Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä pitää tietää ennen yhteen muuttamista?

Vierailija
05.12.2016 |

Taustaa sen verran, että tällä hetkellä opiskellaan eri paikkakunnilla. Itse olen se nuorempi osapuoli ja valmistun lukiosta ensi keväänä. Mitä kaikkea siis kannattaisi miettiä ennen kuin lyyään hynttyyt yhteen?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen se on suuttuessan.

Noh suuttunut. Saattaa hetken mököttää ja itse lähden ulos kävelemään. Sitten keskustellaan ja kiistellään, kunnes kumpikin on tyytyväinen

Vierailija
22/25 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

hanska kirjoitti:

Siisteys- ja talousasiat tosiaan mahdollisimman tarkasti. Lisäksi jos muutat toisen asuntoon, varmista, että hän ymmärtää sen olevan nyt myös sinun kotisi. Tarvitset siis yhtäläisen sananvallan sisustusratkaisuihin ja tilaa omille tavaroillesi. Tämä sopeutuminen on monille vaikeaa, ja siksi pariskunnat hankkivatkin mieluummin yhteisen uuden asunnon.

Uuteen asuntoon ollaankin menossa, tämä kun on aika säälittävä koppi.

Mies on hieman siistimpi kuin minä, muttei merkittävästi. Itse tykkään siivota kerran viikossa ja hän vähän joka päivä.

Esim ruuan laitto ollaan ratkaistu niin, että toinen laittaa ruuan ja toinen tiskaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää tuntea itsensä. Eli asua yksin, mieluiten vieraassa kaupungissa...

Vierailija
24/25 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitseeko hankkia isompia hankintoja kuten huonekaluja? Kuka ne maksaa? Vuokrasopimus kannattaa tehdä molempien nimiin. Kuka maksaa mahdollisen takuuvuokran? Niin tylsältä kuin se tuntuukin, tehkää jonkinlainen kirjallinen sopimus siitä takuuvuokrasta (kuka on maksanut ja minkä verran) niin mahdollisen eron ja muuton yhteydessä saa omansa takaisin.

Vierailija
25/25 |
05.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini oli seurustellut vuoden kun muuttivat yhteen. Vielä puolivuotta tämän mies onnistui piilotella ulosottokirjeitä joita oli yli parin tonnin edestä. Olivat ottaneet yhdessä autolainan ja mies saanut puhuttua et naisen nimiin se. Eihän se mies mitään olisi saanut kun luottotiedot mennyt. Ero tuli ja nyt nainen maksaa yksin lainaa joka piti jakaa kahdelle.

Tämä nyt aika äärimmäinen tapaus jossa mies tarkoituksella piilotti rahaongelmansa mutta opettaa ettei pidä liian sinisilmäinen olla kun ruvetaan pistämään rahoja yhteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kuusi