Omituisinta/törkeintä mitä vieraat ovat tehneet ollessaan teillä kylässä?
Itsellä ei tule mieleen muuta kuin se kun kaveri tuli kerran Joulukuussa käymään kylässä ja valitti että hänellä tekee mieli suklaata ja hetken oltuamme olohuoneessa ja kaverin valitusta kuunnellessa päätin keittää meille kahvit ja häippäisin keittiöön ja kun olin laittanut kahvin porisemaan, tulin takaisin ja huomasin että kaveri oli ottanut lasten suklaakalenterit jotka oli olleet olohuoneen tietokonepöydällä ja luukku luukun jälkeen aukoi ja pisteli suklaat suuhunsa
Kommentit (2728)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanotaan näin että olen tyytyväinen jos kukaan ei tule kylään. Kyllä ne kaikki vaan minun mittapuulla on sotkuisia, koska kaikki ovat sotkuisempia kuin minä. Inhoan kun saan siivota ja järjestää kämppäni itseäni miellyttävään kuntoon jokaisen vieraan jälkeen. Rakastan ystäviäni ja perhettäni mutta silti. Joskus korpeaa ihan kunnolla. Suomalaiset ei kunnioita toisten koteja ja niissä olevaa järjestystä. Älä koske niihin sohvatyynyihin, ei ole sinun asiasi järjestellä niitä tai heitellä pois sohvalta että mahdut istumaan...grrrr! Ja voitko kuivata kätesi vessassa vieraspyyhkeeseen ETKÄ minun käsipyyhkeeseen!
🤣 "Älä koske niihin sohvatyynyihin, grr!" Onhan tää satiiria?
Joillakin on sohva niin täynnä niitä sisustustyynyjä, että pakko siirrellä, jos meinaa istumaan mahtua.
Normaalia on sekin, että varaudutaan vieraiden tuloon niin että on tarjottavaa. Kahvipaketti ja suodatinpussit saa paljon alta kympin ettei uhraus ole mahdoton kun ystävästä on kysymys. Varaudutaanhan sitä muutenkin kun tiedetään vieraiden tulevan. Ostetaan vaika pullaa tai keksipaketti, ei sen kummempaa. Kohteliaisuus on ystävällisyyttä, toisen huomioimista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanotaan näin että olen tyytyväinen jos kukaan ei tule kylään. Kyllä ne kaikki vaan minun mittapuulla on sotkuisia, koska kaikki ovat sotkuisempia kuin minä. Inhoan kun saan siivota ja järjestää kämppäni itseäni miellyttävään kuntoon jokaisen vieraan jälkeen. Rakastan ystäviäni ja perhettäni mutta silti. Joskus korpeaa ihan kunnolla. Suomalaiset ei kunnioita toisten koteja ja niissä olevaa järjestystä. Älä koske niihin sohvatyynyihin, ei ole sinun asiasi järjestellä niitä tai heitellä pois sohvalta että mahdut istumaan...grrrr! Ja voitko kuivata kätesi vessassa vieraspyyhkeeseen ETKÄ minun käsipyyhkeeseen!
🤣 "Älä koske niihin sohvatyynyihin, grr!" Onhan tää satiiria?
Joillakin on sohva niin täynnä niitä sisustustyynyjä, että pakko siirrellä, jos meinaa istumaan mahtua.
Joidenkin sisustus on kokonaisuudessaan niin " hieno" ettei sinne oikein ihmiset mahdu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse gluteeniton ja maidoton, ja en ole kertaakaan ollut juhlissa joissa olisi ollut kolme tai edes kaksi eri ruokavalion kakkua. Yleensä on ollut kaksi tai kolme makeaa tarjottavaa, joista osa voi olla kaupasta ostettuja. Kotileipurille esimerkiksi kääretorttu perunajauhoista on helppo ja sopii kaikille, jos on pienimuotoiset juhlat. En tiedä millä tavalla nämä edellisten kommentoijien vieraat ovat tuoneet ilmi vaatimuksensa kolmeen kakkuun, jos se on juhlanjärjestäjän itse itselleen kehittämä paine niin voisi tehdä vähän itsetutkiskelua. Gluteenittomat ja maidottomat dumlekeksit maksaa 2,60 ja siinä on kahdeksan keksiä. Mahdoton ajatus?
