Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Krista Mikkonen: Pitkäaikaistyöttömiä vanhusten avustajiksi

Vierailija
03.12.2016 |

Mitä sanotte hoitajat, tykkäisittekö ideasta?
http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/3118781/Kansanedustaja+pesi+vanhuksen+…

Kommentit (80)

Vierailija
1/80 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että mua ärsyttää kun ne ajattelee, että kuka tahansa voi hoitaa vanhuksia. Törkeetä vanhuksia kohtaan ja törkeetä työttömiä kohtaan.

Vierailija
2/80 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi voida vaan palkata lisää vanhustenhoitajia. Hoitoalalla on niin pienet palkat ettei kustannukset työttömyyskustannuksiin eroa suuresti. Ja se hoitajan palkka menisi kumminkin suoraan kulutukseen ei minnekään veroparatiisin ja talous pyörisi paremmin ja vanhuksilla olisi apua saatavissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/80 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että mua ärsyttää kun ne ajattelee, että kuka tahansa voi hoitaa vanhuksia. Törkeetä vanhuksia kohtaan ja törkeetä työttömiä kohtaan.

Jutussa sanotaan, että Vaasassa on palkattu pitkäaikaistyöttömiä vanhusten avustajaksi. Vaikka jutusta ei käy tarkemmin ilmi, en usko että kyseessä on varsinaisesti hoitotyö, vaan muunlainen avustus. Eiköhän hommaan ole myöskin valittu sopivia henkilöitä eikä aakkosjärjestyksessä otettu 20 ensimmäistä työtöntä.

Kuulostaa minusta ihan hyvältä ratkaisulta.

Vierailija
4/80 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vanhuksia voi hoitaa melkein kuka tahansa toisesta ihmisestä välittävä ja auttamisenhaluinen ihminen, tekeväthän sitä työtä omaishoitajatkin kaikenaikaa, eikä kukaan tule kysymään koulutuksesta. 😚

Vierailija
5/80 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saavatko he palkkaa, tosi hieno homma jos saavat.

Vierailija
6/80 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se työvoimapula sitten vaikuttaa. Kunnat ei löydä lääkäreitä hoitamaan vanhuksia, vaan joutuu alentamaan vaatimuksia ja palkkaamaan pitkäaikaistyöttömiä suoraan pystymetsästä tekemään lääkäreille kuuluvaa työtä.

Vierailija
7/80 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkäaikaistyöttömissä on myös hoitoalan ammattilaisia, joten he varmaan saavat "kunnian" ensin.

Vierailija
8/80 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saavatko he palkkaa, tosi hieno homma jos saavat.

Kyllä minä jutusta käsitin, että kyse on palkallisesta työstä.

Vierailija
9/80 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jutussa sanotaan, että Vaasassa on palkattu pitkäaikaistyöttömiä vanhusten avustajaksi. Vaikka jutusta ei käy tarkemmin ilmi, en usko että kyseessä on varsinaisesti hoitotyö, vaan muunlainen avustus. Eiköhän hommaan ole myöskin valittu sopivia henkilöitä eikä aakkosjärjestyksessä otettu 20 ensimmäistä työtöntä.

Sopiva henkilö: koulutus hoitoalalle, geriatriapuolelta. Syöttäminenkään ei ole ummikon tehtävä.

Vierailija
10/80 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan halua mennä auttelemaan tuntemattomia, haisevia ja kärttysiä vanhuksia. Ja siivoamaan ja pesemään en todellakaan ryhtyisi.

Vierailija
11/80 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustuslaki: Oikeus valita työnsä.

Vierailija
12/80 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkäaikaistyöttömissä on myös hoitoalan ammattilaisia, joten he varmaan saavat "kunnian" ensin.

Kyllä jotain fiilua on, jos on hoitoalalla pitkäaikaistyötön. Joko täysin käsi tai työhaluton.

