HS: Koulutettuja suomalaisia kaikkoaa ulkomaille – vain harva aikoo palata - Taloussanomat - Ilta-Sanomat
http://www.iltasanomat.fi/taloussanomat/art-2000004893477.html?ref=rss
Mielipide keskustelusta aiheen alla kertoo paljon:
Maastapako4.12. 13:22
302
Minä ja puolisoni (molemmat DI:a) lähdimme koska euroalueessa Suomella ei ole tulevaisuutta meille. Muutimme maahan jossa valtiolla on itsenäiset, puolustettavat rajat - maahan ei niin vain tunkeudu kymmeniä tuhansiä sosiaalituen perässä tulevia elättejä. Olemme onnellisia, emme aio palata. Sääliksi käy Suomeen jääviä.
Kommentit (114)
Hyvä! Sitten jos ja kun palaatte eläkeläisinä Suomeen, teidän eläkkeenne maksetaan siitä maasta, johon olette 30 vuotta maksaneet veroja ja jossa teitte työuranne. Se helpottaa kovasti meidän suomalaisten veronmaksajien taakkaa. Teidän rahanne siis valuvat ulkomailta lopulta Suomeen, kun asutte täällä ja kulutatte eläkkeenne täällä.
Paljon pahempaa on, kun ikänsä sossun tuella eläneet muuttavat eläkkeellä Espanjaan. Kaikki rahat valuvat pois.
Laatu ulos ja tilalle... kirjoitti:
Suomeen tuli viime vuonna 32 000 turvapaikanhakijan lisäksi 26 000 henkilöä muilla perustein. Perheenyhdistämisiä yms. Yhteensä lähes 60 000 joista vain aniharva tuli työn perässä saati työllistyi.
Taakka on niin suhteeton, että lukuja ei uskalleta kertoa vaikka helppoahan tuo on arvioida. Suomessa on maahanmuuttajataustaisia noin 350 000 joista "työelämässsä" noin 100 000. Näistä vain pieni osa ns. tuottavissa töissä. 250 000 elätettävää ja määrä kasvaa nopeasti. Puhutaan miljardeista.
Paras kirjoitus mies muistiin..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi on maailman paras maa sosiaaliavustuksilla eläville. Siksi tänne vyöryi kymmeniätuhansia irakilaisia. Kuten vapaaehtoisista palaamisista nähtiin, eivät he hengenhädässä tänne tulleet, vaan koska heille oli uskoteltu, että täällä jokainen pääsee suomalaisen sos.turvan piiriin.
Suomi on maailman huonoin teollistunut maa akateemisille. Missä tahansa akateemisten käteenjäävät tulot ovat korkeammat kuin Suomessa.
Niin jotta go figure, mitä akateemiset nuoret tekevät! Olen ihmetellyt, ettei maastamuutto ole tähän mennessä ollut vilkkaampaa. Itse tein ratkaisuni heti valmistumiseni jälkeen ja voin suositella!
Niin mutta mihin te akateemiset suurituloiset tarvitsette itse niitä kaikkia rahojanne? Miksi ette ole mukana pitämässä yllä tätä hienoa maata, jossa tekin olette saaneet ja teidän lapsenne saisivat ilmaisen peruskoulun, neuvolapalvelut sun muut?
Todella harva vastustaa itse veroja, vaan moni vastustaa verojen määrää. Eihän se nyt missään nimessä ole kohtuullista että bruttopalkasta viedään pelkästään 40-50% veroihin ja veroluonteisiin maksuihin jos tienaat edes vähänkin keskiverto palkansaajaa enemmän. Puhumattakaan sitten työnantajan maksuista, valtio on siinäkin välissä viemässä. Monilla tavallisilla 4000-5000e/kk tienaavalla olisi sille rahalle muutakin käyttöä, kokonaan eri asia on sitten nämä oikeasti suurituloiset, joilla olisi oikeasti varaa maksaa melkein puolet tuloistaan veroihin.
