Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuoret koulutetut aikuiset uusavuttomia

Vierailija
03.12.2016 |

Tähän on tultu, nuoret uusavuttomat koulutetut aikuiset ei omista edes ruuvimeisseliä!?!?

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000004891762.html

"Eniten vaikeuksia pari-kolmekymppisillä koulutetuilla aikuisilla"

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen koulutettu kolmekymppinen nainen, joka muutti kotoa lukion jälkeen, enkä ole huoltomiestä kutsunut kuin jääkaapin hajottua (opiskelija-asunnossa) ja patterin vuotaessa vettä. Muu on hoitunut ihan omin kätösin.

Vierailija
42/71 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi on miesten hommia. Minä hoidan naisten työt ja mies miehen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lattiakaivon osaan puhdistaa, mutta pattereita en osaa huoltaa saatikka vuotavaa vessanpönttöä. Ja niin kauan kun maksan vuokraa 1000e/kk, 80 neliömetrin asunnosta, niin mielestäni minun ei tarvitse opetellakkaan. 

N28

Tuolla rahalla et todellakaan saa mitään omaa huoltomiestä tekemään sinulle kuuluvia asioita.

1000 euroa on erittäin halpa hinta tuon kokoisesta asunnosta.

"erittäin halpa". Älä nyt viitsi. 

En mitään omaa huoltomiestä ole pyytänytkään, mutta koko yhtiön talomies kuuluu hintaan. Enkä ole pyytänyt tekemään mitään minulle kuuluvia asioita. Vuotavan pöntön korjaus ja pattereiden korjaus kuuluu huoltoyhtiölle, ei vuokralaiselle. Vaikka se olisikin maalaisjärjen puolesta mahdollista tehdä itse. Jos haluaisin tehdä kaiken itse, hankkisin omistusasunnon. 

N28

1000 euroa on todella halpa tuon kokoisesta asunnosta. Yksiökin maksaa 700-800 euroa Helsingissä ja monesti joutu maksamaan jopa enemmänkin.

Vuotavan pöntön korjaus ei todellakaan kuulu huoltoyhtiölle. Ellei siitä ole erikseen maksettu taloyhtiölle. WC pönttö on irtokaluste jonka kuka tahansa voi vaihtaa kotonaan.

Jos patteri rupeaa vuotamaan niin se kuuluu huoltoyhtiölle. Mutta esim. pattereiden ilmaus ei kuulu.

Ei vesiputkiin tai viemäreihin saa koskea, on putkimiehen hommia ja as oy kyllä maksaa ne.

Mitä???

Todellakin viemäreihin saa ja PITÄÄ koskea. Ne kuuluu asukkaan vastuulle pitää viemärit puhtaana.

Vierailija
44/71 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lattiakaivon osaan puhdistaa, mutta pattereita en osaa huoltaa saatikka vuotavaa vessanpönttöä. Ja niin kauan kun maksan vuokraa 1000e/kk, 80 neliömetrin asunnosta, niin mielestäni minun ei tarvitse opetellakkaan. 

N28

Tuolla rahalla et todellakaan saa mitään omaa huoltomiestä tekemään sinulle kuuluvia asioita.

1000 euroa on erittäin halpa hinta tuon kokoisesta asunnosta.

"erittäin halpa". Älä nyt viitsi. 

En mitään omaa huoltomiestä ole pyytänytkään, mutta koko yhtiön talomies kuuluu hintaan. Enkä ole pyytänyt tekemään mitään minulle kuuluvia asioita. Vuotavan pöntön korjaus ja pattereiden korjaus kuuluu huoltoyhtiölle, ei vuokralaiselle. Vaikka se olisikin maalaisjärjen puolesta mahdollista tehdä itse. Jos haluaisin tehdä kaiken itse, hankkisin omistusasunnon. 

N28

1000 euroa on todella halpa tuon kokoisesta asunnosta. Yksiökin maksaa 700-800 euroa Helsingissä ja monesti joutu maksamaan jopa enemmänkin.

Vuotavan pöntön korjaus ei todellakaan kuulu huoltoyhtiölle. Ellei siitä ole erikseen maksettu taloyhtiölle. WC pönttö on irtokaluste jonka kuka tahansa voi vaihtaa kotonaan.

Jos patteri rupeaa vuotamaan niin se kuuluu huoltoyhtiölle. Mutta esim. pattereiden ilmaus ei kuulu.

Ei vesiputkiin tai viemäreihin saa koskea, on putkimiehen hommia ja as oy kyllä maksaa ne.

Mitä???