Vierailija
13/80 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vanhuksia voi hoitaa melkein kuka tahansa toisesta ihmisestä välittävä ja auttamisenhaluinen ihminen, tekeväthän sitä työtä omaishoitajatkin kaikenaikaa, eikä kukaan tule kysymään koulutuksesta. 😚

No mutta mihin me hoitajan koulutusta tarvitaankaan mihinkään kun kuva vaan voi pystymettästä tulla. Kiitos taas kovasti.

Vierailija
14/80 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä homma. Tarjoudun kyllä tuohin työhön.

Vierailija
15/80 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja höpö, höpö sanon minä. Saavathan kaikenlaiset vanhemmat hoitaa pieniä vauvojakin, ei se sen kummallisempaa toisesta ihmisestä huolehtimista ole.😲

Vierailija
16/80 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansanedustajillahan sitä aikaa riittäisi, lomaa on vuodesta 5 kk. Hehän voisivat olla näitä avustajia, mikä loistava idea Kristalta.

Vierailija
17/80 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sopiva henkilö: koulutus hoitoalalle, geriatriapuolelta. Syöttäminenkään ei ole ummikon tehtävä.

Kuten sanottu, jutusta ei käy tarkemmin ilmi millaisesta työstä on kyse tarkalleen, mutta vanhusten avustaminen voi tarkoittaa monenlaisia asioita. Eivät kaikki apua tarvitsevat vanhukset makaa sängyssä syötettävänä.

Esimerkiksi minun lähes 90-vuotias isoäitini asuu omillaan, mutta tarvitsee apua kaupassa käynnissä, apteekissa, joidenkin asioiden hoidossa (ei osaa käyttää tietokonetta tms.), siivouksessa.

Hänellä asuu perhettä paljon lähellä, mutta jos ei asuisi, niin kaipaisi varmaan ihan myös seuraa. Sekin olisi minusta arvokasta avustustyötä. Käydä vanhuksen luona kahvilla, jutella, lukea lehteä tai katsoa telkkaria.

Kuolaavan muistisairaan ja 50 km hiihtävän supermummon väliin mahtuu monenlaista ikäihmistä.

Vierailija
18/80 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja höpö, höpö sanon minä. Saavathan kaikenlaiset vanhemmat hoitaa pieniä vauvojakin, ei se sen kummallisempaa toisesta ihmisestä huolehtimista ole.😲

Se miten huonosti suomalaiset vanhemmat hoitavat lapsiaan niin kyllä siihen koulutus pitäisi olla

Vierailija
19/80 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten sanottu, jutusta ei käy tarkemmin ilmi millaisesta työstä on kyse tarkalleen, mutta vanhusten avustaminen voi tarkoittaa monenlaisia asioita. Eivät kaikki apua tarvitsevat vanhukset makaa sängyssä syötettävänä.

Esimerkiksi minun lähes 90-vuotias isoäitini asuu omillaan, mutta tarvitsee apua kaupassa käynnissä, apteekissa, joidenkin asioiden hoidossa (ei osaa käyttää tietokonetta tms.), siivouksessa.

Hänellä asuu perhettä paljon lähellä, mutta jos ei asuisi, niin kaipaisi varmaan ihan myös seuraa. Sekin olisi minusta arvokasta avustustyötä. Käydä vanhuksen luona kahvilla, jutella, lukea lehteä tai katsoa telkkaria.

Kuolaavan muistisairaan ja 50 km hiihtävän supermummon väliin mahtuu monenlaista ikäihmistä.

Kuka haluaa seuraa ihmisestä joka ei sinusta pidä ja on siellä vaan koska on pakotettu?

Vierailija
20/80 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perustuslaki: Oikeus valita työnsä.

Ei kai tuossa mitään sanottu siitä, että se on jotain pakkotyötä. Ja hommaan on toivottavasti palkattu vain sellaisia, jotka oikeasti työhön halusivat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kahdeksan