Ei tarvitse tienata kuin 45000 euroa vuodessa niin marginaalivero nousee yli 50%. Tämä on minusta väärin, ikinä marginaaliveron ei tulisi olla yli 50 prosenttia. Työntekijän pitäisi itse aina hyötyä palkankorotuksesta enemmän kuin valtion.
Minulla olisi positiivinen ongelma, jos menisi veroja ja maksuja lähemmäs 50%, se meinaisi 150.000 euron tuloja. No, marginaaliverosta kitiseminen on väsynyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hesarin jutun mukaan koulutetut nettomaksajat, joista Suomi elää muuttavat ulkomaille kiihtyvässä määrin.
Erityisesti vihervasemmiston taholta kuitenkin toistellaan, ettei ilmiö ole ongelma, koska Suomi saa jatkuvasti lisää maahanmuuttajia. Harmi vaan, kun maahanmuuttajia on tullut 2010-luvulla eniten Irakista, Afghanistanista ja Somaliasta. Sattumalta juuri näistä maista tulleiden työllisyysaste on kaikista huonoin. Tilastokeskuksella on tutkimustietoa työllisyysasteesta vuodelta 2010, jonka mukaan Afganistanilaisten työllisyyaste on 19,1, Irakilaisten 13,1 ja Somalialaisten 13,2, kun koko väestön työllisyysaste on siinä 68 prosentin kieppeillä. Siinä mielessä en ihan ymmärrä, kuinka tämä maahanmuutto kohentaisi Suomen taloutta...
Läntisistä teollisuusmaista Suomi on yksi huonoimmista paikoista työskennellä koulutetulle nettomaksajalle, mutta tulonsiirtojen varassa eläville kenties jopa maailman paras. Ihan kiva ehkä joidenkin mielestä, mutta kukin voi mielessään miettiä kuinka kauan tämä meno voi jatkua...
Sen sijaan että taivastellaan pakolaisia kannattaisi oikeasti alkaa miettimään millä tänne saataisiin akateemiset jäämään tai houkuteltua muualta maailmasta todellisia osaajia. Jopa Virolla on koulutettujen maahamuuttajien houkuttelupolitiikka olemassa. Meillä ei ole mitään. Johtuiskohan siitä miksi tänne tulee vain pahnan pohjimmaiset.
Verotus liian kireää ja progressio jyrkkä. Ei ole paljoa uralla etenemisestä hyötyä, kun palkankorotus sulaa korkeampaan veroprosenttiin. Toisaalta sosiaalietuudet kuuluvat aivan maailman anteliaimpaan prosenttiin. Yh-mammat tuuttaa neloslapsia jo viiden olemassa olevan jatkoksi, kun tulonsiirroilla elelee ihan mukavasti. Paljonko siinä kannattaa 1900 e/kk töihin sitten lähteä.
Läntisen Euroopan sivistysmaista taas eivät diplomi-insinöörit ja rahoitusanalyytikot tänne halua, koska verotus on korkea ja toisaalta yhteiskuntamme holhoava. Kun 35-vuotias automaatioteknologia-insinööri ei saa punaviiniä alkosta (siis mikä alko, miksi vain yhdessä kaupassa myydään viiniä??) ostettua kun ajokortti ei ole mukana, niin onhan siinä naurussa pitelemistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi on maailman paras maa sosiaaliavustuksilla eläville. Siksi tänne vyöryi kymmeniätuhansia irakilaisia. Kuten vapaaehtoisista palaamisista nähtiin, eivät he hengenhädässä tänne tulleet, vaan koska heille oli uskoteltu, että täällä jokainen pääsee suomalaisen sos.turvan piiriin.
Suomi on maailman huonoin teollistunut maa akateemisille. Missä tahansa akateemisten käteenjäävät tulot ovat korkeammat kuin Suomessa.
Niin jotta go figure, mitä akateemiset nuoret tekevät! Olen ihmetellyt, ettei maastamuutto ole tähän mennessä ollut vilkkaampaa. Itse tein ratkaisuni heti valmistumiseni jälkeen ja voin suositella!