Eli sinulle on siis OK, ettei tarjolla ole gluteiinittomalle ja maidottomalle sopivaa kakkua? Olisivatpa kaikki vieraat kaltaisiasi.
Tosin aiheeseen perehtymättömän on todella vaikea löytää kaupasta juuri sinun dieettiisi sopivat Dumble-keksit. Mitä luultavimmin pitää tutkia ihan kaikkien keksipakettien tuoteselosteet ennenkuin sopiva paketti löytyy.
Dumble :D
Vierailija kirjoitti:
Annoin ystävälle lainaan lapseni vaatteita monta kassia ja kerroin, että tarvitsisin ne sitten takaisin jos niistä jää vielä ehjää ja siistiä. No, hän toi minulle muutamat vaatteet jota ihmettelin siis oikeasti muutamat housut ja muutaman paidan. Sitten näin kun hän myi kirppiksillä niitä antamiani vaatteita hyvään hintaan... Niin törkeää etten voi käsittää
Kai pyydit niistä markkinahinnan mukaan maksun itselle. Jos ei, niin käy hakemassa hänen luotaan jotain ja myy eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on käynyt viime aikoina useita vieraita jotka ovat viipyneet meillä pidempään, esim. miehen äiti oli meillä viikon ja miehen ulkomailla asuva ystävä neljä päivää.
Meillä on vierashuone jossa on vuoteeksi taittuva sohva.
Jätän aina vieraille puhtaat ja viikatut lakanat ja pyyhkeen sängylle ja avustan sängyn petaamisessa. Meillä on myös tarkoitusta varten ostettu vierastyyny ja -peitto, eli ei mitään omasta käytöstä poistettuja tahraisia ja linttaan nukuttuja ällötyksiä.
Nyt viimeiset pari vierailua on ollut niin, että kun olen kysynyt sängyn petaamisesta ja alkanut hoitaa asiaa, vieraat ovat sanoneet, ettei sänkyä tarvitse pedata ja miehen äiti jopa esti sen. Miehen ystävä kävi vuodesohvalle nukkumaan ilman edes lakanaa allaan ja ei-vesipestävä koristetyyny tyynynään. Miehen äiti puolestaan valitteli selkäkipua ja kävi nukkumaan olohuoneen sohvan divaanipalan päälle ilman lakanaa, sohvatyyny päänsä alla ja huopa peittona.
Saatan kuulostaa nipottajalta, mutta minusta tämä on vähän outoa. Lakanat eivät ole vain mukavuutta varten, vaan niiden tarkoitus on myös suojata sänkyä ja vuodevaatteita. En pidä
siitä, että joku nukkuu sohvalla monta yötä niin että mahdollinen hiki kuivuu verhoiluun ja kuola imeytyy sohvatyynyihin.
Mitä pahaa on siinä, jos laitetaan oikeat lakanat? Luulisi sen olevan mukavampaakin niin.Tuollaiset vuoteeksi taittuvat sohvat ovat niitä pahimpia nukkumapaikkoja. Mieluimmin sitä nukkuu vaikka lattialla jonkun patjan päällä.
Meillä vieraat nukkuvat oikeissa sängyissä, ja vuoteet pedataan aina valmiiksi.No joo, me asumme kahden makuuhuoneen asunnossa, joista toinen vierashuone palvelee myös työhuoneena silloin kun vieraita ei ole, eli ei olisi käytännöllistä tukkia tilaa sängyllä jota käytetään silloin tällöin.
Vuodesohviakin on erilaisia. Meidän sohvamme on laadukas ja siinä on oikea patja rungon päällä, eli varavuoteeksi varsin hyvä.
