Omituisinta/törkeintä mitä vieraat ovat tehneet ollessaan teillä kylässä?
Itsellä ei tule mieleen muuta kuin se kun kaveri tuli kerran Joulukuussa käymään kylässä ja valitti että hänellä tekee mieli suklaata ja hetken oltuamme olohuoneessa ja kaverin valitusta kuunnellessa päätin keittää meille kahvit ja häippäisin keittiöön ja kun olin laittanut kahvin porisemaan, tulin takaisin ja huomasin että kaveri oli ottanut lasten suklaakalenterit jotka oli olleet olohuoneen tietokonepöydällä ja luukku luukun jälkeen aukoi ja pisteli suklaat suuhunsa
Kommentit (2728)
Vierailija kirjoitti:
Uskokaa tai älkää, mutta tämä on totta. En uskoisi kenenkään täysijärkisen ihmisen käyttäytyvän tällä tavoin, ellen olisi ollut itse näkemässä.
Exän kaveri tuli sovitusti yöksi, oltiin käyty viihteellä illan aikana. Hänelle tehtiin peti olohuoneen sohvalle.
Oli mukavaa aamulla herätä yökkimisen ääneen, se ei ollut se ongelma että jätkä oli krapuloissaan, mutta hän oksensi sieltä sohvalta suoraan lattialle! Sanoin että mene vessaan, lattialle sinä et enää oksenna. Ei kuulemma jaksa, helpompi maata sohvalla ja antaa kaaressa kaiken tulla heti.
Vasta kun exä heräsi ja ärähti myös asiasta, niin kaverinsa kipitti vessaan, mutta matkalla ei suostunut pidättelemään vaan antoi kaiken tulla lattialle/syliinsä.
Eikä suostunut edes siivoamaan oksennuksiaan. Kuulemma alkaa voimaan pahoin entisestään. Hetken käytiin asiasta vääntöä, kunnes exä sanoi että hän siivoaa kaverinsa sotkut.Se oli sitten ensimmä
ai et ,,pyytänyt eikä tyyppi älynnyt maksaa siivouksesta, hajusta työstä mitään, lounas, raha,kukat ja reilumman päälle, moinen haitateko.. mee ja oksenna säkin ja sanot pyörryttääkin siivota moista
Kaveri tuli ekaa kertaa meille kylään kun asuin vielä vanhempieni luona. Pelailtiin tms. huoneessani ja minun piti välillä mennä käymään jostain syystä toisessa huoneessa. Kaveri toteaa pokkana vaan että ok, mä voin sillä aikaa vaikkapa tutkia mitä kaikkea sulla on kirjoituspöydän laatikoissa ja rupesi vetämään ekaa laatikkoa auki. Ei oltu alakouluikäisiä vaan jo lähempänä 20v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olisin työntänyt sen kepin sinne minne päivä ei paista:D oppispahan kakara olemaan.
Onpa hauskaa vitsailla alle kouluikäisen lapsen r*iskaamisella.
Eihän tuossa sanottu sellaista. Jos vaikka omaan berberiin laittais, ei siin oishan sekin varmaan traumatisoitavaa pienen lapsen nähdä, mutta ei raiskaus kuitenkaan.
Vanha tätini tuli ensimmäistä kertaa meille, kun oli tyttäreni lakkiaiset. Olimme varsin ylpeitä uudehkosta talostamme, jonka olimme saaneet hankittua vuosien vuokralla asumisen jälkeen. Koko talo oli lakkiaisia varten siivottu viimeisen päälle ja olimme panostaneet tarjoiluihin monta päivää.
Täti sitten saapui ensimmäisten vieraiden joukossa, käveli ensimmäisenä makuuhuoneeseen ja viskasi takkinsa ja asusteensa sängyn päälle, kun ei naulakkoon kumminkaan mahdu kaikkien vieraiden vaatteet. Käveli sitten huone kerrallaan ja nyrpisteli nenäänsä heittäen kommenttia että onhan tää aika pieni, ai tuommoinen pieni takkahuone ja missäs vessa, ai sekin tuommoinen mukavan pieni. Ei tämä talo mikään valtava ole, mutta neliöitä on melkein 140 ja jokainen huone on isompi kuin hänen 60-luvulla rakennetussa vanhassa pienessä talossaan!
Tarjoilut sentään kelpasivat. En ainakaan itse kuullut moittivan niitä, mutta kun tyttäreni esitteli pyydettäessä ylioppilastodistustaan ja muut kehuivat hyviä tuloksia, niin tämä täti pyöritteli silmiään ja isoon ääneen selitti että mitä tuollaisilla ällillä on väliä, pärjää sitä elämässä ilmankin. Yritti tosissaan väheksyä laudaturien ja eximioiden arvoa, kun toinen tosissaan tehnyt töitä että saa hyvät paperit.