Niin mutta mihin te akateemiset suurituloiset tarvitsette itse niitä kaikkia rahojanne? Miksi ette ole mukana pitämässä yllä tätä hienoa maata, jossa tekin olette saaneet ja teidän lapsenne saisivat ilmaisen peruskoulun, neuvolapalvelut sun muut?
Todella harva vastustaa itse veroja, vaan moni vastustaa verojen määrää. Eihän se nyt missään nimessä ole kohtuullista että bruttopalkasta viedään pelkästään 40-50% veroihin ja veroluonteisiin maksuihin jos tienaat edes vähänkin keskiverto palkansaajaa enemmän. Puhumattakaan sitten työnantajan maksuista, valtio on siinäkin välissä viemässä. Monilla tavallisilla 4000-5000e/kk tienaavalla olisi sille rahalle muutakin käyttöä, kokonaan eri asia on sitten nämä oikeasti suurituloiset, joilla olisi oikeasti varaa maksaa melkein puolet tuloistaan veroihin.
Ei tarvitse tienata kuin 45000 euroa vuodessa niin marginaalivero nousee yli 50%. Tämä on minusta väärin, ikinä marginaaliveron ei tulisi olla yli 50 prosenttia. Työntekijän pitäisi itse aina hyötyä palkankorotuksesta enemmän kuin valtion.
Minulla olisi positiivinen ongelma, jos menisi veroja ja maksuja lähemmäs 50%, se meinaisi 150.000 euron tuloja. No, marginaaliverosta kitiseminen on väsynyttä.
Kerrotko vielä miksi marginaaliverosta "kitiseminen" on väsynyttä? Miksi valtion kuuluu tienata työntekijän työllä ansaitsemasta tulonlisäyksestä enemmän kuin sinun työntekijän itse?
Suomessahan pienituloisten verotus on varsin kohtuullinen verrokkimaihin verrattuna, mutta veroprosentti nousee jyrkästi heti kun tienaa vähän enemmän kuin mediaanipalkansaaja. Uralla etenemisestä ikään kuin rangaistaan, ei ihmekään että aivovuoto on kovaa Suomesta pois päin. Ansiotulojen verotuksen alentaminen olisi erittäin perusteltua ihan jokaisesta näkökulmasta. Kaikissa tuloluokissa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrotko vielä miksi marginaaliverosta "kitiseminen" on väsynyttä? Miksi valtion kuuluu tienata työntekijän työllä ansaitsemasta tulonlisäyksestä enemmän kuin sinun työntekijän itse?
Eikös se idea ole, että suuret tulot niin varaa maksaa myös niitä veroja. Se on aina oma valinta, ottaako suuremman palkan ja maksaa enemmän veroja. Kyllä aina joku löytyy, joka tuohon on valmis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös se idea ole, että suuret tulot niin varaa maksaa myös niitä veroja. Se on aina oma valinta, ottaako suuremman palkan ja maksaa enemmän veroja. Kyllä aina joku löytyy, joka tuohon on valmis.
Suurista tuloista voi ja on varaakin maksaa veroja mutta en vieläkään käsitä mikä tuossa oli nyt se perustelu, että on koskaan reilua että valtio vie yli 50 % sen työntekijän uurastuksella saamasta tulonlisäyksestä. Moni on varmasti valmis etenemään urallaan mutta ei se nyt tee siitä reilua, todennäköisesti seuraavakin joka joutuisi maksamaan yli 50% marginaaliveroa olisi asiasta samaa mieltä. Tällaisilla verotusasteilla nimenomaan karkotetaan ne kaikkein osaavimmat ihmiset ulkomaille, juuri ne, joista meidän kannattaisi pitää kiinni jo pelkän osaamisen takia (plus sen että olemme satsanneet tämän osaajan koulutukseen kymmeniä tuhansia).