Niin pitkälle en ole valmis menemään että luovuttaisin oman sänkyni vieraille moneksi päiväksi.1764
Tulihan se totuus lopuksi. Ei se laadukas vuodesohva ole sängyn väärtti.
Jos et usko, niin kokeile itse nukkua siinä ja huomaat eron.
No, se asunto on kuitenkin koti, joka on muokattu sen asukkaiden elämäntyyliin sopivaksi, ei mikään majoitusyritys. Ei asukkaiden tarvitse hommata kotiinsa jotain ylimääräistä Hästensiä jos se ei ole heille käytännöllistä.
Jos varasängyllä/vuodesohvalla nukkumisesta tulee kynnyskysymys, niin sitten suosittelen varta vasten tilapäiseen yöpymiseen rakennettua tilaa - eli hotellia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on käynyt viime aikoina useita vieraita jotka ovat viipyneet meillä pidempään, esim. miehen äiti oli meillä viikon ja miehen ulkomailla asuva ystävä neljä päivää.
Meillä on vierashuone jossa on vuoteeksi taittuva sohva.
Jätän aina vieraille puhtaat ja viikatut lakanat ja pyyhkeen sängylle ja avustan sängyn petaamisessa. Meillä on myös tarkoitusta varten ostettu vierastyyny ja -peitto, eli ei mitään omasta käytöstä poistettuja tahraisia ja linttaan nukuttuja ällötyksiä.
Nyt viimeiset pari vierailua on ollut niin, että kun olen kysynyt sängyn petaamisesta ja alkanut hoitaa asiaa, vieraat ovat sanoneet, ettei sänkyä tarvitse pedata ja miehen äiti jopa esti sen. Miehen ystävä kävi vuodesohvalle nukkumaan ilman edes lakanaa allaan ja ei-vesipestävä koristetyyny tyynynään. Miehen äiti puolestaan valitteli selkäkipua ja kävi nukkumaan olohuoneen sohvan divaanipalan päälle ilman lakanaa, sohvatyyny päänsä alla ja huopa peittona.
Saatan kuulostaa nipottajalta, mutta minusta tämä on vähän outoa. Lakanat eivät ole vain mukavuutta varten, vaan niiden tarkoitus on myös suojata sänkyä ja vuodevaatteita. En pidä
siitä, että joku nukkuu sohvalla monta yötä niin että mahdollinen hiki kuivuu verhoiluun ja kuola imeytyy sohvatyynyihin.
Mitä pahaa on siinä, jos laitetaan oikeat lakanat? Luulisi sen olevan mukavampaakin niin.Tuollaiset vuoteeksi taittuvat sohvat ovat niitä pahimpia nukkumapaikkoja. Mieluimmin sitä nukkuu vaikka lattialla jonkun patjan päällä.
Meillä vieraat nukkuvat oikeissa sängyissä, ja vuoteet pedataan aina valmiiksi.No joo, me asumme kahden makuuhuoneen asunnossa, joista toinen vierashuone palvelee myös työhuoneena silloin kun vieraita ei ole, eli ei olisi käytännöllistä tukkia tilaa sängyllä jota käytetään silloin tällöin.
Vuodesohviakin on erilaisia. Meidän sohvamme on laadukas ja siinä on oikea patja rungon päällä, eli varavuoteeksi varsin hyvä.
Niin pitkälle en ole valmis menemään että luovuttaisin oman sänkyni vieraille moneksi päiväksi.1764
Tulihan se totuus lopuksi. Ei se laadukas vuodesohva ole sängyn väärtti.
Jos et usko, niin kokeile itse nukkua siinä ja huomaat eron.
No, se asunto on kuitenkin koti, joka on muokattu sen asukkaiden elämäntyyliin sopivaksi, ei mikään majoitusyritys. Ei asukkaiden tarvitse hommata kotiinsa jotain ylimääräistä Hästensiä jos se ei ole heille käytännöllistä.
Jos varasängyllä/vuodesohvalla nukkumisesta tulee kynnyskysymys, niin sitten suosittelen varta vasten tilapäiseen yöpymiseen rakennettua tilaa - eli hotellia.