Omista lapsistaan yksi päässyt ylioppilaaksi kolmekymmentä vuotta sitten A:n papereilla.
Mielestäni aika törkeää tulla arvostelemaan kenenkään taloa, saati mitätöidä ylioppilaan tekemää työtä hänen omissa juhlissaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Törkein vieras on ollut meidän lapsiperheessä yökyläillyt vapaaehtoisesti lapseton, joka äksyili kun lapset heräsivät normaaliin aikaansa klo 7-8, söivät hiljaa aamupalan ja pesivät hampaat sekä sen jälkeen katselivat rauhassa muumeja telkkarista.
Vela kiukutteli, kun oli herännyt myös. Voi vela parkaa kun änkesi itse yökylään eikä sitten kestänyt normaalia elämää. Olisi varmaan halunnut nukkua klo 12 saakka ja kuvitteli isäntäväen hyppivän hänen kauneusuniensa rytmissä. (Hän kutsui itse itsensä yöksi ja tiesi huonejärjestyksen sekä perheemme päivärytmin etukäteen).
Vela sentään teki itse ruokansa ja söi milloin söi- mutta outo oli hänen päivärytminsä lapsiperheen näkövinkkelistä katsottuna. Kukin tavallaan mutta kenenkään kotona ei kiukutella sen perheen päivärytmistä, varsinkaan kun siitä on tiennyt etukäteen.
No ei varmana
Mistä päättelit etten ollu koko ajan vieraalle kohtelias? Kyllä olin. Ja todellakin hön änkesi yöksi kun ei jaksanutkaan lähteä illalla enää kotiinsa pyöräilemään. Lupasin nukkua työhuoneen sohvalla ja hän tiesi että olemme aamuvirkkuja. Kolahtiko omaan nilkkaan?
Minä olen vieraana värjännyt vahingossa kutsujan kalliin merkkipyyhkeen finnivoiteellani sellaiseksi hapettuneeksi. Huomasin asian keskellä yötä, eikä aamulla tullut luontevaa hetkeä ottaa asiaa puheeksi kaikkien edessä, ja sitten tulikin aika jo lähteä. Jälkikäteen en ole kehdannut myöskään asiaa pahoitella, ehkä siksikin kun kyseessä oli finnivoide jonka käyttäminen nelikymppisenä hävettää minua. Ajattelin niin, että ehkä hän luulee etten huomannut ja jos nyt vuosia myöhemmin mainitsen asiasta, niin se olisi todella outoa. Mielelläni korvaisin pyyhkeen hinnan jos sen voisi tehdä puhumatta asiasta, koska se tuntuu kiusalliselta.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ilahdu, kun vieras valokuvaa kotiamme ilman lupaa. Kuvia otetaan esim. kaapin päällä olevista koriste-esineistä ja kahvipöydän antimista. Eräs henkilö on jopa ottanut kuvia salaa. Hän hämmentyi aika kovasti, kun kuvia meidän kodistamme tuli näkyviin hänen läppäriltään, kun hän näytti meille jotain muita kuvia.
Sama täällä. En halua vieraiden kuvaavan kodissani. Jotkut sanoo ottavansa kuvia vaan kissoista, no jos kissa on monen metrin päässä niin kyllä siinä kotia kuvataan. Sanoin mm naapurille etten halua näitä kotikuvauksia. Hän kuitenkin jatkoi kuvauksia ja sitten rajasi kissan ympäristön pois kuvista. Päätin, että tämä vierailu on viimeinen ja niin on ollut. Vielä pahempi kun toinen ns ystäväni pyyteli jatkuvasti aikuisten lasteni ja heidän perheidensä kuvia. En tietenkään voinut jakaa toisten kuvia hänelle. Kerran tulin vessasta vissiin liian nopeasti, ystävä kuvasi kaukaa kaappien päällä olleita valokuvia. Sai silleen haluamansa. En ollut huomaavinaankaan. Soitti parin päivän päästä, että hänellä oli kaukaa otettuja kuvia joista tuli tosi hyviä hänen miehensä kameralla tulostettuna. Oli taas hyvästijättöjen aika.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen vieraana värjännyt vahingossa kutsujan kalliin merkkipyyhkeen finnivoiteellani sellaiseksi hapettuneeksi. Huomasin asian keskellä yötä, eikä aamulla tullut luontevaa hetkeä ottaa asiaa puheeksi kaikkien edessä, ja sitten tulikin aika jo lähteä. Jälkikäteen en ole kehdannut myöskään asiaa pahoitella, ehkä siksikin kun kyseessä oli finnivoide jonka käyttäminen nelikymppisenä hävettää minua. Ajattelin niin, että ehkä hän luulee etten huomannut ja jos nyt vuosia myöhemmin mainitsen asiasta, niin se olisi todella outoa. Mielelläni korvaisin pyyhkeen hinnan jos sen voisi tehdä puhumatta asiasta, koska se tuntuu kiusalliselta.
