Sukulainen syyllistää ja vaatii pitämän yhteyttä
vaikka olen jo vuosia ottanut etäisyyttä. Kyseessä on sukulainen, joka ei koskaan ole tunnustanut minun aikuisuuttani ja itsenäisyyttäni, lässyttää vieläkin kuin pikkulapselle. Varoittelee asioista. Olen vuosien aikana jättänyt vastaamatta ja sitten tulee kahta voimakkaampia syyllistyksiä. Olen myös vastannut kohteliasuudesta lyhyesti ja ympäripyöreästi (mitään lisäinfoa elämästäni antamatta, koska siitä tehdään juoru), mutta tämä myös innostaa yhteydenottoja. Suoraa puhetta ko. henkilö ei ymmärrä vaan tekee itsestään marttyyrin ja uhrin.
Kommentit (60)
Kuin anoppini ja mieheni suhde. No, mies laittoi puheluestot hänelle niin eipä vaadi enää mitään meiltä.
Kun puhe ei mene jakeluun hyvällä eikä pahalla, niin pakko olla sitten mahdollisimman vähän yhteydessä ja ei anna mitään tietoa elämästään.
whazapp pitäisi kieltää yli 50-vuotiailta
voiko whazappista poistaa jotenkin kontakteja niin, että ko. henkilö ei voi lähettää mitään?
Onko se sun äitis? Täällähän oli just eilen/tänään se yks ketju vähän tämmöisestä aiheesta.
En ole kirjoittanut eilen eikä ole äiti kyseessä.
Pysyt vaan niin niukkasanaisena kuin mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Kuin anoppini ja mieheni suhde. No, mies laittoi puheluestot hänelle niin eipä vaadi enää mitään meiltä.
Kun puhe ei mene jakeluun hyvällä eikä pahalla, niin pakko olla sitten mahdollisimman vähän yhteydessä ja ei anna mitään tietoa elämästään.
Osaan kuvitella että oma poikani voisi estää minut puhelimeensa koska minä ( niinkuin jokainen omalle lapselleen hyvää elämää toivova vanhempi) vaadin että hän menee ja opiskelee itselleen ammatin eikä jätä kouluja kesken ja ole taas sen vuoksi vähennetyillä rahoilla ja että menee töihin tai työharjoitteluun ja hoitaa sen loppuun asti niin ettei taas ole vähennetyillä rahoilla jne jne. Ja kaikki nuo siksi että hän voisi olla onnellinen aikuinen.Ja myös siksi estäisi minut kun pahoitan hänen mielensä jatkuvasti em asioilla sekä sillä että toivon että hän kävisi edes joskus kylässä tai antaisi meidän käydä heidän luonaan. Hän ei anna meille mitään mutta hänelle pitää löytyä rahaa ja mitä milloinkin ja just tai joku tekee jotain jne. Sitten voi taas olla vastaamatta puheluihin ja viesteihin.
Jossain luki että sellaiset vanhat ihmiset viettää joulun yksin jotka ovat pahoittaneet muiden mielen. Minä olen joskus varmaan sitten joulut yksin. Olenhan niin paha ihminen.
Mä varmaan vaihtaisin puhelinnumeroni salaiseksi ja sitä ennen haistattaisin moiselle sukulaiselle pitkät. Siinä vaatii, ei ole pakko jos ei halua vaikka ois sukua.
En siis tarkoittanut, että sinä olisit jo kirjoittanut, vaan että jos siitä toisesta ketjusta olisi apua sinullekin, kun oli vähän sama aihe, jos et ole huomannut sitä. Se oli aika pitkä ketju.
Vierailija kirjoitti:
Pysyt vaan niin niukkasanaisena kuin mahdollista.
Tuosta taas tulee mieleen et "onko se seonnu lopullisesti".. Parempi kun katkasee välit kokonaan. Selkee viesti ettei kiinnosta.
Meinasin aloittaa aiheesta ketjun ja löysin tämän. Olen itse aloittanut sen 6 vuotta sitten!
Tilanne on nyt siis se, että ko. sukulainen on estetty yli vuosi sitten ja silti yrittää muiden sukulaisten kautta välittää minulle sanaa. Viimeisin sanoi tyyliin että jos hän kuolee, se on minun syytäni.
Hän on pilannut kaikki lomani kotiseudulla vaatimalla, että käyn paikan päällä kuuntelemassa hänen uhriutumista ja antamassa hänelle tietoja elämästäni joista hän saa mässäillä jotain juoruamista.
T. AP 6 vuoden jälkeen
Appivanhemmat.
Ja sitten kun heitä näkee, he nälvii, arvostelee, nalkuttaa, neuvoo ja vittuilee koko sen vierailun ajan. Mikään ei kelpaa eikä käy!
Vierailija kirjoitti:
Meinasin aloittaa aiheesta ketjun ja löysin tämän. Olen itse aloittanut sen 6 vuotta sitten!
Tilanne on nyt siis se, että ko. sukulainen on estetty yli vuosi sitten ja silti yrittää muiden sukulaisten kautta välittää minulle sanaa. Viimeisin sanoi tyyliin että jos hän kuolee, se on minun syytäni.
Hän on pilannut kaikki lomani kotiseudulla vaatimalla, että käyn paikan päällä kuuntelemassa hänen uhriutumista ja antamassa hänelle tietoja elämästäni joista hän saa mässäillä jotain juoruamista.
T. AP 6 vuoden jälkeen
Onko ne muut sukulaiset yhtä taukkeja että eivät ymmärrä katkaista viestiketjua kun pyydät ettei viestejä toimiteta sinulle asti?
Voit opetella ottamaan neutraalin asenteen ja vain myöntelemään. Sillä pääsee tosi helpolla. Miksi ihmeessä joka torveloa ottaa elämässään niin hirmuisen henkilökohtaisesti, vaikka olisi kuinka sukulainen?
Omat kuulumiset voi pelkistää vaikkapa siihen, miten on kiva kun aurinko paistaa. Tai miten luonto tykkää, kun sataa vettä.
No etköhän voi hyvällä omallatunnolla todeta, että olet ollut 6 vuotta samaa mieltä hänen käytöksestään.
Hyvä sinä, olen ylpeä sinusta!
T. Sinä itse menneisyydestä joka ei olisi uskaltanut tehdä mitä olet tehnyt vaan oli heikko syyllistämisen ja kiristämisen edessä
Niin, uhrius ja marttyyrius on sinun yksinoikeutesi.
Minäkin kyseenalaistan aikuisuutesi.