Jos ja kun vieras alkaa valittaa epämukavasta patjasta vierailu on joka kerta kestänyt liian kauan!
Jouduin miehen siskon vierailun jälkeen heittämään pois huovan, pussilakanan ja aluslakanan. Pienituloiselle perheelle iso ja turha tappio. Olisi yököttänyt liikaa pestä sen menkkatahroja. Pakostakin oli itsekin huomannut, mutta ei mitenkään pahoitellut. Olisi voinut vaikka kuiskata minulle että sorry.
Oma pikkusiskoni on niin sekaisin, että voisin hyvin kuvitella hänen kertovan meistä muista jotain yhtä hullua. Ja kyllä, asuu Porvoossa :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
löytyy
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja siis kaiken huippu on kun meidän vieraissa on sekä vegaaneita että gluteenittomia. Niin menee hermo juhlien suunnitteluuun kun saat metsästää raaka-aineita eri Kaupoista ja miettiä mitä kukin suostuu syömään ja tehdä eri ruokia eri vieraille. Pitäis olla joku saamarin kokki ihan perus kotijuhlien järjestäjänä. Helvetisti vaivaa. Edes synttäreillä et voi tarjota perus mansikkakakkua kun pitää olla gluteenittomat jauhot ja munat ei tietenkään käy eikä kerma. Mitäs jos en jaksa vääntää kolmea kakkua (koska lapset ei syö soijapaskaa joka ei maistu). Niin annan oreokeksit ja gluteenittomille jokun pillimehun. On tämä vaikeaa nykyään, helppo On ilmoittaa mitä EN syö mutta kukaan ei mieti juhlien järjestäjää että mahtaakohan sitä vituttaa tehdä vaikka kolme erilaista kakkua.
Vierailija kirjoitti:
No mistähän ei-vegaani tämän tietää? Hitosti pitää nähdä vaivaa erikseen ja selvitellä että saa TARJOTTUA jotain. Ja vegasniset leipomisen soijamaitoineen on pahoja. Niitä ei kukaan muu syö joten on pakko tehdä monet tarjottavat. Tämä on koettu niin monisss juhlissa. Plus että jos et ole vegaani itse niin kyllä ne kaikki ainekset täytyy erikseen hankkia ja niillä ei ole käyttöä myöhemmin. Että on työlästä! Turha väittää muuta.
quote=Vierailija]Ohi aiheen, mutta ihmetyttää ihmisten yksinkertaisuus, kun kyseessä on vegaaninen ruokavalio 🙄 perus mariannet, oreot ja jopa uudet dominot ovat vegaanisia. Pullien leivonnaista ja piirakkapohjasta vaan muna pois, lehmänmaidon tilalle vettä tai soija-,kaura-, mantelimaitoa ja margariini kasvislevitteeseen. Niin yksi kertaista eikä kalliimpaa. Lidlissä myydään vegaanisia munkkirinkeleitä ja jopa Aino-merkillä on vegaanista jäätelöä. Pitää aika yksinkertainen olla, jos vegaanisen ruoan tarjoaminen on haastavaa 🤦🏼
Juuri noin. Yhden ihmisen erikoisruokavalion toteuttaminen vie ihan älyttömästi aikaa ja myös rahaa. Yhden ruokiin saattaa palaa rahaa ja aikaa yhtä paljon kuin kahdeksan muun ruokiin.
Tuo juustotarjotinkin mitä joku ketodieettiläiselle esitti. Kolme juustoa + rypäleet, about 25 €.
Maailma saattaa tietysti olla pullollaan mitä erikoisempia reseptejä, mutta onko oikeasti niitä dieettejä noudattamattoman velvollisuus perinpohjaisesti noihin erikoisdieetteihin paneutua. Eihän ne hänen juttunsa mitenkään ole.
