Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kippaako muiden sukulaiset ja tuttavat teille omat tarpeettomat tavaransa?

Vierailija
05.12.2016 |

Äh, raivostuttaa! Yritän saada kotia siistiksi ja toimivammaksi, eli tyhjentää omaa turhaa rojua pois. Sitä riittää, koska meitä on 5. Lasten tavaraa on kamalat määrät kun ovat pienellä ikäerolla (6,4 ja 1) ja vaatteet yms. kierrätetään perheen sisällä. Lelua kertyy, vaikka emme itse osta kuin yhden synttäreinä ja 1-2 jouluna.

Tuntuu, että ihmisillä on joku pakkomielle kiikuttaa lapsiperheeseen kaikenlaista ryönää, mitä eivät itse raaski heittää pois. Olen monta kertaa sanonut, että kiitos, meillä on riittävästi vaatetta, emme tarvitse kolmatta pinnasänkyä, emme ammetta, emme mitään mökkivaatteeksi vielä ihan hyviä vaatteita tai 15 vuotta vanhoja luistimia. Vaunutkin on, että ei ole tarvetta toisille (etenkään niille varastossanne vuodesta -99 henganneille...). Ja ettei meillä ole nyt käyttöä, eikä säilytystilaa koon 140cm toppavaatteille, vaikka kuinka olisivat Reimateccia ja olleet kalliit. Ja silti, "me nyt kuitenkin tuotiin nämä kun ajateltiin, että jos kuitenkin tulee tarvetta ja laitatte sitten eteenpäin jos ei tule"...

Niin. Miksi se on meidän riesa raahata niitä varastoon, kierrätykseen, kirpparille, roskiin ja maksaa kaatopaikalle viemisestä? Kun ei ole tilaa ja tarvetta, niin ei ole. Ei yhtään sen enempää kuin teilläkään...

Moni ei voi jotenkin lainkaan ymmärtää, että on lapsiperheitä, joissa on jo tavarat valmiina tai halutaan katsoa tarkemmin ne mitä ylipäätään hankitaan. Osa on uusia, osa käytettyjä, mutta haluamme valita ne itse tarpeen mukaan ja sopivassa koossa. Sitten kun sanoo ystävällisesti ja kohteliaasti, että ei kiitos, ei ole tarvetta, vedetään herneet nenään. Että mikä siinä on kun ei käytetty kelpaa?? Jo nyt on kumma kun ei hyvä tavara kelpaa? Vai oliko väärää merkkiä?!! Ja kun varta vasten teille säästin. ARGHHHH.

Nyt sitten äitini, anoppi, miehen sisarukset jne. ovat vaihtaneet taktiikkaa ja antavat säkilliset suoraan lapsille. Että katos kuinka hienoja mekkoja (joo-o, viisi kokoa liian isoja...) tai kiva peli löytyi kirpparilta (niin, osa nappuloista puuttuu, ei voi pelata, miksi tuot sen meille?). Tuodaan jotain iän kaiken kauhtanoita harmantuneita pehmoleluja (niitä on omastakin takaa ihan riittämiin), krääsää ja sälää (siis lohjenneita pihaleluja, käytettyjä katkeilleita liituja, käsipeilejä, epämääräistä pikkulelua jostain miehen lapsuuden jäämistöistä...) ja ei niitä pysty edes hävittämään vaivihkaa, kun annetaan suoraan lapsille.

Turhauttaa :( Viet yhden säkin pois niin jo joku kippaa seuraavaa sisään. Olisin kiitollinen jos nämä tulisivat tarpeeseen, mutta kun nyt hamsterit kaatavat vain omat sotkunsa meidän niskaan.

Jos kyse olisi siitä, että haluaisivat vain hemmotella lapsia ja ostaa/antaa heille joskus jotain, niin ok. Mutta voisiko vaikka kysyä mille olisi oikeasti tarvetta eikä tuputtaa kaikkea tuikitarpeetonta (koska tarvetta pikkulapsierheessä aika ajoin monellekin asialle on) tai mitä olisi toiveissa, eikä aiheuttaa vain työtä ja ärtymystä muutenkin kiireiseen arkeen kun tavararöykkiöt sen kun kasvavat ja kaikelta omalta siivoamiselta menee pohja :-/

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule, jos on vähävarainen, niin on nirso jos ei kelpaa. No ei vaineskaan Tämä on yleinen ongelma, vähävaraiselle työnnetään kaikki mistä ei itse haluta maksaa kaatopaikkamaksuja. Mun veli on sairaseläkkeellä, mutta asuu vanhassa omakotitalossa. Hänelle työnnetään ihan kaikki. Olen tästä kirjoittanut ennenkin. Hän mm. sai kuolinpesästä hyvän sohvakaluston. Eiköhän joku "hyväntekijä" työnnä hänelle oman risaisen tilalle ja uskottelee, että se on parempi. Kyllä tässä tavarantyöntämisessä ei ole mitään hyvyyttä taustalla, vaan halutaan säästyä kaatopaikkamaksuilta. Ei vähävaraisuus tarkoita sitä, että tarvitsee rajattomasti kaikkea. Nuo telkkarit, niitä hänelle erityisesti dumpattiin, kun taulutv:t alkoivat tehdä tuloaan. Niitä viime kesänä sitten roudattiin kierrätykseen. Viekää saakeli ne romunne kierrätykseen itse. 

Vierailija
22/22 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viekää saakeli ne romunne kierrätykseen itse. 

TÄMÄ!

T. Tuo aiempi lapseton kahden putkitelkkarin entinen omistaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kahdeksan