Apua niskajumiin?
Särkylääke+voltaren geeli käytössä. Venyttelen ja jumppan.. Välillä pidän lämpöpussia. Olen käynyt hierojalla ja apua on ollut mut parin vk tauko,niin ihan kauhea tilanne.. En voi nukkua öisin kun jalat ja kädet puutuu.huimaa ja päätä särkee.. Paineen tunne päässä. Mä oon niin kiukkunen,kun en nukutuksi saa.. Mistä saan helpotusta... 😕
Kommentit (13)
Niskalihasten vahvistaminen on ainoa pysyvä ratkaisu ongelmaan. Fysioterapeutille!
Fysioterapeutille ekaks, antaa sulle jumppaohjeet ja katsoo että teet ne myös oikein. Lääkäriltä lihasrentouttaja lääkeresepti ja tarkista myös patja ja tyyny, että ovat sopivat. Ja tietokoneaika minimiin.
Mä kävin lääkärissä. Tuikkas piikin niskaan. Lisäksi sain lihasrelaksantteja (dolan) ja tulehduskipulääkettä.
Suositteli hierontaa.
Lääkkeet auttoi!
Onkohan nyt jotain lihasjumin aiheuttavaa flunssaa liikenteessä? Itselläni on ollut myös nyt 2vk verran niskat aivan jumissa. Mies niitä on joka ilta hieronut ja olen venytellyt joka päivä. Olen koittanut särkylääkkeitä, mutta eivät auttaneet - kaurapussi auttaa väliaikaisesti.
Hieroja pelottaa kun hierominen sattuu niin älyttömän herkästi ja sen kerran kun hierojalla kävin, tuntui että olin ruhjeilla viikon sen jälkeen :/
Mitä fysioterapeutilla konkreettisesti tapahtuu? Kävin fysioterapeutilla kerran synnytyksen jälkeisten ongelmien kanssa ja ko. terapeutti oli aivan totaalisen ulalla ja antoi päinvastaisia ohjeita kuin myöhemmin luin netistä ja kysyin vielä lääkäriltäni. Pitääkö etsiä joku erikoistunut (esim. nyt niskajumiin) fysioterapeutti?
Minulla on lähtenyt niskajumit, jännityspäänsäryt ja selkäkivut joogalla niin hyvin, ettei tosikaan. Tavallisesta venyttelystä tai muusta liikunnasta ei ole juuri ollut näihin apua. Aloitin ihan YouTube-videoilla.
Itsellänikin on välillä todella pahat niskajumit. Piikkimatto ja venyttely hieman auttaa. Kokeile maata selälleen niin, että niska saa olla rentona, eikä jännittyneessä tilassa. Hierojalla pitäisi käydä säännöllisesti, jos on krooninen kipu. Esim. 10 kerran sarja ja käy vähintään viikon välein. Sitten fysioterapeutille ym.
Burana ei auta ja täänään soitin terveyskeskukseen niin en hoitoja vaan sanoi puhelimessa että Buranaa naamaan. En tiedä ottaako päivystykseen sisään. Ap
Vierailija kirjoitti:
Burana ei auta ja täänään soitin terveyskeskukseen niin en hoitoja vaan sanoi puhelimessa että Buranaa naamaan. En tiedä ottaako päivystykseen sisään. Ap
Eikö paikkakunnallasi ole yksityistä? Ei 100€ ole minusta paha hinta, jos kivun saa pois :/
Mä kävin yksityisellä aavassa. 55 euroa, ei paha!
Vierailija kirjoitti:
Itsellänikin on välillä todella pahat niskajumit. Piikkimatto ja venyttely hieman auttaa. Kokeile maata selälleen niin, että niska saa olla rentona, eikä jännittyneessä tilassa. Hierojalla pitäisi käydä säännöllisesti, jos on krooninen kipu. Esim. 10 kerran sarja ja käy vähintään viikon välein. Sitten fysioterapeutille ym.
Jos lihakset on tulehtuneet niin ei todellakaan kannata mennä hierojalle.
Hoida lääkkeillä aluksi ja sen jälkeen jatkuvaa venyttelyä!
Mistä niskajumi on aiheutunut? Eli onko työasennoissa tai ergonomiassa toivomisen varaa?
Suosittelisin myös joko fascia manipulaatiota tai omt:tä.
Tosi moni on saanut tuosta fascia manipulaatiosta apua.
Yksi hyvä liike, joka vei multa krooniset niskakivut melkein kokonaan :
Seiso seinää vasten. Paina vasemman käden sormilla leukaa taakse niin, että niska suoristuu. Paina vaikkapa viitisen sekuntia. Tee tämä 5 kertaa. Sama oikean käden sormilla. Eli yhteensä 10 kertaa. Kuulet varmasti kohinaa, kun veri lähtee liikkeelle.
Toista tämä sarja 4 kertaa päivässä.
H