Omituisinta/törkeintä mitä vieraat ovat tehneet ollessaan teillä kylässä?
Itsellä ei tule mieleen muuta kuin se kun kaveri tuli kerran Joulukuussa käymään kylässä ja valitti että hänellä tekee mieli suklaata ja hetken oltuamme olohuoneessa ja kaverin valitusta kuunnellessa päätin keittää meille kahvit ja häippäisin keittiöön ja kun olin laittanut kahvin porisemaan, tulin takaisin ja huomasin että kaveri oli ottanut lasten suklaakalenterit jotka oli olleet olohuoneen tietokonepöydällä ja luukku luukun jälkeen aukoi ja pisteli suklaat suuhunsa
Kommentit (2728)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kuulu tähän ketjuun, mutta minun hyvä ystävä hieman erilainen kuin monet tässä ketjussa. Vaikka ois se kuumin kesäpäivä ja tehty ties mitä niin ei pyydä edes vesilasia. Pitää aina itse muistaa tarjota.
Minä olen ihan samanlainen, en ikinä pyydä mitään vaan aina odotan että tarjotaan
Miksi?
Kahvitellaan kaverin kanssa puolin ja toisin. Välillä miehensä tulee mukaan eikä se haittaa, kyllä mieskin on tervetullut.
Mulla on eläimiä mutta pidän kodin silti perussiistinä. Tämä mies on allerginen varmaan kaikille eläimille ja pölyallergia päälle. Siivoan tietysti paremmin ennen kyläilyä ja varsinkin jos mies tulee. Silti joka kerta hän äksyilee kun kutittaa, naama vuotaa, pitää ottaa nippu lääkkeitä ja elukat pyörii jaloissa. Ei osallistu keskusteluun mutta töksäyttelee miten kurjaa hänellä on asunnossani.
Olen sanonut monesti ettei tarvitse tulla jos on niin kamalaa.
Ei tapahtunut minulle vaan mummolleni; Vaari oli juuri kuollut ja tuhkattu, ja etäinen enoni lupasi tuoda tuhkat mummolle. Toi tullessaan mukanaan vaimonsa ja serkkuni joista ketään mummoni ei ollut vuosiin nähnyt. Pikaisen kahvikupillisen jälkeen olivat alkaneet porukalla ratsata taloa vinttiä myöten. Olivat sulloneet auton täyteen tavaraa ja lähtiessään vielä vieneet mukanaan tuomiensa kahvipullien loput, eivät olleet edes niitä voineet jättää mummolle, joka tietysti oli tästä kaikesta kovin järkyttynyt. Kun menin omien vanhempieni kanssa käymään kävimme tavaroita läpi ja moni arvokas antiikkiesine oli hävinnyt, kuin myös kirjoja jotka minä olin isovanhemmilleni lainannut. Äidin ja enon välit ovat syystäkin tulehtuneet, ja soittamisen sijasta pistimme kirjeen että palauttaisivat minulle kuuluva kirjat jotka eno kävi pikaisesti myöhemmin heittämässä mummon eteiseen eikä ole sen jälkeen käynyt, vaikka tapauksesta on jo viisi vuotta aikaa ja asuu reilun tunnin ajomatkan päästä mummosta. Kunhan mummo joskus kuolee ja se korppikotka lauma ilmaantuu taas niin voin vain kuvitella millainen sota siitä syntyy.
Kyllä nyt kylässä kuuluukin tarjota, eikä odottaa, että vasta sitten annetaan kun vieras pyytää, varsinkin kun tehdään jotain hommaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen vähän pyöreämpi tai sanotaan suoraan, en ole yhtä hyvännäköinen kuin jotkut ystävistäni. Silti minulla on todella komea mies, jonka kanssa olen ollut jo yli 10 vuotta yhdessä. Olemme onnellisia yhdessä.
Olen vuosien varrella kutsunut paljon ystäviä luokseni, niinkuin nyt on tapana tehdä. Kutsun mielelläni ihmisiä kylään, passaan ruoat ja juomat, laitan mukavalle. leveälle sohvallemme laadukkaat petivaatteet, tarjoan pyyhkeet, laadukkaat shampoot ja saippuat jne. Mitään ei tarvitse tuoda, kunhan tuo itsensä .