Veroja pitää maksaa, mutta kohtuus siinäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurista tuloista voi ja on varaakin maksaa veroja mutta en vieläkään käsitä mikä tuossa oli nyt se perustelu, että on koskaan reilua että valtio vie yli 50 % sen työntekijän uurastuksella saamasta tulonlisäyksestä. Moni on varmasti valmis etenemään urallaan mutta ei se nyt tee siitä reilua, todennäköisesti seuraavakin joka joutuisi maksamaan yli 50% marginaaliveroa olisi asiasta samaa mieltä. Tällaisilla verotusasteilla nimenomaan karkotetaan ne kaikkein osaavimmat ihmiset ulkomaille, juuri ne, joista meidän kannattaisi pitää kiinni jo pelkän osaamisen takia (plus sen että olemme satsanneet tämän osaajan koulutukseen kymmeniä tuhansia).
Veroja pitää maksaa, mutta kohtuus siinäkin.
Jaha, nyt se marginaalivero on pistetty jo yli 50 prosentiksi.
Yritysjohtajathan ovat vuosia perustelleet, että suuria palkkioita pitää saada, muuten johtajat revitään ulkomaille. En nyt suoralta kädeltä muista yhtään suomalaista yritysjohtajaa, joka olisi hedhuntattu kunnon pestiin ulkomaille.
JOS oikeasti "osaavalla" on hinkua ulkomaille, niin ei sitä veroprosenttien viilaukset Suomessa pidä. Suomi on pieni ankkalammikko ja jos ura vaatii isompia ympyröitä niin sitten vaatii.
Oman tien kulkijat ja se ylijäämä, joka ei saa duunia Suomesta lähtevät ulkomaille. Molemmille onnea ja menestystä.
Nettomaksaja kirjoitti:
302
Minä ja puolisoni (molemmat DI:a) lähdimme koska euroalueessa Suomella ei ole tulevaisuutta meille. Muutimme maahan jossa valtiolla on itsenäiset, puolustettavat rajat - maahan ei niin vain tunkeudu kymmeniä tuhansiä sosiaalituen perässä tulevia elättejä. Olemme onnellisia, emme aio palata. Sääliksi käy Suomeen jääviä.
Juuri tuon takia ilmainen korkeakoulutus pitää lopettaa tässä maassa. Ei yhteiskunnan ole mitään järkeä maksaa toista sataa tuhatta euroa maksavaa koulutusta ja maksaa vielä tukia päälle kun opiskelijat lähtee valmistusmisen jälkeen maasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nettomaksaja kirjoitti:
302
Minä ja puolisoni (molemmat DI:a) lähdimme koska euroalueessa Suomella ei ole tulevaisuutta meille. Muutimme maahan jossa valtiolla on itsenäiset, puolustettavat rajat - maahan ei niin vain tunkeudu kymmeniä tuhansiä sosiaalituen perässä tulevia elättejä. Olemme onnellisia, emme aio palata. Sääliksi käy Suomeen jääviä.Rajat ei kumminkin pitäneet teidän suhteen, vaan pääsitte tunkeutumaan maahan. Ai, niin, teillähän oli tietysti Suomen veronmaksajien maksama koulutus, jolla saitte töitä...
Aika tekopyhää kehuskella tuolla :D
Tuolla logiikalla täältä ei saisi lähteä myöskään ammattikoulutetut, jotka ovat käyttäneet vaikka terveydenhoitopalveluja keskivertoa enemmän tai kirjastopalveluja, kulkuväyliä jne. kaikkea mikä kustannetaan verovaroista. Totuus nyt on se, että jokainen yksilö maksimoi oman etunsa. Vai jos saisit valita maksatko tuloistasi veroa 20 % vai 40 %, niin kumman valitsisit?
Minua ei haittaa ollenkaan maksaa 40% veroja.
Ei haittaa myöskään Supercellin omistajia jotka eivät edes ole yrittäneet pienentää verojaan vaan ovat maksaneet kaikki verot maksimissaan.
