Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ikävä Ylen vanhoja joulukalentereita

Vierailija
05.12.2016 |

Jostain syystä tämä uusi versio ei miellytä. Jossain uutisoitiin, että nyt tavoitellaan lisää aikuisia katsojia. Tuollainen ylinäytelty hässäköinti ei kiinnosta.
Katsoin mieluusti Tonttu Toljanteria ja jopa viime vuoden Maltti ja Valtti kiinnosti.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tonttu Toltajanteria on tosiaan ikävä... en ole saanut mitään irti tuota Jäätävästä jouluseikkailusta, kaikkein vähiten mitään joulufiilistä. Olin aika ihmeissäni kun Yleltä kerrottiin, että ovat tehneet neljä vai viisi erilaista joulukalenteria...satsaavat nähtävästi määrään eikä laatuun. Strömsön joulukalenteria katsoin vähän, ja siinä on mielestäni ihan kiva idea mutta en vain itse ole kovin kummoinen askartelija/ kodinlaittaja niin en kauheasti välitä siitäkään.

Vierailija
2/10 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi sain ton kalenterin ekan osan katsottua kokonaan, mut tänävuonna en päässyt edes alkuun. Se tonttutyttö ärsyttää liikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Histamini oli ihana samoin Olga p. postinen

Vierailija
4/10 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi vaikea seurattava tää joulukalenteri. Kaipais just jotain simppeliä; Kadonnut petteri punakuono, Joulumuorilla sutinaa Pakkasukon kanssa tms.

Mut eeeeei, tooooosi jännä jäätävä jouluseikkailu... nimikin jo kertoo miten jännä. Näyttelijät on kyllä hyviä mut käsis kusee.

Vierailija
5/10 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita vanhoja joulukalentereita myydään ainakin Prismoissa ja Citymarketeissa DVD-levyinä, jos aiemmin nähtyjen katselu ei haittaa. 

Tällä hetkellä kannattaa katsoa tuolta Yle Fem-puolelta (tai Areenasta) Merirosvoaarteen salaisuus. Pistänyt jo aiempina vuosina merkille, että siltä puolen tulee laadukkaita kalentereita.

Vierailija
6/10 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä sitä ysärin alussa ollutta muumi-joulukalenteria.

Vierailija
7/10 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Timo Parvelalla on selvästi kunnianhimoa ja yleensä pidän hänen kirjoistaan ym., mutta jotenkin tämä ei JOULUKALENTERIKSI taivu... Joka jaksossa pitäisi olla oma pieni draaman kaarensa, oma simppeli juttunsa, mikä kiinnostaisi myös pieniä lapsia. Nyt tehdään liian isoa tarinaa. Eikä tuosta ainakaan vielä välity sellainen tunnelma... Näyttelijöistä se Pirpana on jotenkin ärsyttävä, oli jo silloin kaksi vuotta sitten. Petelius ja Vierikko osaavat asiansa toki, mutta jotenkin tuokin naaman vääntely on jo nähty :( Tuokaa Olga Postinen takaisin ja kadonnut Vaapukkalan posti! Sehän olisi ajankohtainenkin, kun nyt ovat melkein kaikki postit kadonneet :D

Vierailija
8/10 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tykännyt tästä uudesta tosi paljon :) En aio jäädäkkään ikävöimään vanhoja. Kuka niitä samoja jaksaa vuodesta toiseen katsella.

Vierailija
9/10 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen tykännyt tästä uudesta tosi paljon :) En aio jäädäkkään ikävöimään vanhoja. Kuka niitä samoja jaksaa vuodesta toiseen katsella.

Eikös ainakin Toljanterissa ollut uusi tarina aikaajoin? Eli ei ollut joka vuosi sama mutta hahmot pysyivät samoina, mikä loi perinnettä ja jatkumoa sekä helpotti seuraamista. Mutta toisaalta joulukalenteri tulee 24 päivänä vuodessa, joten eiköhän sen samankin jaksaisi katsoa. Katsoohan monet vaikka Tuntemattoman sotilaan, itsenäisyyspäivän kättelyn, joulurauhan julistuksen, Lumiukon ja Joulupukin ja noitarummun joka vuosi vaikka ne ovat vuodesta toiseen lähes/täysin samoja.

Vierailija
10/10 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Histamiini oli hyvä. Nämä uudet on ihmeellistä kohellusta.