Minulle on riittänyt ihan perus aurajuusto ja rypäleet. Rainbow'n 2 euron sini-valkohomejuusto x 2 ja paketti rypäleitä = 7-9 euroa rypäleiden satokaudesta riippuen. Juustot on tosiaan niin kalliita, että niillä hifistelemällä saa rahaa palamaan vaikka 100 euroa.
Tai mansikat ja kermavaahto yhdelle hengelle, ei ole hirveä kuluerä.
Ei tosiaan tarvitse olla mitään superpriimaa. Pääasia, että olisi edes jotenkin huomioitu, ettei tarvitse juoda vaan vettä isäntäväen levitellessä käsiään, että voi kun tuo sun ruokavalio on niin hankala.Tai jos ei mitenkään voi vaivautua edes sen mansikkarasian ja kermavaahdon verran, niin isäntäväki voi kertoa minulle, että tuo omat eväät. Tietysti tuon, jos haluan osallistua. Jos pitkien juhlien vaihtoehtoina on et syö mitään, syöt omia eväitä tai syöt tavan tarjottavia ja olet vesiripuli-migreenissä viikon, niin totta hemmetissä tuon omat ruoat.
Kymppi ekstraa pelkästään sinun jälkkäriisi ei ole mitään superpriimaa vaan armollisesti voit sen paremman puutteessa hyväksyä? Ja se menee ihan kategoriaan "vaivaudutaan edes sen verran"?
Mielenkiintoista on tietysti myös se, että mansikassa on melko paljon hiilihydraatteja 8 g/100 g ja se on siis mielestäsi oivallista ketoruokaa, mutta liki saman hiilihydraattimäärän sisältävä peruna ehdottomasti ei ole. Siinä kermassakin on tietysti hiilihydratteja myös.
Kokonainen kevyt täytekakku, pohja kevyt sokerikakkupohja, päällä ja välissä kermaa, rahkaa ja mansikoita. Yhteensä hiilihydraatteja 210 g koko kakussa (munat 2,2 g, sokeri 50 g, vehnäjauhot 70 g, perunajauho 10 g, rahka 13,6 g, kerma 16 g, mansikat 40 g). Tuo kakku riittää noin 10 - 15 hengelle. Yhden hengen hiilihydraattiannos 14 - 21 g. Parempana pitämäsi 5 dl mansikoita ja desistä kermaa kermavaahto päälle, hiilihydraatteja yhteensä 24 g. Saat todellisuudessa niistä mansikoista ja kermavaahdosta enemmän hiilihydraatteja kuin pienestä kakkupalasesta.
Sulla ei pitäisi tuon viestin perusteella olla mitään ongelmia tarjottavien suhteen, koska eihän kukaan voi haluta tulla kylään moisen pikkutarkan niuhottajan luokse.
-eri
Todistitpa tuolla kommentilla juurikin sen mitä useampi kirjoittaja on jo epäillyt, ettei sillä hiilihydraatittomuudella ole ketoilijalle oikeasti mitään väliä, väliä on ainoastaan saada toinen näkemään ylimääräistä vaivaa, korostaa omaa erikoisuutta ja erinomaisuutta.
Itse todistit, että ketotutkasi on aivan pihalla. Ilmeisesti et sitä omalta erinomaisuudeltasi edes huomaa?
Yksi kaverini toi mukanaan kuokkavieraaksi yh-äidin kakaroineen ja heidän jäljiltä kämppä oli kuin pommin jäljiltä. Eivät edes kiittäneet lähtiessä :( meni luotto kaveriin.
