Mikä on harvinaisin eläin jonka olet nähnyt luonnossa?
Eläinkeskusteluista innostuneena.
Itse näin edellissyksynä ahaman noin 10 metrin päästä kun nelisti karkuun.
Kommentit (183)
Australian ja Uuden-Seelannin matkan yhteydessä käytiin myös Antarktiksella ja siellä näimme jääkarhuja. Se oli mahtava kokemus ja varmasti myös harvinaisimpia eläimiä mitä oon nähnyt tai tulen näkemään :)
Vierailija kirjoitti:
Älykäs ihminen.
Mä luulin että ne on jotain legendaa, kuolleet sukupuuttoon jo vuosikausia sitten.
Vierailija kirjoitti:
Australian ja Uuden-Seelannin matkan yhteydessä käytiin myös Antarktiksella ja siellä näimme jääkarhuja. Se oli mahtava kokemus ja varmasti myös harvinaisimpia eläimiä mitä oon nähnyt tai tulen näkemään :)
Antarktiksella ei elä jääkarhuja. Jääkarhut elävät vain pohjoisella pallonpuoliskolla. Sori!
Mä olen nähnyt jaguaarin. M29 ja latino
Lapinpöllö ja karhu/ahma (juoksi tien yli ei oiken erottanut mutta luultavasti ahma)
Ahma ja saukko (olin ihan lähietäisyydellä). Lisäksi valassafarilla valas, jonka kannan suuruudesta ei ole tietoa (ainakaan silloin ollut, brydenvalas).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Antarktiksella ei elä jääkarhuja. Jääkarhut elävät vain pohjoisella pallonpuoliskolla. Sori!
Minä olen nähnyt jääkarhun syövän pingviinin!
Sinkkumies
Näin Harakan baarissa ja kuikelon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkkumies
Hävettääkö noin paljon kun jäit satuilusta kiinni? 😃 -Ohis
Jotkut luulee, että ulkomailla nähdyt yleiset eläimet ovat harvinaisia, koska niitä ei täällä ole. Surullista tietämättömyyttä.
Sinkkumies
Ahma, supikoira, ilves, susi, lumikko, merikotka (täällä sisämaassa harvinainen), kettuja monia pöllöjä sekä lepakko. Toki vaikea hahmottaa mikä oikeasti harvinainen, toisaalla se ei sitä välttämättä ole.
Noista ehkä ilves ja lumikko näillä leveysasteilla harvinainen näky.
Ilves paistattelee usein päivää äitimuorin mökin nurkilla.
Lapinpöllö lensi kerran yli vaellusreissulla.
Omalla metsäpalstalla kuulema elää liito-orava mutta en ole sitä itse koskaan nähnyt, jätöksiä vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mäyrä, majava, norppa, vaskitsa ja ukkometso soitimella ovat eksyneet näkökenttääni. Olen ajanut kolarin jäniksen, ketun ja laulujoutsenen kanssa.
Itsekin olen kolaroinut jäniksen kanssa. Ajoi kolmion takaa alle vm. -89 Talbot Horizonilla ilman leimoja tai pakollista liikennevakuutusta. Paskiainen. :/
Oliko Vatanen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkkumies
Hävettääkö noin paljon kun jäit satuilusta kiinni? 😃 -Ohis
Kirjoitan nimimerkilläni, joten en ole aikaisempi kirjoittaja.
Sinkkumies
Eihän kettu, lepakko, hirvi tai karhu mitään harvinaisia eläimiä ole?
Joku mainitsi rantahämähäkin, sen minäkin olen nähnyt mutten tienny että se on harvinainen. Oli vain pelottavaa näin hämähäkkikammoisena nähdä suomen luonnossa niin iso yksilö.
Vierailija kirjoitti:
Kilpikonna lomamatkalla Turkissa.
Minäkin näin!
Karhu tallusteli pellon laidassa. Kyllä tuli kiire sisään tällaisella citytytöllä :D
Huuhkaja, lumikko, varpuspöllö, jokin lepakko, metso, salamanteri vesilisko ja pisteenä iin päälle luulen nähneeni liito-oravan, mutta havainto ei ole täysin vedenpitävä. Oli kuitenkin otus joka liiti siipiä räpyttämättä puusta toiseen pimeän aikaan (näin auton valoissa).