Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Koulutettuja suomalaisia kaikkoaa ulkomaille – vain harva aikoo palata - Taloussanomat - Ilta-Sanomat

Nettomaksaja
05.12.2016 |

http://www.iltasanomat.fi/taloussanomat/art-2000004893477.html?ref=rss

Mielipide keskustelusta aiheen alla kertoo paljon:

Maastapako4.12. 13:22
302
Minä ja puolisoni (molemmat DI:a) lähdimme koska euroalueessa Suomella ei ole tulevaisuutta meille. Muutimme maahan jossa valtiolla on itsenäiset, puolustettavat rajat - maahan ei niin vain tunkeudu kymmeniä tuhansiä sosiaalituen perässä tulevia elättejä. Olemme onnellisia, emme aio palata. Sääliksi käy Suomeen jääviä.

Kommentit (114)

Vierailija
21/114 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettomaksaja kirjoitti:

302

Minä ja puolisoni (molemmat DI:a) lähdimme koska euroalueessa Suomella ei ole tulevaisuutta meille. Muutimme maahan jossa valtiolla on itsenäiset, puolustettavat rajat - maahan ei niin vain tunkeudu kymmeniä tuhansiä sosiaalituen perässä tulevia elättejä. Olemme onnellisia, emme aio palata. Sääliksi käy Suomeen jääviä.

Mikä maa?

Vierailija
22/114 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONgelma on varmaankin enimmäkseen ilmapiirissä. Jotenkin suomalaiset onnistuvat luomaan sellaisia työyhteisöjä, joissa kenenkään ei ole hyvä olla. Silti kaikki viimeiseen asti yrittävät päteä ja pönöttää aidon yhteistyön ja me-hengen kustannuksella. Itse haluaisin lähteä ulkomaille ei niinkään paremman palkan vaan fiksumpien ihmisten takia. Olin nuorempana Englannissa töissä muutaman vuoden, ja vieläkin muistelen ihmeissäni ja lämmöllä sitä ihanaa ystävällisyyttä ja kaikenlaista tukemista, jota ihmiset toisilleen, myös minulle ulkomaalaiselle tarjosivat. Olen yrittänyt Suomessa olla se muutos, jonka haluaisin nähdä, mutta pitkissä puissa on tässä maassa kulttuurinmuutos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/114 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomeen myös tullaan töihin, etenkin italialaisia ja kreikkalaisia akateemisia ihmisiä on alkanut ilmestyä meidän työpaikallemme perinteisten venäläisten ja saksalaisten ohella. Maasta on myös lähteny työkavereita, en osaa sanoa onko enemmän tullut vai mennyt. Tätä puolta ei kuitenkaan käsitelty jutussa?

Vierailija
24/114 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, en ole tulossa Suomeen takaisin.

Ihmisen luonteeseen kuuluu, että vastoinkäymisiä kestetään jos huominen on parempi kuin tänään. Jos sen sijaan tulevaisuus näyttää aina vaan synkemmältä, menee elämisestä toivo.

Suomen paras aika oli 1980-luvulla. Sen jälkeen puolueet ovat parinsadan tonnin vaaliavustuksia vastaan myyneet sähköverkot, kaivosoikeudet ja kohta muunkin infrastruktuurin ml. pohjavesi. Pisa-tulokset alkavat vääjäämättä mennä alaspäin eivätkä poliitikot lopeta velanottoa vaalihäviön pelossa ennen kuin piikki on tapissa. Sen jälkeen ulkomaalaiset tulevat ja verottavat täällä säälimättä kaiken verotettavissa olevan. Kirsikkana on vielä ajopuumaisesti vastaanotetut pakolaiset jotka murtavat suomalaisten yhteishengen: 'Minä en tule tätä suvakkiporukkaa puolustamaan, jokainen olkoon omillaan'.

Juuei. Ei kiinnosta elää sellaisessa yhteiskunnassa. Eikä mikään osoita, että tämä kohtalo olisi vältettävissä.

Vierailija
25/114 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä! Suomessa ei kaivata narsisti-eliitti-sikaporvari-riistäjiä!

Se narsisti-eliitti-sikaporvari-riistäjä omistaa firmasi jossa olet töissä ja maksaa palkkasi.

