Milloin on veroprosentti nolla?
Lapsellani on kesätöissä. Onko aikuisella koskaan?
Kommentit (16)
Jos tulot ovat tarpeeksi pienet. Katso iverohallituksen sivuilta mikä on raja.
No sillon ku tienaat tarpeeks vähän.
Sen saa muutettua nollaksi millä tuloilla tahansa. Itse tehnyt niin että kesälomarahat ja paluurahat otan 0% verolla. Näin saa ison summan rahaa, ainoastaan eläke ja työttömyysmaksut menevät.
Sitten loppuvuodeksi normaalia hieman korkeampi veroprosentti.
Jos palkkatulot ovat max 14 000 € vuoden aikana eikä ole muita verotettavia tuloja. Etuuksissa ja eläkkeissä raja on alempi.
Mun poika on kesätöissä ja siltä ei mene veroja noin 1800euron palkasta. Hanttihommia tekee. Mieheni taas saa käteen vähemmän raskaista töistä. Poika tekee 3kk kesätöitä ja saa joka kuukausi tuon ja mieheni ei edes tuota.
Vierailija kirjoitti:
Jos palkkatulot ovat max 14 000 € vuoden aikana eikä ole muita verotettavia tuloja. Etuuksissa ja eläkkeissä raja on alempi.
Kiitos! Tämä selvensi.
Vierailija kirjoitti:
Mun poika on kesätöissä ja siltä ei mene veroja noin 1800euron palkasta. Hanttihommia tekee. Mieheni taas saa käteen vähemmän raskaista töistä. Poika tekee 3kk kesätöitä ja saa joka kuukausi tuon ja mieheni ei edes tuota.
Kannattaisiko vaikka laskea veroprosenttia? Aivan idiootti touhua.
Kun olin ollut kotihoidon tuella ja palasin töihin, oli 0,5. Puolen vuoden jälkeen nostin veroprosenttia hieman.
Samat säännöt ne on iästä riippumatta.
Vierailija kirjoitti:
Joo no sen palkka on sitten jotain 1800-1900 €/kk tai sillä menee ulosottoon tai muuta.
Kai pieneläkeläisillä ja tosi pieni palkkaisilla? Työttömän veroprosentti on jopa 15%, paljon korkeampi kuin keskituloisellakin.
Vierailija kirjoitti:
Samat säännöt ne on iästä riippumatta.
Periaatteessa näin, mutta ikä vaikuttaa siihen, pitääkö palkasta pidättää eläkemaksuja. Koska ne ovat verovähennyskelpoisia, on veroprosentti samoilla tuloilla pienempi niillä, joilta menee eläkemaksut. (Tosin eläkemaksujen takia heillä jää kuitenkin käteen vähemmän.)
Mulla oli sinä vuonna 4 kk ajan 0% kun ensin olin kotihoidon tuella elokuuhun asti ja sitten laitoin talon maalauskulut kotitalousvähennyksiin.
Olin noin puolet vuodesta töissä ja loput ansiosidonnaisella niin ainakin joulukuun prosentti oli nolla, saattoi olla marraskuukin en muista.