Katsos kaikki ei ole kusipäitä niin kuin sinä. Jotkut ovat oikeasti onnellisia että ovat saaneet ilmaisen koulutuksen, terveydenhuollon ja asua turvallisessa maassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nettomaksaja kirjoitti:
302
Minä ja puolisoni (molemmat DI:a) lähdimme koska euroalueessa Suomella ei ole tulevaisuutta meille. Muutimme maahan jossa valtiolla on itsenäiset, puolustettavat rajat - maahan ei niin vain tunkeudu kymmeniä tuhansiä sosiaalituen perässä tulevia elättejä. Olemme onnellisia, emme aio palata. Sääliksi käy Suomeen jääviä.Rajat ei kumminkin pitäneet teidän suhteen, vaan pääsitte tunkeutumaan maahan. Ai, niin, teillähän oli tietysti Suomen veronmaksajien maksama koulutus, jolla saitte töitä...
Tuolla logiikalla täältä ei saisi lähteä myöskään ammattikoulutetut, jotka ovat käyttäneet vaikka terveydenhoitopalveluja keskivertoa enemmän tai kirjastopalveluja, kulkuväyliä jne. kaikkea mikä kustannetaan verovaroista. Totuus nyt on se, että jokainen yksilö maksimoi oman etunsa. Vai jos saisit valita maksatko tuloistasi veroa 20 % vai 40 %, niin kumman valitsisit?
Ei haittaa myöskään Supercellin omistajia jotka eivät edes ole yrittäneet pienentää verojaan vaan ovat maksaneet kaikki verot maksimissaan.
Katsos kaikki ei ole kusipäitä niin kuin sinä. Jotkut ovat oikeasti onnellisia että ovat saaneet ilmaisen koulutuksen, terveydenhuollon ja asua turvallisessa maassa.
No nyt oli rakentavaa kommentointia.
Toivottavasti logiikkasi toimii myös siten että et pyydä työnantajalta palkankorotusta jos saisit ylennyksen ja työtehtävät lisääntyvät, koska hei, eihän yksilön ole kannata maksimoida omaa etuaan ja ajatella omaa parastaan.
Vierailija kirjoitti:
Nettomaksaja kirjoitti:
302
Minä ja puolisoni (molemmat DI:a) lähdimme koska euroalueessa Suomella ei ole tulevaisuutta meille. Muutimme maahan jossa valtiolla on itsenäiset, puolustettavat rajat - maahan ei niin vain tunkeudu kymmeniä tuhansiä sosiaalituen perässä tulevia elättejä. Olemme onnellisia, emme aio palata. Sääliksi käy Suomeen jääviä.Sinänsä on säälittävää näiden rajakkipersujen provot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nettomaksaja kirjoitti:
302
Lisään vielä että kyllä, minä esim. täytän veroilmoitukseen ne vähennykset, johon olen lain mukaan oikeutettu. Jos se tekee minusta kusipään niin sitten olen kusipää.
Toivottavasti sinä jätät ensi kerralla kaikki vähennykseen oikeuttavat vähennykset veroilmoituksessa tekemättä, ihan vain tuon sanomasi perusteella että maksat mielummin enemmän veroja kuin vähemmän. Muutoin olet tekopyhä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä! Suomessa ei kaivata narsisti-eliitti-sikaporvari-riistäjiä!
Voi sua pikku kommunisti kun jaksat tuota agendaasi julistaa!
Koulutetut hyvin ansaitsevat ovat juuri sitä porukkaa mitä meillä ei olisi varaa menettää.
Vasemmistolaista laiskaa roskaväkeä meillä on sinun lisäksesi yllin kyllin.Itse skippasin 90-luvun laman lähtemällä ulkomaille ja nytkin tekisi mieli lähteä taas täältä yliverotetusta holhouslandiasta.
Huomenna tuo alhainen roskaväki kokoontuu vastustamaan Linnan juhlia, joissa on kutsuttuna mm. sotaveteraaneja, soppajonojen pyörittäjiä ja onhan isäntäkin kampanjoinut näkyvästi syrjäytyneiden puolesta.