Ketjun luettuani:
- vieraat aukoo melkein poikkeuksetta kaappien ovia
- syövät jääkaapista ruuat
- nussivat pakonomaisesti välittämättä muista
- kaikilla on vaaleat olohuoneen matot
- niillä matoilla vaihdetaan aina kakkavaippoja
- riehuville penskoille tarjoillaan mustikkapiirakkaa ja suklaata
Yövieraalle ei käynyt laittamani raidalliset pussilakana ja tyynyliina koska "raidat ovat huonoa energiaa". Piti vaihtaa...🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Annoin ystävälle lainaan lapseni vaatteita monta kassia ja kerroin, että tarvitsisin ne sitten takaisin jos niistä jää vielä ehjää ja siistiä. No, hän toi minulle muutamat vaatteet jota ihmettelin siis oikeasti muutamat housut ja muutaman paidan. Sitten näin kun hän myi kirppiksillä niitä antamiani vaatteita hyvään hintaan... Niin törkeää etten voi käsittää
Kai pyydit niistä markkinahinnan mukaan maksun itselle. Jos ei, niin käy hakemassa hänen luotaan jotain ja myy eteenpäin.
Itselläni ei ole edes lapsia, mutta eiköhän tuossa ole käynyt väärinkäsitys. Yleensä lastenvaatteita annetaan eikä lainata, eikä kukaan täysjärkinen otakaan kahta kassillista lastenvaatteita LAINAAN. Miten hitossa noista muistaa enää muutaman vuoden kuluttua mikä on keneltäkin saatua tai lainattua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sinänsä törkeää, mutta omituista ja on jäänyt kalvamaan. Isosisko oli yläkerrassa kun tein alakerrassa ruokaa ja vauva oli tällä aikaa herännyt. Sen sijaan että isosiskoni olisi tullut alakertaan kertomaan, imettikin minun vauvaa ihan rauhassa omasta rinnoistaan.
En tiedä miksi asia häiritsi niin paljon mutta kyllä se häiritsi. Isosisko ei ollut moksiskaan. Totesi "en viitsinyt tulla häiritsemään" . Jotenkin itseäni vaan jäi häiritsemään, kun en olisi itse noin toiminut vaikka luonnollista sen ns pitäisi olla.
Et tiedä miksi häiritsi?!😳
En ole eläissäni kuullut, että toisen äidin lapsen imettäminen toisen äidin toimesta on ns luonnollista. Minun siskoillani tuollainen toiminta ei kävisi edes mielessä. Terve ihminen ei noin toimi. Tämähän on minun mielipide.
Vm-71No ennen vanhaan hienommilla naisilla oli itsestään selvästi imettäjät lapsilleen, eivät he itse inettäneet eikä ollut vastikkeita kaupassa.
Myöskin tavallisen kansan parissa jos äiti kuoli synnytykseen , mutta vauva jäi elämään , niin hankittiin kyliltä joku pienen vauvan äiti imettämään orvoksi jäänyttä lasta.
Että ei se nyt ennenkuulumatonta ole
Toki noista ajoista on aikaa.
Ennen oli aika moni asia toisin kuin nykyään ja hyvä niin.
Fanaattinen vegaani luomuvieras pyysi menemään vessaan sen jälkeen kun oli siellä asioinut ja haistamaan onko tulos hajutonta eli syökö hän tarpeeksi puhdasta ruokaa. Arvatkaa meninkö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Törkeimmin käyttäytynyt vieras on ollut "rakas" äitini.
Sitä sekaantumisen määrää joka asiaan!
Mutta se törkein temppu, kaiken muun pikkupaskan lisäksi hänen viimeiseksi jääneellä vierailullaan:
hän nukkui takkahuoneessa, siellä jääkaappi saunajuomia ym. varten. Nyt se oli täynnä grillattavaa seuraavan päivän juhlia varten (hän oli kutsunut itse itsensä jo pari päivää ennen juhlia tulevaksi).
Kuinka ollakkaan, jääkaapin ääni oli häirinnyt nukahtamista ja hän oli vetänut johdon seinästä! Varmaan sitten nukkui hyvin, mutta jääkaappi oli sula, vedet valuivat lattialle, kun oli pari yötä myöhemmin aika ottaa broiskut lämpiämään ja maustettavaksi.
Niissä juhlissa ei sitten grillattu, kun sulaneet ja pilalle menneet broiskut (ja rahat) lensivät roskiin.
Kun hänen kotiinlähtönsä aika tuli, en sanonut näkemiin vaan HYVÄSTI.