Todellakin viemäreihin saa ja PITÄÄ koskea. Ne kuuluu asukkaan vastuulle pitää viemärit puhtaana.

Jokaisen kuuluu putsata viemärit ja lavuaarien hajulukot säännöllisesti. Jos noita ei osaa tehdä niin ei voi asua itsenäisesti

Vierailija
45/71 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näiden nuorten osaaminen kaikessa muussakin on säälittävän surkeata:

http://yle.fi/ylex/uutiset/wordia_ei_osata_kayttaa_sahkoposti_on_mystee…

Vierailija
46/71 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöt eivät osaa käyttää tietokonetta

http://www.hs.fi/kotimaa/art-2000002776657.html

47/71 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen sijaan että inisee miten nuoret ei osaa mitään kannattaa kääntää katse oman jälkikasvun suuntaan ja huolehtia että vähintään ne omat lapset osaa puhdistaa lattiakaivon ja hajulukot, vaihtaa lampun, säätää patterit, ripustaa taulut ja pyydystää ne ötökät ihan itse ennen kuin muuttaa kotoa. Ei koulussa tai vapaa-ajallakaan ole olemassa mitään ilmanvaihtokurssia, nämä asiat opetellaan KOTONA ja se on vanhempien homma huolehtia että niin tytöt kuin pojatkin osaa ne ettei tarvi sitten käyttää huoltoyhtiön resursseja hiustuppojen poistoon lavuaarista tai naulan naulaamiseen.

Vierailija
48/71 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kädettömät aikuisikäiset pissikset on jotain niin huvittavaa.

Vierailija
49/71 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä välissä remonttireiskahommiin ehtii paneutua, jos kaikki aika menee opiskeluun ja työhön? Onpa ylimielistä porukkaa tuolla. Miettikää jos samalla tavalla kommentoitaisiin vanhusten uusavuttomuutta tekniikan parissa. Eläkeläisillä on paljon luppoaikaa, joten ei voi ajan puutettakaan syyttää

Ihan samalla tavalla sitä töitä tehtiin 20-30 vuotta sitten kuin tänä päivänä. Silti osattiin sentään lattiakaivot puhdistaa ja hämähäkkijahdit hoitaa ihan itse.

Vierailija
50/71 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää tämä puhe uusavuttomuudesta, syyllistetään siitä että et ole syntymässäsi ole saanut tietoa, jota sinulle ei kukaan kerro.

Ja miten se on muka asukkaan vastuulla jos patterit eivät lämpene?

Vierailija
51/71 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää tämä puhe uusavuttomuudesta, syyllistetään siitä että et ole syntymässäsi ole saanut tietoa, jota sinulle ei kukaan kerro.

Ja miten se on muka asukkaan vastuulla jos patterit eivät lämpene?

Opettele ITSE. Ei jokaista asiaa tarvitse erikseen tulla sinulle opettamaan.

Patterin ilmaaminen on yksi asia jonka jokaisen pitäisi osata. Ihan samoin kuin hajulukon puhdistus.

Vierailija
52/71 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellisesti sanottuna, ei kiinnosta. Laitan aikani ja osaamiseni omaan alaani, työhöni ja tutkimuksen tekoon. Suorittavat työt olen ulkoistanut rahalla niiden vähemmän koulutettujen tehtäviksi. Käytän häpeilemättä pe

sulaa, siivouspalveluja, ulkopuolista huoltomiestä (palkattua), autokorjaamoja ja -huoltoa, palkkaan lastenhoitajan jne.

Olen aina ajatellut, että tällaiset avaukset ovat tasan siihen suorittavaan työhön kapasiteetiltään riittävien ihmisten katkeria tilityksiä. Onpahan jotakin, jolla ''haukkua herroja'', kun eivät osaa edes pattereita korjata. 

Vierailija
53/71 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä välissä remonttireiskahommiin ehtii paneutua, jos kaikki aika menee opiskeluun ja työhön? Onpa ylimielistä porukkaa tuolla. Miettikää jos samalla tavalla kommentoitaisiin vanhusten uusavuttomuutta tekniikan parissa. Eläkeläisillä on paljon luppoaikaa, joten ei voi ajan puutettakaan syyttää

Jos ei viitsitä tyhjentää lattiakaivoa hiuksista ja pillukarvoista niin kyllä siinä vaiheessa ihmettelisin minäkin.

Minulla on nykyisessä kämpässä sellainen lattiakaivo, että ei ole mitään hajua miten sen voi edes tyhjentää. Ennen olen nyppäissyt hajulukon pois ja ottanut sieltä hiustupot, mutta nykyisessä ei sellaista ole. Toisaalta olen mies ja asun yksin, joten lattiakaivo tuskin edes menee karvoistani tukkoon.

Käsienpesualtaan hajulukko on niin perkeleen tiukasti kiinni, että ei sitä saa käsin väännettyä auki. en kyllä ala sen puhdistamista varten ostamana isoja pihtejä, jolla vaan väännettyä tuon auki. Menee pian prosessissa rikki ja joudun korvaamaan uuden. Annan tekohengitystä karhupumpulla jos tuntuu olevan tarvetta. 

Vierailija
54/71 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa varmaan ymmärtää, että esim kerrostaloissa ei kannata itse mennä ilmaamaan pattereita, koska vakuutus ei korvaa, jos tuleekin vaikka vesivahinko tai muu onnettomuus. 

Vierailija
55/71 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuonna 1995 muutin kotoa. Sen jälkeen olen asunut vaihtelevasti kerrostaloissa ja rivitaloissa, vuokralla tai omistusasunnossa. Joka ainoassa taloyhtiössä on ollut ehdoton kielto ilmata pattereita itse, mahdollisten vahinkojen takia. Nytkö se pitäisi kielloista huolimatta väkisin tehdä itse

Nykyinen asunto oli muuten ennen ollut tällaisen tee se itse -perheen omistuksessa. Meni aika paljon aikaa ja rahaa niiden "remppojen" korjaamiseen (näkyi toki myös hinnassa). Viimeksi jouduttiin tilaamaan ammattilainen kaatamaan puu, jota innokas tee se itse-mies oli harventanut moottorisahalla niin innokkaasti, että puu mätäni pystyyn.

Vierailija
56/71 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Sellaisia soittoja tulee usein, että lavuaarin viemäri vetää huonosti. Kun kysymme, että oletteko tyhjentäneet hajulukon, tulee syvä hiljaisuus ja sitten kysytään, että minkä?”

En minä ainakaan tiedä mikä tuo on. Eipä äiti opettanut ja tuskin mieskään tietää vaikka on yli 30. Ei lukenut uuden asukkaan oppaassa, eli miten ihmeessä voisin tietää?

Terveisin nuori koulutettu helsinkiläinen.

Vierailija
57/71 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis mikä se hajulukko on? Ja mitä sille pitää tehdä?

Vierailija
58/71 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oo korkeasti koulutettu enkä silti ole koskaan vaihtanut edes sulaketta.

En voisi kuvitellakaan asuvani missään omakotitalossa koska en osaa enkä kyllä viitsikään tehdä mitään lampunvaihtoa vaativampaa. Eikä kyllä kiinnosta opetellakaan.

Työ vaatii kädentaitoja mutta kotioloissa mieluummin delegoin hommat miehelle tai suoraan huoltoyhtiölle.

Vierailija
59/71 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lattiakaivon puhdistus tai hämähäkin pyydystämiseenkinkö tarvitaan ammattikoulu? Melkoisia remonttihommia. 😂

Vierailija
60/71 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

”Sellaisia soittoja tulee usein, että lavuaarin viemäri vetää huonosti. Kun kysymme, että oletteko tyhjentäneet hajulukon, tulee syvä hiljaisuus ja sitten kysytään, että minkä?”

En minä ainakaan tiedä mikä tuo on. Eipä äiti opettanut ja tuskin mieskään tietää vaikka on yli 30. Ei lukenut uuden asukkaan oppaassa, eli miten ihmeessä voisin tietää?

Terveisin nuori koulutettu helsinkiläinen.

Se on se mötikkä siellä lavuaarista lähtevässä putkessa. Se lähtee pyörittämällä irti ja on sitten täynnä vettä eli ämpäri alle. Sieltä kaataa paskat pois, niin lähtee vetämään. 

Tosin noissa on sellainen juttu, että kun ne ruuvaa irti, niin vanhat tiivisteet murenevat ja takaisin ruuvaamalla putkisto alkaakin tiputtamaan vettä. Tästä syystä huoltomiehetkin laittavat tukoksia sulattavaa ainetta ja pumppaavat karhumpumpulla, jotta tukos aukeaisi ja hajulukko puhdistetaan vasta jos em. keino ei auta.  

Eli osta karhupumppu ja pumppaile sillä lavuaaria auki. Muista peittää kaikki ilmanottoaukot, jotta saat pumpulla putkistoon alipaineen. Putkien pitää siis olla täynnä vettä kun lähdet pumppaamaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi viisi