Kiittämättömyys on maailman palkka mutta eipä tuolta alhaisen äo:n porukalta voi edes odottaa mitään loogista asiayhteyksien ymmärtämistä. Kunhan meuhkaavat, koska se on silleen tosi kliffaa vastustaa jotakin.
Kiittämättömyys? Mistäs sinä tiedät mitä nämä mielenosoittajat ovat tältä yhteiskunnalta saaneet?
Sosiaalituet, ilmaisen koulutuksen, terveydenhuollon, maan jossa ei sodita ja kaikki toimii jne...
Edelleenkin: mistä tiedät mitä noista on saatu? Ehkä kyseiset henkilöt eivät ole päässeet kouluun, töihin, mielenterveyshoitoon jne jne se että Suomessa isolla enemmistöllä on asiat hyvin ei tarkoita että kaikilla olisi. Ihan naurettava kuvitelma, että yhteiskunnasta syrjäytyneet vain menisivät jonnekin nurkkaan ja olisivat siellä hiljaa. :D
Tällä nykymenolla ei kestäviä yhteiskuntia rakenneta. Toivoa ei juuri paremmasta ole kun sama ilmiö korkeammalla tasolla (eurovastaiset äänestykset ja Trump) laitetaan jonkin "populismin" piikkiin.
Tiedän sen kuule ihan vaan siitä että nuo kirjoittamani ovat kaikille tarjolla.
Jos ei niitä hyödynnä vaikkapa opisekelmalla niin silloin pitää olla ihan hiljaa. Jos valitsee syrjäytymisen niin siitä vaan -kunhan tekee sen omalla kustannuksellaan.Miksi kukaan valitsisi syrjäytymisen? Oletko 15v?
Se, joka ei mene kouluun, ei hae töitä, ei tee mitään koska sillä on siihen oikeus, valitsee syrjäytymisen. Jokaiselle löytyy koulutuspaikka jostain jos haluaa. Koulutuksella saa paremmin töitä.
Tämä on ihan hevonkukkua. Jos töitä olisi, niitä löytyisi kyllä myös kouluttamattomille. Ns. hyvinä aikoina töihin pystyy mies kadultakin. Ongelma on töiden puute. Nykyisin ylikoulutetaankin jo massiivisesti, että saadaan ihmiset pois kortistosta. Todellisuudessa suuri osa opiskelijoista (joilla usein monta tutkintoa tehtynä) olisi valmis tekemään töitä milloin tahansa, jos niitä olisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se narsisti-eliitti-sikaporvari-riistäjä omistaa firmasi jossa olet töissä ja maksaa palkkasi.
Ellet ole julkisella puolella jota pyöritetään velkarahalla. Vielä hetken aikaa.
Fiksuimmat jättävät tämän laivan.
Ei riistä minua. Suomessa elää ilman työntekoakin!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääomat, yritykset ja hyvin koulutetut ja muutkin osaajat lähtevät maasta. Euroja poistuu Suomesta jo 600-1000 miljoonan kuukausivauhtia. Perintövaroja siirrellään muihin maihin.
Toimin itse tällä alalla eli autan siirtymisessä ulkomaille. Asiakkaiden määrä tuplaantuu joka vuosi.
Suomessa on oikeistohallitus joka kuitenkin toimii ja luo ihmeellistä vihervasemmistolaista toivottomuuden ilmapiiriä ympärilleen.
Huh aikamoinen summa :o toi on varmasti tiedossa päättäjillä.. joko he siirtää myös omia varoja ulkomaille, johon myös itse uskon. Tai jos asia onkin niin etteivät siirrä niin ei mene varmaan kauaa kun tohon puututaan. Kävihän niille portugaliin muuttaneille eläkepakolaisille köpelösti
Ei Suomen valtio pysty puuttumaan pääomien, ihmisten ja yritysten vapaaseen liikkumiseen. Verokilpailu maiden välillä on aivan laillista. Portugalin ja Suomen välinen verosopimus ei ole voimassa ja vaatii molempien maiden hallitusten/parlamenttien allekirjoitukset ja Portugalin parlamentti tuskin allekirjoittaa ainakaan lähiaikoina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi sua pikku kommunisti kun jaksat tuota agendaasi julistaa!
