Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 39-vuotias nainen ja näytän paljon paremmalta kuin 29-vuotiaana :)

Vierailija
04.12.2016 |

Kymmenen vuotta sitten en kääntänyt miesten katseita kaduilla. En osannut pukeutua, hiustyylikin oli aika hukassa, painoa 10 kiloa ylimääräistä, huonohko ryhti ja huono fyysinen kunto. Varmasti eniten vaikutti se, että tunsin itseni huonoksi ja kelpaamattomaksi sisäisesti.

Olen vähitellen opetellut pitämään itsestäni ja tehnyt pieniä, pysyviä muutoksia elintapoihini ja tyyliini. Saan nyt ihmisiltä - myös miehiltä - aivan erilaista vastakaikua ja elämä on alkanut maistua ihanalta! En missään tapauksessa vaihtaisi siihen kymmenen vuoden takaiseen itseeni. Tunnen, että elämäni on oikeastaan vasta alkanut ja kaikki on vielä edessä. :) Treffikutsuja satelee, voisin käydä treffeillä vaikka päivittäin jos haluaisin.

Tämä tiedoksi palstan ikäkriitikoille ja erityisesti naisen markkina-arvosta höpöttäjille. Ei se kaikkien yksilöiden kohdalla laske suorassa suhteessa iän noustessa. Minusta kiinnostuvat itseni ikäisten lisäksi miehet ikähaarukassa +- 10 vuotta.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole enää kaukana se aika, kun sinä olet vanha, rupsahtanut, tutiseva, ryppyinen,

rollaattorilla luukuttava akanraato, ja hetki vain, niin et ole edes sitäkään.

Vierailija
2/22 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tuo totta. Itsekin huomasin ihastuttuani yhteen henkilöön, että yhtäkkiä muutkin alkoivat suhtautua paremmin. Aloin syödä himpun verran terveellisemmin sekä liikkua aktiivisemmin ja laitoin vähän siistimmän ehostuksen ja pidin huolta hiuksista ihan vähän paremmin. Vaikka aiemminkin olin hoikka, niin se pieni extra teki suuren eron. Lisäksi rakastuneena jotenkin huokuu sitä rakkautta, niin se tuo itsevarmuutta ja näkyy ulospäin ja tulee hymyiltyä enemmän jne. Mulla on tuo muutos tapahtunut ihan reilussa kuukaudessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole enää kaukana se aika, kun sinä olet vanha, rupsahtanut, tutiseva, ryppyinen,

Joo. Niin jokainen määrittelee "rupsahtaneisuuden" omalla tavallaan. Omasta mielestäni joku ihon kiinteys on sivuseikka. Enemmän kiinnostaa se, mitä ihmisellä on korviensa välissä.

Vierailija
4/22 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos samoin sinulle! Ukko tai akka, samat setit edessä jokaisella.

ap

Vierailija
5/22 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuo on tietenkin vain sinun mielipiteesi johon olet täysin oikeutettu. Mutta et voi pakkosyöttää tuota mielipidettä miehille. Valitettavasti se nyt kuitenkin on niin että miehet suosivat itseään huomattavasti nuorempia naisia. Tosin miehetkään eivät voi pakkosyöttää sitä ajatusta naisille, että huomattavasti vanhempi mies olisi ihanteellinen kumppaniehdokas naisille.

N33

Vierailija
6/22 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis ihan hölmöä se on kun täällä hoetaan että tietyn ikäisenä on automaattisesti tietynlainen. Ei kukaan ajatteleva voi sitä ottaa todesta. Ei ikä sitä määritä kuinka hyvännäköinen on. Moni nuori nainen on tosiaan kaukana siitä uli-miesten naisihanteesta.

Vierailija
7/22 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tuo on tietenkin vain sinun mielipiteesi johon olet täysin oikeutettu. Mutta et voi pakkosyöttää tuota mielipidettä miehille. Valitettavasti se nyt kuitenkin on niin että miehet suosivat itseään huomattavasti nuorempia naisia. Tosin miehetkään eivät voi pakkosyöttää sitä ajatusta naisille, että huomattavasti vanhempi mies olisi ihanteellinen kumppaniehdokas naisille.

