Teinkö oikein vai väärin? Ilmotin naapuristani sossuun
Lapsen äiti ja isä olivat olleet humalassa baarissa ja pieni vauva yksin kotona ilman hoitajaa.
Ärsyttää kun kaduttaa vähän sen ilmoituksen tekeminen (vaikka mielestäni tein ihan aiheesta) mutta toivottavasti saavat nyt apua ja tukea.
Äää... mene syyllisyys pois!
Kommentit (65)
Jou miehet, jou naiset, älkää sekoilko jos teillä on på lapsia.
Nej på eij.
Terveisin Korson Kuningaspaviaani
62: kuten jo aiemmin todettu tässäkin keskustelussa, pelkkä huoli on riittävä syy tehdä ilmoitus, joten tee se. Voit olla noiden lasten ainoa mahdollisuus saada koskaan apua. Jos olit väärässä, niin hyvä niin, mutta jos et, lapset voivat pelastua. Ja vaikka tuo yksi kirjoittaja sanoi mitä, niin nykyään ilmoituksen saa tehdä nimettömänä ja siinä että kyseisen perheen tilanne selvitetään ulkopuolisen ihmisen aidon huolen takia, ei ole mitään oikeuteen vetämisen syytä. Teethän ilmoituksen heti tänään. Kiitos
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiesit että vauva oli yksin kotona?
Jos tilanne on oikeasti ollut tuo niin hyvä että ilmoitit. Kiireellinen huostaanotto.
Ei todellakaan! Vauvalla on ihan turvallista olla, kun se saa itsekseen joklata ympärikäännetyssä pinnasängyssä. Tähän pikku häkkiin laitoimme aina varmuuden vuoksi tuttipullon ja pehmolelun, jos vauvellilla tuli vanhempia ikävä yöllä. Hyvin pärjäili. vähän musiikkia kevyesti eteiseen soimaan, niin vauvan mahdollinen itku ei paljastunut.
Vähän OT, mut mä oon tässä jo vähän pidempään miettinyt pitäisikö tehtä ilmo seinänaapurista. Kolme lasta perheessä, kun törmään pihalla, kaikki vaikuttaa OK:lta. Mutta... Todella usein kuuluu todella koväänistä itkua, joka kestää KAUAN, sellaista todella lohdutonta täyttä kurkkua parkumista. Vaikea saada selvää, lohduttaako kukaan lasta/lapsia hänen itkiessään. Aika usein kuuluu myös äidin kovaäänistä huutamista. Ja juu, lapset nyt itkee ja kiljuu ja joskus vanhemmilta voi palaa pinna, on mulla ollut ennenkin lapsiperheitä seinänaapureina. Joku nyt mättää tässä kuviossa, ongelma on se, että en oikein oo saanut mitään konkreettistä kiinni että mikä pielessä vai kuvittelenko vaan.