Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskotko Helvettiin? Kerro mulle uskostasi

Vierailija
03.12.2016 |

Mikä Helvetti mielestäsi on? Mitä siellä tapahtuu ja miksi? Pelkäätkö? Uskotko pahaan tai demoneihin? Kuinka paljon ajattelet asiaa?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kristitty mutta en usko Helvettiin. Kun me kuollaan, me vaan nukutaan pois. Minulle kuoleman tiedoton tila voisi olla tuo helvetti. Raamatussa ei ole yhtään kohtaa jossa sanotaan että pahat ihmiset joutuvat ikuisiksi ajoiksi tuliseen pätsiin. En usko että Jumala haluaisi sitä kenellekään. Mielestäni kirkko aikoinaan keksi sen pitääkseen kansan ruodussa.

Miksi Jumala sitten antaa viattomien ihmisten kärsiä niin paljon ihan maan päälläkin? Pieniä viattomia lapsia kuolee joka päivä nälkään ja sairauksiin.

Jos Jumala antaa tälläisen paskan tapahtua maan päällä, niin varmasti antaisi sen tapahtua myös kuoleman jälkeen. (en siis itse usko Jumalaan)

Raamatussa lukee selvästi, että tämä paska maailma on vain välivaihe. Tulee hetki jolloin kaikki paska loppuu ja maailma palaa siihen täydelliseen tilaan millainen se oli alussa. Sitä paitsi, lasten nälkään kuoleminen johtuu ihan meistä ihmisistä, jotka emme pidä huolta toisistamme. Jos kaikki eläisivät kuten Jeesus, maailmassa ei tapahtuisi ainoatakaan rikosta.

Hmm. Minusta tämä kertoo enemmän Jumalan luonteesta. Kaikkivoipana ja kaikkitietävänä kaverina Jumala olisi voinut halutessaan luoda maailman, jossa kukaan ei kärsisi. Mutta Jumala teki toisin.

Niin hän loikin. Maailma oli alussa täydellinen. Mutta ihmiset uskoivat mieluummin Saatanaa ja käänsivät selkänsä Jumalalle. Nyt meidän ihmisten täytyy kärsiä selkäsauna sen takia, mutta hyvillä ihmisillä on mahdollisuus saada uusi elämä siinä paskanjälkeissä täydellisessä maailmassa. Ikuisesti.

Raamatussa sanotaan että alussa oli vain Jumala. Ei saatanaa, ei mitään. Saatana on siis Jumalan luomus toisin sanoen.

Jumala kaikkitietävänä ja kaikkivoipana luojana olisi voinut luoda maailman, jossa ei ole kärsimystä.

Jumala loi valinnanvapauden. Ihmiset eivät ole robotteja joita Jumala ohjailee. Tämä vapaus on kaikilla luomuksilla, myös enkeleillä (jollainen myös Saatana on). Osa enkeleistä ja moni ihmisistä on valinnut pahuuden, siksi maailma on sellainen kuin se on. Mutta kuten mainitsin jo aiemmin, Jumala on luvannut meille että pahuus loppuu ja hyvät ihmiset voivat elää onnellisina harmagedonin jälkeen.

Kuulostaa hyvin laskelmoidulta ja sadistiselta toiminnalta Jumalalta. Miksi luoda maailma, jossa aluksi on kärsimystä ja turhaa tuskaa, kun asiat olisi voinut hoitaa eri tavalla? Mikä hinta onkaan sillä, että Jumala on antanut ihmiselle ja enkeleille vapaan tahdon? Olisihan Jumala voinut antaa ihmiselle lahjaksi vaikka auttamisen tahdon(tahdon tehdä hyviä asioita), ja karsia ne negatiiviset puolet pois.

Jos Jumala on kaikkivoipa ja kaikkitietävä luoja, hän tietää tulevaisuuden. Jumala siis täysin tietoisesti loi enkelin joka lankesi pahuuteen(Saatana).