Vielä kiusallisempaa on jättää tietoisesti jälkeensä pilattu pyyhe sanomatta mitään. Ei jeesus. Olisit voinut laittaa vaikka heti lähdön jälkeen tekstarin perään, että hei unohdin kertoa lähtiessä, mutta pilasin vahingossa yhden pyyhkeen, kerrotko mitä maksoi niin korvaan.
Vierailija kirjoitti:
Kaveri tuli kerran kylään ja toi mukanaan pullaa ja sit kun olin laittanut kahvit ja tarjottavaa ja istuttiin pöytään ja olin ottamassa yhden pullan , hän totesi "Sinä et sit näihin pulliin koske mitä toin" ja alkoi mutustella pullaa, mutta päätin iskeä samalla mitalla takaisin ja kun hän oli ottamassa keksiä lautaselta, otin lautasen pois ja sanoin "Ja sinäkään et sit näihin tarjottaviin koske"
Siis tämä ihminen on tehnyt samanlaista juttua pari kertaa aiemmin ja nyt sitten päätin 'iskeä takaisin'
Itsekin kun hänellä käynyt kylässä niin ei ikinä tarjoa mitään
Sun olis pitäny olla antamatta sille kahvia.... olisit vaan sanonu : "Sinä et sit näihin hahveihin koske mitä keitin"
Nuorena parikymppisenä meille tuli toinen pariskunta kylään. Olin luvannut tehdä pizzaa. Kun he tulivat, olin jo pilkkonut kaikki ainekset, mutta muuten pizza oli vielä vaiheessa.
Pariskunnan naisella oli tosi kova nälkä, ja hän sanoi: "Me voitais oikeastaan aloitella syömällä näitä." Ja he alkoivat syömään pilkkomiani pizzan täytteitä.
Oli pakko pyytää, etteivät söisi ihan kaikkea, kun muuten pizzan päälle ei jäisi mitään.
Mieheni vanhemmat tulivat viime kesänä meille kylään muutamaksi päiväksi, osin myös hoitamaan lasta koska olimme vielä töissä ja lapsi kesälomalla.
Kun heidän lähtöpäivänään tulin kotiin töistä, niin he olivat siivonneet koko kotimme lattiasta kattoon.
He tietysti tarkoittivat vain hyvää, mutta minusta on omituista että toiset siivoaa kotonamme kysymättä lupaa.
Ystävä, jolla on lapsia. On jäänyt mieleen, kun tää ystävä oli lapsineen meillä ja pienempi lapsista oli vaippaikäinen. Jossain vaiheessa sitten molemmat lapset olivat alasti pitkään, ilman vaatteita ja vaippoja. Tää mun ystävä antoi lasten olla ilkosillaan, ilman alusvaatteita ja nää lapset esim. istuskeli meidän sohvalla ja muilla tuoleilla perseet paljaina. Ihmettelin tätä tosi paljon.. ja että ystävä ei ajatellut jotenkin ollenkaan, että tää ei ois ok meille. En kehdannut sanoa mitään, olin jotenkin ihan ällistynyt. Ei tulis mieleenkään antaa omien lasten olla persukset paljaina toisen kodissa ja vielä istuskella joka paikassa..
Vierailija kirjoitti:
"Vanha tätini tuli ensimmäistä kertaa meille, kun oli tyttäreni lakkiaiset. Olimme varsin ylpeitä uudehkosta talostamme, jonka olimme saaneet hankittua vuosien vuokralla asumisen jälkeen. Koko talo oli lakkiaisia varten siivottu viimeisen päälle ja olimme panostaneet tarjoiluihin monta päivää.
Täti sitten saapui ensimmäisten vieraiden joukossa, käveli ensimmäisenä makuuhuoneeseen ja viskasi takkinsa ja asusteensa sängyn päälle, kun ei naulakkoon kumminkaan mahdu kaikkien vieraiden vaatteet. Käveli sitten huone kerrallaan ja nyrpisteli nenäänsä heittäen kommenttia että onhan tää aika pieni, ai tuommoinen pieni takkahuone ja missäs vessa, ai sekin tuommoinen mukavan pieni."
