Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ratkaisu ummetukseen - ryhtykää vegaaneiksi

Vierailija
05.12.2016 |

Aiemmin ei tuntunut suoli toimivan, vaikka olisin syönyt 35g kuitua päivässä. Se 100g jauhelihaa, lasi maitoa, pari juustonsiivua ja toisinaan joku patukka maitosuklaata tuntuu saavan suoliston jumiin.

Nykyisin jauhelihat ja kanat on korvautuneet tofulla, seitanilla, linsseillä tai kikherneillä, ja kerran päivässä, välillä jopa kolme saa juosta isolla hädällä.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liika proteiini ummettaa, samoin viljakuitu. Ei asiaa korjatakseen pidä vegaaniksi ruveta.

Vierailija
2/16 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liika proteiini ummettaa, samoin viljakuitu. Ei asiaa korjatakseen pidä vegaaniksi ruveta.

Ei ummetus tietenkään ollut syyni ryhtyä vegaaniksi. Halusin vain kertoa tämänkin asian parantuneen. Proteiininsaantini on muuten sama nyt ja ennen - 45-65g päivässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taas karppaus pitää suolen hyvin toiminnassa, just söin hirvenpaistia ja kasviskiusausta + salaattia, jälkkäriksi marjoja ja kermavaahtoa. Myös liikunta ja riittävä vedenjuominen auttaa mulla. Pahiten ummettaa viljat, sokeri ja runsas maitotuotteiden käyttö. Syön mielelläni myös kasvisruokaa, pavut ja linssit on hyviä, tofu menettelee. Mutta vegaaniksi ryhdyn vain pakon edessä.

Vierailija
4/16 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei. No mulla luistaa kakka ja on sellainen kiinteä teflonpintainen jötikkä, sillä kun jätän viljakuidut syömättä ja syön sopivasti proteiinia, tarpeeksi kasvisksia ja eläinrasvaa.

Vierailija
5/16 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiasia on,että vegaanin kakka on löysä

Vierailija
6/16 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo 1-2 kaljaa. Kylä lähtee!

Vierailija
7/16 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi kun sitten on löysät housussa koko ajan, eikä sitä vaippaakaan viitsis alkaa käyttää

Vierailija
8/16 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla taas karppaus pitää suolen hyvin toiminnassa, just söin hirvenpaistia ja kasviskiusausta + salaattia, jälkkäriksi marjoja ja kermavaahtoa. Myös liikunta ja riittävä vedenjuominen auttaa mulla. Pahiten ummettaa viljat, sokeri ja runsas maitotuotteiden käyttö. Syön mielelläni myös kasvisruokaa, pavut ja linssit on hyviä, tofu menettelee. Mutta vegaaniksi ryhdyn vain pakon edessä.

Vierailija kirjoitti:

Okei. No mulla luistaa kakka ja on sellainen kiinteä teflonpintainen jötikkä, sillä kun jätän viljakuidut syömättä ja syön sopivasti proteiinia, tarpeeksi kasvisksia ja eläinrasvaa.

:D Kaksi vastausta joissa molemmissa puhutaan samasta asiasta, toinen saa yläpeukkuja ja toinen alapeukkuja. Molemmat nääs karppaa.

Vierailija
9/16 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karppaajat: Korkean eläinrasvojen saannin ja lihankulutuksen on niin monessa tutkimuksessa huomattu olevan yhteydessä erinäisiin syöpiin, diabetekseen ja sydän- verisuonitauteihin, että en käsitä mihin perustatte väitteen vhh:n terveellisyydestä.

Vierailija kirjoitti:

Ei minun ainakaan. Enneminkin kovahkoa, muttei liian kovaa, ja hyvin luistavaa.

Ap

Vierailija
10/16 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punaisen lihan ja eläinrasvojen karsiminen ja kasvispainotteinen ruokavalio riittää niiden ummetusten pois karsimiseksi aivan hyvin.

Ei siihen mitään ihme veganismia tarvita.

Antaa heidän pitää vain ne omat hömpötyksensä itsellään. Eihän  niistä heidän touhuiluistaan  muille mitään haittaa ole.

Vierailija
11/16 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi kun sitten on löysät housussa koko ajan, eikä sitä vaippaakaan viitsis alkaa käyttää

No sitten täysrukiista tarpeeksi ruokavalioon, niin balanssi säilyy.

Vierailija
12/16 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut 12 vuotta kasvissyöjä. Kahviin lorautan maitotilkan ja kanamunia on joskus ruuassa. Kotina syön vegaanisesti, mutta duunissa, kavereilla ja rafloissa vegesti. Viljoja ja tärkkelystäkin syön niukalti, koska ne ummettaa.

Chiasiemenet on tuonut helpotuksen. Jos en ruokaan mukana syö, niin noin desin valmista geeliä iltaisin viimeisen vesilasin joukkoon ja aamulla tyhjenee.

