Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omituisinta/törkeintä mitä vieraat ovat tehneet ollessaan teillä kylässä?

emmaa88
05.12.2016 |

Itsellä ei tule mieleen muuta kuin se kun kaveri tuli kerran Joulukuussa käymään kylässä ja valitti että hänellä tekee mieli suklaata ja hetken oltuamme olohuoneessa ja kaverin valitusta kuunnellessa päätin keittää meille kahvit ja häippäisin keittiöön ja kun olin laittanut kahvin porisemaan, tulin takaisin ja huomasin että kaveri oli ottanut lasten suklaakalenterit jotka oli olleet olohuoneen tietokonepöydällä ja luukku luukun jälkeen aukoi ja pisteli suklaat suuhunsa

Kommentit (2845)

Vierailija
2821/2845 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän, että kaikkeen vieraiden törkeään toimintaan ei vaan pöyristyneenä osaa/pysty reagoimaan. Mutta kuka oikeasti antaa jonkun asua luonaan päiväkausia/viikkoja heittämättä tätä ulos, jos ei vierasta halua?? En ikinä joutuisi tuollaiseen tilanteeseen. Viimeistään yhden yön jälkeen ulos, jos ei asiasta ole sovittu.

Heittäisitkö oman äidinkin ulos esim.?

No enköhän olisi oman äitini kanssa ihan voinut keskustella vierailun pituudesta yms. Hieman on eri asia, kuin nuo kertomukset yllättävistä loisioista.

Vierailija
2822/2845 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vieras tuli suoraan kirpputorilta kylään. Levitteli haisevat ostamansa rytkyt minun keittiönpöydälleni. Hyi.

Onko tämä jonkun mielestä normaalia käytöstä toisen kotona?? Huh

Kyllä minusta kuulostaa ihan normaalilta. Jos mä menisin kirpparireissun jälkeen kaverille käymään, niin totta kai esittelisin ostokseni. 

No ehkä niitä voisi levitellä/esitellä vaikka eteisen matolla, jos on aivan pakko. En itsekkään haluaisi mitään lumppuja keittiön pöydälle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2823/2845 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin sitä nuorena näki noita hyväksi käyttäjiä ja karistui luonne jo heti, kun olin muuttanut.

Asun n 2 km päässä Helsingin rautatieasemalta ja joku kylän tuttu on vaan soittanut asemalta tuunko hakee. Usein ovat soittaneet esim kesken työpäivää. 
Opin yhden kerran jälkeen etten vastaa ja soitan vaikka parin tunnin päästä takaisin. Sitten oon sanonut et voi tulla mun luo, kun oon Turussa tämän viikon ja olen vuokrannut asunnon.

Kovasti on hillinnyt yllätyskäyntejä. Ja jos joku kysyy mitä teet la, voin vastaa ympäripyöreää ja kysyn mitä olet vaille. Kumpaakin olen mennyt halpaan, en enää

Vierailija
2824/2845 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle käynyt näin: luonani oli vieraita. Sukulaisia, jotka olivat käyneet useinkin. Tein aina kaiken heille ja passasin kaiken valmiiksi. Viipyivät yleensä 2-5 päivää, koska välimatkaa se 500km.

No , vastavierailulla odotti tyhjä jääkaappi. Suihkua ei voinut käyttää, eikä myöskään keittiön astoita.

Vierailija
2825/2845 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän, että kaikkeen vieraiden törkeään toimintaan ei vaan pöyristyneenä osaa/pysty reagoimaan. Mutta kuka oikeasti antaa jonkun asua luonaan päiväkausia/viikkoja heittämättä tätä ulos, jos ei vierasta halua?? En ikinä joutuisi tuollaiseen tilanteeseen. Viimeistään yhden yön jälkeen ulos, jos ei asiasta ole sovittu.

Nii no siinä osapuolessahan ei ole yhtään mitään vikaa joka päättää majoittua toisen nurkkiin pitkäksi aikaa ja kuvittelee sen olevan toiselle okei? Kun mikään ei kilkuta siellä päässä, että mitä toisten kotona voi tehdä ja miten ei voi toimia.

Vierailija
2826/2845 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselle käynyt näin: luonani oli vieraita. Sukulaisia, jotka olivat käyneet useinkin. Tein aina kaiken heille ja passasin kaiken valmiiksi. Viipyivät yleensä 2-5 päivää, koska välimatkaa se 500km.

No , vastavierailulla odotti tyhjä jääkaappi. Suihkua ei voinut käyttää, eikä myöskään keittiön astoita.

Selvästi sinua ei haluttu vastavierailulle. Kiittämätöntä ja töykeää.

Vierailija
2827/2845 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko vastavierailun ajatus olikin, että vien heidät meiltä kotiinsa ja jään sitten vierailulle. Eli ajoin heidät autollani ilmaiseksi 500km kotiinsa.

Kuinka typeräksi tunsinkaan itseni, kun tajusin ettei minua oikeastaan haluttukkaan vierailulle. Varmaan nauroivat makeasti.

