Omituisinta/törkeintä mitä vieraat ovat tehneet ollessaan teillä kylässä?
Itsellä ei tule mieleen muuta kuin se kun kaveri tuli kerran Joulukuussa käymään kylässä ja valitti että hänellä tekee mieli suklaata ja hetken oltuamme olohuoneessa ja kaverin valitusta kuunnellessa päätin keittää meille kahvit ja häippäisin keittiöön ja kun olin laittanut kahvin porisemaan, tulin takaisin ja huomasin että kaveri oli ottanut lasten suklaakalenterit jotka oli olleet olohuoneen tietokonepöydällä ja luukku luukun jälkeen aukoi ja pisteli suklaat suuhunsa
Kommentit (2728)
Miehen kaveri tuli kylään ja otti loput ruuasta mitä olin just tehnyt. Ei tullut mieleen kysyä että olisinko minäkin halunnut syödä. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhteen ystäväpiiriini (äiti ja lapsiryhmä) kuului nainen jolla oli kaksi pientä poikaa, alle kouluikäisiä. Tavattiin vuorotellen ryhmäläisten kodeissä. Ryhmä tuli meille ja toisella pojalla oli pitkä paksu keppi mukana. Hän veti sitä perässään ja heilutteli. Meillä oli monta pientä ryhmäläisten lasta käymässä ja omat lapset päälle. Menin ottamaan keppiä pois pojalta koska heiluttelu näytti vaaralliselta. Pojan äiti sanoi että keppiä ei saa ottaa pois. Sen voi poistaa sitten kun poika lakkaa leikkimästä sillä. Mitä helkkaria? Talo täynnä pieniä lapsia ja yksi viuhtoo kepillä ympäriinsä! Menin kuitenkin houkuttelemaan pojan päästämään kepistä.
Myöhemmin huomasin että tämä äiti kasvattaa lapsensa niin että mitään ei kielletä. Kaiken pitää olla kivaa. Auton turvaistuin oli kiva kun siitä näkee paremmin maisemia. Mutta ei tarvitse laittaa istuimen turvavöitä pääll
Meitä oli viisi äitiä ja noin kahdeksan alle kouluikäistä lasta olohuoneessamme. Tämä yksi lapsi heilutteli puolimetristä keppiä päänsä päällä ja myös pyöri ympyrää keppi ojennettuna. Olisiko sinulle ok että oma pieni lapsesi on siinä vieressä?
Teini-ikäisenä uusi kaveri tuli eka kertaa kylään meille. Kävin vessassa ja availi sillä välin kaappeja huoneessani. Oli löytänyt päiväkirjani ja istui ihan pokkana lukemassa sitä kun tulin takaisin huoneeseen.
vanhemmat tulivat minun avopuolison uuteen asuntoon ekaa kertaa. mutsi veti valkoiset hanskat käteen ja alkoi tarkistaa siivouksen tasoa.
tämä menee vähän ohi mutta siskollani oli synttärit. opettaja kutsui kaikki siskoni synttäreille ja minä sain syyt niskoilleni
Ei varsinaisesti. Kotipihaani tupsahti perhe (asuin maalla pikku talossa). Mies kovin ovelan näköisenä alkoi kiemurtelemaan että jos jäisivät pariksi päiväksi. En oikein lämmennyt ajatukselle. Mutta eihän siitä mitään vaivaa ole, pistetään grilli pystyy ja viihdytään... Miehn vaimokin näytti nololta ja ärtyneeltä. Poistuivat pihalta mutta jäivät sitten norkoilemaan siihen tielle mihin olivat parkkeeranneet autonsa. Olivat siinä pari tuntia. Nainen oli siinä vaiheessa jo tosi äkäinen ja lapset kitisivät. Mies sopotti niille "Älkää nyt kyllä se kohta tästä.."
Lopulta häipyivät.
En vieläkään tiedä keitä olivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhteen ystäväpiiriini (äiti ja lapsiryhmä) kuului nainen jolla oli kaksi pientä poikaa, alle kouluikäisiä. Tavattiin vuorotellen ryhmäläisten kodeissä. Ryhmä tuli meille ja toisella pojalla oli pitkä paksu keppi mukana. Hän veti sitä perässään ja heilutteli. Meillä oli monta pientä ryhmäläisten lasta käymässä ja omat lapset päälle. Menin ottamaan keppiä pois pojalta koska heiluttelu näytti vaaralliselta. Pojan äiti sanoi että keppiä ei saa ottaa pois. Sen voi poistaa sitten kun poika lakkaa leikkimästä sillä. Mitä helkkaria? Talo täynnä pieniä lapsia ja yksi viuhtoo kepillä ympäriinsä! Menin kuitenkin houkuttelemaan pojan päästämään kepistä.
