnen raskautta, mutta heti plussaamisen jälkeen alkoi järkyttävä väsymys ja pahoinvointi joten salilla käynti loppui heti. Pahoinvointi helpotti vasta rv 26 ja lähdin tarmoa täynnä kuntoilemaan siitä seurasi järkyttävä selkäkipu. Nyt olen hyväksynyt etten pysty enää harrastamaan liikuntaa loppuraskauden aikana. Heti kun synnytyksen jälkeen on mahdollista alkaa treenaaminen uudelleen 💪🏼😃 on ollut uskomattoman ällöttävä olo kun ei ole voinnut harrastaa liikuntaa 😩

Vierailija
9/9 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en katkaissut lopulta ollenkaan, vaan kävin salilla synnytysviikolle saakka noin 2 krt / vko, treenejä muokaten ja keventäen. Päätin katsoa treenikerran ja viikon kerrallaan, ja jaksoinkin lopulta loppuun saakka ;)

Salille palasin jo pari viikkoa synnytyksestä, mutta lähinnä vetreytin niskaa / yläkroppaa tosi keveillä liikkeillä ja aloitin kunnon treenit pikku hiljaa. Toki samaa jumppaa olisi voinut tehdä kotonakin, mutta koin että salilla on helpompi keskittyä. Vauvan vein lapsiparkkiin ekan kerran 6 kuukauden ikäisenä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kolme