Tuttua minullekin! Kun olin mieheni kanssa asettunut asumaan ensiasuntoomme, kerrostalokaksioon, niin vanhempani tulivat käymään. He kiersivät joka paikan nenää nyrpistellen, ja äitini heläytti pilkallisesti: "No, onpa erikoista tulla käymään NÄIN PIENEEN kotiin!"
Meinasin purskahtaa nauruun! Niin selvästi äitini osoitti olevansa kateellinen siitä, että mies ja minä olimme onnellisia asunnostamme. Taisi vastavihityn avioparin onni jurppia äidiäni ja isääni muutenkin...
Vierailija kirjoitti:
Minä olisin työntänyt sen kepin sinne minne päivä ei paista:D oppispahan kakara olemaan.
Ihmeelliset fantasiat sinulla. Toivott. lähelläsi ei ole ketään lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ota enää koskaan lapsiperheitä yövieraiksi. Nää jotkut kuvittelevat, että isännöivä perhe alkaa pomppia Esko-Jennican iltapalojen mukaan. Nyt Essi-Petterille ruokaa yms. Me päätämme tarjoilusta ajankohtineen. Ei vieraat. Huvitti ja ärsytti että odotimme miehen kanssa noin 45 min kun kyläilevä pariskunta rauhoitteli Emmi-Jooseppia nukkumaan. Voi luoja pysykää kotonanne ja jättäkää itseänne fiksummat rauhaan.
Ymmärrän osittain pointtisi mutta kysyn kuitenkin:
- syöttekö aamupalaa klo 10 jälkeen, jotain lämmintä ruokaa sitten kun on seuraavan kerran nälkä klo 14 ja illalla joku leipä yömyöhään? Se ei toimi lapsille vaan tarvitevat tiheämmän rytmin ja säännöllisempää syömistä...
Teillä ei ilmeisesti ole lapsia joten kerron: lasten ka
Onneksi ei tarvitse majoittaa yövieraita. Lapset perheineen asuvat niin lähellä, että voivat mennä kotiinsa tai mökilleen yöksi. Pojanpojat ovat joskus olleet yökylässä, mutta ei siinä ole ollut mitään ongelmaa, käyttäytyivät hyvin. Tuttavapiirissäni ei ole enää perheitä, joilla olisi pieniä lapsia. Meillä kyllä minä sanelen säännöt, eivätkä vieraat. Jos ei kelpaa, niin painukoot huitsin newadaan.
moi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Vanha tätini tuli ensimmäistä kertaa meille, kun oli tyttäreni lakkiaiset. Olimme varsin ylpeitä uudehkosta talostamme, jonka olimme saaneet hankittua vuosien vuokralla asumisen jälkeen. Koko talo oli lakkiaisia varten siivottu viimeisen päälle ja olimme panostaneet tarjoiluihin monta päivää.
Täti sitten saapui ensimmäisten vieraiden joukossa, käveli ensimmäisenä makuuhuoneeseen ja viskasi takkinsa ja asusteensa sängyn päälle, kun ei naulakkoon kumminkaan mahdu kaikkien vieraiden vaatteet. Käveli sitten huone kerrallaan ja nyrpisteli nenäänsä heittäen kommenttia että onhan tää aika pieni, ai tuommoinen pieni takkahuone ja missäs vessa, ai sekin tuommoinen mukavan pieni."
Tuttua minullekin! Kun olin mieheni kanssa asettunut asumaan ensiasuntoomme, kerrostalokaksioon, niin vanhempani tulivat käymään. He kiersivät joka paikan nenää nyrpiste
En tiedä miten tämä talo muka on niin pieni, kun äitini kertoi että tämä hänen sisarensa on muuallakin aina korostanut että NIIN, SEMMOINEN PIENI TALO, jos äitini on hänen kuultensa kertonut jollekin, että asumme nykyisin omakotitalossa. Se meidän vessakin, joka hänen mielestään oli niin kovin pieni, on ainakin kaksi kertaa isompi kuin hänen omansa :D Ja sehän on pelkkä powder room, eli vessanpönttö ja lavuaari, eikä mikään kylpyhuone.
Näitä kun lukee, niin ihmetellä täytyy minkälaisia imbesillejä löytyykin rakkaasta suomen maasta. Ennen kaikki oli paremmin. Nyt se on todettu.
Lähtiessään ruikulla ollut vieras jätti varpusparvet siivoomatta pytyn yläosasta, mihin huuhtelu ei riitä. Meinasi oksennus tulla siivotessa.
Onpa hauskaa vitsailla alle kouluikäisen lapsen r*iskaamisella.