En vain ymmärrä miksi joku olisi halunnut luoda maan päällisestä elämästä niin kammottavaa, varsinkin kun on ollut edellytykset luoda jotain hyvää. Sellainen olento kuin Jumala ei voi ainakaan olla hyvä.

Vierailija
22/29 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kristitty mutta en usko Helvettiin. Kun me kuollaan, me vaan nukutaan pois. Minulle kuoleman tiedoton tila voisi olla tuo helvetti. Raamatussa ei ole yhtään kohtaa jossa sanotaan että pahat ihmiset joutuvat ikuisiksi ajoiksi tuliseen pätsiin. En usko että Jumala haluaisi sitä kenellekään. Mielestäni kirkko aikoinaan keksi sen pitääkseen kansan ruodussa.

Miksi Jumala sitten antaa viattomien ihmisten kärsiä niin paljon ihan maan päälläkin? Pieniä viattomia lapsia kuolee joka päivä nälkään ja sairauksiin.

Jos Jumala antaa tälläisen paskan tapahtua maan päällä, niin varmasti antaisi sen tapahtua myös kuoleman jälkeen. (en siis itse usko Jumalaan)

Raamatussa lukee selvästi, että tämä paska maailma on vain välivaihe. Tulee hetki jolloin kaikki paska loppuu ja maailma palaa siihen täydelliseen tilaan millainen se oli alussa. Sitä paitsi, lasten nälkään kuoleminen johtuu ihan meistä ihmisistä, jotka emme pidä huolta toisistamme. Jos kaikki eläisivät kuten Jeesus, maailmassa ei tapahtuisi ainoatakaan rikosta.

Hmm. Minusta tämä kertoo enemmän Jumalan luonteesta. Kaikkivoipana ja kaikkitietävänä kaverina Jumala olisi voinut halutessaan luoda maailman, jossa kukaan ei kärsisi. Mutta Jumala teki toisin.

Niin hän loikin. Maailma oli alussa täydellinen. Mutta ihmiset uskoivat mieluummin Saatanaa ja käänsivät selkänsä Jumalalle. Nyt meidän ihmisten täytyy kärsiä selkäsauna sen takia, mutta hyvillä ihmisillä on mahdollisuus saada uusi elämä siinä paskanjälkeissä täydellisessä maailmassa. Ikuisesti.

Raamatussa sanotaan että alussa oli vain Jumala. Ei saatanaa, ei mitään. Saatana on siis Jumalan luomus toisin sanoen.

Jumala kaikkitietävänä ja kaikkivoipana luojana olisi voinut luoda maailman, jossa ei ole kärsimystä.

Jumala loi valinnanvapauden. Ihmiset eivät ole robotteja joita Jumala ohjailee. Tämä vapaus on kaikilla luomuksilla, myös enkeleillä (jollainen myös Saatana on). Osa enkeleistä ja moni ihmisistä on valinnut pahuuden, siksi maailma on sellainen kuin se on. Mutta kuten mainitsin jo aiemmin, Jumala on luvannut meille että pahuus loppuu ja hyvät ihmiset voivat elää onnellisina harmagedonin jälkeen.

Kuulostaa hyvin laskelmoidulta ja sadistiselta toiminnalta Jumalalta. Miksi luoda maailma, jossa aluksi on kärsimystä ja turhaa tuskaa, kun asiat olisi voinut hoitaa eri tavalla? Mikä hinta onkaan sillä, että Jumala on antanut ihmiselle ja enkeleille vapaan tahdon? Olisihan Jumala voinut antaa ihmiselle lahjaksi vaikka auttamisen tahdon(tahdon tehdä hyviä asioita), ja karsia ne negatiiviset puolet pois.

Jos Jumala on kaikkivoipa ja kaikkitietävä luoja, hän tietää tulevaisuuden. Jumala siis täysin tietoisesti loi enkelin joka lankesi pahuuteen(Saatana).

En vain ymmärrä miksi joku olisi halunnut luoda maan päällisestä elämästä niin kammottavaa, varsinkin kun on ollut edellytykset luoda jotain hyvää. Sellainen olento kuin Jumala ei voi ainakaan olla hyvä.