Ellet ole julkisella puolella jota pyöritetään velkarahalla. Vielä hetken aikaa.

Fiksuimmat jättävät tämän laivan.

Vierailija
26/114 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääomat, yritykset ja hyvin koulutetut ja muutkin osaajat lähtevät maasta. Euroja poistuu Suomesta jo 600-1000 miljoonan kuukausivauhtia.  Perintövaroja siirrellään muihin maihin.

Toimin itse tällä alalla eli autan siirtymisessä ulkomaille. Asiakkaiden määrä tuplaantuu joka vuosi.

Suomessa on oikeistohallitus joka kuitenkin toimii ja luo ihmeellistä vihervasemmistolaista toivottomuuden ilmapiiriä ympärilleen. 

Huh aikamoinen summa :o toi on varmasti tiedossa päättäjillä.. joko he siirtää myös omia varoja ulkomaille, johon myös itse uskon. Tai jos asia onkin niin etteivät siirrä niin ei mene varmaan kauaa kun tohon puututaan. Kävihän niille portugaliin muuttaneille eläkepakolaisille köpelösti

Vierailija
27/114 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nettomaksaja kirjoitti:

302

Mikä maa?

En ole tämä edellinen mutta asun Japanissa. Tänne ei olla otettu eikä oteta yhtään pakolaista. Tarkoittaa siis nolla. Poliisille ei täällä myöskään vittuilla: Jos joku yrittää tulla laittomasti rajan yli niin 9mm:n burana tulee herkästi.

Vierailija
28/114 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi sua pikku kommunisti kun jaksat tuota agendaasi julistaa!

Koulutetut hyvin ansaitsevat ovat juuri sitä porukkaa mitä meillä ei olisi varaa menettää.

Vasemmistolaista laiskaa roskaväkeä meillä on sinun lisäksesi yllin kyllin.

Itse skippasin 90-luvun laman lähtemällä ulkomaille ja nytkin tekisi mieli lähteä taas täältä yliverotetusta holhouslandiasta.

Vierailija
29/114 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin olen itsellenikin antanut ymmärtää.

Siksi muutan pois riistämään ulkomaista työnantajaani nykyistä suomalaista 2000 € suuremmalla palkalla.

Suomeen jäävät voihat hengittää vapaammin kun olen lähtenyt.

Vierailija
30/114 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi ei... Oikein vavahtelen kauhusta. Miten Suomen nyt käy? Itsenäisyyspäiväkin on tulossa...

Oletko kauhuissasi huolesta, että rahat sossutukiisi loppuvat kun parhaat voimat muuttavat pois?

Ei tuo porukka osaa ajatella niin pitkälle.

Vierailija
31/114 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaan saan duunia Suomesta niin toki haluan tänne jäädä. Luotan suomalaiseen koulujärjestelmään ja terveydenhuoltoon sen verran, että haluan lapseni täällä kasvattaa. Sama kai se, maksaako palkasta korkeita veroja vai muksujen terveydenhuolto- ja lukukausimaksuja.

Avoin kyllä olen silti ulkomaillekin muuttamiseen jos täällä työmarkkinatilanne menee todella epätoivoiseen tilaan. Tällä hetkellä omalla alalla pitäisi olla töitä, mutta kaikki voi toki muuttua.

Vierailija
32/114 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nettomaksaja kirjoitti:

302

Mikä maa?

En ole tämä edellinen mutta asun Japanissa. Tänne ei olla otettu eikä oteta yhtään pakolaista. Tarkoittaa siis nolla. Poliisille ei täällä myöskään vittuilla: Jos joku yrittää tulla laittomasti rajan yli niin 9mm:n burana tulee herkästi.

Japanilaliset ovat hieno, itsetuntoinen kansa. Yksi harvoista, jotka uskaltaa puolustaa OMIA rajojaan. Sairaaksi on mennyt. Etuna on myös sijainti kaukaisella saarella, mihin on vähän hankala purjehtia kaarnaveneillä.

Vierailija
33/114 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nettomaksaja kirjoitti:

302

Mikä maa?

Pohjois-Korea.

Vierailija
34/114 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulutetut hyvin ansaitsevat ovat juuri sitä porukkaa mitä meillä ei olisi varaa menettää.