Koulutetut hyvin ansaitsevat ovat juuri sitä porukkaa mitä meillä ei olisi varaa menettää.
Vasemmistolaista laiskaa roskaväkeä meillä on sinun lisäksesi yllin kyllin.Itse skippasin 90-luvun laman lähtemällä ulkomaille ja nytkin tekisi mieli lähteä taas täältä yliverotetusta holhouslandiasta.
Huomenna tuo alhainen roskaväki kokoontuu vastustamaan Linnan juhlia, joissa on kutsuttuna mm. sotaveteraaneja, soppajonojen pyörittäjiä ja onhan isäntäkin kampanjoinut näkyvästi syrjäytyneiden puolesta.
Kiittämättömyys on maailman palkka mutta eipä tuolta alhaisen äo:n porukalta voi edes odottaa mitään loogista asiayhteyksien ymmärtämistä. Kunhan meuhkaavat, koska se on silleen tosi kliffaa vastustaa jotakin.
Kiittämättömyys? Mistäs sinä tiedät mitä nämä mielenosoittajat ovat tältä yhteiskunnalta saaneet?
Saaneet? Tuo sana kertoo kaiken elättien asenteesta. - "en saa kuin sitä ja tätä tukea" -
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nettomaksaja kirjoitti:
302
Näitten jotka lähtee sen takia, että maksaa mielummin 20%, pitäis maksaa ilmaiseksi saatu koulutus takaisin valtiolle. Ei voi vaan ottaa, ilman että antaa takaisin, mikään systeemi ei pysy pystyssä sillä lailla.
"Ei voi vaan ottaa, ilman että antaa takaisin, mikään systeemi ei pysy pystyssä sillä lailla."
Ajatteletko samoin turvapaikanhakijoista?
Juuri näin. Ja sen jälkeen hyvätuloinen maksaakin sitten tukien nostajien elättämistä sekä verovaroin kustannettujen julkisten virkojen ylläpitoa.
Oletetaan että firma myy asiakkaalle jotakin palvelua 5000 euron edestä per firman työntekijä, ja työntekijän kuukausipalkka on 3000 euroa. Loput ovat veroja.
Työntekijän palkasta pidätetään noin 800 euroa veroa, minkä lisäksi luonnollisesti muut vähennykset, ja käteen jää 2000 euroa.
Työntekijä tankkaa autoonsa joka kuukausi 200 euron edestä bensiiniä, jonka hinnasta 75% on veroa, päästäkseen työpaikalleen. Ruokamenojen voimme olettaa olevan 500 euroa, josta alvia menee 14% eli 70 euroa.
Asiakkaan maksamasta 5000 eurosta on verotettu 2000 + 800 + 150 + 70 = 3020 euroa. Tämä on yli 60 prosenttia, eli aivan järjetön määrä. Ihme on jos Suomi milloinkaan selviää tästä rakenteellisesta lamasta.
Kapitalisti ei Suomessa riistä ketään, vaan sen tekee verottaja ja pääsyy on pöhöttynyt julkinen sektori. Enkä tarkoita sen pienipalkkaisimpia jäseniä, kuten lastentarhanopettajia tai sairaanhoitajia, vaan ylipalkattuja poliittisia virkoja, uusia maksuja veronmaksajalle juonittelevia virkamiehiä.
Tätä systeemiä ei voi leikata poikki mitenkään. Äänestämällä saa sentään poliitikot joskus vaihtoon, mutta milläs saat virkamiehet poistettua? Ainoa ratkaisu, jos halutaan maksimoida oma elämänlaatu ja onnellisuus, on häipyä maasta.