N33

:D Ei mun tarvitse "pakkosyöttää" mitään, kun treffeille kysytään ilmankin. Enkä muuten usko että mikään pakkosyöttäminen auttaisi siihen, jos ei kysyttäisi.

ap

Vierailija
8/22 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai ehkä ap:n ehdittyä kypsään ikään miehet ovat aikuistuneet, laskeneet rimaansa ja alkaneet arvostaa eri asioita naisissa. Kolmekymppiset miehet voi olla vielä aika pinnallisia raakileita, jotka havittelevat parikymppisiä kuumiksia, kun kokevat että on viimeiset mahikset. En sitä kiellä, etteikö naisen tyytyväisyys itseensä auttaisi asiaa.

Vierailija
9/22 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N33

Miehet suosii hyvännäköisiä naisia, ei me oikeassa elämässä mietitä naisen ikää jos on vaan ilmestyksenä sellainen että alkaa puntti tutista. Se on vaan sellainen vanhanaikainen myytti että nuori nainen on aina seksikäs.

Vierailija
10/22 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tuo totta. Itsekin huomasin ihastuttuani yhteen henkilöön, että yhtäkkiä muutkin alkoivat suhtautua paremmin. Aloin syödä himpun verran terveellisemmin sekä liikkua aktiivisemmin ja laitoin vähän siistimmän ehostuksen ja pidin huolta hiuksista ihan vähän paremmin. Vaikka aiemminkin olin hoikka, niin se pieni extra teki suuren eron. Lisäksi rakastuneena jotenkin huokuu sitä rakkautta, niin se tuo itsevarmuutta ja näkyy ulospäin ja tulee hymyiltyä enemmän jne. Mulla on tuo muutos tapahtunut ihan reilussa kuukaudessa.

Joo, hymyily on minullakin ollut ratkaiseva juttu. En tajunnutkaan kuinka hymytön olen aikaisemmin ollut, kunnes sitten ihastuin ihmiseen, jonka seurassa poskilihakset alkoivat aina oudosti kipeytyä. :) Se mies ei halunnut kuitenkaan seurustella, mutta hänen ansiostaan tajusin olevani kaunis ja arvokas, ja että hymyillen elämä on tosiaan aika tavalla mukavampaa.

Kiva että minulla on "kohtalotovereitakin" palstalla!

ap

Vierailija
11/22 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhteellisen nuorena, reilusti alle 30-vuotiaana miehenä, on kommentoitava tähän ketjuun, että onpas outoja vastauksia täällä. Kyllä se on mahdollista, että joku nainen on vanhemmalla iällä kauniimpi kuin nuorempana, vaikka yleistä se ei tietenkään ole. Ei naisen nuoruus (eikä kyllä miehenkään nuoruus) tarkoita automaattisesti hyvää ulkonäköä, on tullut nähtyä se niin monta kertaa.

Vierailija
12/22 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni nainen näyttää paremmalta kun iän myötä on tullut pientä särmää - sekä fyysistä että henkistä. Keep up the good work!

Vierailija
13/22 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa kuulla! Olen iloinen puolestasi! Ei siinä kuitenkaan miesten katseilla ole merkitystä kun itse hehkuu sisäisesti, ne miehet ovat vain bonus. Siskoni on ikäisesi ja elämänsä kunnossa myös, kauneimmillaan nyt. Vaikka hänellä on erilainen elämäntilanne kuin sinulla niin kai siinä iässä on joku taika. Perässä tullaan!

Vierailija
14/22 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No totta kai se on yksilöllistä, mutta pointti onkin se, että olisit takuulla näyttänyt 29-vuotiaana paremmalta kuin nyt, jos olisit jo silloin huolehtinut itsestäsi. 

Vierailija
15/22 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No totta kai se on yksilöllistä, mutta pointti onkin se, että olisit takuulla näyttänyt 29-vuotiaana paremmalta kuin nyt, jos olisit jo silloin huolehtinut itsestäsi. 

Puhtaasti fyysisesti varmaan joo, mutta nykyisen tyylin löytyminen ei olisi ollut mahdollista tuossa iässä minulle, koska siihen liittyy henkinen kapasiteetti ja ymmärrys itsestä ja elämänarvojen kehittyminen jne. Siis paljon isoja asioita, joiden ymmärtämiseen menee aikaa. Jos olisin 29-vuotiaana, itseeni kielteisesti suhtautuvana, alkanut laihduttaa ja liikkua, minusta olisi voinut tulla entistä onnettomampi kun en olisi saanut liikunnasta iloa, vaan olisin kokenut sen velvoitteeksi ja suoritukseksi. Siis vaikka olisinkin ollut fyysisesti tikissä, kokonaisuus olisi silti ollut sellainen kartettava hapannaama. (Nyt en siis ole missään vaiheessa laihduttanut, vaikka painan 14 kiloa vähemmän nykyään.)