Eikö äitisi mitenkään pahoitellut aiheuttamaansa tuhoa?
Se nainen ei omasta mielestään tehnyt koskaan mitään väärää!
Eli ei pahoitellut, eihän täydellisen ihmisen tarvitse.
Vähintä olisi ollut velottaa tuolta vuoden äidiltä raha kaikesta pilalle menneestä.
En ymmärrä tätä stooria. Kyllä lihat pitää ottaa hyvissä ajoin sulamaan ennen grillausta, joten varmasti kertoja huomasi pakasteen sulamisen hyvissä ajoin ja olisi halutessaan ehtinyt käydä kaupassa ostamassa uudet lihat. Ja jos äitiä häiritsi pakastimen surina, miten häntä ei häirinnyt sulavan pakastimen lorina?
Juhlien järjestely + rippikirkko, kahvit kakkuineen yms. vei koko aamun ja iltapäivän. Sitäpaitsi lihat menin ottamaan sulamaan vasta nautittuani muutaman lasillisen skumppaa, kuten kaikki muutkin autoilevat (yövieraiksi jääneet) sukulaiset. Kuka meistä olisi käynyt kaupassa 40 km:n päässä? Grillata piti vasta illalla.
Takkahuone oli talon alakerrassa, varsinaiset asuinhuoneet yläkerrassa. Vähän vaikea huomata jääkaapin sulaminen (ei aiheuta ääntä) vain ohikulkiessaan.
Ymmärrätkö nyt?
Toiseen kommenttiin: Perintöä tuli korvaukseksi, olihan sillä naisella rahaa niin ettei paskalle taivu, omien sanojensa mukaan! No ei ihan niin paljon ollutkaan.
Sulamaan? Eikö se ollut jääkaappi? En ole kyllä kuullut että jääkaapista valuu vedet lattialle.
Juhlat oli seuraavana päivänä ja pilalle menneet broiskut harttiin pari päivää myöhemmin.
Että juu toki.
Meillä juuri uusittiin osa keittiön lattiapäällysteistä, koska jääkaappi oli ikävissään lirutellut pikku hiljaa ylimääräisiä vesiään lattialle, jonka rakoihin ne imeytyivät äänettömästi ja näkymättömästi. Itsesulattava jääkaappi, jonka synnit eivät päälle näkyneet.
Meilläkin kävi muutama vuosi sitten jääkaapin kanssa vesivahinko. Hommasin sitten sellaisen kaapin alle tulevan kaukalon, että jatkossa moinen ei pääse huomaamatta tapahtumaan.
Kotivakuutus vaatii sen. Siksi kodinkoneliikkeet repiikin niistä muovinpaloista hirveää hintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Törkeimmin käyttäytynyt vieras on ollut "rakas" äitini.
Sitä sekaantumisen määrää joka asiaan!
Mutta se törkein temppu, kaiken muun pikkupaskan lisäksi hänen viimeiseksi jääneellä vierailullaan:
hän nukkui takkahuoneessa, siellä jääkaappi saunajuomia ym. varten. Nyt se oli täynnä grillattavaa seuraavan päivän juhlia varten (hän oli kutsunut itse itsensä jo pari päivää ennen juhlia tulevaksi).
Kuinka ollakkaan, jääkaapin ääni oli häirinnyt nukahtamista ja hän oli vetänut johdon seinästä! Varmaan sitten nukkui hyvin, mutta jääkaappi oli sula, vedet valuivat lattialle, kun oli pari yötä myöhemmin aika ottaa broiskut lämpiämään ja maustettavaksi.
Niissä juhlissa ei sitten grillattu, kun sulaneet ja pilalle menneet broiskut (ja rahat) lensivät roskiin.
Kun hänen kotiinlähtönsä aika tuli, en sanonut näkemiin vaan HYVÄSTI.
Eikö äitisi mitenkään pahoitellut aiheuttamaansa tuhoa?
Se nainen ei omasta mielestään tehnyt koskaan mitään väärää!
Eli ei pahoitellut, eihän täydellisen ihmisen tarvitse.