Vierailija
2828/2845 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai pyykitkin pesettäisivät! Nauran täällä vedet silmissä nyt!

Vierailija
2829/2845 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut vastaavassa tilanteessa. Mitään ei saanut käyttää. Esim. astioita paitsi jos itsee tiskaa ne heti. Ei ollut kuulemma hotelli. 

Vierailija
2830/2845 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vieras viipyi 10 päivää! Ei oltu sovittu vierailun kestoa ja hän saapui kaukaa"

Minusta on kyllä aika outoa jos vierailun kestosta ei ollenkaan etukäteen puhuta. Kyllä minä aina kysyn vieraalta että mikä aikataulu hänellä on poislähtemisen suhteen. Minullahan voi olla itselläni jotain menoja vaikka kahden päivän päästä.

Vierailija
2831/2845 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset on niin pihejä tai köyhiä, että menevät välillä muiden luo olemaan?

Vierailija
2832/2845 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri runkkas kylppärissä mun vaimon pikkuhousuille.

Esitin että paheksuin asiaa.

Tosiasiassa kiihotti, tiedän että kaverilla on valtava kalu ja vaimoni saa minulta vain pientä (17cm) m44

Vierailija
2833/2845 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Vieras viipyi 10 päivää! Ei oltu sovittu vierailun kestoa ja hän saapui kaukaa"

Minusta on kyllä aika outoa jos vierailun kestosta ei ollenkaan etukäteen puhuta. Kyllä minä aina kysyn vieraalta että mikä aikataulu hänellä on poislähtemisen suhteen. Minullahan voi olla itselläni jotain menoja vaikka kahden päivän päästä.

Jep, jatkossa siitä todellakin puhutaan. Max. 4 päivää ja sitten vienti asemalle.

Vierailija
2834/2845 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan toi 4 päivääkin jo aikas pitkään

Vierailija
2835/2845 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin vieras halusi pestä pyykkejään. No ok. Kun toisen kerran kysyi voisiko pestä taas, mietin eikö tosiaan tajua mennä kotiinsa.

Vierailija
2836/2845 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä usein vieraillut sukulainen kutsui kesämökilleen. Kertoi kyllä heti perään että mökille on pitkä matka, se on todella pieni, ei sähköä, ei vettä, ei oikeastaan mitään. 

En mennyt.

Vierailija
2837/2845 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aina pääsee pummilla, niin miksi muuttua. Sanokaa suorat sanat pummeille. Majatalon pidosta voi veloittaa vaikka 25e/ yö. Ja kyydeistä ja muista myös. 

Vierailija
2838/2845 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri tuli ensimmäistä kertaa kylään luokseni koska tarvitsi yösijan. Kun kävin vessassa, huomasin että oli jättänyt käytetyn siteen pesukoneen päälle (en pidä kylppärissä roskista). Kääräisin sen paperiin ja vein itse roskikseen, ei maininnut/pahoitellut myöhemmin kun huomasi. Keittiössä kurkisteli uteliaana kaappeihin koska ilmeisesti oli niin ihmeellistä etten pidä jotain asioita samassa paikassa kuin useimmat (oli ahdas keittiö). Lähtiessä oli jo laittanut kengät jalkaan niin pitikin päästä vielä vessaan ne jalassaan, vaikka oli varmasti huomannut että olen aika tarkka siisteydestä. Niin ja siis alunperinkin oikeastaan kutsui itse itsensä.

En aio ottaa uusiksi.

Vierailija
2839/2845 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vieras tuli suoraan kirpputorilta kylään. Levitteli haisevat ostamansa rytkyt minun keittiönpöydälleni. Hyi.

Onko tämä jonkun mielestä normaalia käytöstä toisen kotona?? Huh

Kyllä minusta kuulostaa ihan normaalilta. Jos mä menisin kirpparireissun jälkeen kaverille käymään, niin totta kai esittelisin ostokseni. 

No ehkä niitä voisi levitellä/esitellä vaikka eteisen matolla, jos on aivan pakko. En itsekkään haluaisi mitään lumppuja keittiön pöydälle!

Ulkona voi esitellä tähän aikaan vuodesta - pysyy luteet pois eteisen matolta.

Vierailija
2840/2845 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut vastaavassa tilanteessa. Mitään ei saanut käyttää. Esim. astioita paitsi jos itsee tiskaa ne heti. Ei ollut kuulemma hotelli. 

Mulla oli päinvastainen tilanne.

Meni lasteni kanssa toivottuna ja odotettuna vieraana satojen kilometrien päästä, taksilla loput.

Lapsiperhe sielläkin, vähän isompia kuin meidän. Ihmettelin aikani, tarjotaanko meille mitään. Ei puhettakaan. No, omat lapset alkoivat jo tulla levottomiksi. Eipä siinä mitään. Menin keittiöön, katsoin mitä on ja laitoin ruokaa. Kaikki söivät tyytyväisinä, niin isäntäväki kuin me vieraat.

Opinpahan sen talon tavoille. :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä neljä