Useimmat vieraat ovat viihtyneet hyvin ja minäkin nautin kun saan kestitä heitä . Pitäisi varmaan siirtyä hotellibisnekseen :). Useimmat ovat käyttäytyneet mukavasti ja asiaankuuluvasti nauttineet ylläpidosta ja kehuneet sitä.
Mutta.. pari melko hyviksikin kavereiksi luulemaani naisvierasta käyttäytyi vähän oudosti meillä viipyessään. Ensimmäinen rupesi venyttelemään löysissä mikroshortseissa p..se pitkällään mieheni edessä kun tämä oli läppärillään sohvalla, vaikka vieraalle olikin sillä kertaa laitettu peti ihan toiseen huoneeseen. Toinen taas sovitteli bilemekkojaan eteisen peilin edessä, strippaillen toki välillä ja kävi aina vähän väliä kyselemässä mieheni mielipidettä vesirajaminimekoistaan ja miten ne sopivat hänelle. Tyyliin kuului myös keikistely, kiemurtelu ja melkein koko p..seen paljastaneet pyörähdykset. Kaikki tämä siis minun naamani edessä. Kumpikaan vieras ei siis ole koskaan vaihtanut mieheni kanssa paria lausetta enempää. Mies katsoi minua ja nauroi epäuskoisena. Minua ei naurattanut kauheasti sillä hetkellä, jälkeenpäin ollaan miehen kanssa naurettu näitä enemmänkin.
Olen päätellyt että nämä naikkoset jotenkin kai kuvittelivat että heillä on kodissani jonkinlaisia "oikeuksia" ja sillä ei ole väliä vaikka minä loukkaantuisin heidän käytöksestään? Mitä mieltä muut ovat?
Outoa että vieraat eivät tunne toisiaan ja kaksi erillistä kertaa kyseessä.
Samanlainen tyyppi kävi meillä. Vanha koulukaverini pikkukaupungista oli Helsingissä vierailulla ja vaati sitten ehdottomasti saada mieheni kommentit siitä miltä hänen shoppailemansa rintaliivit näyttivät päällä. Mies oli ihan 'mitä himputtia' -fiiliksillä ja tuli lähemmäksi minua istumaan. Nainen muisti vielä oikein pariin kertaan sanoa että ne ovat kuppikokoa C. Jälkikäteen hän vielä kommentoi että mieheni taitaa pelätä naisia. No ei varmasti pelkää, hänellä on paljon naispuolisia ystäviä, mutta vain fiksusti käyttäytyviä. Jälkikäteen on tuo tapaus meitä kyllä huvittanut.
Toisiko joulu mieliin lisää tarinoita kamalista vieraista?
Perhe tuo mukanaan vastoin pyyntöämme 2 valtavaa koiraa, joista kuola lentää, marttyroi, kuinka ne ovat PERHEENJÄSENIÄ. Viipyy päiväkaupalla. Kun oman perheemme koira-allergian takia kompromissina sovitaan, että koirat pysyvät talon vierashuonepäädyssä, kuulemme heti seuraavana aamuna kynsien rapinaa ja kuono on makuuhuoneessamme. Nehän ovat Perheenjäseniä ja niillä oli tylsää. Kun vetoamme pelkäävään ryömintäikäiseen vauvaamme ja arvaamattomiksikin tiedettyihin koiriin, ehdottavat vilpittömästi vauvan pitämistä sivuhuoneessa, kun kyllähän koiran on olkkarissa oltava. Suuttuu ja kiroilee, kun heidän perheenjäsenensä eivät saa kunnioitusta. Kuolaa on kaikkialla.
Vierailun jälkeen yksi perheestämme vetää Zyrteciä viikon, hullua imurointia ja pesua, piikkinen karva ei irtoa millään, matto pesulaan, kuola jynssätään sohvasta, kun se tuottaa nokkosihottuman allergikollemme, vaihdetaan osa raavituista kalusteista ja kootaan koiranpaskat pois pihalta.
Tähän lisättäköön perheen isän oma bissemäyräkoira, jonka korkkaa saavuttuaan, heittää sohvalle ja käy jääkaapilla ym kaapelilla, pistää saunan tulille, vetää lärvät. Käskee muksunsa pihalle, ja ne juoksevat naapurin pihalle suoraan kaivamaan naapurin muksujen pihalelulaatikkoa ja heittelevät tavaraa sieltä. Vanhemmat eivät kiellä, kun he rentoutuvat, ja "sellaisia ne lapset on". Jos kiellän, mies käyttäytyy uhkaavasti minua kohtaan. Mies nukkuu krapulaa, vaimo chättää, me heräämme aamulla rikkoutuvan tavaran ääneen ja valvomme kauhukakaroita. Saapuvat ennalta sopimatta, kun ovat jo matkalla olleet 4 h, joten "ei nyt tosiaan sovi kieltäytyä." Heidän lapsensa tönivät pikkulastamme ja rikkovat hänen lelujaan tahallaan. Lainaavat kaiken, lapsen hammasharjaakin yrittivät käyttää.