Itse skippasin 90-luvun laman lähtemällä ulkomaille ja nytkin tekisi mieli lähteä taas täältä yliverotetusta holhouslandiasta.

Huomenna tuo alhainen roskaväki kokoontuu vastustamaan Linnan juhlia, joissa on kutsuttuna mm. sotaveteraaneja, soppajonojen pyörittäjiä ja onhan isäntäkin kampanjoinut näkyvästi syrjäytyneiden puolesta.

Kiittämättömyys on maailman palkka mutta eipä tuolta alhaisen äo:n porukalta voi edes odottaa mitään loogista asiayhteyksien ymmärtämistä. Kunhan meuhkaavat, koska se on silleen tosi kliffaa vastustaa jotakin.

Vierailija
35/114 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomenna tuo alhainen roskaväki kokoontuu vastustamaan Linnan juhlia, joissa on kutsuttuna mm. sotaveteraaneja, soppajonojen pyörittäjiä ja onhan isäntäkin kampanjoinut näkyvästi syrjäytyneiden puolesta.

Kiittämättömyys on maailman palkka mutta eipä tuolta alhaisen äo:n porukalta voi edes odottaa mitään loogista asiayhteyksien ymmärtämistä. Kunhan meuhkaavat, koska se on silleen tosi kliffaa vastustaa jotakin.

Kiittämättömyys? Mistäs sinä tiedät mitä nämä mielenosoittajat ovat tältä yhteiskunnalta saaneet?

Vierailija
36/114 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maailmasta tulee selvästi parempi paikka kun vedetään huppu päähän ja rikotaan pyörätelineellä pari ikkunaa.

Punarintama!!!!!!!!

Vierailija
37/114 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervemenoa.

Vierailija
38/114 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiittämättömyys? Mistäs sinä tiedät mitä nämä mielenosoittajat ovat tältä yhteiskunnalta saaneet?

Sosiaalituet, ilmaisen koulutuksen, terveydenhuollon, maan jossa ei sodita ja kaikki toimii jne...

Vierailija
39/114 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nettomaksaja kirjoitti:

302

Rajat ei kumminkin pitäneet teidän suhteen, vaan pääsitte tunkeutumaan maahan. Ai, niin, teillähän oli tietysti Suomen veronmaksajien maksama koulutus, jolla saitte töitä...

Aika tekopyhää kehuskella tuolla :D

Tuolla logiikalla täältä ei saisi lähteä myöskään ammattikoulutetut, jotka ovat käyttäneet vaikka terveydenhoitopalveluja keskivertoa enemmän tai kirjastopalveluja, kulkuväyliä jne. kaikkea mikä kustannetaan verovaroista. Totuus nyt on se, että jokainen yksilö maksimoi oman etunsa. Vai jos saisit valita maksatko tuloistasi veroa 20 % vai 40 %, niin kumman valitsisit?

Näitten jotka lähtee sen takia, että maksaa mielummin 20%, pitäis maksaa ilmaiseksi saatu koulutus takaisin valtiolle. Ei voi vaan ottaa, ilman että antaa takaisin, mikään systeemi ei pysy pystyssä sillä lailla.

Vierailija
40/114 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi on maailman paras maa sosiaaliavustuksilla eläville. Siksi tänne vyöryi kymmeniätuhansia irakilaisia. Kuten vapaaehtoisista palaamisista nähtiin, eivät he hengenhädässä tänne tulleet, vaan koska heille oli uskoteltu, että täällä jokainen pääsee suomalaisen sos.turvan piiriin.

Suomi on maailman huonoin teollistunut maa akateemisille. Missä tahansa akateemisten käteenjäävät tulot ovat korkeammat kuin Suomessa.

Niin jotta go figure, mitä akateemiset nuoret tekevät! Olen ihmetellyt, ettei maastamuutto ole tähän mennessä ollut vilkkaampaa. Itse tein ratkaisuni heti valmistumiseni jälkeen ja voin suositella!

Suomes on keskinkertainen sosiaaliturva eurooppalaisittain. Juuri oli vertailu eri maiden kesken, jossa mainittiin mm. espanjassa olevan parempi turva. TÄSTÄ OLI uutinen suomal. lehdessä kuukauden sisään.

Pääomatuloveroa Suomes peritään viisi mrd. lIian vähän Euroopan keskitasoon nähden.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yksi