Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teinkö oikein vai väärin? Ilmotin naapuristani sossuun

Vierailija
06.12.2016 |

Lapsen äiti ja isä olivat olleet humalassa baarissa ja pieni vauva yksin kotona ilman hoitajaa.

Ärsyttää kun kaduttaa vähän sen ilmoituksen tekeminen (vaikka mielestäni tein ihan aiheesta) mutta toivottavasti saavat nyt apua ja tukea.

Äää... mene syyllisyys pois!

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko ihan varma ettei vauvalla ollut hoitajaa sillä välin?

Olen.Ennenkin jättänyt esikoisensa yksin kotiin ja lähtenyt baariin. Tyyliin hortoillu kännissä talvipakkasessa ilman kenkii,vaatteit, rähjäsis yövaatteis kulkenu kaupois. Lapsi aina tällöin ollu kotona. Kun äiti ollu vähän kännissä ja sekoillu. Minusta kuulostaa tai oikeastaan TODELLA huolestuttavaa jättää 2 kk vauva yksin kotiin . Sen takia ,että äiti pääsee ryyppää.

Mutta mistä sinä tiedät että vauva oli yksin. Joo olet nähnyt äidin kännissä hortoilemassa, mutta miten tulit siihen johtopäätökseen että vauva on yksin kotona?

Mäkin kävin bilettämässä pikkujouluissa ja muutama siiderikin meni ja tuli naurettua liikaa ja liian kovaa. Mulla oli kolme lasta kotona samaan aikaan ISÄNSÄ kanssa.

Helpostihan tuon tarkistaa, soittaa vaikka ovikelloa ja katsoo tuleeko joku avaamaan.

Reps ja kops!

Tosi moni kotona oleva ei aukaise ovea ovikellon soittoon. Ei se ovikellonsoittoääni ole mikään määräys avata ulko-ovea.

Öööö.... miks sä puolustelet koko ajan tapausta? Eikö sinusta ole yhtään huolestuttavaa, että äiti jättää 2kk vauvan yksin kotiin baarireissun ajaksi?

Vierailija
22/65 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan siitä mihin aikaan teit ilmoituksen ja teitkö sen vain netissä, jolloin se tulee viranomaisten tietoon vasta virka-aikana.

Noin kiireellisessä tapauksessa ilmoitus suoraan poliisille, jolloin rattaat lähtevät heti liikkeelle ja poliisilla on 24/7 yhteys lastensuojelu viranomaisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen.Ennenkin jättänyt esikoisensa yksin kotiin ja lähtenyt baariin. Tyyliin hortoillu kännissä talvipakkasessa ilman kenkii,vaatteit, rähjäsis yövaatteis kulkenu kaupois. Lapsi aina tällöin ollu kotona. Kun äiti ollu vähän kännissä ja sekoillu. Minusta kuulostaa tai oikeastaan TODELLA huolestuttavaa jättää 2 kk vauva yksin kotiin . Sen takia ,että äiti pääsee ryyppää.

Mutta mistä sinä tiedät että vauva oli yksin. Joo olet nähnyt äidin kännissä hortoilemassa, mutta miten tulit siihen johtopäätökseen että vauva on yksin kotona?

Mäkin kävin bilettämässä pikkujouluissa ja muutama siiderikin meni ja tuli naurettua liikaa ja liian kovaa. Mulla oli kolme lasta kotona samaan aikaan ISÄNSÄ kanssa.

Helpostihan tuon tarkistaa, soittaa vaikka ovikelloa ja katsoo tuleeko joku avaamaan.

Reps ja kops!

Tosi moni kotona oleva ei aukaise ovea ovikellon soittoon. Ei se ovikellonsoittoääni ole mikään määräys avata ulko-ovea.

Öööö.... miks sä puolustelet koko ajan tapausta? Eikö sinusta ole yhtään huolestuttavaa, että äiti jättää 2kk vauvan yksin kotiin baarireissun ajaksi?

Jos niin on oikeasti tapahtunut niin tottakai se on kamalaa. Tämä tapaus kuulostaa enemmän siltä että ap:n mielikuvitus on lentänyt.

Ainahan ihmisistä on juoruiltu ja puhuttu seläntakana pahaa, keksitty meheviä tarinoita. Nykyään kun sosiaaliset piirit on pienemmät niin sosiaaliviranomaiset saa kuulla nämä mehevät juorut ja tarinat. Ja en mä vähättele sitä että vauvan äiti on juonut alkoholia, en vaan ap:n jutuista usko että vauva on ollut silloin yksin.

Vierailija
24/65 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat olla ylpeä itsestäsi, ap. Hienosti tehty!

Vierailija
25/65 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Reps ja kops!

Ei sitä tarvitsekaan tietää onko joku kotona, kun kysymys on puolustuskyvyttömästä lapsesta, riittää pelkkä epäilys. Ja epäilys myös siitä, ettei paikalla ole aikuista, joka ei ole päihteiden alaisena.

Vierailija
26/65 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En avaa ovea jos joku pimpottaa enkä odota vieraita. Olen myös ohjeistanut lapsia, että ovea ei avata tuntemattomille.

Jos ap on 100% varma, että lapset oli yksin niin hyvä, että teki ilmoituksen. Jatkossa ap muistaa kiireellisissä tapauksissa olla poliisiin yhteydessä. Poliiseilla on myös lastensuojelun työntekijöitä. Nyt ilmoitus menee vasta huomenna perille ja parin viikon sisään alkaa selvitys.