Et siis halua vapaata tahtoa? 

Monet ihmiset tekevät hyviä asioita ihan omasta vapaasta tahdostaan, osa taas pahoja asioita. Hyvyys on ihan täysin mahdollista, tarvittavat ohjeet löytyvät Raamatusta. Moni hyväntekijä ei ole koskaan edes kuullut Kristuksesta. Kyse on siis puhtaasti valinnasta.

Kuten jo aiemmin sanoin, tämä paska maailma on lähestymässä loppuaan. Hyvä ja paha taistelevat, mutta hyvä tulee voittamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostava aihe! Mä pidin lapsena uskonnontunneilla tarinoista, mutta aikuisena koko uskotko on päässyt unohduksiin. Kirkkoon kuulun kuitenkin.

Vierailija
24/29 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvillä ihmisillä? Ei kukaan pelastu ansioidensa takia, vaan yksin uskon kautta Jeesukseen, armosta.

Vierailija
25/29 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ateisti. Arvostan järjen käyttöä ja hieman säälittää kristityt ja muut uskovaiset. Helvetti, kuten muukin uskontoon liittyvä on keksitty pelokkeeksi /, etteivät ihmiset eläisi kuin pellossa. Jos nykyihminen tarvitsee uskontoa ollakseen hyvä muille ja itselleen, on jotain pielessä. Alapeukkuja ja peppukipeyttä odotellessa :) ❤️

Vierailija
26/29 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko. Se on puupäitten hommaa.

Vierailija
27/29 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko. Ei taida Kirkkokaan enää uskoa.

Jos tämän elämän jälkeen jotain on, se on varattuna aivan kaikille, eläimillekin.

Vierailija
28/29 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvillä ihmisillä? Ei kukaan pelastu ansioidensa takia, vaan yksin uskon kautta Jeesukseen, armosta.

Kuka niin väittää? Ai kirkko?

Raamatussa sanotaan selkeästi, että usko ei riitä jos teot eivät ole sen mukaisia.

Jaakobin kirje:

2:17 Samoin uskokin, jos sillä ei ole tekoja, on itsessään kuollut.

Eihän siinä olisi mitään järkeä, että murhaaja-pedofiili joka uskoo Jeesukseen pelastuu, mutta ateisti joka on käyttänyt koko elämänsä muiden auttamiseen, ei pelastu. Demonitkin uskovat Jeesukseen, mutta pelastuvatko he? Ei ole ihme jos ihmiset eroavat kirkosta!

Roomalaiskirje:

2:6 hänen, "joka antaa kullekin hänen tekojensa mukaan":

2:7 niille, jotka hyvässä työssä kestävinä etsivät kirkkautta ja kunniaa ja katoamattomuutta, iankaikkisen elämän,

1.Korinttolaiskirje:

13:13 Niin pysyvät nyt usko, toivo, rakkaus, nämä kolme; mutta suurin niistä on rakkaus.

Vierailija
29/29 |
06.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa minusta ei halua uskoa helvettiin. Haluan uskoa siihen että kuolemassa armahdetaan, mutta sitten kun alan miettiä mitä kauheuksia jotkut ihmiset ovat tehneet, haluan heidän kärisevän helvetin liekeissä iäisyyden.

Uskon ehkä vähän eri tavalla... Olen kristitty, mutta uskon että oikeasti on vain yksi jumala, jota kaikki palvovat eri tavoin. Uskon että taivas on auki melkein kaikille.

Pienenä lapsena minulla oli ihana kuvitelma taivaasta. Ajattelin että siellä on ihania pieniä mökkejä pilvien päällä. Sinne omaan mökkiin piti kiivetä tikapuita pitkin, ja kun astui omaan mökkiin aukesi suuri ihana valtakunta. Siellä oli kaikki edeltä menneet rakkaat, omaa sukua ja vain kaikkea hyvää. Mielikuva tuli jostakin unesta jonka näkn kerran pienenä, kun olin kovassa kuumeessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän