Nuoret koulutetut aikuiset uusavuttomia
Tähän on tultu, nuoret uusavuttomat koulutetut aikuiset ei omista edes ruuvimeisseliä!?!?
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000004891762.html
"Eniten vaikeuksia pari-kolmekymppisillä koulutetuilla aikuisilla"
Kommentit (71)
Jos itse pitäisin huoltoyhtiötä tai olisin sellaisessa töissä, niin olisin kyllä visusti hiljaa tällaisista. Mikä on sen parempaa bisnestä, kuin tyhjennellä jotain hiustuppoja lattiakaivosta päivystystaksalla? Jos ihmiset lakkaavat olemasta uusavuttomia ja tekevät kaikki patterin ilmauksesta lähtien itse, loppuu noilta huoltoukoilta työt hyvin nopeasti. Olisivat kiitollisia.
Vierailija kirjoitti:
Vuonna 1995 muutin kotoa. Sen jälkeen olen asunut vaihtelevasti kerrostaloissa ja rivitaloissa, vuokralla tai omistusasunnossa. Joka ainoassa taloyhtiössä on ollut ehdoton kielto ilmata pattereita itse, mahdollisten vahinkojen takia. Nytkö se pitäisi kielloista huolimatta väkisin tehdä itse
Nykyinen asunto oli muuten ennen ollut tällaisen tee se itse -perheen omistuksessa. Meni aika paljon aikaa ja rahaa niiden "remppojen" korjaamiseen (näkyi toki myös hinnassa). Viimeksi jouduttiin tilaamaan ammattilainen kaatamaan puu, jota innokas tee se itse-mies oli harventanut moottorisahalla niin innokkaasti, että puu mätäni pystyyn.
Mulla sama juttu. Remontin yhteydessä löytyi vaikka minkälaista tee se itse-viritystä jotka ei taatusti olleet turvallisia saati kenenkään hyväksymiä.
Fiksumpaa teettää hommat ammattilaisilla silloin kun ei itse osaa tai viitsi.
Meillä vuotaa keittiön hana. Ilmeisesti tiivisteet pitäisi vaihtaa. Olenko nyt uusavuton ja tyhmä, kun pyysin huoltomiehen korjaamaan sen?? Youtubessa oli ohjevideo, miten ne tiivisteet saa vaihdettua, mutta enpä uskalla alkaa tuota ronklaamaan. Jos mokaan jotain, tulee vain isompi vahinko. Parempi siirtää vastuu ammattimiehelle sellaisissa hommissa, joita ei itse hallitse.
Vierailija kirjoitti:
Meillä vuotaa keittiön hana. Ilmeisesti tiivisteet pitäisi vaihtaa. Olenko nyt uusavuton ja tyhmä, kun pyysin huoltomiehen korjaamaan sen?? Youtubessa oli ohjevideo, miten ne tiivisteet saa vaihdettua, mutta enpä uskalla alkaa tuota ronklaamaan. Jos mokaan jotain, tulee vain isompi vahinko. Parempi siirtää vastuu ammattimiehelle sellaisissa hommissa, joita ei itse hallitse.
Jos ei ole hajua mitä on tekemässä, on viisaampaa tilata se ammattilainen. Voi samalla katsoa vierestä että miten se homma pitäisi oikeasti tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Niin siis mikä se hajulukko on? Ja mitä sille pitää tehdä?
Se paistetaan ja syödään maidon kanssa
Vierailija kirjoitti:
Vuotava keittiön hana on vähän vaikeampi tapaus. Ellei kyse ole suulakkeesta niin ei sitä hanaa kannata täysi amatööri lähteä avaamaan. Todennäköisesti ei saa enää kasaan sitä.
Vierailija kirjoitti:
Jos itse pitäisin huoltoyhtiötä tai olisin sellaisessa töissä, niin olisin kyllä visusti hiljaa tällaisista. Mikä on sen parempaa bisnestä, kuin tyhjennellä jotain hiustuppoja lattiakaivosta päivystystaksalla? Jos ihmiset lakkaavat olemasta uusavuttomia ja tekevät kaikki patterin ilmauksesta lähtien itse, loppuu noilta huoltoukoilta työt hyvin nopeasti. Olisivat kiitollisia.
Ongelmahan on se että monet taloyhtiöt ei halua maksaa niistä palveluista. Vaan ostetaan peruspalvelu ja sitten soitellaan sinne huoltoyhtiölle joka asiasta.
Jos haluaa tuollaista täyttä palvelua niin se maksaa monta kertaa enemmän
Eihän nykyään edes saa mitään tehdä itse. Kaikessa pitää soittaa huoltomies paikalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eka haukutaan uusavuttomaksi, mutta sitten ei viititä auttaa. Onko ihme, että en tiiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eka haukutaan uusavuttomaksi, mutta sitten ei viititä auttaa. Onko ihme, että en tiiä?
Hajulukko on lavuaarin alla oleva vettä täynnä oleva astia. Sen tehtävnä on estää viemärin hajujen tulo asuntoon.
https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTnsLeTOwfNnXm8rmJ…
Toi on hajulukko.
Se hajulukko avataan ja otetaan irti paikaltaan. Sitten kaikki paskat otetaan sieltä pois. Sekä ylä ja alaputkesta . Sitten hajulukko laitetaan takaisin paikalleen.
Et sinä niitä itse maksa vaan yhteiskunta maksaa ison osan mm. verovähennyksinä. Kuinkakohan moni oikeasti maksaa lapsensa hoidon 100% tässä maassa.