Myöhemmin huomasin että tämä äiti kasvattaa lapsensa niin että mitään ei kielletä. Kaiken pitää olla kivaa. Auton turvaistuin oli kiva kun siitä näkee paremmin maisemia. Mutta ei tarvitse laittaa istuimen turvavöitä pääll
"No kepin kieltäminen on kyllä aika överiä, jos ei tahallaan hakkaa toisia. Mitä muuta kiellät lapsilta, saa kävellä vain asfaltilla, ei saa koskea ulkona mihinkään, ei saa keksiä itse leikkejä vaan vain aikuisen johdolla leikitään?"
Et ole tainnut edes nähdä lapsia, saati lapsiryhmää luonnossa.
Pieni lapsi huitomassa kepillä ryhmässä, jossa on useita muitakin pieniä lapsia. Huono ajatus. Siinä on vaarassa silmät, päät ja muut paikat.
Keppi on kyllä hieno väline, mutta metsässä tai avaralla pellolla, jossa ei ole muita haavoittumassa.
Vierailija kirjoitti:
Miehen kaveri tuli kylään ja otti loput ruuasta mitä olin just tehnyt. Ei tullut mieleen kysyä että olisinko minäkin halunnut syödä. :D
Luuli sua äidikseen, tai miehesi äidiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koirille ja lapsille samat säännöt: KEPIT JÄTETÄÄN ULOS, Niillä leikitään ULKONA, niitä ei heilutella SISÄTILOISSA. Varsinkaan jos ollaan KYLÄSSÄ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ilahdu, kun vieras valokuvaa kotiamme ilman lupaa. Kuvia otetaan esim. kaapin päällä olevista koriste-esineistä ja kahvipöydän antimista. Eräs henkilö on jopa ottanut kuvia salaa. Hän hämmentyi aika kovasti, kun kuvia meidän kodistamme tuli näkyviin hänen läppäriltään, kun hän näytti meille jotain muita kuvia.
Sama täällä. En halua vieraiden kuvaavan kodissani. Jotkut sanoo ottavansa kuvia vaan kissoista, no jos kissa on monen metrin päässä niin kyllä siinä kotia kuvataan. Sanoin mm naapurille etten halua näitä kotikuvauksia. Hän kuitenkin jatkoi kuvauksia ja sitten rajasi kissan ympäristön pois kuvista. Päätin, että tämä vierailu on viimeinen ja niin on ollut. Vielä pahempi kun toinen ns ystäväni pyyteli jatkuvasti aikuisten lasteni ja heidän perheidensä kuvia. En tietenkään voinut jakaa toisten kuvia hänelle. Kerran tulin vessasta vissiin liian nopeast
"Sama täällä. En halua vieraiden kuvaavan kodissani. Jotkut sanoo ottavansa kuvia vaan kissoista, no jos kissa on monen metrin päässä niin kyllä siinä kotia kuvataan. Sanoin mm naapurille etten halua näitä kotikuvauksia. Hän kuitenkin jatkoi kuvauksia ja sitten rajasi kissan ympäristön pois kuvista. Päätin, että tämä vierailu on viimeinen ja niin on ollut. Vielä pahempi kun toinen ns ystäväni pyyteli jatkuvasti aikuisten lasteni ja heidän perheidensä kuvia. En tietenkään voinut jakaa toisten kuvia hänelle. Kerran tulin vessasta vissiin liian nopeasti, ystävä kuvasi kaukaa kaappien päällä olleita valokuvia. Sai silleen haluamansa. En ollut huomaavinaankaan. Soitti parin päivän päästä, että hänellä oli kaukaa otettuja kuvia joista tuli tosi hyviä hänen miehensä kameralla tulostettuna. Oli taas hyvästijättöjen aika."
Eikös koti ole sellainen yksityinen tila, jossa ei ilman lupaa kuvata?
Yhä vielä joutuu vääntämään joidenkin kanssa siitä, haluaako olla osa tätä kallisarvoista muistoa, joka säilyy (ainakin netissä) ikuisesti.
Tekisi mieli eräiltä kerätä ovella kännykät parkkiin samalla tavalla kuin pieniltä koululaisilta.
Vierailija kirjoitti:
Mieheni vanhemmat tulivat viime kesänä meille kylään muutamaksi päiväksi, osin myös hoitamaan lasta koska olimme vielä töissä ja lapsi kesälomalla.
Kun heidän lähtöpäivänään tulin kotiin töistä, niin he olivat siivonneet koko kotimme lattiasta kattoon.
He tietysti tarkoittivat vain hyvää, mutta minusta on omituista että toiset siivoaa kotonamme kysymättä lupaa.