Onneksi kaikki naiset eivät ole tuon ikäisenä yhtä toivottomia tapauksia. Moni on jo tuolloin onnellinen, tasapainoinen, kaunis ja tyylikäskin. Itse olen enemmän kuin iloinen, että olen sitä tämän ikäisenä.

ap

Vierailija
16/22 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä toinen kommentti tähän.

Mulla on nuorempana ollut painosta riippumatta sellaiset pullaposket, jotka ovat nyt tässä iässä vihdoin kadonneet, kun "rupsahtaminen" on alkanut. Kasvonpiirteeni ovat siis naisellisemmat, siinä missä ne aikaisemmin olivat lapsekkaammat. Ryppyjä ei vielä ole. Pitkään vaivannut aikuisiän (kystinen) akne on hävinnyt, ehkä siksi että stressaan selvästi vähemmän nykyään.

On minulle siis tapahtunut sellaisiakin muutoksia iän myötä, jotka ihan objektiivisesti ovat parantaneet ulkonäköä nuorempaan versioon nähden.

ap

Vierailija
17/22 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki ihmiset ole samasta muotista tehtyjä, eikä kaikki vanhene samalla lailla tai samassa tahdissa. Ikää ei pitäisi koskaan kertoa muille, se aiheuttaa ihan turhaan ihmeellisiä ennakkoluuloja ja etukäteisoletuksia. Kalenteri-ikä voi olla aivan eri asia kuin ihmisen fyysinen ikä.

Itse olin kolmekymppiseksi asti ihan teinin näköinen, minulla kun oli tosi pyöreät kasvot hoikkuudesta huolimatta. Siinä synttäreiden alla vielä yritettiin myydä lastenlippua bussissa ja alkoholia oli turha yrittää ilman papereita ostaa. Sitten aloin vähitellen näyttää aikuiselta, ja nyt 38-vuotiaana olen aivan ehdottomasti parhaimmillani. Näytän edelleenkin kymmenisen vuotta ikäistäni nuoremmalta, mutta sentään aikuiselta. Yksi tekijä on ihoni - minulla on aina ollut tosi hyvä ns. vauvaiho, eli huokoset eivät näy lainkaan eikä vieläkään ole edes silmien ympärillä rypyn ryppyä, joten se tietysti tekee osansa tässä säilymisessä. Tykkään myös meikata, pitää tukan pitkänä ja pukeutua nykyaikaisesti, joten en ole päästänyt itseäni "tätiytymään" missään vaiheessa.

Ja kun ihmiset kohta taas tulevat vähättelemään kokemustani pelkkänä muiden osoittamana kohteliaisuutena, niin pakko kai antaa tosielämän esimerkki: viime torstaina yksi vähän etäisempi kollega itki omaa ikääntymistään ja kun koetin lohduttaa, tiuski ja äksyili, etten voi tajuta ennen kuin itse alan täyttää kolmosella alkavia lukuja. Kun kerroin, että olen itse asiassa häntä paljon vanhempi, järkytin koko osastoa.

Vierailija
18/22 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo. Niin jokainen määrittelee "rupsahtaneisuuden" omalla tavallaan. Omasta mielestäni joku ihon kiinteys on sivuseikka. Enemmän kiinnostaa se, mitä ihmisellä on korviensa välissä.

Ja sinäkö olet miesehdokas AP:lle? Ei kai mielipiteelläsi muuten ole väliä, jos et ole.

Vierailija
19/22 |
16.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa kuulla näistä. Itsellänikin on käynyt vähän vastaavasti ja tulee kyllä positiivisia yllätyksiä silloin harvoin kun käy iltaelämässä. Jotenkin tuntuu, että miesihanteet ovat muuttuneet minua suosivammaksi kun en ole karskin komea vaan tytöt ja naiset sanoneet aikoinaan söpöksi.

Olen 45v ja arvaukset iästä ovat yleensä välillä 29-35v. Vaimoa luullaankin välillä puumaksi vaikka hänkään ei näytä ihan ikäiseltään...

Vierailija
20/22 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tänään panin 39 vuotiasta naista perseeseen ja munakarvat kuulemma kivasti kutittivat pakaroitaan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kaksi