Minäkin kysyisin vielä, että mistä ap voi olla 100% varma, että vauva oli yksin? Vauva on ilmeisesti huutanut melkoisesti, koska semmoinen parikuinen vaatia ruokaa kyllä tasaisesti. Onko siis ap ollut kotonaan ja kuullut kuinka pieni vauva itkee tuntikaupalla ja hän on päättänyt tehdä ls-ilmoituksen sen sijaan, että olisi soittanut poliisin ja sosssun hakemaan lapset pois? Voisiko olla, että vauvalla olikin hoitaja? Mielestäni aika kylmää jos on jättänyt tilanteen tuohon jos todella vauva ollut yksin. Ja oliko muitakin lapsia?

Vierailija
27/65 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä oli palkattu lapsenvahti joka tpdistaa sinua vastaan. Perätön ilmoanto ääliö

Vierailija
28/65 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teit oikein. Hyvä että joku puuttuu !

Vierailija
29/65 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä ohjeistan aina talonvahtia, ettei ovea avata, jos ovikello soi.

En itsekkään avaa, ellen odota vieraita tai näe esim. lähetin autoa pihassa. En halua tulla esim. tuntemattoman puukottamaksi, hulluja on nykyään irti joka puolella.

Vierailija
30/65 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko tosiaan niin pimeä, että tuollaista kadut?! Siis joku katuu sitä, että ei anna pienen vauvan olla yksin kotona kun vanhemmat ( tai siis ainakin äiti, lieneekö isästä tietoa) pääsee ryyppäämään vaan ilmoittaa johonkin?

Jos lapsella oli luotettava hoitaja, niin eihän siitä sitten mitään vanhemmille seuraa, vaikka kahden viikon päästä asiaa kysytään.

Vierailija
31/65 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tuliko sille vauvalle apua nyt heti, vai joskus kahden viikon päästä?

Vierailija
32/65 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina jos on huoli lapsesta niin ilmoitus tai selvityspyyntö lasten suojeluun, he tarkistavat onko huoli aiheellinen. Naapurina voit tehdä sen nimettömänä. Rangaistus voi tulla vain jos toistuvasti tekee kiusallaan aiheettomia ilmoituksia. Ja tuo on kaikkea muuta kuin aiheeton ilmoitus, kiireellisen huostaanoton paikka, jos lapsi on oikeasti ollut yksin kotona.

Vierailija
33/65 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi hyvä! Tottakai teit oikein.

Vierailija
34/65 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa huono puoli asiasssa se, että ap ole toiminut heti kun piti. Olisi pitänyt soittaa hätänumeroon välittömästi, kun tiesi lapsen olevan yksin kotona ja vanhempien ties missä.

Vierailija
35/65 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu ihan siitä mihin aikaan teit ilmoituksen ja teitkö sen vain netissä, jolloin se tulee viranomaisten tietoon vasta virka-aikana.

Noin kiireellisessä tapauksessa ilmoitus suoraan poliisille, jolloin rattaat lähtevät heti liikkeelle ja poliisilla on 24/7 yhteys lastensuojelu viranomaisiin.

Kriisipäivystykseen soitin.

Vierailija
36/65 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miten kävi?

Vierailija
37/65 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miten kävi?

Menivät selvittämään tilanteen, muuta en tiedä mitä on käynnyt. Ei ole puhelua tullut.

Vierailija
38/65 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä nyt vähän epäilen tätä.. Kuka katuis ilmoitusta jos lapsi kerta on ollut ihan YKSIN kotona kun vanhemmat bilettämässä?

Mä olisin soittanu hätäkeskukseen (mikä olis kyllä ollut velvollisuuskin!!) Enkä täällä märehtis sitä että byhyy jos ilmotuskesta tulee mulle maksettavaa.

Mä vähän luulen että alottaja nähny että vanhemmat lähtee yhdessä viihteelle ja tehny olettamuksen ettei kukaan tullut lapsenvahdiksi.

Tosin onhan niitä ollu uutisissakin että 3 vuotias jätetty yksin ku äippä vähä lähteny ryypylle.

Vierailija
39/65 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hetkinen nyt ... Missä esikoinen oli kun kaksikuinen oli yksin kotona ja vanhemmat baarissa? Vai onko vauva = esikoinen? Kuvailetko tuossa nyt äidin vai molempien vanhempien hortoilua kännissä? Puhut nyt vain äidistä, minne isä katosi?

Mutta periaatteessa toimit aivan oikein. Vaikka vauvalla olisi ollut vahti ja luulit, että hän oli yksin. Silloin ilmoituksesi olisi perusteltu, mutta aiheeton. Ei siinä mitään, parempi noin päin kuin toisinpäin. 

Silti vähän uteluttaa, että miten ihmeessä joku voi tietää onko naapurissa lapsenvahti vai ei.

Vierailija
40/65 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2079 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hetkinen nyt ... Missä esikoinen oli kun kaksikuinen oli yksin kotona ja vanhemmat baarissa? Vai onko vauva = esikoinen? Kuvailetko tuossa nyt äidin vai molempien vanhempien hortoilua kännissä? Puhut nyt vain äidistä, minne isä katosi?

Mutta periaatteessa toimit aivan oikein. Vaikka vauvalla olisi ollut vahti ja luulit, että hän oli yksin. Silloin ilmoituksesi olisi perusteltu, mutta aiheeton. Ei siinä mitään, parempi noin päin kuin toisinpäin. 

Silti vähän uteluttaa, että miten ihmeessä joku voi tietää onko naapurissa lapsenvahti vai ei.

Otettu jo ajat sitten pois tält äidiltä. Ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kaksi