Minä itkisin onnesta jos joku vaan tulisi ja siivoaisi pyytämättä. Itse olen monet kerrat siivoillut ystäväni luona ihan ohimennen jotain ja etenkin omat jälkeni. Nyt olen invalidi enkä enää jaksa kotitöitä, kotini on aina toki siisti, mutta aina saa ohimennen jotain hyödyllistä tehdä. En todellakaan loukkaantuisi, olisin iloinen avusta.
Minunkin äiti aikoinaan laittoi kämpän kuntoon jos oli hoitamassa lastani. En pyytänyt, hän vain halusi auttaa arjessa. Ihan kiva ja positiivinen yllätys. Olen yrittänyt samaa tehdä omalle lapselleni ja hänen lapselleen. Sen mitä jaksan. Auttaa jotenkin arjessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen vieraana värjännyt vahingossa kutsujan kalliin merkkipyyhkeen finnivoiteellani sellaiseksi hapettuneeksi. Huomasin asian keskellä yötä, eikä aamulla tullut luontevaa hetkeä ottaa asiaa puheeksi kaikkien edessä, ja sitten tulikin aika jo lähteä. Jälkikäteen en ole kehdannut myöskään asiaa pahoitella, ehkä siksikin kun kyseessä oli finnivoide jonka käyttäminen nelikymppisenä hävettää minua. Ajattelin niin, että ehkä hän luulee etten huomannut ja jos nyt vuosia myöhemmin mainitsen asiasta, niin se olisi todella outoa. Mielelläni korvaisin pyyhkeen hinnan jos sen voisi tehdä puhumatta asiasta, koska se tuntuu kiusalliselta.
Vielä kiusallisempaa on jättää tietoisesti jälkeensä pilattu pyyhe sanomatta mitään. Ei jeesus. Olisit voinut laittaa vaikka heti lähdön jälkeen tekstarin perään, että hei unohdin kertoa lähtiessä, mutta pilasin vahingossa yhden pyyhkee
Kyseessä oli mieheni miespuolinen ystävä jota en juuri tunne eikä minulla siksi ole hänen numeroaankaan. Emme puhu edes samaa kieltä, eli asia olisi pitänyt hoitaa mieheni välityksellä ja mieheni oli sitä mieltä että anna olla, mitä väliä, joten jätin asian sikseen. Nyt jos kävisi niin toimisin toisin, mutta silloin jotenkin jäädyin.
Exäni ei ikinä laittanut vessapöntön kantta kiinni. Ei vaikka monet kerrat muistutin, ja selitin miten ne pöpöt lentelee kolme metriä jos se vessa vedetään niin et kansi on auki.
Vierailija kirjoitti:
Exäni ei ikinä laittanut vessapöntön kantta kiinni. Ei vaikka monet kerrat muistutin, ja selitin miten ne pöpöt lentelee kolme metriä jos se vessa vedetään niin et kansi on auki.
Ei ole mitään väliä onko kiinni vai auki.
Vierailija kirjoitti:
Sun puhelimessakin on enemmän bakteereja mitä vessanpytyssä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On sillä väliä. Eikä sillä ole väliä uskotko siihen itse vai ei, kun olet toisen kodissa niin teet niin kuin emäntä/isäntä toivoo, tai meet kotiin paskalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun puhelimessakin on enemmän bakteereja mitä vessanpytyssä.
Miten tää liittyy asiaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On sillä väliä. Eikä sillä ole väliä uskotko siihen itse vai ei, kun olet toisen kodissa niin teet niin kuin emäntä/isäntä toivoo, tai meet kotiin paskalle.
Ei ne nää miten sen vedän. Ja ne bakteeri määrät mitä sieltä nousee ei vaikuta sun tai kenenkään elämään mitenkään. Itse en pidä ajatuksesta että pesen kakalla hampaat ja siksi harjat on kaapissa ja se riittää, mythbusters testasi.
Jos vetäisin kansi kiinni jäisi rannut tarkastamatta ja se vasta noloa on jättää paskarannut sinne.
Tää on ihan yleistä tietoa et se kuuluu laittaa kiinni. Sivistäkää itteenne.
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2018/01/23/laita-vessanponton-kansi-kiinn…
Mielestäni ihana ele heiltä helpottaa lapsiperheen elämää tällä tavoin. Ei tietenkään saa mennä mitään henkilökohtaista tavaraa sisältäviä kaappeja järjestämään mutta esim keittiökaappien pyyhkiminen, wc siivous, imurointi, mattojen tuuletus ja tamppaus, lattianpesu, ikkunanpesu ym. Olisin todella kiitollinen jos joku olisi ollut meille joskus noin ajattelevainen. Olisipa ihanaa tulla täydellisen puhtaaseen kotiin töistä. (Meillä on ihan siistiä mutta harvoin työssäkäynnin ohella löytyy aikaa ja energiaa siivota ihan kaikki kerralla perusteellisesti)