Mua on mitätöity lapsena (äiti) ja nyt harrastan mieheni mitätöintiä
koska se ei ansaitse enempää. Koska se on kivaa. Mies ei suostu mitätöitymään, sen takia jatkankin, koska miksi hänellä on oikeus kokea itsensä arvokkaaksi ja mulla ei?
Kommentit (131)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun äidillekin kun sanois, että kaikki miten sä haukut mua kertoo vain sinusta itsestäsi, niin s ois ihan että nhnhnnnhnn. Ois vähän vaikeeta, kun ei saiskaan tuomita niin ettei se vain kerrokin, että SÄ ÄITI, olet se paska.
Tämä kertoo vain sinusta
Niin kyllä se kertoo, sen, että haluaisin tosiaan sanoa äidille, että se, miten hän on syyttänyt, arvostellut, mitätöinyt ja haukkunut mua kertoo hänestä, EIKÄ minusta. Minä olin aivan enkeli siihen verrattuna, miten hän kohteli minua. Ja hänen olisi äitinäni kuulunut kohdella minua parhaalla mahdollisella tavalla, eikä AINAKAAN huonommalla tavalla, kuin mistä syytti minua.
Tämä kertoo vain että olet sokea omille virheille. Haluton kehittymään. Vastuuton. Ilkeä. Persoonallisuushäiriö on paha
Tämä kertoo sen, että sinä olet jankkaaja, etkä kykene perustelemaan mielipiteitäsi. Virheeni tai siis epätäydellisyyteni tulee käsittelyyn sitten kun minun kokemani paha on nollattu minun mielessäni, jolloin epätäydellisyyden korjaamiselle jää aikaa ja voimia, sokea en sille ole. Tai en ole ehkä edes niin epätäydellinen kuin äitini väitti, sillä hän oli todella ankara ja idiootti. Hän on niitä, joiden mielestä koti pitää jynssätä hammasharjallakin ennen vieraiden tuloa, tai muuten vieraista koti on halpamainen, eivätkä he enää halua tulla sinne kylään.
apKaikki kirjoituksesi ovat sinusta. Olet paha. Eikä se muutu koskaan
MOT (jankkaaja etkä pysty perustelemaan. Jos luulet minun uskovan sinua pelkistä sanoista, kun et osaa edes perustella mielipiteitäsi, niin kuvittelet hieman liikaa vaikutuksestasi. Se, ettei sinulla ole perustella kertoo sen, että kyseessä on vain sinun mielipiteesi, ei fakta.)
Ruma on ruma
Niin eli sinä ja äitini ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun äidillekin kun sanois, että kaikki miten sä haukut mua kertoo vain sinusta itsestäsi, niin s ois ihan että nhnhnnnhnn. Ois vähän vaikeeta, kun ei saiskaan tuomita niin ettei se vain kerrokin, että SÄ ÄITI, olet se paska.
Tämä kertoo vain sinusta
Niin kyllä se kertoo, sen, että haluaisin tosiaan sanoa äidille, että se, miten hän on syyttänyt, arvostellut, mitätöinyt ja haukkunut mua kertoo hänestä, EIKÄ minusta. Minä olin aivan enkeli siihen verrattuna, miten hän kohteli minua. Ja hänen olisi äitinäni kuulunut kohdella minua parhaalla mahdollisella tavalla, eikä AINAKAAN huonommalla tavalla, kuin mistä syytti minua.
Tämä kertoo vain että olet sokea omille virheille. Haluton kehittymään. Vastuuton. Ilkeä. Persoonallisuushäiriö on paha
Tämä kertoo sen, että sinä olet jankkaaja, etkä kykene perustelemaan mielipiteitäsi. Virheeni tai siis epätäydellisyyteni tulee käsittelyyn sitten kun minun kokemani paha on nollattu minun mielessäni, jolloin epätäydellisyyden korjaamiselle jää aikaa ja voimia, sokea en sille ole. Tai en ole ehkä edes niin epätäydellinen kuin äitini väitti, sillä hän oli todella ankara ja idiootti. Hän on niitä, joiden mielestä koti pitää jynssätä hammasharjallakin ennen vieraiden tuloa, tai muuten vieraista koti on halpamainen, eivätkä he enää halua tulla sinne kylään.
apKaikki kirjoituksesi ovat sinusta. Olet paha. Eikä se muutu koskaan
MOT (jankkaaja etkä pysty perustelemaan. Jos luulet minun uskovan sinua pelkistä sanoista, kun et osaa edes perustella mielipiteitäsi, niin kuvittelet hieman liikaa vaikutuksestasi. Se, ettei sinulla ole perustella kertoo sen, että kyseessä on vain sinun mielipiteesi, ei fakta.)