Kun todettiin, että koirat eivät ole tervetulleita, suuttuivat, menivät hotelliin eivätkä olleet yhteydessä. Luojan kiitos. Harmi kun ovat anopille hyvin tärkeitä ihmisiä, ja anoppi siitä marttyroi myös, mutta rajansa kaikella. Uskomattomia ihmisiä.
Miehen veli tulee kaljojen kanssa lapdiperheeseemme. Käy kaapeilla eikä noudata ohjeita, esim. että älä ota niitä laseja vaan noita. Vaikka laitamme lakanat, ei vaivaudu käyttämään vaan nukkuu alasti sohvalla. Yäk... Vetää aina heti kännit, saunoo, vilvoittelee pihalla kadun puolella pikku pyyhkeesdä, vetää kaljaa ja röökiä samalla, vaikka pyydetään, että menee edes takapihalle. Hävettää, jos naapurit luulevat minun miehekseni. Lapsiperhealue, ei tarttis paljaita pakaroita esitellä pihalla terassin valoissa kadulle päin.
Ei nyt aivan kamalaa, mutta kiusallista, enkä suosittele: tuttava tuo uuden miesystävän ensi kertaa kylään. Kun mies kuulee ammattini, alkaa esitellä "outoja kyhmyjään vatsassa, jos vähän katsot kun en jaksa mennä terkkariin" kahvikupin äärellä ja kinuaa pirtureseptiä, vaikka kerron, ettei niitä saa ylipäätään kukaan kirjoittaa nykyään kenellekään toiselle vaan mahdollisesti kirjoitettava pirtu kirjoitetaan oman ammattikaluston desinfiointiin itselle omalla työpaikalla ja siitä pidetään kulutuskirjanpitoa tarkasti. On tosi huono vitsi edes ehdottaa esim. "no vooooithan sä nyt vähän...", se loukkaa ammattietiikkaa rajusti. Tuttavanikin oli kiusaantunut ja häpeissään. Hän ei tuonut miestä toiste, tosin suhdekaan ei ollut pitkä.
Olin kutsunut kavereita käymään ihan muuten vain. Heidän mukanaan tuli pari tyyppiä, jotka tiesin, mutta en tuntenut kunnolla. Keitettiin kahvit ja nämä oudommat ihmetteli mun huonekasvi viidakkoa ja yksi pyysi pistokkaan vähän erikoisemmasta juorustani. Hain sakset, otin sopivan alun ja menin laittamaan sen ympärille vähän suojaa ja kun tulen takaisin niin tämä pistokkaan pyytäjä oli katkaissut apostolinmiekan juuri auenneen nupun ja laittanut sen puseronsa taskuun koristeeksi. Samalla paljastui, että oli katkonut myös muiden kasvien varsia. Sain aikamoisen raivarin, sillä apostolinmiekka lisääntyy kukkimisen jälkeen siihen samaan varteen kasvavalla poikasilla ja pelkkä kukka ei pysy elossa. Heitin porukan pihalle ilman kasveja. Vieläkin tämä tyyppi kuulemma ihmettelee mistä hiillyin, vaikka aikaa on mennyt kuutisen vuotta.
Miehen veli tuli uuden kihlattunsa kanssa meille kahville. Nainen meni vessaan, jossa lainasi lupaa kysymättä meikkejäni ja ihmetteli mistä oikein hermostuin ! Toivottavasti sai huuliherpeksen..
Ystävä tuli kylään ja menimme parvekkeelle, josta kuuluu naapureihin. Hän mutisi jonkun löyhän alustuksen ja sanoi, sitten x huusi, että Kauheat naapurit! Ja uudestaan, Kauheat naapurit! Kauheat naapurit!
Olin vähän ihmeissäni. Jotain mt. ongelmia? Hokea nyt tuollaista.
Te ette taida kestää mitään kritiikkiä mikä liittyy teihin