Vierailija
13/16 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karppaajat: Korkean eläinrasvojen saannin ja lihankulutuksen on niin monessa tutkimuksessa huomattu olevan yhteydessä erinäisiin syöpiin, diabetekseen ja sydän- verisuonitauteihin, että en käsitä mihin perustatte väitteen vhh:n terveellisyydestä.

Vierailija kirjoitti:

Ap

Niinkö? Voisitko linkata tähän muutaman tutkimuksen, jossa tällaisia selkeitä tuloksia on saatu? En ole itse vielä löytänyt, eikä ole kukaan asiantuntijakaan, mutta hyvä jos sinä olet. Siitä tuleekin maailmanlaajuinen uutinen huomisiin lehtiin. Nythän on saatu viime aikoinan ihan päinvastaisia tuloksia; mitä enemmän hiilareita ja vähemmän rasvoja, sitä enemmän sydän- ja verisuonisairauksia.

En kyllä itse ole missään väittänytkään vhh:n olevan terveellinen, eikös tässä puhuttu vatsan toiminnasta? Terveyteen vaikuttaa niin moni asia, ettei pelkän ruokavalion vaikutuksia ole mitenkään mahdollista tutkia. Mulle vhh sopii, voin sillä hyvin ja olen energinen, mitään sairauksia tai vaivoja ei ole, mutta en väitä sen johtuvan pelkästään ruokavaliosta. Eikä vhh:lla tarvitse ahmia lihaa, itse syön lihaa aterialla ehkä 4-5 kertaa viikossa, kalaa yhtä usein, kananmunia päivittäin. Rasvaa syön suosituksia enemmän, kalaa, siemeniä, pähkinöitä, voita, kookosöljyä, oliiviöljyä, kermaa lorauttelen ja lihakin saa olla rasvaista, mutta syön usein hirvenlihaa, ja siinähän ei juuri rasvaa ole.

Karppausta on monenlaista ja niin on veganismiakin, ei se ole mikään terveellinen ruokavalio välttämättä. Mulla on vegaanituttava, joka tupakoi ja syö lähinnä valkoista makaroonia ja purkkipapuja ja kas, sairastaa nykyään mm. reumaa. Toinen vegaanituttava vetää leipää posket pullollaan ja nyt on sitten puhjennut yllättäen 2-tyypin diabetes.

Vierailija
14/16 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten muuten nuo Chiasiemenet? En ole itse kokeillut, mutta perhepiirissä käytetään. Siitä pitäisi tulla geelimäistä, mutta hedelmäsekoituksessakaan ei tule.

Vierailija
15/16 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen on lihansyöjä.

Vierailija
16/16 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Niinkö? Voisitko linkata tähän muutaman tutkimuksen, jossa tällaisia selkeitä tuloksia on saatu? En ole itse vielä löytänyt, eikä ole kukaan asiantuntijakaan, mutta hyvä jos sinä olet. Siitä tuleekin maailmanlaajuinen uutinen huomisiin lehtiin. Nythän on saatu viime aikoinan ihan päinvastaisia tuloksia; mitä enemmän hiilareita ja vähemmän rasvoja, sitä enemmän sydän- ja verisuonisairauksia.

En kyllä itse ole missään väittänytkään vhh:n olevan terveellinen, eikös tässä puhuttu vatsan toiminnasta? Terveyteen vaikuttaa niin moni asia, ettei pelkän ruokavalion vaikutuksia ole mitenkään mahdollista tutkia. Mulle vhh sopii, voin sillä hyvin ja olen energinen, mitään sairauksia tai vaivoja ei ole, mutta en väitä sen johtuvan pelkästään ruokavaliosta. Eikä vhh:lla tarvitse ahmia lihaa, itse syön lihaa aterialla ehkä 4-5 kertaa viikossa, kalaa yhtä usein, kananmunia päivittäin. Rasvaa syön suosituksia enemmän, kalaa, siemeniä, pähkinöitä, voita, kookosöljyä, oliiviöljyä, kermaa lorauttelen ja lihakin saa olla rasvaista, mutta syön usein hirvenlihaa, ja siinähän ei juuri rasvaa ole.

Karppausta on monenlaista ja niin on veganismiakin, ei se ole mikään terveellinen ruokavalio välttämättä. Mulla on vegaanituttava, joka tupakoi ja syö lähinnä valkoista makaroonia ja purkkipapuja ja kas, sairastaa nykyään mm. reumaa. Toinen vegaanituttava vetää leipää posket pullollaan ja nyt on sitten puhjennut yllättäen 2-tyypin diabetes.

http://nutritionstudies.org/animal-protein-linked-to-death/

https://www.sciencedaily.com/releases/2012/01/120125163406.htm

http://www.pcrm.org/health/cancer-resources/diet-cancer/facts/meat-cons…