Ruma on ruma
Niin eli sinä ja äitini ;)
Jos siis sanotte minua rumaksi.
Kuka siellä tänään lapsia ruokkii, kun Ismo viettää vapaapäivänsä lenkkeilen pois kotoa ja sä äitihullu et anna ruokaa lapsille, kun jankutat täällä iänikuista tyhmää sontaasi. Soitatko itse lasuun?
Kanaa on uunissa ja riisiä hellalla.
Ja siis vielä tuosta "se kertoo sanojasta, mitä hän sanoo". Se on toki hyvä muistaa, tai sisäistää, mutta entä kun kyse on lapsesta, käyttäyttäytymistieteilijä? Kun eihän lapsi voi tai osaa ottaa vanhempansa puheita niin. Ne puheet satuttavat, vaikka miten fakta olisi, että ne eivät kertoneetkaan lapsesta.
Mitä sille haavoittumiselle pitäisi tehdä? Jos lapsi ei ole hyvä jossain, missä haluaisi olla, ja aikuinen sanoo siitä rumasti, niin vaikka ajateltaisiin, ettei lapsen tarvitse ihmisarvonsa lunastaakseen ollakaan siinä asiassa "jotain", niin haittaahan se nyt silti tulla moitituksi ja mitätöidyksi.
Lapsenko kuuluu sitten vain sen jälkeen olla ihan hyvillä mielin, siis mistä?
ap
Vierailija kirjoitti:
Ja siis vielä tuosta "se kertoo sanojasta, mitä hän sanoo". Se on toki hyvä muistaa, tai sisäistää, mutta entä kun kyse on lapsesta, käyttäyttäytymistieteilijä? Kun eihän lapsi voi tai osaa ottaa vanhempansa puheita niin. Ne puheet satuttavat, vaikka miten fakta olisi, että ne eivät kertoneetkaan lapsesta.
Mitä sille haavoittumiselle pitäisi tehdä? Jos lapsi ei ole hyvä jossain, missä haluaisi olla, ja aikuinen sanoo siitä rumasti, niin vaikka ajateltaisiin, ettei lapsen tarvitse ihmisarvonsa lunastaakseen ollakaan siinä asiassa "jotain", niin haittaahan se nyt silti tulla moitituksi ja mitätöidyksi.
ap
Mitäs jos hetkeks aikaa nostat sen katseen irti siitä omasta navasta, ja lakkaat miettimästä miten oma äitisi on pilannut sinun elämäsi. Katso ympärillesi tässä hetkessä ja mieti miten sinä parhaillaan pilaat omien lastesi lapsuuden ja itsetunnon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apMitäs jos hetkeks aikaa nostat sen katseen irti siitä omasta navasta, ja lakkaat miettimästä miten oma äitisi on pilannut sinun elämäsi. Katso ympärillesi tässä hetkessä ja mieti miten sinä parhaillaan pilaat omien lastesi lapsuuden ja itsetunnon.
Miksi sen pitäisi niin lohduttaa, että se, mitä äitini sanoi minusta kertoi hänestä itsestään? Lohduttaako minua nyt siis se, että minun äitini oli lastaan rakastamaan kykenemätön ihminen. Ei kyllä yhtään lohduta.
ap
Vähän niin kuin täällä on tällainen ketju "Mies kuka pokasi minut eilen baarista ei halunnutkaan seksiä kanssani, itsetuntoni on palasina. Miten selvitä tästä?"
Nytkö tuota naista pitäisi jotenkin lohduttaa, että tilanne kertoi miehestä, ei hänestä? Vähän sama äitien kanssa, kertoohan se vihanpurkaus äidistä, mutta silti samalla se kertoo sen, että suostui/valitsi kohdistaa sen lapseen. Todella tuntuu hyvältä, etten provosoinutkaan sitä, eikun...
Vierailija kirjoitti:
ap
Ei lapsi pysty noin ajattelemaan, vaan hän ottaa syytökset itseensä. Kyse onkin tällä hetkellä siitä, mitä sinä voit TÄNÄÄN ajatella. Älä katso tasksesi, päästä irti.
Tiedän, että et halua tätä kuulla, mutta sanon tämän silti: ainoa tapa päästää irti menneisyydestä, on antaa anteeksi. Anna heille anteeksi, sillä "he eivät tiedä, mitä tekevät".
Niin. Että kun ihan ystävällisesti ja hymyssä suin painaa toista alas, niin sinusta sellainen ihminen on hyvä?