Vähintä olisi ollut velottaa tuolta vuoden äidiltä raha kaikesta pilalle menneestä.
En ymmärrä tätä stooria. Kyllä lihat pitää ottaa hyvissä ajoin sulamaan ennen grillausta, joten varmasti kertoja huomasi pakasteen sulamisen hyvissä ajoin ja olisi halutessaan ehtinyt käydä kaupassa ostamassa uudet lihat. Ja jos äitiä häiritsi pakastimen surina, miten häntä ei häirinnyt sulavan pakastimen lorina?
Juhlien järjestely + rippikirkko, kahvit kakkuineen yms. vei koko aamun ja iltapäivän. Sitäpaitsi lihat menin ottamaan sulamaan vasta nautittuani muutaman lasillisen skumppaa, kuten kaikki muutkin autoilevat (yövieraiksi jääneet) sukulaiset. Kuka meistä olisi käynyt kaupassa 40 km:n päässä? Grillata piti vasta illalla.
Takkahuone oli talon alakerrassa, varsinaiset asuinhuoneet yläkerrassa. Vähän vaikea huomata jääkaapin sulaminen (ei aiheuta ääntä) vain ohikulkiessaan.
Ymmärrätkö nyt?
Toiseen kommenttiin: Perintöä tuli korvaukseksi, olihan sillä naisella rahaa niin ettei paskalle taivu, omien sanojensa mukaan! No ei ihan niin paljon ollutkaan.
Sulamaan? Eikö se ollut jääkaappi? En ole kyllä kuullut että jääkaapista valuu vedet lattialle.
Juhlat oli seuraavana päivänä ja pilalle menneet broiskut harttiin pari päivää myöhemmin.
Että juu toki.
Meillä juuri uusittiin osa keittiön lattiapäällysteistä, koska jääkaappi oli ikävissään lirutellut pikku hiljaa ylimääräisiä vesiään lattialle, jonka rakoihin ne imeytyivät äänettömästi ja näkymättömästi. Itsesulattava jääkaappi, jonka synnit eivät päälle näkyneet.
Meilläkin kävi muutama vuosi sitten jääkaapin kanssa vesivahinko. Hommasin sitten sellaisen kaapin alle tulevan kaukalon, että jatkossa moinen ei pääse huomaamatta tapahtumaan.
Sama varmistus on nyt meilläkin. Näitä näkyy nykyään yhdessä jos toisessakin huushollissa myös tiskikoneiden alla - se laite tuntuu olevan varsinainen vesivahinkoilkiö.
Vieras joka oli meillä koko viikonlopun juoksi ulos joka kerta kun käytettiin mikroa koska pelkäsi säteilyä.
Mulla on luotto-ohje gluteenittomaan kakkuun, jonka bongasin ja tuunasin omaan käyttöön jo parikymmentä vuotta sitten. Käy myös maidottomille. Voi tarjota joko sellaisenaan tai tehdä täytekakun.
En tee mitään vaihtoehtokakkuja vaan tämä maistuu kaikille (on todellakin herkullinen vaikka hieman suuritöisempi kuin ns. tavallinen kakku). Tähän tulee kananmunaa, joten vegaaninen vaihtoehto tehdään jos on tarpeen. Ei ole vaikeaa.
Toinen luotto-ohje on itsekehitelty gluteeniton pikkuleipäohje, joka on toteutettavissa myös vegaanisena. Tämäkin kelpaa kaikille.
Kun opettelee pari-kolme reseptiä tekemään, ei tarvitse nyrjäyttää aivojaan erikseen, eikä tehdä eri herkkuja erilaisille syöjille.
Mutta kun minä haluan tarjota juhlissani vieraille herkullista oikeasta kermasta ja oikeista munista tehtyä kermakakkua enkä mitään korvikkeista väännettyä mukakakkua. Vieraatkin ovat varmasti pettyneitä, vaikka se vegaaninen sötkötys sinun mielestäsi kelpaisikin kaikille.